Постанова
від 04.11.2013 по справі 815/7027/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7027/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2013 року м. Одеса

09 год. 10 хв.

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Балан Я.В.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Приватного акціонерного товариства «Одесагрошляхбуд» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Приватного акціонерного товариства «Одесагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 02138530, місцезнаходження: Одеська область, Овідіопольський район, с. Прилиманське, вул. Оборонна, 44-К) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації крана бакенного КБ-100 з/н-3271, крана стрілового КС-55727-1 з/н-№ 12374, крана КС-3562А з/н 12558 р/н 8097, зварювального обладнання з електро- та газозварювання у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Приватного акціонерного товариства «Одесагрошляхбуд» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Приватного акціонерного товариства «Одесагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 02138530, місцезнаходження: Одеська область, Овідіопольський район, с. Прилиманське, вул. Оборонна, 44-К) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації крана бакенного КБ-100 з/н-3271, крана стрілового КС-55727-1 з/н-№ 12374, крана КС-3562А з/н 12558 р/н 8097, зварювального обладнання з електро- та газозварювання у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач допустив 58 порушення нормативно-правових актів з охорони праці, 11 з які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що стало підставою для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення робіт на крані бакенному КБ-100з/н-3271, крані стрілковому КС-55727-з/н-№ 12374 та крані КС-3562А з/н 12558 р/н № 8097; на газовому обладнанні з електро- та газозварювання.

Відповідно до п. 5 ч. 1, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалою суду від 07.10.2013 року було відкрите скорочене провадження у даній справі та запропоновано відповідачу надати суду заперечення проти позову та докази, які у нього є або заяву про визнання позову у десятиденний строк з дня одержання даної ухвали безпосередньо до канцелярії суду або шляхом надіслання поштою.

Вказана ухвала була надіслана відповідачу на адресу, зазначену у позові, Свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи та довідці з ЄДРПОУ та отримано відповідачем 15.10.2013 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (аркуш справи 35).

Розглянувши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі та враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, суд дійшов висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі.

Судом встановлено, що Приватне акціонерне товариство «Одесагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 02138530, місцезнаходження: 67820, Одеська область, Овідіопольський район, с. Прилиманське, вул. Оборонна, 44-К) зареєстрована як юридична особа 29.07.1996 року Овідіопльською районною державною адміністрацією Одеської області (аркуш справи 24).

14.06.2011 року ТУ Держгірпромнагляду в Одеській області ПАТ «Одесагрошляхбуд» видано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а також експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки (аркуш справи 25).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V (надалі - Закон України № 877-V) , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 4 вказаного Закону, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Державний нагляд (контроль) може здійснюватися комплексно кількома органами державного нагляду (контролю), якщо їхні повноваження на здійснення чи участь у комплексних заходах передбачені законом. Такі заходи проводяться за спільним рішенням керівників відповідних органів державного нагляду (контролю).

Пунктом 6 Положення «Про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України», затвердженого Указом Президента України № 408/2011 від 06.04.2011 року передбачено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до наказу № 536 від 16.08.2013 року «Про затвердження графіків перевірок суб'єктів господарювання та об'єктів на вересень 2013 року», графіку перевірок, направлення на проведення перевірки № 15/08-540 від 22.08.2013 року та повідомлення на проведення перевірки № 15/08-523 від 22.08.2013 року, службовою особою позивача у присутності директора ПАТ «Одесагрошляхбуд» Чемересюк Миколи Миколайовича проведено планову перевірку виробничого об'єкта ПАТ «Одесагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 02138530, адреса: Одеська область, Овідіопольський район, с. Прилиманське, вул. Оборонна, 44-К), за результатами якої складено акт № 15/08-13/43 від 20.09.2013 року (аркуші справи 19-23).

Згідно вищевказаного акту, перевіркою було виявлено 58 порушень, а саме: в порушення ст.ст. 7, 13, 17, 21 Закону України «Про охорону праці» № 2694 - роботодавець приступив до виконання робіт підвищеної небезпеки без дозволу Держгірпромнагляду на Кран з/н-3271, не забезпечено проходження періодичного медичного огляду працівниками підприємства, не проведено атестацію робочих місць, не забезпечено належного функціонування СУОП на підприємстві та робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів та актами підприємства з охорони праці; та порушення Нормативно правових актів з охорони праці (НПАОП 40.1-1.21-98, 0.00-1.01-07, 29.2-1.01-58, 0.00-1.30-01, 1.1.10-1.04-01, 20.0-1.02-05, 0.00-4.12-05, 0.04-4.15-98, 42.2-7.02-12, 40.1-1.21-98, 0.00-1.16-96, та інші) та Наказу Держгірпромнагляду № 53 від 24.03.2008 року у зв'язку із чим зокрема, не проведено опосвідчення безпечного стану електроустановок підприємства; не забезпечено у повному обсязі електротехнічний персонал електрозахисними засобами; відсутній список розподілу захисних засобів; не ведуться журнали обліку робіт за нарядами та розпорядженнями, обліку, перевірки та випробувань електроінструмента та пристосувань, обліку та зберігання електрозахисних засобів, тощо; не проводяться гідравлічні випробування резиново-тканевих рукавів із записом у журналі та випробування на герметичність та на газонепроникність і горіння; відсутні засоби індивідуального захисту при виконання електрозварювальних робіт тощо.

У зв'язку із тим, що 11 із вищевказаних, виявлених при перевірці порушень створюють загрозу життю та здоров'ю людей (а саме, порушення зазначені у рядках 1, 2, 3, 24, 27, 48, 54, 55, 56, 57 та 58), відповідача попереджено про необхідність негайного зупинення робіт: на крані башенному КБ-100 з/н-3271, кран стрілковий КС-55727-з/н- № 12374 та кран КС-3562А з/н 12558 р/н № 8097 та на зварювальному обладнанні з електро та газозварювання.

Згідно з п. 7 ст. 7 Закону України № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

З матеріалів справи вбачається, що вжиття інших заходів реагування органом державного нагляду (контролю) не застосовувалось.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про охорону праці» № 2694-XII від 14.10.1992 року, державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя та здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України № 826 від 11.08.2011 року (надалі - Положення) встановлено, що загроза життю та здоровою працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатації об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 цього ж Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки, зокрема порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.

Враховуючи вищенаведене, ТУ Держгірпромнагляд України в Одеській області в межах повноважень та на підставі чинного законодавства України звернулося до суду з позовом про застосування заходів реагування щодо відповідача шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації крана башенного КБ-100 з/н-3271, крана стрілкового КС-55727-з/н-№ 12374, крана КС-3562А з/н 12558 р/н № 8097 та зварювального обладнання з електро та газозварювання, що відповідає приписам ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 39 Закону України «Про охорону праці» № 2694-XII від 14.10.1992 року та Положення «Про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України», затвердженого Указом Президента України № 408/2011 від 06.04.2011 року.

Частиною 1 статті 4 Закону України «Про охорону праці» передбачено, що державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції україни Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Згідно із ст. 13 вищевказаного Закону, роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

В силу положень абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Згідно із п. 2. 26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України № 826 від 11.08.2011 року, право заборони виконання робіт, виробництва виникає зокрема у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.

Під загрозою життю та здоров'ю працівників відповідно до п. 1.4. вказаного Положення слід розуміти виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

З огляду на викладене та враховуючи те, що під час проведення перевірки виробничого об'єкту ПАТ «Одесагрошляхбуд» виявлено порушення вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю і здоров'ю працівників, суд дійшов висновку про наявність переконливих підстав звернення позивача до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації крана башенного КБ-100 з/н-3271, крана стрілкового КС-55727-з/н-№ 12374, крана КС-3562А з/н 12558 р/н № 8097 та зварювального обладнання з електро та газозварювання до усунення таких порушень.

Станом на час розгляду справи заперечення проти позову відповідач не надав.

Судові витрати розподілено відповідно до положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі п. 10 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає негайному виконанню.

З огляду на викладене, керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 14, 69-71, 94, 158-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Приватного акціонерного товариства «Одесагрошляхбуд» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Приватного акціонерного товариства «Одесагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 02138530, місцезнаходження: Одеська область, Овідіопольський район, с. Прилиманське, вул. Оборонна, 44-К) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації крана бакенного КБ-100 з/н-3271, крана стрілового КС-55727-1 з/н-№ 12374, крана КС-3562А з/н 12558 р/н 8097, зварювального обладнання з електро- та газозварювання у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей - задовольнити в повному обсязі.

Застосувати до Приватного акціонерного товариства «Одесагрошляхбуд» (код ЄДРПОУ 02138530, місцезнаходження: Одеська область, Овідіопольський район, с. Прилиманське, вул. Оборонна, 44-К) заходи реагування у сфері державного нагляду (конролю) та зупинити виконання робіт по експлуатації крана бакенного КБ-100 з/н-3271, крана стрілового КС-55727-1 з/н-№ 12374, крана КС-3562А з/н 12558 р/н 8097, зварювального обладнання з електро- та газозварювання у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей - до усунення виявлених під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки.

Допустити негайне виконання постанови суду в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Судові витрати розподілити відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Я.В. Балан

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2013
Оприлюднено07.11.2013
Номер документу34499161
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7027/13-а

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

Постанова від 04.11.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні