cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
30 жовтня 2013 року Справа № 913/2792/13
Провадження №19пд/913/2792/13
За позовом прокурора Ленінського району міста Луганська, м.Луганськ
в інтересах держави в особі Луганської міської ради, м.Луганськ
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок", м.Луганськ
про внесення змін до договору оренди землі від 18.04.2006, державна реєстрація від 30.05.2006 за № 040640200139
Суддя господарського суду Луганської області Косенко Т.В.
Секретар судового засідання Дрожанова О.В.
У засіданні брали участь:
від заявника - Голоденко К.О. - прокурор відділу прокуратури м.Луганська, службове посвідчення № 020155 від 03.09.2013;
від позивача - Саркісян Я.Ш. - головний спеціаліст-юрисконсульт відділу претензійно-позовної роботи та роботи по взаємодії з органами виконавчого провадження, довіреність № И01/03-31/5301/0/2-13 від 23.08.2013;
від відповідача - Мартиросян Л.С. - представник, довіреність № б/н від 15.05.2013.
СУТЬ СПОРУ:
Прокурором Ленінського району міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради заявлено вимоги про внесення змін до договору оренди землі від 18.04.2006, державна реєстрація від 30.05.2006 за № 040640200139, який укладений між Луганською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок", відносно земельної ділянки площею 0,0124 га під будівництво та розміщення будівлі торговельного комплексу, яка знаходиться за адресою: м.Луганськ, провулок Гоголя, а саме: викласти п.8 розділу "Орендна плата" договору у новій редакції: "8. Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку річного із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3".
Ухвалою господарського суду Луганської області від 15.10.2013 розгляд справи призначений на 30.10.2013.
Поясненням № б/н від 30.10.2013 позивач просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Відповідач відзивом № б/н від 30.10.2013 вважає, що спір у справі відсутній, що він не заперечував і не заперечує проти внесення змін до договору оренди землі і просить припинити провадження у справі, у зв'язку із відсутністю спору.
У судовому засіданні 30.10.2013 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників заявника та сторін, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно зі ст.13 Конституції України земля є об'єктом права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповідно до ст.ст.142-145 Конституції України до матеріальної основи органів місцевого самоврядування, крім інших об'єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи самоврядування в межах повноважень шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.
Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Відповідно до ст.20 Закону України "Про прокуратуру" в редакції, чинній на момент звернення до суду, прокурор або його заступник при виявленні порушень закону має право звертатись до суду з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.
Статтею 36 1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.
Підставою звернення прокурора Ленінського району міста Луганська з даною позовною заявою до суду в інтересах держави в особі Луганської міської ради є порушення відповідачем встановленого державою порядку користування земельною ділянкою, оскільки невнесення змін до договору оренди землі тягне за собою недоотримання коштів до міського бюджету та є порушенням вимог діючого законодавства.
Рішенням Луганської міської ради від 27.09.2005 № 36/118 було вирішено передати Товариству з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок" в оренду терміном на 49 років земельну ділянку площею 0,0124 га під будівництво та розміщення будівлі торговельного комплексу, яка знаходиться за адресою: м.Луганськ, провулок Гоголя.
На виконання вказаного рішення 18.04.2006 між Луганською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок" було укладено договір оренди землі, державна реєстрація від 30.05.2006 за № 040640200139.
Пунктом 4 вказаного договору сторони передбачили, що на момент укладення договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 76062 грн. 34 коп.
Відповідно до п.8 договору річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного) у гривнях збільшеного на коефіцієнт 2,5 (довідка розрахунку розмірів земельного податку (річного) додається до договору та є його невід'ємною частиною).
Згідно до п.31 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
З набранням з 01.01.2011 чинності Податковим кодексом України було змінено розмір орендної плати та встановлений її мінімальний та максимальний розміри.
28.01.2013 відповідач звернувся до Луганської міської ради з заявою, в якій просив внести зміни до укладеного договору і встановити річний розмір орендної плати у розмірі земельного податку річного з коефіцієнтом 3.
Рішенням Луганської міської ради № 33/140 від 28.03.2012, яке прийнято за результатами розгляду заяви відповідача, було вирішено внести зміни до договору оренди землі від 18.04.2006, державна реєстрація від 30.05.2006 за № 040640200139 (п.1 вказаного рішення).
Пунктом 2 вказаного рішення було зобов'язано Товариство з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок" в місячний термін звернутись до Управління Луганської міської ради з питань земельних ресурсів про внесення змін до договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди).
Станом на 29.10.2013 відповідач не звертався до Управління Луганської міської ради з питань земельних ресурсів (яке в подальшому перейменоване в Департамент Луганської міської ради з питань земельних ресурсів) з питанням про внесення змін до договору оренди землі від 18.04.2006, державна реєстрація від 30.05.2006 за № 040640200139, про що Департаментом з питань земельних ресурсів Луганської міської ради видана відповідна довідка № 5901 від 29.10.2013.
Вказані обставини стали підставою для звернення прокурора Ленінського району міста Луганська в інтересах держави в особі позивача з даним позовом до суду.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цих Законів, а також договором оренди землі.
Стаття 30 Закону України "Про оренду землі" передбачає, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Стаття 651 Цивільного кодексу України визначає, що підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Обґрунтованою суд вважає вимогу прокурора про викладення п.8 розділу "Орендна плата" договору у новій редакції: "8. Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку річного із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3", враховуючи наступне.
Податковим кодексом України, який набув чинності 01.01.2011, зокрема, встановлено, що плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п.14.1.147 п.14.1 ст.14), а орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п.14.1.136 п.14.1 ст.14).
Згідно ст.288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом; в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до ст.290 Податкового кодексу України плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.
Згідно із ст.632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, установлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Можливість внесення змін до договору оренди земельної ділянки передбачена чинним земельним законодавством та умовами договору оренди (п.31 договору).
Відповідно до ч.3 ст.653 Цивільного кодексу України якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Таким чином, є обґрунтованою вимога прокурора Ленінського району міста Луганська про внесення змін до договору оренди землі від 18.04.2006, державна реєстрація від 30.05.2006 за № 040640200139, який укладений між Луганською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок".
Судовий збір покладається на відповідача відповідно до ст.49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст.49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов прокурора Ленінського району міста Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок" задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди землі від 18.04.2006, державна реєстрація від 30.05.2006 за № 040640200139, який укладений між Луганською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок", відносно земельної ділянки площею 0,0124 га під будівництво та розміщення будівлі торговельного комплексу, яка знаходиться за адресою: м.Луганськ, провулок Гоголя, виклавши п.8 розділу "Орендна плата" вказаного договору у наступній редакції: "8. Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку річного із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3".
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Центральний ярмарок", вул.Челюскінців, б.1А, м.Луганськ, ідентифікаційний код 31673530, в доход державного бюджету України на поточний рахунок 31214206783006, банк отримувача: ГУ ДКСУ в Луганській області, одержувач - УДКСУ у м.Луганську, МФО 804013, код за ЄДРПОУ 37991503, код класифікації доходів (ККД): 22030001, назва "Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050); символ звітності банку: 206, судовий збір у сумі 1147 грн. 00 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили Ленінській об'єднаній Державній податковій інспекції у м.Луганську Головного управління Міндоходів у Луганській області.
Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 04.11.2013.
Суддя Т.В.Косенко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2013 |
Оприлюднено | 05.11.2013 |
Номер документу | 34492237 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Косенко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні