Постанова
від 10.10.2013 по справі 801/8594/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 жовтня 2013 р. (09:57) м.Сімферополь Справа №801/8594/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Радчука А.А., за участю секретаря судового засідання Єпексімової Т.Є., представників сторін:

Прокурора - Блохіної Г.В.,

від позивача - Ніколашвілі В.Я.,

від відповідача - не з'явився,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Заступника прокурора м.Сімферополя діючого в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Закритого акціонерного товариства "Кримський торгово-промисловий дім"

про стягнення.

Суть спору. Заступника прокурора м.Сімферополя діючи в інтересах держави в особі Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Закритого акціонерного товариства "Кримський торгово-промисловий дім" (далі - відповідач) про стягнення на користь позивача 85000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що уповноваженою особою позивача складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2013 за № 57-КР-1-Е, відповідно до якого встановлено невиконання відповідачем розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери №346-АР від 13.07.2011, 29-КР-1-Е від 03.04.2012. На підставі вказаного акту позивачем було винесено постанову № 57-КР-1-Е про накладення санкції на відповідача, за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів, яке виразилося у невиконанні розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР, у вигляді штрафу на суму 85000 грн. Оскільки у добровільному порядку штрафні санкції відповідачем сплачені не були, прокурор звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалами Окружного адміністративного суду від 04.09.13 відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали просили останні задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся неодноразово належним чином згідно ст.33 КАС України за місцем реєстрації , про причини своєї неявки суд не повідомив.

Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. ст. 122, 128 КАС України вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Вислухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до частини 1 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв`язку з здійсненням суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв`язку з публічним формуванням суб`єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР (далі - Закон) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Пунктом 15 частини другої статті 7 Закону передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.

У відповідності до положення про Кримське територіальне управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженому рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №215 від 31.01.2012 року Кримське теруправління реалізує а АРК завдання, покладені на Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Положеннями Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до статті 3 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Нормами статті 6 Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями статті 8 Закону врегульовано, що Комісія має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 11 Закону Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 за № 2272 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 за N 120/14811. Ці Правила визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Правилами встановлено, що Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити, зокрема: виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення.

Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

Постанова складається з вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин. Описова частина повинна містити викладення обставин, встановлених при розгляді справи, та посилання на нормативно-правовий акт, норми якого порушено. У мотивувальній частині наводяться посилання на докази, що підтверджують факт правопорушення і вину юридичної особи, або ж факти, що вказують на відсутність правопорушення, посилання на відповідні норми нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за дане правопорушення.

Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23 лютого 2006 року N 3480-IV регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.

Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.

Частиною першою статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" передбачено: емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій.

Частиною п'ятою статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.

Емітент має право додатково подавати іншу інформацію.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем проведена перевірка виконання відповідачем вимог законодавства.

За результатами зазначеної перевірки складено акт акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2013 за № 57-КР-1-Е, відповідно до якого встановлено невиконання відповідачем розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери №346-АР від 13.07.2011, 29-КР-1-Е від 03.04.2012.

Постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 25.03.2013 розгляд справи призначено на 02.04.2013 о 11:30 у Кримському територіальному управлінні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Кримським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 02.04.2013 винесено постанову № 57-КР-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме невиконання розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР на ЗАТ накладено фінансові санкції на загальну суму 85000,00 грн. та роз'яснено що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови, а копію платіжного доручення направити протягом 5 робочих днів до Кримського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Вказана постанова була відправлена відповідачу 03.04.2013р., про що свідчить фіскальний чек поштового відділення.

В порушення ст. 71 КАС України відповідач не надав суду доказів оскарження постанови № 57-КР-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а також сплати штрафних санкцій.

Таким чином, вимоги позивача про стягнення фінансових санкцій у сумі 85000,00 грн. засновані на законі, підтверджуються матеріалами справи і підлягають задоволенню у повному обсязі.

Під час судового засідання, яке відбулось 10.10.2013 оголошено вступну та резолютивну частину постанови. Повний текст постанови складено 15.10.2013.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Кримський торгово-промисловий дім" (95000, м.Сімферополь, вул.Євпаторійське шосе,6, ЄДРПОУ 30746775) в дохід Державного бюджету України (р/р 31113106700002 в ГУДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код ЄДРПОУ 38040558, код платежу 21081100) штрафні санкції у сумі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Радчук А.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.10.2013
Оприлюднено07.11.2013
Номер документу34477341
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8594/13-а

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні