Постанова
від 31.10.2013 по справі 813/6064/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2013 року № 813/6064/13-а

Львівський окружний адміністративний суд

в складі : головуючого - судді Дем'яновського Г.С.,

при секретарі Гавірко О.О.

з участю представника відповідача Квасниці Н.Б.

розглянувши в судовому засіданні адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт- 2 « до Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт- 2 « звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Представник позивача подав в судове засідання заяву в якій просить розглядати справу у його відсутність,позов підтримує.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав ,наведених у запереченні на позов.

Вислухавши пояснення сторін ,перевіривши інші докази ,зібрані в справі ,суд приходить до наступних висновків.

13.11.2012 року слідчим СВ Сихівського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області винесено постанову про призначення перевірки з питань податкового законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2» з метою повного, всебічного та об'єктивного розслідування кримінальної справи №139-0896 . Зі змісту означеної постанови вбачається ,що предметом кримінального провадження у кримінальній справі № 139-0896 не виступають податки та збори . а факт зникнення гр.. ОСОБА_2,який є одним із співвласників ТзОВ «Лісекспорт-2,що по суті не позбавляє податковий орган права ,згідно вимог п. 86.9 ст.86 ПК України ,на прийняття податкових повідомлень -рішень та застосування до позивача штрафних санкцій.

На підставі вищезгаданої постанови від 13.11.2012р. та у відповідності до п.п. 20.1.4. п.20.1 ст.20 ,пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп. 78.1.11. п.78.1, п.78.2 ст. 78 Податкового кодексу України Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби був виданий наказ № 20 від 11 січня 2013 року «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ «Лісекспорт 2» (ЄДРПОУ 37831589)».

На підставі наказу № 20 від 11.01..2013 «Про проведення позапланової виїзної документально перевірки ТзОВ «Лісекспорт 2» № 20 від 11 січня 2013 року відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача в частині дотримання вимог податкового ,валютного та іншого законодавства України за період з 10.08.2011 року по 30.09.2012 року ,

За результатами проведеної перевірки складено акт № 389\22-20\37831589 від 18.03.2013р. «Про результати позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2», код за ЄДРПОУ 37831589 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з10.08.2011 року по 30.09.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 10.08.2011 року по 30.09.2012 року»

Позивач у позовній заяві зазначає ,що в період часу з 11.01.2013р. по 11.03.2013р. Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби проводилась позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2», з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 10.08.2011р. по 30.09.2012р., валютного та іншого законодавства за період з 10.08.2011р. по 30.09.2012р.

Згідно з висновків акта перевірки, ТзОВ «Лісекспорт 2» ніби-то порушено порядок ведення податкового обліку:

- п.44.1 ст.44, п.п135.5.4 п. 135.4 ст.135, гі.137.1, п.137.16 ст.137, п.138.4, п.п.138.10.1-п.п.138.10.4 п.138.10 ст.138, п. 139.1.9 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 91 510,00 грн., у тому числі за І кв. 2012р. в сумі - 471,00 грн., за 2 кв. 2012р. в суму 20 874.00 грій-за 3 кв: 2012р. в сумі 70 165,00 грн.;

- п.п.164.2.11 п.164.2 ст.164, п.167.1, п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України. Донараховано податок з доходів з фізичних осіб в розмірі 71 606,48 грн.

За результатами позапланової виїзної документальної перевірки Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби прийнято податкове повідомлення-рішення від 28 березня 2013 року №0000072220, яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ «Лісекспорт 2» за платежем: податок на прибуток приватних підприємств і організацій в сумі - 114 388,50 грн., з яких 91 510,00 грн. - сума за основним платежем, 22 878,50 грн. - сума штрафних санкцій застосованих за порушення порядку визначення доходів та витрат, яке призвело до заниження податку на прибуток підприємства. , а також податкове повідомлення-рішення № 0000091720 від 01 квітня 2013 року ,яким збільшено суму податкового зобов»язання за платежем :»податок з доходів фізичних осіб» 90018.10 грн., в тому числі за основним платежем -71606,48 грн. та штрафними \фінансовими\ санкціями в сумі 18411,62 грн.

Позивач вважає ,що податкові повідомлення-рішення №0000172220 від 14 червня 2013 року та №0000091720 від 01 квітня 2013 року Державної податкової інспекцією у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби, прийняті на підставі Акта перевірки №389/22-20/37831589 від 18.03.2013р., є протиправними та підлягають скасуванню з наступних підстав.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно із абз. З пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Однією з обставин для проведення документальної позапланової виїзної перевірки пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України визначає отримання постанови слідчого, винесеної ним відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у його провадженні .При цьому до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду п. 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України забороняє, у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно- розшукову діяльність перевірки, приймати податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки. Цією нормою передбачено, що матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Позивач вважає,що органом державної податкової служби не надано жодних доказів, які б підтверджували, що предметом порушеної кримінальної справи не є податки та/або збори.

На думку позивача посилання відповідача на постанову слідчого СВ Сихівського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області від 13.11.2012 року «Про призначення перевірки з питань податкового законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2», як доказ того, що предметом кримінальної справи не є податки та/або збори є безпідставним, оскільки даний факт може бути підтверджений виключно постановою про порушення кримінальної справи, винесеної слідчим відповідно до вимог кримінально- процесуального законодавства України.

Позивач зазначає,що відповідачем у справі не було надано жодної відомості щодо наявності рішення суду, яке набрало законної сили, за результатом розгляду кримінальної справи, в рамках якої було призначено перевірку під час винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень. Тому матеріали перевірки та висновки органу державної податкової служби, викладені в акті позапланової виїзної документальної перевірки №389/22- 20/37831589 від 18.03.2013р., що призначена на виконання постанови слідчого СВ Сихівського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області від 13.11.2012 року відповідно до кримінально-процесуального закону, до дня набрання законної сили відповідним рішенням у кримінальній справі, можуть бути оцінені як докази виключно у рамках розслідування та розгляду такої кримінальної справи і не можуть бути підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення про визначення платникові податків розрахованого за результатами такої перевірки грошового зобов'язання.

Позивач вказує,що податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби №0000172220 від 14 червня 2013 року та №0000091720 від 01 квітня 2013 року прийняті всупереч приписам п. 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим підлягають скасуванню, що і просить позивач у позовній заяві.

Відповідач у своїх запереченнях зазначив ,що відповідно до п. 137.1 ст.137 Податкового кодексу України, дохід від реалізації товару визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар.Дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або шш:: документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконінгі робіт або надання послуг.Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно і законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.Виходячи з вимог п. 2 ст.З цього ж Закону України бухгалтерський облік є обов'язкових видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші вшл звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського облік .

Правила податкового обліку визначаються відповідними нормативними документами, що регламентують порядок оподаткування в Україні.

Відповідно до п.44.1 ст.44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єкті оподаткування та або податкових зобов'язань, первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків ; зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Враховуючи вищенаведене, в порушення п. 137.1 ст.137 п.44.1 ст.44 ПК України, ТзОВ "Лісекспорт 2" занижено дохід від реалізації товарів всього в сумі 1 663 484,00 грн., в тому числі за 2 квартал 2012 року в сумі 378 527,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 1 284 957,00грн. Проведеною перевіркою відображеного показника встановлено заниження задекларованих ТзОВ "Лісекспорт 2" показників у рядку 03 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства «інші доходи» всього в сумі 29 687,00 грн., в тому числі заниження в 1 кварталі 2012 року в сумі 2 244,00 грн., завищення в 2 кварталі 2012 року в сумі 27 610,00 грн. та заниження в 3 кварталі 2012 року в сумі 55 053,00 грн.

Згідно представлених до перевірки первинних документів (видаткових накладних) та регістрів бухгалтерського обліку (журнал - ордер по рахунках 361, 362, 711, 732, 311) встановлено що інші доходи становлять :

В 1 кварталі 2012 року становлять 2 243,84 грн. - сума процентів, умовно нарахованих на суму одержаної та неповернутої на кінець звітного кварталу поворотної фінансової допомоги в сумі 100 000,00 грн. отриманої від ТзОВ "Приватліспром", код ЄДРПОУ 36828287, яке перебуває на загальній системі оподаткування.

В 2 кварталі 2012 року становлять 2 975,92 грн., в тому числі :доходи від реалізації іноземної валюти в сумі 726,97 грн. що відображено в бухгалтерському обліку проведеннями Дт 711 Кт 791;

-відсотки одержані в сумі 5,11 грн. що відображено в бухгалтерському обліку проведеннями Дт 732 Кт 791;

-сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги 2 243,84 грн. нарахованих на суму одержаної та неповернутої на кінець звітного кварталу поворотної фінансової допомоги в сумі 100 000,00 грн. отриманої від ТзОВ "Приватліспром", код ЄДРПОУ 36828287, яке перебуває на загальній системі оподаткування.

В 3 кварталі 2012 року становлять 67 445,10 грн., в тому числі :

-доходи від реалізації іноземної валюти в сумі 63 877,23 грн. що відображено в бухгалтерському обліку проведеннями Дт 711 Кт 79

-відсотки одержані в сумі 559,65 грн. що відображено в бухгалтерському обліку проведеннями Дт 732 Кт 791;

-сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги 3 008,22 грн. нарахованих на суму одержаної та неповернутої на кінець звітного кварталу поворотної фінансової допомоги в сумі 100 000,00 грн. отриманої від ТзОВ "Приватліспром", код ЄДРПОУ 36828287, яке перебуває на загальній системі оподаткування.

Водночас, як встановлено в ході розгляду первинної скарги позивача, ТОВ «Лісекпорт 2» не віднесено до складу інших доходів в податкових деклараціях з податку на прибуток підприємства нартал 211 року умовно нараховані відсотки в розмірі 658,22 грн. Крім того, в акті перевірки зрахунку умовно нарахованих відсотків застосовано невірний розмір облікової ставки НБУ 10.08.10 становила 7,75% (Постанова НБУ від 09.08.1 №377), з 23.03.12 становила 7,5% нова НБУ від 21.3.12 №102).

Відповідно до п.137.16 ст.137 ПК України, датою отримання інших доходів є дата їх виникнення згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, якщо інше не бачено нормами цього розділу.

Підпунктом п.п. 135.5.4 п.135.4 ст. 135 ПК України, передбачено, що інші доходи складають вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному пераодіі, визначених на рівні не нижче звичайної ціни, суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, безнадійної кредиторської заборгованості крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи.

Сума (частка суми) поворотної фінансової допомоги, яка не повернута платником податку на кінець звітного періоду особі, що надала таку допомогу, оподатковується наступним чином : платник податку, який отримав таку допомогу від особи, що є платником податку з прибутку та перебуває на загальній системі оподаткування і не має пільги із сплати цього податку, чає до доходів звітного періоду суму процентів, умовно нарахованих на суму поворотної зсової допомоги, що залишається неповернутою на кінець такого звітного періоду.

Дана сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги вситься до «інших доходів» та відображається в декларації в рядку 03 ІД.

Однак, підприємство не відобразило дану суму доходів в декларації за відповідний податковий період.

Відповідно до п.44.1 ст.44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єкта оподаткування та або податкових зобов'язань, первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних ларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

2. Перевіркою повноти визначення витрат за період з 10.08.2011 по 30.09.2012 встановлено зниження на загальну суму 1 257 410,00 грн., в тому числі: за 2 квартал 2012 року в сумі 251 520,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 1 005 890,00 грн.

2.2. Проведеною перевіркою відображеного показника встановлено заниження задекларованих ТзОВ "Лісекспорт 2" показників у рядку 05.1 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства «Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг)» всього в сумі 1 095 069,00 грн., в тому числі за 2 квартал 2012 року в сумі 277 389,00 ч., за 3 квартал 2012 року в сумі 817680,00 грн.

На порушення вимог п. 138.4 ПК України занижено собівартість реалізованої готової продукції всього в сумі 1 095 069,00 грн., в тому числі за 2 квартал 2012 року в сумі 277 389,00 ж., за 3 квартал 2012 року в сумі 817 680,00 грн.

Перевіркою встановлено розбіжності між даними бухгалтерського обліку та даними відображеними у податкових деклараціях по податку на прибуток, що були подані ТзОВ "Лісекспорт 2" до ДПС в сумі 1 180 651,00 грн., в тому числі за 2 квартал 2012 року в сумі І 971,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 817 680,00 грн.

На підставі наданих до перевірки документів - договорів, прихідних накладних, виконаних робіт, банкіських виписок, журналів - ордерів по рахунках 201, 203, 209, 23, 205, І 311, встановлено, що собівартість реалізованої готової продукції в бухгалтерському обліку ТзОВ "Лісекспорт 2" відображено наступними проведеннями :

Дт 901 "Собівартість реалізованої готової продукції" - Кт 26 "Готова продукція"

Дт 26 "Готова продукція" Кт 23 "Виробництво"

Дт 23 "Виробництво" Кт 20 "Матеріали" Кт 91 "Загальновиробничі витрати"

Дт 91 "Загальновиробничі витрати" Кт 20 "Матеріали",

Кт 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками",

Кт 377 "Розрахунки з іншими дебіторами"

Кт 65 "Розрахунки за страхування"

Кт 661 "Розрахунки за заробітною платою"

Відповідно до інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку актив: капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджено наказе Міністерства фінансів України від 30.11.1999 р. № 291, із останніми змінами і доповненням; внесеними наказом Міністерства фінансів України від 14 жовтня 2008 року № 1238 :

на рахунку 91 "Загальновиробничі витрати" ведеться облік виробничих накладних витрат і організацію виробництва та управління цехами, дільницями, відділеннями, бригадами та іншим підрозділами основного й допоміжного виробництва, а також витрати на утримання : експлуатацію машин і устаткування.

За дебетом рахунку 91 "Загальновиробничі витрати" відображається сума визнаних витрат,

за кредитом - щомісячне, за відповідним розподілом, списання на рахунки 2 "Виробництво" та 901 "Собівартість реалізованої готової продукції" 1 .

Однак, на підставі наданих до перевірки первинних документів (накладних, актів виконани робіт) встановлено, що в 2 кварталі 2012 року до складу загальновиробничих витрат віднесено і відображено в бухгалтерському обліку (Дт 91 Кт 63) вартість послуг отриманих від СГД ф.с ОСОБА_3 на загальну суму 85 582,00 грн. відповідно до актів наведених нижче :

І. Акт про прийняття-передачі виконаних робіт від 01.06.2012 року складений в смт Шкло про те, що в період з 01.05.2012р. по 31.05.21012р. підрядчик ОСОБА_3 виконав та передав наступні роботи :

1. Розвантаження сировини (лісоматеріал).

2. Первинна обробка та розпиловка деревини.

3. Сушка дерев»яних заготовок.

Вартість робіт становить 21 000,00 грн.

II. Акт про прийняття-первдачі виконаних робіт від 15.06.2012 року складеним в смі Шкло про те, що в період з 01.05.2012р. по 31.05.21012р. Підрядчик ОСОБА_3 виконав т передав наступні роботи :

1. Розвантаження б/у труб діам 350.

2. Зняття ізоляції.

3. Первинна установка труб у вигляді опор (32 труби-опори).

Вартість робіт становить 55 700,00 грн.

про те. що з період з 01.06.2012р. по 26.06.21012р. Підрядчик ОСОБА_3 виконав та із наступні роботі- :

1. Розвантаження сировини (лісоматеріал).

2. Первинна обробка та розпиловка деревини.

3. Сушка деревяних заготовок.

Вартість робіт становить 8 882,00 гри.

В вищенаведених актах відсутня інформація про фактично понесені витрати на здійснення цих послуг та зв'язок наданих послуг з випуском продукції.

В актах виконаних робіт (надання послуг) відсутній об'єктивний кількісний аналіз всієї сукупності достовірної інформації про зовнішні та внутрішні умови здійснення діяльності у відповідності до встановлених норм, правил та діючого законодавства, прийнятої методології визначення вартісних та натуральних показників, які ознаки дослідження чи консультації щодо можливостей налагодження поставок були надані та які програми дій складені при проведенні роботи з конкретною групою товарів, не вказано обсяги наданих послуг в реальному виразі, не конкретизовано зміст наданих послуг в натуральному та вартісному виразі, акти не містять інформації про фактичні понесені витрати на здійснення цих послуг.

Пред'явлені до перевірки документи не містять інформації про економічний ефект для підприємства від її використання. Понесені витрати на придбання цих послуг не оформлені відповідними документами, які б підтверджували фактичне виконання послуг. Так як первинні документи, які б містили відомості про господарські операції - не представлені, у зв'язку з цим, підтвердження фактичного надання послуг та їх зв'язок з підготовкою, організацією виробництва, продажем продукції, не доведено їх використання підприємством у власній господарській діяльності та відсутня підстава для включення їх без підтвердження відповідними, зденими згідно з чинним законодавством, первинними документами до складу валових витрат.

Підприємством порушено п.1,2 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову ність в Україні", оскільки підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є винні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій .

Виходячи з вимог Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в заїні" від 16.07.1999р. №996-ХІУ відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена .2 ст.1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському [іку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88 і еєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995р. за №168/704.

Відповідно до п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. 18 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995р. за №168/704, первинні :ументи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на я майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

В статті 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Відповідно до вимог п.3.2 ст.З Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством, фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовую: грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Пунктом 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність Україні" встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського' податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарські операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операцїї правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерсько: обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995р. №&, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995р. за №168/704, первинні докумені (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовос повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складені документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господареві: операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осі відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 трав; 1995р. №88 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995р. за №168/70 забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що супереча: законодавчим і нормативним актам.

Понесені витрати на послуги повинні оформлятися відповідними документами, які підтверджували фактичне виконання тої чи іншої послуги.

У зв'язку з цим, відсутнє підтвердження фактичного надання послуг та їх зв'язок підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції, не доведено ї використання підприємством у власній господарській діяльності та відсутня підстава для включення вартості даних послуг без підтвердження відповідно складеними згідно з чинним законодавством первинними документами до складу валових витрат.

Згідно з п.138.4 ст.138 ПК України, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в яком визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Відповідно до п. 139.1.9 ст.139 ПК України, витрати, не підтверджені відповідним розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Враховуючи дані бухгалтерського обліку ТзОВ "Лісекспорт 2" та первинні документи, що їх підтверджують, собівартість реалізованої готової продукції становить 1 223 229, грн., в тому числ за 2 квартал 2012 року в сумі 285 545,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 937 684,00 грн.

Таким чином, ТзОВ "Лісекспорт 2" занижено в деклараціях по податку на прибутої поданих до ДПС собівартість реалізованих товарів всього в сумі 1 095 069,00 грн., в тому числі зі 2 квартал 2012 року в сумі 277 389,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 817 680,00 грн.

2 . 2 . Проведеною перевіркою відображеного показника встановлено заниження задекларованих ТзОВ "Лісекспорт 2 " показників у рядку 06.1 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства «Адміністративні витрати» всього в сумі 30 227,00 грн., в тому числі за . квартал 2012 року в сумі 5 343,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 24 884,00 грн.

Відповідно до пп.138.10.2 п.138.10 ст. 138 ПК України, адміністративні витрати спрямовані на обслуговування та управління підприємством:

б) витрати на службові відрядження й утримання апарату управління підприємством (у тому числі витрати на оплату праці адміністративного апарату) та іншого загальногосподарського персоналу;плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків; інші витрати загальногосподарського призначення;

«Лісекспорт 2" показників у рядку 06.2 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства итрати на збут» всього в сумі 168 932,00 грн., в тому числі за 3 кв. 2012 року в сумі 8 932,00 грн.

Відповідно до пп.138.10.3 п. 138.10 ст. 138 ПКУ витрати на збут, які включають витрати, язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг:

а) витрати на пакувальні матеріали для затарювання товарів на складах готової продукції;

б) витрати на ремонт тари;

в) оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам розділів, що забезпечують збут;

г) витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку арів;

ґ) витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом;

е) витрати на транспортування, перевалку і страхування товарів, транспортно-експедиційні та д послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) ставки;

ж) витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів приємства;

з) інші витрати, пов'язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

Зведені дані щодо порушення наведені в таблиці:

2.3. Проведеною перевіркою відображеного показника за 2 квартал 2012 року в сумі 31 .12,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 5 606,00 грн. на підставі таких документів: головної книги, оборотно-сальдових відомостей, оборотів по рах. 31 "Рахунки в банках", 95 „Фінансові витрати", 50 ''Довгострокові позики", 68 «Розрахунки за іншими операціями», кредитних договорів встановлено завищення задекларованих ТзОВ "Лісекспорт 2" показників у рядку 06.4 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства «Інші витрати звичайної діяльності та інттті :пераційні витрати» всього в сумі 36 818,00 грн., в тому числі за 2 квартал 2012 року в сумі 31 212,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 5 606,00 грн.

Відповідно до п.138.10.4 п. 138.10 ст.138 ПКУ інші операційні витрати, що включають, зокрема:

а) витрати за операціями в іноземній валюті, втрати від курсової різниці, визначені згідно зі статтею 153 цього Кодексу;

б) амортизацію наданих в оперативну оренду необоротних активів;

в) інші витрати операційної діяльності, пов'язані з господарською діяльністю,

Таким чином, порушення зафіксовані в акті перевірки призвели до заниження об'єкту оподаткування податком на прибуток за 2011 рік на 658,22 грн., за 9 місяців 2012 року і 433951,23 грн., та заниження податку на прибуток за 2011 рік на 151,40 грн., за 9 місяців 2012 року на 91130,00 грн.

3. Безпідставним є посилання позивача на недотримання податковим органом вимог п.86. ст.86 ПК України, оскільки з 04.01.2013 набули чинності зміни до Податкового кодексу Україні внесені Законом від 20.11.2012 №5503-УІ, відповідно до яких п.86.9 ст.89 ПК України викладено наступній редакції:

У разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби зі результатами перевірки, проведеної з обставин, визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статт 78 цього Кодексу, щодо кримінального провадження, у якому розслідується кримінальне правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків (юридичної особи або фізичної особи - підприємця, що перевіряється, предметом якого є податки та/або збори, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки приймається таким податковим органом протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цим податковим органом відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.

Таким чином, виходячи із наданої норми податкового законодавства, податкове повідомлення-рішення не виноситься за умови, якщо:перевірку проведено з обставин визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, щодо кримінального провадження, у якому розслідується кримінальне правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків (юридичної особи) або фізичної особи - підприємця, що перевіряється; предметом кримінального провадження є податки та/або збори.

На підставі наведеного відповідач просить в позові відмовити.

Суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до п. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з п.75.1 ст.75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначений ст. 78 ПК України.

Відповідно до п.78.1.11 п.78.1 ст.78 ПК України, однією з обставин, що зумовлює проведення документальної позапланової виїзної перевірки може бути отримання постанови суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанови органу дізнання, слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Згідно ст.21 ПК України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

13.11.2012 року слідчим СВ Сихівського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області винесено постанову про призначення перевірки з питань податкового законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2» з метою повного, всебічного та об'єктивного розслідування кримінальної справи №139-0896 . Зі змісту означеної постанови вбачається , що предметом кримінального провадження у кримінальній справі № 139-0896 не виступають податки та збори . а факт зникнення гр.. ОСОБА_2,який є одним із співвласників ТзОВ «Лісекспорт-2, що по суті не позбавляє податковий орган права ,згідно вимог п. 86.9 ст.86 ПК України , на прийняття податкових повідомлень -рішень та застосування до позивача штрафних санкцій.

На підставі вищезгаданої постанови від 13.11.2012р. та у відповідності до п.п. 20.1.4. п.20.1 ст.20 ,пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп. 78.1.11. п.78.1, п.78.2 ст. 78 Податкового кодексу України Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби був виданий наказ № 20 від 11 січня 2013 року «Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТзОВ «Лісекспорт 2» (ЄДРПОУ 37831589)».

На підставі наказу № 20 від 11.01..2013 «Про проведення позапланової виїзної документально перевірки ТзОВ «Лісекспорт 2» № 20 від 11 січня 2013 року відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача в частині дотримання вимог податкового ,валютного та іншого законодавства України за період з 10.08.2011 року по 30.09.2012 року ,

За результатами проведеної перевірки складено акт № 389\22-20\37831589 від 18.03.2013р. «Про результати позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2», код за ЄДРПОУ 37831589 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з10.08.2011 року по 30.09.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 10.08.2011 року по 30.09.2012 року»

Згідно з висновків акта перевірки, ТзОВ «Лісекспорт 2» порушено порядок ведення податкового обліку:

п.44.1 ст.44, п.п135.5.4 п. 135.4 ст.135, гі.137.1, п.137.16 ст.137, п.138.4, п.п.138.10.1-п.п.138.10.4 п.138.10 ст.138, п. 139.1.9 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 91 510,00 грн., у тому числі за І кв. 2012р. в сумі - 471,00 грн., за 2 кв. 2012р. в суму 20 874.00 грій-за 3 кв: 2012р. в сумі 70 165,00 грн.;

- п.п. 164.2.11 п.164.2 ст.164, п.167.1, п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України. Донараховано податок з доходів з фізичних осіб в розмірі 71 606,48 грн.

За результатами позапланової виїзної документальної перевірки Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби прийнято податкове повідомлення-рішення від 28 березня 2013 року №0000072220, яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ «Лісекспорт 2» за платежем: податок на прибуток приватних підприємств і організацій в сумі - 114 388,50 грн., з яких 91 510,00 грн. - сума за основним платежем, 22 878,50 грн. - сума штрафних санкцій застосованих за порушення порядку визначення доходів та витрат, яке призвело до заниження податку на прибуток підприємства. , а також податкове повідомлення-рішення № 0000091720 від 01 квітня 2013 року ,яким збільшено суму податкового зобов»язання за платежем :»податок з доходів фізичних осіб» 90018.10 грн., в тому числі за основним платежем -71606,48 грн. та штрафними \фінансовими\ санкціями в сумі 18411,62 грн.

Відповідно до п.86.9. ст..86 Податкового кодексу України у разі якщо грошове зобов»язання розраховується контролюючим органом за результатами перевірки, проведної з обставин ,визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу,щодо кримінального провадження , у якому розслідується кримінальне правопорушення стосовно посадової особи \посадових осіб\ платника податків \юридичної особи або фізичної особи-підприємця , що перевіряється,предметом якого є податки та\або збори ,податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки приймається таким контролюючим органом протягом 10- робочих днів з дня , наступного за днем отримання цим контролюючим органом відповідного судового рішення \обвинувальний вирок,ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами\, що набрало законної сили. Матеріали такої перевірки разом з висновками контролюючого органу передаються органу ,що призначив перевірку.

Позивач грунтує позовні вимоги на підставі того ,що 13.11.2012 року слідчим СВ Сихівського РВ ЛМУ ГУ МВС України у Львівській області винесено постанову про призначення перевірки з питань податкового законодавства Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2» з метою повного, всебічного та об'єктивного розслідування кримінальної справи №139-0896 і тому за результатами означеної перевірки ДПІ не мала право виносити податкове повідомлення-рішення до вирішення кримінальної справи по суті . Суд не погоджується з означеними обґрунтуваннями ,оскільки із змісту означеної постанови вбачається , що предметом кримінального провадження у кримінальній справі № 139-0896 не виступають податки та збори . а факт зникнення гр.. ОСОБА_2,який є одним із співвласників ТзОВ «Лісекспорт-2, що по суті не позбавляє податковий орган права ,згідно вимог п. 86.9 ст.86 ПК України ,на прийняття податкових повідомлень -рішень та застосування до позивача штрафних санкцій до вирішення кримінального провадження по суті.

Інші обґрунтування свого позову позивач не зазначив ,однак судом перевірені подані відповідачем заперечення , висновки вищезазначеного Акту перевірки і судом встановлено ,що відповідачем проведено перевірку господарсько-фінансової діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Лісекспорт 2» і встановлено ,що відповідач вчинив порушення :п.44.1 ст.44, п.п135.5.4 п. 135.4 ст.135, гі.137.1, п.137.16 ст.137, п.138.4, п.п.138.10.1-п.п.138.10.4 п.138.10 ст.138, п. 139.1.9 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток всього у сумі 91 510,00 грн., у тому числі за І кв. 2012р. в сумі - 471,00 грн., за 2 кв. 2012р. в суму 20 874.00 грій-за 3 кв: 2012р. в сумі 70 165,00 грн.;

- п.п. 164.2.11 п.164.2 ст.164, п.167.1, п.п.170.9.1 п.170.9 ст.170, п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України. Донараховано податок з доходів з фізичних осіб в розмірі 71 606,48 грн

Тому суд вважає,що Державною податковою інспекцією у Сихівському районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення від 28 березня 2013 року №0000072220, яким збільшено суму грошового зобов'язання ТОВ «Лісекспорт 2» за платежем: податок на прибуток приватних підприємств і організацій в сумі - 114 388,50 грн., з яких 91 510,00 грн. - сума за основним платежем, 22 878,50 грн. - сума штрафних санкцій застосованих за порушення порядку визначення доходів та витрат, яке призвело до заниження податку на прибуток підприємства. , а також податкове повідомлення-рішення № 0000091720 від 01 квітня 2013 року ,яким збільшено суму податкового зобов»язання за платежем :»податок з доходів фізичних осіб» 90018.10 грн., в тому числі за основним платежем -71606,48 грн. та штрафними \фінансовими\ санкціями в сумі 18411,62 грн.

Частиною 2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Тому суд приходить до висновку ,що в позові товариства з обмеженою відповідальністю «Лісеекспорт- 2 « до Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби № 0000172220 від 14 червня 2013 року та 0000091720 від 01 квітня 2013 року слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 160-163 , 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

В позові товариства з обмеженою відповідальністю «Лісеекспорт- 2 « до Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у Сихівському районі м.Львова Львівської області Державної податкової служби № 0000172220 від 14 червня 2013 року та 0000091720 від 01 квітня 2013 року відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду в порядку та в строки, передбачені ст.186 КАС України та набуває законної сили в порядку, передбаченому ст.254 КАС України.

Суддя Дем'яновський Г.С.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2013
Оприлюднено05.11.2013
Номер документу34483117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/6064/13-а

Ухвала від 05.08.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич С.М.

Постанова від 31.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Галій Семенович

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Галій Семенович

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Галій Семенович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні