cpg1251
Справа № 815/6980/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2013 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Потоцької Н.В.
при секретарі Паровенко І.П.
за участю сторін:
представник прокуратури Ейсмонт І.С.
представника позивача (за довіреністю) Шевчук Л.О.
представника відповідач (за довіреністю) не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі: Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «АТП 15173» про стягнення 51000 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі: Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до відкритого акціонерного товариства «АТП 15173», в якому просить стягнути 51 000 гривень штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
В обґрунтування своєї правової позиції позивач зазначив, що ВАТ «АТП 15173» не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Одеського територіального управління НКЦПФР від 19.10.2012 № 361-ОД-1-Е, яким передбачено: в термін до 03.12.2012, згідно вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР» від 19.12.2006 № 1591 (зі змінами), ВАТ «АТП 15173» розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом опублікування її в офіційному друкованому виданні; в термін до 05.12.2012 повідомити Одеське територіальне управління НКЦПФР про виконання цього розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери з копіями підтверджуючих документів, що і стало підставою для звернення до суду.
В судовому засіданні представник позивача та представник прокуратури заявлені позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених у адміністративному позові та наданих в судовому засіданні поясненнях.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про розгляд справи був повідомлений у встановленому законом порядку, що підтверджується матеріалами справи.
В обґрунтування своєї правової позиції представник відповідача надав письмові заперечення, в яких зазначив, що підприємство знаходиться в стадії ліквідації, а обіг акцій ВАТ «АТП 15173» зупинено розпорядження позивача.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.
Згідно ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
За приписами п. 8, п. 10, п. 14 ст. 8 вказаного Закону визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку мають право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; надсилати емітентам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктом 6 ч. 1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пункту 1 глави 7 розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. № 1591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. за № 97/13364 встановлено, що розміщення в загальнодоступній інформаційній базі Комісії регулярної річної інформації здійснюється у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
В судовому засіданні встановлено та матеріалами справи підтверджено, ВАТ «АТП 15173» не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Одеського територіального управління НКЦПФР від 19.10.2012 № 360-ОД-1-Е, яким передбачено - в термін до 03.12.2012, згідно вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. № 1591 (зі змінами), ВАТ «АТП 15173» надати до Одеського територіального управління річну інформацію про емітента за 2011 рік.
За вказане порушення передбачено відповідальність згідно пункту 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Факт вчинення правопорушення підтверджується розпорядженням про усунення порушення законодавства про цінні папери від 19.10.2012 № 360-ОД-1-Е, журналом реєстрації вхідної документації від юридичних осіб (індекс справи 01-91) та журналом реєстрації річних звітів публічних (відкритих) акціонерних товариств та емітентів облігацій (індекс справи 03-19) Одеського територіального управління НКЦПФР.
Постановою від 08.02.2013 № 130-ОД-1-Е у відношенні ВАТ «АТП 15173» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою передбачалося керівнику або повноважному представнику товариства прибути 25.02.2013 до Одеського територіального управління НКЦПФР для ознайомлення та підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів.
25.02.2013р. у відношенні ВАТ «АТП 1517» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 139-ОД-1-Е, для ознайомлення та підписання якого керівник або повноважений представник товариства до Одеського територіального управління НКЦПФР не з'явився.
Постановою від 28.02.2013 № 153-ОД-1-Е у відношенні ВАТ «АТП 15173» розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 14.03.2013 р.
Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів до Одеського територіального управління НКЦПФР повноважний представник ВАТ «АТП 15173» не з'явився.
14.03.2013р. за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Одеським територіальним управлінням НКЦПФР було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 110-ОД-1-Е.
Цією постановою відповідач підлягає фінансової санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцяти тисяч) гривень.
Також, ВАТ «АТП 15173» не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Одеського територіального управління НКЦПФР від 19.10.2012 № 361-ОД-1-Е, яким передбачено: в термін до 03.12.2012, згідно вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР» від 19.12.2006 № 1591 (зі змінами), ВАТ «АТП 15173» розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом опублікування її в офіційному друкованому виданні; в термін до 05.12.2012 повідомити Одеське територіальне управління НКЦПФР про виконання цього розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери з копіями підтверджуючих документів.
Факт вчинення правопорушення підтверджується розпорядженням про усунення порушення законодавства про цінні папери від 19.10.2012 № 361-ОД-1-Е та журналом реєстрації вхідної документації від юридичних осіб (індекс справи 01-91) Одеського територіального управління НКЦПФР.
Постановою від 08.02.2013 № 131-ОД-1-Е у відношенні ВАТ «АТП 15173» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою передбачалося керівнику або повноважному представнику товариства прибути 25.02.2013 до Одеського територіального управління НКЦПФР для ознайомлення та підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів.
25.02.2013 р. у відношенні ВАТ «АТП 15173» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 140-ОД-1-Е, для ознайомлення та підписання якого керівник або повноважений представник товариства до Одеського територіального управління НКЦПФР не з'явився.
Постановою від 28.02.2013 № 152-ОД-1-Е у відношенні ВАТ «АТП 15173» розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 14.03.2013 р. Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів до Одеського територіального управління НКЦПФР повноважний представник ВАТ «АТП 15173» не з'явився.
14.03.2013 р. за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Одеським територіальним управлінням НКЦПФР було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 111-ОД-1-Е. Цією постановою відповідач підлягає фінансової санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцяти тисяч) гривень.
Також, ВАТ «АТП 15173» не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Одеського територіального управління НКЦПФР від 19.10.2012 № 359-ОД-1-Е, яким передбачено: в термін до 03.12.2012, згідно вимог статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пункту 1 глави 7 розділу V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591 (зі змінами), ВАТ «АТП 15173» розкрити річну інформацію про емітента за 2011 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР; в термін до 05.12.2012 повідомити Одеське територіальне управління НКЦПФР про виконання цього розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери з копіями підтверджуючих документів.
Факт вчинення правопорушення підтверджується розпорядженням про усунення порушення законодавства про цінні папери від 19.10.2012 № 361-ОД-1-Е, журналом реєстрації вхідної документації від юридичних осіб (індекс справи 01-91) та відсутністю річної інформації ВАТ «АТП 15173» за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР.
Постановою від 08.02.2013 № 132-ОД-1-Е у відношенні ВАТ «АТП 15173» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою передбачалося керівнику або повноважному представнику товариства прибути 25.02.2013 до Одеського територіального управління НКЦПФР для ознайомлення та підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів.
У відношенні ВАТ «АТП 15173» 25.02.2013 складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 141 -ОД-1 -Е, для ознайомлення та підписання якого керівник або повноважений представник товариства до Одеського територіального управління НКЦПФР не з'явився.
Постановою від 28.02.2013 № 151-ОД-1-Е у відношенні ВАТ «АТП 15173» розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 14 березня 2013 року. Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів до Одеського територіального управління НКЦПФР повноважний представник ВАТ «АТП 15173» не з'явився.
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Одеським територіальним управлінням НКЦПФР було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 14.03.2013 112-ОД-1-Е.
Цією постановою відповідач підлягає фінансової санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцяти тисяч) гривень.
Пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та п. 1 Розділу XVII "Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій", затверджених рішенням національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до розділу XVIII вказаних Правил, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з наступного.
Згідно вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», , п.1 Глави 7 Розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦГІФР від 19.12.2006р. №1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
В матеріалах справи відсутні докази надання ВАТ «АТП 15173» до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації про емітента за 2011 рік.
Так, п. 1 глави 1 роздіду V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням Державної комісія з цінних паперів та фондового ринку № 1591, 19.12.2006 р., передбачено, що емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Згідно із VII розділом Положення, державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства, в тому числі нормативно - правових актів Комісії, здійснює Комісія.
Відповідно до п.2 VII розділу Положення - за неопублікування, опублікування не в повному обсязі Інформації та/або опублікування недостовірної Інформації, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі Інформації та/або розміщення недостовірної Інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, неподання, подання не в повному обсязі Інформації та/або подання недостовірної Інформації до Комісії, передбаченої цим Положенням, юридична особа несе відповідальність відповідно до закону.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30.10.1996р., Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім того, суд критично ставиться до заперечень відповідача щодо відсутності обов"язку надавати річну інформацію про емітента за 2011 рік у зв"язку з тим, що позивачем прийнято розпорядження №23-ОД-3 від 25.05.2010 року про зупинення обігу акцій ВАТ "Автотранспортне підприємство 15173" з огляду на наспупне.
Відповідно до п. 3 гл. 1 розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", обов"язок здійснювати розкриття річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітнього року є емітентом.
Обов"язок розкриття річної інформації припиняється з дати опоблікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів.
В свою чергу, скасування реєстрації випуску акцій здійснюється за умови отримання повідомлення про проведення державної реєстрації припинення акціонерного товариства із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та відомостей реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення акціонерного товариства або отримання від органів державної статистики інформації про виключення акціонерного товариства з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України у зв"язку з його ліквідацією.
Зазначений порядок передбачений п. 8 "Порядку скасування реєстрації випуску акцій" затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 23.04.2013 року №737.
Як встановлено в судовому засіданні, реєстрація випуску цінних паперів не скасована, свідоцтво про реєстрацію виписку цінних паперів не анульовано, а отже, відповідач не звільняється від обов"язку розкривати річну інформацію про емітента.
З урахуванням встановленого в судовому засіданні та приписів чинного законодавства суд приходить до висновку про достатність підстав для визнання обґрунтованими заявлених позовних вимог щодо стягнення відповідних сум штрафу шляхом перерахування коштів до державного бюджету згідно п. 3 р. ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470.
Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 128, 158-163, 167, 254 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства «АТП 15173» (код ЄДРПОУ 03118067, 67700, Одеська область, м. Білгород - Дністровський, вул. Автомобільна, 1) 51 000 (п'ятдесят одну тисячу) гривень штрафних санкцій на р/р 31119106700011, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37894104, ГУДКСУ в Одеській області.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Потоцька Н.В.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства «АТП 15173» (код ЄДРПОУ 03118067, 67700, Одеська область, м. Білгород - Дністровський, вул. Автомобільна, 1) 51 000 (п'ятдесят одну тисячу) гривень штрафних санкцій на р/р 31119106700011, МФО: 828011, код ЄДРПОУ: 37894104, ГУДКСУ в Одеській області.
29 жовтня 2013 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2013 |
Оприлюднено | 05.11.2013 |
Номер документу | 34483235 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні