cpg1251
Справа № 815/5977/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2013 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Токмілової Л.М.,
при секретарі - Музика А.О.,
за участю: представника позивача - Мотузок О.Л.,
представника відповідача - не прибув.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Біла Акація» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень № 0000882210 від 25.03.2013 року та № 001672210 від 24.05.2013 року -
В С Т А Н О В И В:
19.08.2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Біла Акація» (позивач) звернулось до суду з позовними вимогами до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (відповідач) про визнання незаконним та скасування податкових повідомлень-рішень № 0000882210 та від 25.03.2013 року та № 001672210 від 24.05.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що покладені податковим органом в основу акту перевірки висновки про взаємовідносини за контрагентами ТОВ «Енергостандарт-СП» (код ЄДРПОУ 33636841) за податковий період вересень 2011 року та ТОВ «Будівельна компанія «Рідне місто» (код ЄДРПОУ 34729816) за податковий період січень 2012 року, що начебто порушують вимоги податкового законодавства - не відповідають дійсності. Але такі висновки призвели до винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, яким було збільшено суми грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 20 463,00 грн. (двадцять тисяч чотириста шістдесят три грн. 00 коп.), в тому числі за основним платежем - 16 370,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 4 093,00 грн. за податковим повідомленням-рішенням № 0000882210 від 25.03.2013 року та за штрафними (фінансовими) санкціями - 4 092,00 грн. за податковим повідомленням-рішенням № 001672210 від 24.05.2013 року.
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві (а.с. 3-9).
Представник відповідача - Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області в засідання суду не прибув, до матеріалів справи надав письмові заперечення проти адміністративного позову, у яких, зокрема, зазначив, що під час проведення перевірки правовідносин між ТОВ «Біла Акація» та його контрагентами - ТОВ «Будівельна компанія «Рідне місто» та ТОВ «Енергостандарт-СП» не вбачається фактичного виконання договірних зобов'язань, немає в наявності первинної бухгалтерської документації, що відображає рух товарно-матеріальних цінностей від постачальників до покупця, фактичне здійснення робіт (надання послуг). У задоволенні позову просив відмовити.
На підставі ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, заслухавши думку позивача, ухвалив продовжити розгляд справи за відсутності відповідача.
Суд, заслухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи та надані докази, дійшов висновку про необґрунтованість адміністративного позову та відсутність підстав для його задоволення.
На підставі направлення № 000842/580 від 28.02.2013 року, виданого Державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси, старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу планування, організації податкового контролю та аналітичної роботи управління податкового контролю ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби, інспектором податкової служби І рангу Гук Р.С. згідно пп. 78.1.11, п. 78.1, ст. 78 Податкового Кодексу України проведено позапланову виїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Біла Акація» з питань підтвердження господарських взаємовідносин з платниками податків: ТОВ «Енергостандарт-СП» (код ЄДРПОУ 33636841) та ТОВ «Будівельна компанія «Рідне місто» (код ЄДРПОУ 34729816).
За результатами вказаної перевірки складено акт від 13.03.2013 року №1831/22-1/30495324, на підставі якого прийнято оскаржувані повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Статтею 1 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», визначено загальне поняття та характеристика документу, на підставі якого виникає право та обов'язок в платника податків на формуються показників податкової, бухгалтерської та фінансової звітності. Таким документом є первинний документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 цього Закону, первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Вимоги до первинного документу встановлені ст. 9 цього ж Закону та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до ч. 3 тієї ж статті, інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону «Про бухгалтерський облік», на даних бухгалтерського обліку базуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Отже, первинні документи по відображенню господарської операції є підставою й для податкового обліку.
Відповідно до п. 1.2 ст.1, п. 2.1 ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88. первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації суб'єкта господарювання на їх проведення.
Відповідно до п. 2.4. того ж Положення, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», на даних бухгалтерської звітності базуються зокрема фінансова, податкова та інші звітності.
Таким чином, проведення будь-якої господарської операції підприємства фіксується та підтверджується первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік.
Згідно акту ДПІ у Печерському районі м. Києва ДПС від 10.10.12 року № 4279/22-4/33636841 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Енергостандар-СП» про підтвердження господарських відносин з ТОВ «Респект-2000» (код ЄДРПОУ: 34779041) за вересень 2011 року, листопад 2011 року, грудень 2011 року, не підтверджується поставка товарів (робіт послуг) від постачальника ТОВ «Респект-2000»
Згідно акту ДПІ у Печерському районі м. Киева ДПС від 17.052012 року № 1341/22-9/34729816 «Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Рідне місто», (код ЄДРПОУ 34729816), щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за жовтень 2011 - квітень 2012 року» встановлено, що операції ТОВ «Будівельна компанія «Рідне місто» не підтверджується стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічною персоналу,, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів. В ході проведення перевірки не встановлено факт передачі товарів (послуг) ТОВ «Будівельна компанія «Рідне місто» контрагентам-покупцям. У зв'язку з відсутністю (не наданням для перевірки) договорів про господарську діяльність, актів прийняття-передачі товару, довіреностей, документів, то засвідчують транспортування, зберігання товарів, а також інших первинних документів. Також встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, то необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Загальна чисельність працюючих на ТОВ «Будівельна компанія «Рідне місто» згідно баз даних ДПІ у Печерському,районі м. Києва складає - 1 особа. У зв'язку з відсутністю основних засобів, виробничого обладнання, транспортного та торгівельного обладнання, матеріалів (сировини), товарних запасів, трудових ресурсів здійснення основного виду діяльності не є можливим.
Відповідно до п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з п. 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
З урахуванням зазначеного, суд погоджується з висновком ДПІ у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС, що ТОВ «Біла Акація» по взаємовідносинам з ТОВ «Енергостандарт-СП», ТОВ «Будівельна компанія «Рідне місто» в порушення п. 198.1, 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України завищено податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму 16 370 грн. у т.ч.: у вересні 2011 року в сумі 2 083 грн.; у січні 2012 року в сумі 14 287 грн., що призвело до заниження податку на додану вартість до сплата в бюджет на суму 16 370 грн. за вказані податкові періоди.
Пунктом 123.1 ст. 123 ПКУ встановлено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначить суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. З урахуванням зазначеного, за заниження ТОВ «Біла Акація» податку на додану вартість на загальну суму 16 370 грн. Застосовано штрафні санкції у розмірі 8 185 грн. (з урахуванням штрафної санкції за податковим повідомленням-рішенням № 001672210 від 24.05.2013 року).
Враховуючи вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи докази в сукупності, суд дійшов висновку, що відповідачем доведено факт правомірності прийнятих ним оскаржуваних податкових повідомлень-рішень № 0000882210 та від 25.03.2013 року та № 001672210 від 24.05.2013 року, а відтак вони не підлягають скасуванню як у частині нарахування основних зобов'язань, так і за штрафними (фінансовими) санкціями.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі вимог частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в судовому засіданні 07.10.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Керуючись ст.ст. 7, 8, 9, 14, 71, 86, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Біла Акація» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень № 0000882210 та від 25.03.2013 року та № 001672210 від 24.05.2013 року - залишити без задоволення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Л.М.Токмілова
12 жовтня 2013 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2013 |
Оприлюднено | 04.11.2013 |
Номер документу | 34471854 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні