cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2013 року справа № 823/2987/13-а
м. Черкаси
09 год. 35 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Тимошенко В.П.
за участю секретаря судового засідання Кулика О.П.,
прокурора Шевчук Н.В. - за посвідченням,
представника позивача - Новак О.І.- за довіреністю,
представника відповідача - Гадар Н.Г. - за посадою,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокурора Городищенського району Черкаської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства «Вільшанське ремонтно-транспортне підприємство» про стягнення штрафу,
встановив:
10 вересня 2013 року до суду з позовною заявою звернувся прокурор Городищенського району Черкаської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якій просить стягнути з публічного акціонерного товариства «Вільшанське ремонтно-транспортне підприємство» штрафні санкції в сумі 17000 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушено п. 5 розділу 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме не приведення у відповідність до вимог вказаного закону статутів та внутрішніх положень, внаслідок чого винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, проте відповідачем штраф у добровільному порядку сплачено не було.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечувала з підстав, викладених у письмовому запереченні на адміністративний позов та просила суд при вирішенні справи по суті взяти до уваги тяжке економічне становище товариства.
Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та представника відповідача розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
Судом встановлено, що при здійсненні перевірки суб'єкта господарювання - публічного акціонерного товариства «Вільшанське ремонтно-транспортне підприємство» щодо дотримання вимог законодавства на ринку цінних паперів, позивачем виявлено порушення пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», яке полягало у невиконанні розпорядження позивача № 1112-ЦД-1-Е від 19.09.2012р. про усунення порушень законодавства про цінні папери. За наслідками проведеної перевірки складено акт № 695-ЦД-1-Е від 26.03.2013р. Зазначений акт містить відомості, згідно яких розпорядження № 1112-ЦД-1-Е від 19.09.2012р. виносилось у зв'язку з ознаками порушення вимог пункту 5 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме неприведення до 30 квітня 2011 року статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». Вказаним розпорядженням відповідачу встановлено строк для усунення порушень вимог законодавства до 19.12.2012р., про що письмово проінформувати уповноважену особу комісії. Відповідача попереджено, що за невиконання, або несвоєчасне виконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери юридичні особи несуть відповідальність відповідно до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
При дослідженні матеріалів справи судом встановлено, що в ході розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів виявлено невиконання відповідачем вже згаданого розпорядження позивача, що є підставою для застосування штрафних санкцій і позивачем 11.04.2013р. винесено постанову за № 442-ЦД-1-Е про накладення на відповідача штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, розмір якого передбачений пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, та становить 17 000 грн.
Судом встановлено, що копія вказаної постанови надіслана відповідачу 17.04.2013р. рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що в розумінні статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 121 Конституції України на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави в суді. На підставі ст. 60 КАС України прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Згідно з статтею 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
У відповідності до статті 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Положення про Національну комісію, затвердженого указом Президента України № 1063/2011 від 23.11.2011, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Виходячи з положень пунктів 10, 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктом 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Суд акцентує увагу, що статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, приймаючи до уваги ту обставину, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив та не оскаржив постанову про його накладення, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача штрафу в сумі 17 000 грн.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
З урахуванням викладених обставин позовні вимоги визнаються обґрунтованими і такими, що підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 56, 58, 60, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути із публічного акціонерного товариства «Вільшанське ремонтно-транспортне підприємство» (ідентифікаційний код 00908840) до Державного бюджету України через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку заборгованість зі сплати штрафу у розмірі 17000 ( сімнадцять тисяч) гривень.
Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.П. Тимошенко
Повний текст постанови складений та підписаний 01 листопада 2013 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2013 |
Оприлюднено | 05.11.2013 |
Номер документу | 34490936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні