Постанова
від 30.10.2013 по справі 820/9637/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Харківський окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 жовтня 2013 р. справа №820/9637/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Котеньова О.Г., при секретарі судового засідання Звягіні Я.І.,

за участі сторін:

представника позивача - Храновського А.І.,

представника відповідача - Копилової В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Харкові адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій незаконними, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів, у якому, з урахуванням уточнень, просить суд:

- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо внесення змін до АС "Податковий блок" по платнику податків Товариству з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС", а саме результатів акту перевірки №108/20-31-22-03-07/37999235 від 09.09.2013 року та анулюванню податкового кредиту та податкових зобов'язань підприємства за період з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року;

- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити суми податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" в АС "Податковий блок" згідно раніше поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" декларацій по податку на додану вартість за з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначив, що відповідачем здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період 01.01.2013 по 31.05.2013 року. На підставі зазначеного складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "НОВІТЕКС ПЛЮС" (податковий номер 37999235) щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2013 по 31.05.2013 року № 108/20-31-22-03-07/37999235 від 09.09.2013 року, у якому, на думку позивача, відповідачем безпідставно зроблено хибний висновок про те, що у позивача відсутні ознаки нереальності вчинення господарської діяльності за період з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року.

У судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, виходячи із доводів позовної заяви.

Відповідач проти позову заперечував з підстав, викладених у наданих до суду письмових запереченнях, просив суд відмовити у задоволенні позову.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував , просив суд у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" ( код ЄДРПОУ 37999235) зареєстроване як юридична особа за адресою: 61070, м. Харків, Київський район, вул. Шевченка, буд. 327, дані про перебування юридичної особи у процесі провадження справи про банкрутство, санації, в процесі припинення або припинення відсутні (а.с. 83-84).

09.09.2013 року відповідачем складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків та їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року № 108/20-31-22-03-07/37999235. Згідно висновків вказаного акту, відповідачем встановлено неможливість реального здійснення господарських операцій позивача за період з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року (а.с. 35-47).

Відповідач зробив висновок про неможливість реального здійснення господарських операцій позивачем на підставі того, що позивач відсутній за податковою адресою (61070, м. Харків, вул. Шевченка, буд. 327), підприємство позивача не має автотранспорту та складських приміщень.

На вимогу суду відповідачем надано документи, які, на думку податкового органу, підтверджують законність проведення зустрічної звірки ТОВ "НОВІТЕКС ПЛЮС" за період з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року по контрагентам, зазначеним в акті №108/20-31-22-03-07/37999235 від 09.09.2013 року, а саме запит №1674/10/20-31-15-01-17 від 16.08.2013 року (а.с. 73), проте докази його направлення та отримання ТОВ "НОВІТЕКС ПЛЮС" представником відповідача до суду не надано. Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з таких положень норм права. Відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232 затверджений Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Пунктами 1-9 названого порядку встановлено, що він визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку. У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора). Пунктом 4.4 Наказу Державної податкової адміністрації від 22 квітня 2011 року N 236 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. Відповідачем до суду не надано доказів повідомлення та надіслання позивачу запиту, відповідно, проведення зустрічної звірки не може бути визнано судом таким, що здійснене з дотриманням вимог вищенаведених норм права. Відповідно до ст.75 Податкового кодексу України подана до податкової служби податкова звітність проходить камеральну перевірку на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків. Пунктом 49.8. статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. Згідно п. 49.9. статті 49 Податкового кодексу України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби. Тобто, за умов дотримання позивачем порядку заповнення та подання податкової декларації, з урахуванням положень ст. 49 Податкового кодексу України, відповідач зобов'язаний був прийняти вказані декларації позивача. Крім того, відповідно до п. 49.11. ст. 49 Податкового кодексу України, у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації протягом трьох робочих днів з дня її отримання особисто від платника податків. Згідно пп. 49.9.2. п. 49.9. статті 49 Податкового кодексу України, податкова декларація вважається прийнятою у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк. Згідно статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань. Представник відповідача у судовому засіданні підтвердив, що коригування до електронної бази даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" ним внесені саме на підставі відомостей, викладених у акті №108/20-31-22-03-07/37999235 від 09.09.2013 року, що вбачається також з наданого відповідачем до суду витягу з електронної інформаційної системи (а.с. 94). Настання для позивача негативних наслідків, спричинених діями відповідача, а саме коригуванням в базі даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" відомостей про податкові зобов'язання та податковий кредит ТОВ "НОВІТЕКС ПЛЮС", полягає у погіршенні ділової репутації позивача, що підтверджується листом контрагента позивача з додатком (а.с.90-92), а також анулювання показників податкової звітності позивача позбавляє його права на використання задекларованого ним податкового кредиту у подальшій господарській діяльності. Наведені законодавчі положення дають підстави для висновку про те, що процес зіставлення даних податкової звітності з ПДВ у розрізі контрагентів є формальним рівнем податкового контролю, на стадії якого податковий орган фактично порівнює задекларовані контрагентами кореспондуючі суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з метою оперативного виявлення платників, що підлягають документальній перевірці. Зазначений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Адже питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку. Відповідно до норм податкового законодавства висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку. Отже, самі по собі документ ( акт, довідка), складений за результатами перевірки платника податків, не може слугувати підставою для внесення змін до Системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів. Суд приймає до уваги, що у податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин (у тому числі і щодо формування даних податкового обліку), доки це не спростовано у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Наведене також виключає можливість застосування до платника негативних правових наслідків (зокрема, у вигляді вилучення з електронної бази даних задекларованих ним показників) до моменту донарахування платникові податкового зобов'язання в порядку статті 54 Податкового кодексу України та його узгодження. Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). За приписами ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України. Судом встановлено, що складення відповідачем акту про неможливість проведення зустрічної звірки позивача щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків та зборів, їх реальності та повноти відображення в обліку за період січень-травень 2013 року, в якому зазначено, що у ТОВ "НОВІТЕКС ПЛЮС" відсутній факт реальності вчинення господарських операцій, є вчиненим з порушенням способу, передбаченого законодавством. Безпідставне внесення відповідачем змін до електронної базі даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" щодо задекларованих позивачем податкового кредиту та податкових зобов'язань є таким, що порушує права та інтереси позивача, оскільки позбавляє його права на використання податкового кредиту у подальшій господарській діяльності. Враховуючи вищевикладене, з метою належного захисту та поновлення порушених відповідачем прав позивача підлягають задоволенню позовні вимоги про зобов'язання відповідача відновити в електронній базі даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України "Податковий блок" показники податкової звітності ТОВ "НОВІТЕКС ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 37999235), зазначених останнім в податкових деклараціях за січень-травень 2013 року. Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 6, 9, 71, 94, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій незаконними - задовольнити. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо внесення зміни до АС "Податковий блок" по платнику податків Товариство з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС", а саме результатів акту перевірки № 108/20-31-22-03-07/37999235 та анульованню податкового кредиту та податкових зобов"язань підприємства за період з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області відновити суми податкового кредиту та зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" в АС "Податковий блок" згідно раніше поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" декларацій по податку на додану вартість за період з 01.01.2013 року по 31.05.2013 року. Стягнути з Державного бюджету України (р/р: 31217206784011, отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код: 37999628, МФО: 851011, банк: ГУДКСУ у Харківській області) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВІТЕКС ПЛЮС" (61070,м. Харків, вул. Шевченка, буд. 327, код ЄДРПОУ 37999235) судовий збір у розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні сорок одна копійка). Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанову у повному обсязі виготовлено 04 листопада 2013 року.

Суддя Котеньов О.Г.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2013
Оприлюднено05.11.2013
Номер документу34483525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/9637/13-а

Ухвала від 05.12.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 30.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 14.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні