cpg1251 8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 жовтня 2013 року Справа № 812/8752/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Судді: Каюди А.М.,
при секретарі: Опейкіній Є.А.,
за участю:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Лугань» про стягнення податкового боргу у розмірі 1 702, 02 грн.-,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Краснодонська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Луганській області звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Лугань» в якому позивачем заявлено вимогу про стягнення з відповідача суми податкового боргу в розмірі 1702,02грн.. Податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов'язання (штрафна санкція) з податку на прибуток в розмірі 682,00грн., з комунального податку в розмірі 850,00грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 170,00грн. Вказані податкові зобов'язання (штрафна санкція) визначені в прийнятих податковим органом податкових повідомленнях - рішеннях.
Представник позивача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином. Надав 28 жовтня 2013 року заяву про розгляд справи за його відсутністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, судом було здійснено заходи щодо повідомлення відповідача належним чином про час та дату розгляду справи, а саме направлено копію ухвали про відкриття провадження по справі разом з судовою повісткою на адресу за якою зареєстровано підприємство, а саме Луганська область, м. Суходільськ, пл. Совхозна, 1, однак конверт з вказаною ухвалою було повернуто на адресу суду без вручення адресату. (а.с.30)
Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Лугань» зареєстрована Виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 05.09.2002 за реєстраційним номером 1 387 120 0000 000622 (а.с.5), є платником податків та перебуває на обліку в Краснодонській об'єднаній державній податковій інспекції.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відповідно до п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Відповідно до статті 58 Податкового кодексу України передбачено що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.
Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.
На виконання вказаної норми Податкового кодексу податковим органом було сформовано та направлено на адресу відповідача як платника податків податкові повідомлення - рішення, а саме:
- податкове повідомлення - рішення від 26 листопада 2012 року №0001981541, яким визначено суму грошового зобов'язання за штрафними санкціями з комунального податку в розмірі 850,00грн. (а.с.12). Рішення від 26 листопада 2012 року надіслано на адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленнями про вручення. Конверт з вказаним відправленням було повернуто на адресу податкової інспекції без вручення адресату. (а.с.13) Зазначене податкове повідомлення - рішення прийнято за результатами камеральної перевірки, перевірка оформлена актом від 14.11.2012 №974/1541/32025450. (а.с.14-16)
- податкове повідомлення - рішення від 26 листопада 2012 року №0001991541, яким визначено суму грошового зобов'язання за штрафними санкціями, за платежем збір за забруднення навколишнього природного середовища до Фонду охорони навколишнього природного середовища в розмірі 170,00грн. Рішення від 26 листопада 2012 року надіслано на адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленнями про вручення. Конверт з вказаним відправленням було повернуто на адресу податкової інспекції без вручення адресату. (а.с.17) Зазначене податкове повідомлення - рішення прийнято за результатами камеральної перевірки, перевірка оформлена актом від 14.11.2012 №973/1541/32025450. (а.с.18-19)
- податкове повідомлення - рішення від 26 листопада 2012 року №0001231541, яким визначено суму грошового зобов'язання за штрафними санкціями з податку на прибуток в розмірі 682,00грн. Рішення від 26 листопада 2012 року надіслано на адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленнями про вручення. Конверт з вказаним відправленням було повернуто на адресу податкової інспекції без вручення адресату. (а.с.20) Зазначене податкове повідомлення - рішення прийнято за результатами камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток, перевірка оформлена актом від 14.11.2012 №934/1540/32025450. (а.с.21-22)
Факту оскарження відповідачем податкових повідомлень - рішень Краснодонської ОДПІ від 14.11.2012 №0001981541, №0001991541, №0001231541 судом на час розгляду справи не встановлено, а тому вони вважається узгодженими.
Даних про добровільну сплату відповідачем боргу за штрафними санкціями з комунального податку в розмірі 850,00грн., за штрафними санкціями зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 170,00грн., за штрафними санкціями з податку на прибуток в розмірі 682,00грн., судом на час розгляду справи не встановлено, що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податків. (а.с.23-26)
Згідно із підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається:
- при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
- при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.
Як вбачається з облікової картки відповідача, за несвоєчасне погашення податкового зобов'язання з податку на прибуток у відповідності до вимог статті 129 Податкового кодексу України відповідачу нарахована пеня в сумі 00,02 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника. (а.с.23-26)
Відповідно до п. п. 6.2.1. п. 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 (норми якого були чинними до 01.01.2011) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
На виконання вимог статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 з метою погашення податкового боргу, податковим органом було надіслано до адресу підприємства відповідача першу податкову вимогу від 01.11.2006 №1/480 та другу податкову вимогу від 10.05.2007 №2/149. Податкові вимоги отримані уповноваженими особами підприємства, не оскаржені, є чинними. (а.с.11)
Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1.статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Оскільки у судовому засіданні було встановлено, що за відповідачем обліковується борг зі сплати штрафних санкцій в загальному розмірі 1702,02грн., з комунального податку, з податку на прибуток та зі збору за забруднення навколишнього природного середовища, які нараховано за відповідними податковими повідомленнями - рішеннями, які в установленому законом порядку не оскаржені, суд приходить до висновку що позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Лугань» податкового боргу у розмірі 1 702, 02 грн. є обґрунтованим та таким що підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Лугань» про стягнення податкового боргу у розмірі 1 702, 02 грн. задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Лугань» (94420, Луганська область, м. Суходільськ, пл. Совхозна,1, код 32025450) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків суму штрафної санкції з комунального податку в розмірі 850,00грн. (вісімсот п'ятдесят гривень 00коп.) перерахувавши на розрахунковий рахунок 33215828700141, суму штрафної санкції зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 170,00грн. (сто сімдесят гривень 00коп.) перерахувавши на розрахунковий рахунок 33116329700028, суму штрафної санкції з податку на прибуток в розмірі 682,00грн. (шістсот вісімдесят дві гривні 00 коп.) перерахувавши на розрахунковий рахунок 31117009700134, суму пені з податку на прибуток в розмірі 00,02грн. (нуль гривень 02 коп.) перерахувавши на розрахунковий рахунок 31117009700134, одержувач: Краснодонське УДКСУ Луганської області, код одержувача 37907322, Банк: ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Постанову у повному обсязі складено та підписано 01 листопада 2013 року.
Суддя А.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2013 |
Оприлюднено | 05.11.2013 |
Номер документу | 34482994 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.М. Каюда
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні