ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
04.11.2013 р. Справа № 914/4120/13
Суддя господарського суду Львівської області Цікало А. І., розглянувши заяву Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м. Тернопіль про порушення справи про банкрутство Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м. Тернопіль (вул. 22 Січня, 82, м. Броди, Львівська область, 80602; код ЄДРПОУ 24965133) в порядку, передбаченому ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
ВСТАНОВИВ:
01.11.2013 р. на розгляд господарського суду Львівської області за вхідним № 4709 від Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м.Тернопіль поступила заява про порушення справи про банкрутство Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м. Тернопіль (вул. 22 Січня, 82, м. Броди, Львівська область, 80602; код ЄДРПОУ 24965133) в порядку, передбаченому ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .
Заяву Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м.Тернопіль слід повернути без розгляду з огляду на наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Отже, спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.
У зв'язку з чим необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.
Згідно з ч. 1 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Відповідно до абз. 3 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , державний реєстратор - посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
До матеріалів заяви не долучено доказів письмового повідомлення державного реєстратора про прийняття власником боржника рішення про його припинення.
Згідно із ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України, ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.
Відповідно до ч. 2 ст. 105 Цивільного кодексу України, після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Згідно з ч. 1 ст. 22 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців , інформація про проведення державної реєстрації юридичної особи, про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи тощо підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Відповідно до ст. 1 цього Закону, спеціалізований друкований засіб масової інформації - видання спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому відповідно до цього Закону публікуються відомості з Єдиного державного реєстру.
Бюлетень державної реєстрації є єдиним спеціалізованим друкованим засобом масової інформації, в якому обов'язково розміщуються відомості про реєстраційні дії, зокрема, відомості про прийняття засновниками (учасниками) рішення щодо припинення юридичної особи. Таке повідомлення здійснюється за встановленою спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації формою і містить всі передбачені законом обов'язкові реквізити.
Листом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 14.08.2009 р. № 9786 визначено, що публікація у Бюлетені державної реєстрації повідомлення про припинення юридичної особи і порядок та строк заявлення кредиторами вимог до неї є належним виконанням вимог ч. 4 ст. 105 ЦК України.
До заяви про порушення справи про банкрутство не долучено доказів публікації у Бюлетеня державної реєстрації оголошення про прийняття засновниками (учасниками) рішення щодо припинення юридичної особи.
Також, до заяви не долучено доказів письмового повідомлення явних (відомих) кредиторів про ліквідацію юридичної особи, як цього вимагає ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України.
Відповідно до ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.
Всупереч вимогам ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України, до заяви про порушення справи про банкрутство не додано ліквідаційного балансу, складеного ліквідаційною комісією.
Зазначене свідчить про те, що пасив боржника не міг бути повністю сформований, тому не можна вважати про його чіткий розмір.
До заяви Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м.Тернопіль не додано доказів дотримання вимог цивільного та господарського законодавства, зокрема ст. ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України та ст. 60 Господарського кодексу України, щодо добровільної ліквідації юридичної особи.
Згідно з ч. 4 ст. 11 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , боржник подає заяву до господарського суду за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.
До заяви про порушення справи про банкрутство не додано доказів наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.
Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 11 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , до заяви про порушення справи про банкрутство додаються докази сплати судового збору.
Згідно з пунктом 14 Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита (затверджено наказом Головної державної податкової інспекції України від 22.04.1993р. № 15; зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.05.1993 р. за № 50) - при сплаті державного мита готівкою до документа, щодо якого вчиняється відповідна дія, додається оригінал квитанції кредитної установи, яка прийняла платіж, а при перерахуванні мита з рахунку платника - останній примірник платіжного доручення з написом (поміткою) кредитної установи такого змісту Зараховано в дохід бюджету __ грн. (дата) . Цей напис скріплюється першим і другим підписами посадових осіб і відтиском печатки кредитної установи з відміткою дати виконання платіжного доручення.
Відповідно до роз'яснень Державної судової адміністрації України щодо процедури сплати судового збору, у разі коли сплата судового збору здійснюється шляхом перерахування коштів з рахунка платника до документа, щодо якого вчинюється відповідна дія, додається останній примірник платіжного доручення з написом (поміткою) кредитної установи такого змісту: Зараховано в дохід бюджету ____ грн. (дата) . Цей напис скріплюється першим і другим підписами посадових осіб, відбитком печатки кредитної установи з відміткою дати виконання платіжного доручення.
До заяви про порушення справи про банкрутство долучено платіжне доручення № 1557 від 17 жовтня 2012 р. про сплату судового збору на суму 5735 грн. 00 коп., у якому відсутній напис (помітка) кредитної установи про зарахування в дохід бюджету.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що заявником не надано належних доказів щодо сплати судового збору у встановлених порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство повертає її та додані до неї документи без розгляду, зокрема, якщо заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Законі; не подано доказів щодо сплати судового збору у встановлених порядку та розмірі, а також з підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.
Згідно з п. 3 та п. 4 ч. 1 ст. 63 ГПК України суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у позовній заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується позовна вимога, доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини, а також не додано доказів сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заява Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м. Тернопіль про порушення справи про його банкрутство підлягає поверненню заявнику без розгляду.
Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , повернення заяви про порушення провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до господарського суду у встановленому порядку.
Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 2, 11, 15, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст.ст. 4 1 , 63, 86 ГПК України, суддя -
УХВАЛИВ:
Заяву Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м.Тернопіль про порушення справи про банкрутство Будинкоуправління № 2 Квартирно-експлуатаційного відділу м. Тернопіль (вул. 22 Січня, 82, м. Броди, Львівська область, 80602; код ЄДРПОУ 24965133) повернути заявнику без розгляду з доданими до неї документами.
Додаток: заява про порушення справи про банкрутство з додатками - 35 арк.
Суддя Цікало А.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2013 |
Оприлюднено | 06.11.2013 |
Номер документу | 34492892 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Цікало А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні