Справа № 815/4932/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2013 року 15 год. 01 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Корой С.М. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафних санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» в якому позивач просить стягнути з благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» 10 200 гривень штрафних санкцій на р/р 31111106700008, банк одержувач; ГУДКСУ в Одеській області, 828011, МФО 328011, ЄДРПОУ 37607526.
В обґрунтування заявленого адміністративному позову вказано, що благодійним фондом «Дитяче село «АСТР» було порушено законодавство про електроенергетику, у зв'язку з чим на відповідача згідно з пп. 2, 8 «Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, накладено штраф у сумі 10200 гривень, що було оформлено постановою №05/10-01-0009 від 30.04.2013 року. На адресу відповідача направлялась зазначена постанова 05/10-01-0009 від 30.04.2013 року, проте вказана сума штрафу відповідачем самостійно не оплачена.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, попередньо звернувшись до суду із клопотанням про розгляд справи за його відсутністю (а.с.49).
Судова кореспонденція надсилалась на юридичну адресу відповідача - благодійного фонду «Дитяче село «АСТР», що зазначена в позовній заяві та за якою відповідач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а саме: 65009, м.Одеса, вул.. Фонтанська дорога, буд. 25, що підтверджується журналом поштової кореспонденції рекомендованих листів Одеського окружного адміністративного суду судді Корой С.М. від 23.10.2013 року (а.с. 57а, 57б).
Згідно з п.п. 4.1.2. п. 4.1 Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень та поштових переказів, затверджених Наказом Міністерства транспорту та зв'язку від 12 грудня 2007 року № 1149, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2007 р. за N 1383/14650 визначено, що нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв'язку (без урахування вихідних днів об'єктів поштового зв'язку) у межах області та між обласними центрами України (у тому числі для міст Києва, Сімферополя, Севастополя) становлять 3 дні. Разом з тим, відповідно до п.4.2 вказаних Нормативів при пересиланні рекомендованої письмової кореспонденції зазначені в п. 4.1 нормативні строки пересилання збільшуються на один день.
Таким чином, поштова кореспонденція, що надсилалась на адресу позивача вже вручена йому у визначеному законом порядку.
У зв'язку із вказаними обставинами суд вважає, що відповідач - благодійного фонду «Дитяче село «АСТР», отримало надіслану копію ухвали про відкриття скороченого провадження у справі належним чином, але жодних заяв про визнання позовних вимог чи заперечень на адміністративний позов до суду не надходило.
Відтак, суддя прийшов до висновку, що спір підлягає вирішенню на підставі наявних у матеріалах справи доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.
Суд, заслухавши осіб, що з'явились в судове засідання, дослідивши доводи адміністративного позову, наявні матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив наступне.
18.11.1998 року благодійний фонд «Дитяче село «АСТР» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, як юридична особа, ідентифікаційний код 13924154, юридична адреса: 65009, м.Одеса, Фонтанська дорога, 25.
В період з 08.10.2012 року по 10.10.2012 року державним інспектором з енергетичного нагляду Лабою Людмилою Вікторівною відповідно до ст.5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 (із змінами і доповненнями) у присутності робітника ОСОБА_2, проведено захід з державного енергетичного нагляду (контролю) предметом якого було обстеження з виконання комплексу заходів із забезпечення стійкої роботи електроенергетичного господарства соціально важливих споживачів електричної енергії (навчальні, дошкільні, лікувальні заклади та підприємства з експлуатації житлового фонду, тощо) в осінньо-зимовий період та в умовах надзвичайних ситуацій. Обстеження з питань готовності будівель та споруд, теплових мереж, та систем теплопостачання до роботи в опалювальному сезоні споживачів теплової енергії важливого соціального значення.
За результатами проведеного заходу складено акт №05/11-16-0036А від 10.10.2012 року яким встановлено ряд порушень «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів» затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 року N 258 (копія а.с.15-21).
На підставі акту перевірки №05/11-16-0036А від 10.10.2012 року позивачем було виписано припис №05/11-16-0036ПР та припис №05/11-16-0036ПР-Т.
Приписом Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області Держенергонагляду у Південному регіоні №05/11-16-0036ПР від 10.10.2012 року, на підставі ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та акту від 10.10.2012 року №05/11-16-0036А, директору Благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» приписано у терміни з 21.11.2012 року по 10.01.2013 року усунути виявлені порушення чинного законодавства шляхом вжиття заходів, визначених у пунктах 1-17 цього припису (а.с.13-14).
30.01.2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Лабою Людмилою Вікторівною відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 (із змінами і доповненнями) у присутності директора Гладких Ю.А., вжито позаплановий захід з державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичному об'єкті: Благодійний фонд «Дитяче село «АСТР», предмет державного енергетичного нагляду (контролю): перевірка виконання приписів №05/11-16-0036ПР від 10.10.2012 року, №05/11-16-0036ПР-Т від 10.10.2012 року та №05/11-16-0003ПР.
За результатами вжиття позапланового заходу складено акт перевірки (протокол) № 05/11-16-0003А від 30.01.2013 року (а.с. 52-55).
Відповідно до зазначеного акту перевірки (протоколу), установлено ухилення від виконання вимог приписів №05/11-16-0036ПР та №05/11-16-0036ПР-Т від 10.10.2012 року в частині не виконання пунктів 1-17, а саме, що є порушенням згідно ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» та ст.ст. 9 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
З актом перевірки (протокол) №05/11-16-0036 від 10.10.2012 року ознайомлено та один примірник даного акту отримано керівником суб'єкта господарювання - благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» Гладких Ю.А,., що підтверджується відповідним підписом на зазначеному акті (а.с.21).
Доказів щодо оскарження відповідачем вищезазначених приписів сторонами не надано.
На підставі акту перевірки №05/11-16-0003А від 30.01.2013 року позивачем було виписано припис №05/11-16-0003ПР (копія а.с.12).
Приписом Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області Держенергонагляду у Південному регіоні №05/11-16-0003ПР від 30.01.2013 року, на підставі ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та акту №05/11-16-0003А від 30.01.2013 року, директору Благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» приписано у до 08.02.2013 року усунути виявлені порушення чинного законодавства шляхом вжиття заходів, визначених у приписі (а.с.12).
08.02.2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Лабою Людмилою Вікторівною відповідно до ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 (із змінами і доповненнями), вжито позаплановий захід з державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичному об'єкті: Благодійний фонд «Дитяче село «АСТР», предмет державного енергетичного нагляду (контролю): перевірка виконання приписів від 10.10.2012 року №05/11-16-0036ПР, від 10.10.2012 року №05/11-16-0036ПР, від 30.01.2013 року №05/11-16-0003ПР.
За результатами вжиття позапланового заходу складено акт перевірки (протокол) № 05/11-16-0009 від 08.02.2013 року (копія а.с.9-11).
Відповідно до зазначеного акту перевірки (протоколу), установлено ухилення від виконання вимог припису від 10.10.2012 року №05/11-16-0036ПР в частині не виконання пунктів 1-17; від 10.10.2012 року №05/11-16-0036ПР-Т в частині не виконання пункт 1 та припису від 30.01.2013 року №05/11-16-0003ПР в частині не виконання пункту 1, що є порушенням згідно ст.27, 31 Закону України «Про електроенергетику».
Постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області Держенергонагляду у Південному регіоні від 30 квітня 2013 року №05/10-01-0009, за результатами перевірки Благодійного фонду «Дитяче село «Астр» на відповідача накладено штраф у розмірі 10200 грн. У постанові зазначено, що зазначена сума штрафу має бути протягом 30 днів з дня прийняття постанови сплачена до Державного бюджету України (копія а.с.5).
Вказану постанову отримано відповідачем 07.05.2013 року, про що свідчить повідомлення «Укрпошти» про вручення поштового відправлення (копія а.с.8).
Станом на момент вирішення справи постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області Держенергонагляду у Південному регіоні 30 квітня 2013 року №05/10-01-0009 відповідачем не оскаржено та не виконано.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно із Указом Президента України, з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади та підвищення ефективності державного управління внесені зміни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджена схема організації та взаємодії центральних органів виконавчої влади, якою визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива та енергетики України.
Відповідно до п.п. 1, 2 Положення № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України (Мінпаливенерго України) є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс), діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України
Відповідно до п. 1 Наказу № 422 Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 N 929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства "Національна енергетична компанія «Укренерго» (НЕК «Укренерго»).
Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» відповідно Статуту, затвердженого наказом Міністерства палива та енергетики України від 27.02.2007 № 121, є державним унітарним підприємством електроенергетичної галузі та входить до сфери управління Міністерства палива та енергетики, створене відповідно до наказу Міністерства енергетики України від 16.04.1998 № 54 на базі державних підприємств «Національний диспетчерський центр електроенергетики «України» та «Державна електрична компанія «Укрелектропередача».
Відповідно до Статуту Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», до напрямків його діяльності відноситься здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України «Про електроенергетику» та Положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 9 ЗУ № 575/97-ВР, державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Нагляд за електричними та тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд). (абз. 1 п. 1 Положення № 929)
Споживачами енергії, відповідно до абз. 17 ст. 1 ЗУ № 575/97-ВР, є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.
Згідно із ч. 5 ст. 9 ЗУ № 575/97-ВР, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право:
- безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики;
- отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;
- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці;
- надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів;
- вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;
- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення;
- застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Державний нагляд у сфері теплопостачання здійснюють державні інспекції та інші органи у порядку, встановленому законом. Державні інспектори мають право:
- безперешкодно у будь-який час відвідувати об'єкти теплопостачання для перевірки додержання нормативно-правових актів у сфері теплопостачання з питань, що належать до їх компетенції, отримувати від посадових осіб інформацію щодо виконання цих актів;
- надавати в межах своїх повноважень приписи про усунення порушень нормативно-правових актів;
- отримувати інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань;
- надсилати приписи керівникам теплогенеруючих або теплопостачальних організацій про приведення засобів контролю, обліку та регулювання теплової енергії і теплоносія на об'єктах теплопостачання у відповідність із нормами та стандартами у сфері теплопостачання;
- надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації об'єктів у сфері теплопостачання, якщо це створює загрозу життю та здоров'ю обслуговуючого персоналу та здоров'ю населення;
- застосовувати в установленому законом порядку санкції до суб'єктів відносин у сфері теплопостачання за порушення нормативно-правових актів з питань, що належать до їх компетенції. (ст. 14 ЗУ № 2633-IV)
Частиною 4 статті 26 ЗУ № 575/97-ВР передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Відповідно до положень ч.ч. 3-7 ст. 27 ЗУ № 575/97-ВР, суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів, в тому числі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України. Санкції, передбачені частиною восьмою статті 24, частинами третьою, четвертою і п'ятою статті 26 та частиною третьою цієї статті, застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний:
- допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом;
- виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства;
- надавати документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону;
- одержувати примірник припису або акта органу державного нагляду (контролю) за результатами проведеного планового чи позапланового заходу. (ст. 11 ЗУ № 877-V)
Невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом. (ч. 1 ст. 12 ЗУ № 877-V)
Згідно із п.п. 7, 8 Положення № 1312 рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Пунктом 10 Положення № 1312 передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає подання даного позову правомірним, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, - доведеними, позовні вимоги - обґрунтованими.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 94, 158-163, 167, 186, 254 КАС України суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» про стягнення штрафних санкцій - задовольнити.
Стягнути з благодійного фонду «Дитяче село «АСТР» (ідентифікаційний код 13924154, юридична адреса: 65009, м.Одеса, Фонтанська дорога, 25) 10 200 (десять тисяч двісті) гривень штрафних санкцій на р/р 31111106700008, банк одержувач; ГУДКСУ в Одеській області, 828011, МФО 328011, ЄДРПОУ 37607526.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М.Корой
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2013 |
Оприлюднено | 07.11.2013 |
Номер документу | 34499110 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні