Постанова
від 29.10.2013 по справі 805/13935/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2013 р. Справа № 805/13935/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Старосуд І.М., розглянувши у порядку письмового провадження у залі суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Мінетек-Технології» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000,00 гривень, -

В С Т А Н О В И В:

27.09.2013 Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Мінітек-Технології» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85 000,00 гривень (арк. справи 2 - 4).

16.10.2013 позивач через відділ діловодства та документообігу суду надав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Мінетек-Технології» фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000,00 гривень (арк. справи 41).

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідачем не було виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 17.07.2012 № 201-ДО-1-Е, виданого на підставі пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», відповідно до якого ТОВ «Мінетек-Технології» повинно було до 20.08.2012 усунути порушення вимог «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням комісії від 19.12.2006 № 1591. У зв'язку з вищевикладеним та на підставі пункту 14 статті 8, статей 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та пункту 5 розділу II, розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 470, уповноваженою особою Комісії було винесено постанову № 1134-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою застосовано фінансові санкції у розмірі 17 000,00 гривень. Вказану суму відповідач повинен був сплатити до Державного бюджету України не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови про накладення санкцій. ТОВ «Мінетек-Технології» не погодилось із вказаною постановою та оскаржило її у судовому порядку, але у задоволенні позову було відмовлено.

На теперішній час сума фінансових санкцій у розмірі 17 000,00 гривень відповідачем не сплачено. З вказаних підстав просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце слухання справи був повідомлений судом належним чином, що підтверджується розпискою про отримання судової повістки (арк. справи 44), причини неявки не повідомив, заяв про відкладення або про розгляд справи за відсутності представника позивача суду не надавав.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечувала, просила відмовити у задоволенні позову. 15.10.2013 через відділ діловодства та документообігу суду надала письмові заперечення проти позовних вимог, в яких зазначила, що ТОВ «Мінетек-Технології» не вважає себе порушником на ринку цінних паперів, на даний час не має жодних прав та обов'язків на ринку цінних паперів. Наполягає на тому, що відповідач не скоював жодних порушень, обов'язки від попередника передавальним актом йому не надавались, а тому і штрафні санкції до нього застосовані бути не можуть (арк. справи 21 - 23).

За таких обставин та враховуючи приписи частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливим розглянути справу за відсутності представника позивача у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У відповідності до частини 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі за текстом - Закон № 448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Згідно зі статтею 6 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі за текстом - НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

У відповідності до пунктів 1, 2 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів.

НКЦПФР у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та іншими актами законодавства, а також цим Положенням.

Таким чином, у відповідності до пункту 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецьке територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є суб'єктом владних повноважень.

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Мінетек-Технології» зареєстроване у встановленому законом порядку в якості юридичної особи 12.02.1996, включене до ЄДРПОУ за № 24070666, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АГ № 366257 (арк. справи 36), довідкою управління статистики у м. Краматорську Донецької області № 457411 (арк. справи 37). ТОВ «Мінетек-Технології» здійснює свою діяльність на підставі статуту, затвердженого Протоколом загальних зборів учасників від 20.08.2012 № 1 (арк. справи 25 - 34).

Судом встановлено, що постановою Донецького територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.11.2012 № 03/045-09/5654/12 було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів стосовно ТОВ «Мінетек-Технології» (арк. справи 13 - 14).

Актом Донецького територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29.11.2012 № 1134-ДО-1-Е встановлено факт невиконання відповідачем розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 17.07.2012 № 201-ДО-1-Е, виданого на підставі пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», згідно якого товариство у термін до 20.08.2012 повинно було усунути порушення вимог «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 № 1591 (арк. справи 11- 12).

Постановою Донецького територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29.11.2012 № 03/01/5/6067 було призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «Мінетек-Технології» на 12.12.2012 об 11 год. 30 хвил. (арк. справи 10).

Постановою Донецького територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.12.2012 № 03/01/5/6308 до ТОВ «Мінетек-Технології» було застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17 000,00 гривень за невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії, який має бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови (арк. справи 8 - 9).

Відповідач не погодився з постановою від 12.12.2012 № 03/01/5/6308 та 04.01.2013 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання нечинною та скасування постанови від 12.12.2012 № 1134-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн. у відношенні ТОВ «Мінетек-Технології».

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 29.01.2013 у задоволенні вказаного позову було відмовлено.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 22.03.2013 апеляційну скаргу ТОВ «Мінетек-Технології» було залишено без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29.01.2013 залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду від 05.09.2013 касаційну скаргу ТОВ «Мінетек-Технології» було залишено без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29.01.2013 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 22.03.2013 залишено без змін (арк. справи 15 - 17).

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Згідно ч.2 ст.255 КАС України, обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Отже, на час розгляду даної справи, постанова від 12.12.2012 № 1134-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн. у відношенні ТОВ «Мінетек-Технології» є чинною та обов'язковою для виконання.

Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки, зокрема розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з абзацом 1 пункту 6 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як було встановлено судом вище, постановою Донецького територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.12.2012 № 03/01/5/6308 до ТОВ «Мінетек-Технології» було застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17 000,00 гривень за невиконання розпорядження уповноваженої особи Комісії, який має бути сплачений до Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.

Вказана постанова була отримана 12.12.2012 представником ТОВ «Мінетек-Технології» за довіреністю Курішко І.С., що підтверджується підписом на другому аркуші спірної постанови (арк. справи 9).

На теперішній час зазначена сума штрафу відповідачем до Державного бюджету України не сплачена.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з Розділом XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови.

Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.

Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).

У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Оскільки на час розгляду справи, в установленому законом порядку фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачені, суд приходить до висновку, що вони підлягають стягненню з відповідача, з огляду на що, суд задовольняє позов.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись статтями 8, 9, 10, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Мінетек-Технології» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17 000,00 гривень - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Мінетек-Технології» (код ЄДРПОУ 24070666, адреса: 84331, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Ювілейна, буд. № 72) на користь Державного бюджету України (відділення Державного казначейства в м. Донецьку, р/р 31110106700004, код ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансову санкцію у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Старосуд І.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2013
Оприлюднено05.11.2013
Номер документу34482410
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13935/13-а

Постанова від 29.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Старосуд І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні