cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
09 жовтня 2013 р. (14:21) Справа №801/7312/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., за участю секретаря судового засідання Жилич О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Чистий Дом Крим"
до Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
за участю:
представника позивача - Боровік С.В., довіреність №1 від 03.01.2013 року;
представника позивача - Гора Н.В., довіреність №2 від 03.01.2013 року;
представник відповідача - Чакал А.Р., довіреність №11/10-0 від 02.09.2013 року
Обставини справи: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 19.07.2013 року надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Чистий Дом Крим" до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим за № 0006532201 від 09.07.2013 року.
Позов обґрунтований тим, що всі господарські операції, здійснені позивачем з контрагентами підтверджуються документально, що не враховано відповідачем при проведенні перевірки господарської діяльності позивача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, дослідивши надані докази, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Чистий Дом Крим» зареєстроване юридичною особою 13.08.2009 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Пушкіна, 35/2, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.123-124), Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.126-127) та перебуває на обліку в ДПІ у м. Сімферополі.
Позивач є платником ПДВ з 03.09.2009 року відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 03.09.2009 року №100242870 серії НБ №389497 (а.с.130).
Державною податковою інспекцією у м. Сімферополі АР Крим ДПС у відповідності до ст.20 розділу 1, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, ст.79 гл.8 розділу 2 Податкового кодексу України та висновку від 30.05.2013 року №566/15-1, проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Чистий Дом Крим» (ЄДРПОУ 36646627) з питань дотримання вимог податкового законодавства, за період з 01.10.2010 року по 31.12.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2010 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт №4128/22-1/36646627 від 01.07.2013 року (далі - акт перевірки, а.с.8-49).
Відповідно до п.2 висновку акту перевірки, встановлено порушення позивачем:
- п.198.1. п.198.2, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст.200 розділу 5 Податкового кодексу країни, в результаті чого донараховано податку на додану вартість у розмірі 208 038,00 грн., у т.ч. по періодах: серпень 2012 року - 124 371,00 грн., за жовтень 2012 року - 83 667,00 грн., у зв'язку з чим прийнято податкове повідомлення-рішення №0006532201 від 09.07.2013 року щодо нарахування позивачу податку на додану вартість в загальній сумі 260 047,50 грн.. у т.ч. за основним платежем - 208 038,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 52 009,50 грн. (а.с.7).
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що ним правомірно визначена сума податкового кредиту на підставі належним чином оформлених первинних документів в результаті здійснення господарської операції з ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н», що відповідає вимогам податкового законодавства України. З цих підстав позивач вважає прийняте податкове повідомлення-рішення №0006532201 від 09.07.2013 року протиправним.
Згідно додатку 4 переліку документів, які було використано при проведенні перевірки ТОВ «Чистий Дом Крим», досліджені наступні документи позивача щодо податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту на додану вартість: декларації з ПДВ, реєстри виданих податкових накладних, податкові накладні, виписки банку по розрахунковому рахунку, журнали-ордери по рахункам 311, 361, 6415, 681, 631, головна книга за перевіряємий період.
Відповідач в акті перевірки вказує на те, що ним обґрунтовано встановлено завищення позивачем податкового кредиту в сумі 208 038,00 грн. у зв'язку із відсутністю оригіналів податкових накладних на момент проведення перевірки та надання позивачем факсових копій податкових накладних, а отже податкове повідомлення-рішення прийняте стосовно ТОВ «Чисти Дом Крим» є правомірним.
Не погодившись із прийнятими податковими повідомленням-рішенням, позивач звернувся із позовом до суду.
Встановив фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, надав оцінку доказам у справі, суд вважає позов обґрунтованим, виходячи з наступного.
Згідно Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА №683814 позивач здійснює такі види діяльності за КВЕД-2010: оптова торгівля парфумними та косметичними товарами, оптова торгівля хімічними продуктами та ін. (а.с.125).
З матеріалів справи вбачається, що у періоді, який перевірявся, позивач мав правовідносини з ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» щодо придбання товарів (миючих засобів, носових хустинок, туалетного паперу).
Так, 1 січня 2012 року позивач та ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» уклали договір купівлі-продажу №2/2012, згідно до умов якого Постачальник - ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» зобов'язується поставити Покупцю товар, а Покупець зобов'язаний прийняти та своєчасно оплатити Товар, на умовах та в строки, передбачені Договором (п.1.1 ст.1 Договору, а.с.59-60).
Асортимент, кількість та ціна Товару, що поставляється Покупцю визначається в накладних, які надаються Постачальником та є невід'ємною частиною договору (п.1.2 ст.1 Договору).
У серпні, жовтні 2012 року ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» поставив товар позивачу згідно до видаткових накладних: №18387 від 31.08.2012 року на суму 380 178,26 грн., №18388 від 31.08.2012 року на суму 366 047,26 грн., №24120 від 31.10.2012 року на суму 502 000,00 грн.
Разом з цим Продавцем були виписані податкові накладні:
- №7169 від 31.08.2012 року на загальну суму 366 047,26 грн., з них ПДВ - 61 007,88 грн. (а.с.61-62);
- №7168 від 31.08.2012 року на загальну суму 380 178,26 грн., з них ПДВ - 63 363,04 грн. (а.с.63-64);
- №7082 від 31.10.2012 року на загальну суму 502 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 83 666,67 грн. (а.с.65-66).
Вищезазначені суми ПДВ, у т.ч. по взаємовідносинам з ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н», задекларовані та відображені позивачем у податкових деклараціях з ПДВ та додатках до них:
- за серпень 2012 року від 18.09.2012 року до загальної суми ПДВ - 821 288,00 грн. включена сума ПДВ 150 333,33 грн., яка відображена у розшифровці податкових зобов'язань та податкового кредиту (а.с.99-100);
- за жовтень 2012 року від 20.11.2012 року до загальної суми ПДВ - 755 395,00 грн. включена сума ПДВ - 83 666,67 грн., яка відображена у розшифровці податкових зобов'язань та податкового кредиту по ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» (а.с.79-80).
Вказані податкові декларації з додатками прийняті податковим органом, про що свідчать квитанції про прийняття (а.с.85-89, 105-109).
Крім того, податкові накладні №7169, №7168, №7082 включені до реєстру отриманих та виданих податкових накладних під №645, 646, 547 на загальну суму 208 037,59 грн. (а.с.111, 116).
Факт постачання товару від ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» до ТОВ «Чистий Дом Крим» підтверджується товарно-транспортними накладними:
- №САН00000305 від 31.10.2012 року на суму відпущеного товару - 502 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 83 666,67 грн. (а.с.172);
- №САН00000303 від 31.08.2012 року - 366 047,26 грн., у т.ч. ПДВ - 61 007,88 грн. (а.с.173);
- №САН00000302 від 31.08.2012 року - 380 178,26 грн., з них ПДВ - 63 363,04 грн. (а.с.174) та видатковими накладними: №24120 від 31.10.2012 року (а.с.180), №18387 від 31.08.2012 року (а.с.181), №18388 від 31.08.2012 року (а.с.182).
Оплата здійснена позивачем шляхом безготівкового перерахунку коштів на рахунок ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» згідно до платіжних доручень №586 від 03.08.2012 року на загальну суму 2 314 000,00 грн. (а.с.187) та №837 від 26.10.2012 року на суму 502 000,00 грн. (а.с.188).
Отримані від контрагента ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н» товари позивач використав в межах своєї господарської діяльності, шляхом їх продажу третім особам:
- ТОВ «Чистий Дом Юг», на підставі договору купівлі продажу №6 від 29.03.2010 року зі строком дії до 31.12.2012 року (а.с.183-184), про що свідчать податкові накладні: №583 від 30.11.2012 року на суму 167 621,36 грн., з них ПДВ - 27 936,89 грн. (а.с.169); № 587 від 30.11.2012 року на суму 200 007,24 грн., ПДВ - 33 334,54 грн. (а.с.170); №588 від 30.11.2012 року на суму 203 918,59 грн., у т.ч. ПДВ - 33 986,43 грн. (а.с.171) та видатковими накладними: №РН-0001956 від 30.11.2012 року (а.с.177), №РН-0001955 від 30.11.2012 року (а.с.178), №РН-0001951 від 30.11.2012 року (а.с.179).
- ТОВ «Альфа-Торгсервіс Південь» згідно договору купівлі-продажу №3 від 01.02.2012 року (а.с.185-186), що підтверджується податковими накладними: №375 від 30.09.2012 року на загальну суму 216 768,00 грн.. у т.ч. ПДВ - 36 128,00 грн. (а.с.167); №376 від 30.09.2013 року на загальну суму 288 056,40 грн., у т.ч. ПДВ - 48 009,40 грн. (а.с.168) та видатковими накладними: №РН-0001455 від 30.09.2012 року (а.с.175), №РН-0001454 від 30.09.2012 року (а.с.176).
Оплата здійснена контрагентами відповідача відповідно до платіжних доручень №3660 від 01.11.2012 року на суму 1 008 009,81 грн., №167 від 21.11.2012 року - 1 588 652,01 грн. (а.с.190).
Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" № 996-XIV від 16.07.1999р., підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій.
Положенням про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995, встановлено такі вимоги до первинних документів:
Первинні документи - це письмові свідоцтва, які фіксують і підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Пунктом 2.4. вказаного положення встановлено, що первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Відповідно до п. 2.7. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Міністерством статистики України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами і відомствами України. Документування господарських операцій може здійснюватись з використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні обов'язково містити реквізити типових або спеціалізованих форм.
Згідно з наведеними законодавчими нормами, документальним підтвердженням понесених витрат є належно оформлені первинні документи: видаткові накладні постачальників (у разі придбання ТМЦ), акти прийому-передачі виконаних робіт або наданих послуг (у разі придбання робіт, послуг), податкові накладні, виписані постачальником (підрядником, виконавцем), зареєстрованим як платник ПДВ.
Відповідно до пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник ПДВ має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно п.198.1 ст.198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пунктом 198.2 ст.198 ПК України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
В силу п.198.3 ст.198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу).
Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю ( отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору.
Надані до матеріалів справи податкові накладні оформлені у чіткій відповідності з нормою ст. 201 ПК України, що надає право позивачу відносити до податкового кредиту суми податку, сплачені ним у зв'язку із придбанням товарів від ТОВ «Альфа-Торгсервіс Н».
В ході розгляду справи позивачем надавалися суду для огляду оригінали податкових накладних. Суд встановив відповідність копій податкових накладних їх оригіналам.
Крім того, судом встановлено порушення відповідачем абз. 3 п.44.5 ст.44 ПК України щодо перенесення терміну перевірки до дати відновлення позивачем податкових накладних, якщо такі були надані до перевірки лише у формі факсових копій на строк, встановлений абз.2 п.44.5 ст.44 ПК України.
Отже, висновок відповідача про наявність у позивача під час перевірки факсових копій податкових накладних не підтверджується матеріалами справи та спростовується додатком 4 до акту перевірки, в якому перелічені досліджені документи, без зазначення їх форм (оригінал, копія, фотокопія, електронний).
З огляду на вищевикладене, суд вважає висновки відповідача щодо порушення позивачем п.198.1, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України протиправними.
Таким чином, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Чистий Дом Крим» є обґрунтованими та такими, які належить задовольнити.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст.ст. 94, 160-163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Р» №0006532201 від 09.07.2013 року Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного Управління Міндоходів в АР Крим щодо нарахування ТОВ «Чистий Дом Крим» податку на додану вартість в сумі 208 038,00 грн. та штрафних (фінансових) санкцій в сумі 52 009,50 грн.
3.Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Чистий Дом Крим» (код ЄДРПОУ 36646627) суму сплаченого судового збору в розмірі 2 294,00 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2013 |
Оприлюднено | 07.11.2013 |
Номер документу | 34481426 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні