Постанова
від 21.10.2013 по справі 922/3411/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про визнання боржника банкрутом

"21" жовтня 2013 р. Справа № 922/3411/13

вх. № 3411/13

Суддя господарського суду Дзюба О.А.

при секретарі судового засідання Шаповалов О.В.

За участю представників сторін:

Представника боржника - Босенко К.В., довіреність від 06.11.12р.

Розглянувши справу за заявою

Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління", м. Харків

до Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління", м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Голова ліквідаційної комісії Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління" звернувся до господарського суду Харківської області з заявою про порушення у відношенні боржника - Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління" справи про банкрутство в порядку ст. 95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою господарського суду Харківської області від 19 серпня 2013 року прийнята заява Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління", м. Харків про порушення справи про банкрутство до розгляду; призначено підготовче засідання суду на 02 вересня 2013 року; зобов'язано боржника надати суду необхідні документи для розгляду справи по суті.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 02 вересня 2013 року порушено провадження по справі про банкрутство Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено судове засідання, на якому буде вирішено питання щодо подальшої процедури банкрутства боржника на 13 вересня 2013 року.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 13 вересня 2013 року відкладено розгляд справи на 21 жовтня 2013 року; зобов'язано боржника виконати в повному обсязі вимоги попередніх ухвал суду.

До канцелярії суду від представника боржника надійшло клопотання (вх№ 38795) про долучення до матеріалів справи витребуваних судом документів.

Зазначені докази судом прийняті, розглянуті та долучені до матеріалів справи.

В судовому засіданні представник боржника підтримав заяву про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на підставі ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", просив суд визнати Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління" банкрутом та призначити ліквідатором у справі Ляха Ю.В.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника боржника, суд зазначає наступне.

Згідно п.1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", справи про банкрутство юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців розглядаються господарським судом за правилами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Згідно п.2 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор.

Скориставшись своїм правом боржник звернувся до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство у відношенні Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління", у відповідності до ст. 95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", на тій підставі, що при ліквідації підприємства за рішенням вищого органу управління та після вжиття ліквідаційною комісією визначених законодавством заходів в процедурі ліквідації, не у зв'язку з процедурою банкрутства, боржник не має можливості задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі, оскільки вартості майна підприємства недостатньо для задоволення вимог кредиторів, в зв'язку з чим прийнято рішення про звернення до господарського суду.

Згідно, наявних в матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, довідки з управління статистики а також статуту підприємства Приватне підприємство "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління", код 32337304, зареєстровано Виконавчим комітетом Харківської міської ради 06.02.2003 р., за адресою: 61118, м. Харків, вул. Познанська, буд. 3, кв. 129 та станом на момент розгляду справи боржник включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченого цим кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

У відповідності до ч.1 ст. 59, ч.1 ст. 60 Господарського кодексу України, ч.2 ст. 105, ч.1 ст. 110 Цивільного кодексу України, а також Статуту підприємства, на загальних зборах засновників боржника прийнято рішення про ліквідацію підприємства, призначено ліквідатором Ляха Ю.В., визначено порядок припинення Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління" (рішення від 27.11.12р.).

На виконання вимог ч.1 ст. 34 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" ліквідаційною комісією передано державному реєстратору опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційних дій „Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи". Державним реєстратором внесено відповідні відомості про прийняття рішення про ліквідацію підприємства та призначення ліквідаційної комісії в ЄДР.

На виконання вимог чинного законодавства України, повідомлення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації опубліковане в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації „Бюлетень державної реєстрації" №232 (32) від 30 листопада 2012 року. У повідомленні, опублікованому в „Бюлетені державної реєстрації", визначено двохмісячний термін звернення кредиторів до ліквідаційної комісії та інші відомості, що вимагаються згідно із ч.7 ст. 22 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

В подальшому у відповідності до ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідаційною комісією було прийнято рішення про надіслання всім кредиторам боржника, перед якими відповідно до даних бухгалтерського обліку товариства рахується заборгованість, персональних повідомлень про припинення підприємства. Суд з'ясував, що ліквідатором персонально письмово повідомлено всіх відомих (явних) кредиторів, перед якими відповідно до даних бухгалтерського обліку боржника рахується заборгованість, про припинення підприємства шляхом ліквідації, про склад ліквідаційної комісії, порядок та строки заявлення кредиторами вимог до боржника, адреси, за якими приймаються вимоги кредиторів.

Від ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова отримано вимогу про сплату заборгованості в загальній сумі 142 260,19 грн.

Зазначена сума кредиторської заборгованості підтверджена належними доказами та первинними документами бухгалтерської звітності, розглянута та визнана ліквідатором, про що у встановленому порядку повідомлено кредитора.

Згідно наданої боржником довідки про стан кредиторської заборгованості, інших кредиторів підприємство не має.

Боржником представлена довідка, щодо відсутності дебіторської заборгованості, станом на 29.05.2013 року.

З метою виявлення усього наявного на підприємстві майна, на виконання вимог п. 3 Інструкції по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 року № 69 (із наступними змінами і доповненнями), п.12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМ України від 28.02.2000 року №419 (із наступними змінами і доповненнями) прийнято рішення про проведення інвентаризації активів підприємства.

Згідно інвентаризаційних описів та актів інвентаризації майна боржника від 29.05.2013 року будь-які активи та відкриті розрахункові рахунки у підприємства відсутні.

Станом на час порушення справи заборгованість із заробітній плати перед працівниками, заборгованість по відшкодуванню шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, заборгованість по виплаті авторської винагороди, перед пенсійним фондом з обов'язкових внесків у боржника відсутня.

За даними боржника майна, що перебуває у заставі не має; дочірні підприємства та філії не зареєстровані.

Після закінчення всіх необхідних ліквідаційних заходів у відповідності до п.1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідатором (ліквідаційною комісією) складений та підписаний проміжний ліквідаційний баланс підприємства станом на 29.05.2013 року, який у встановленому порядку надано на перевірку до податкового органу.

Відповідно до рішення зборів засновників боржника від 29 травня 2013 року затверджено проміжний ліквідаційний баланс підприємства та прийнято рішення звернутись до господарського суду з заявою про визнання боржника - Приватного підприємства "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в порядку ст. 95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Дійсно, як вбачається з матеріалів, долучених до заяви ліквідатором, даних бухгалтерського обліку боржника, проміжного ліквідаційного балансу фінансовий стан підприємства має ознаки неоплатності, в зв'язку з недостатністю майнових активів боржника для задоволення вимог його кредиторів.

У відповідності до п. 1 ст. 95 Закону, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутись в господарський суд з заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Згідно з п.5 ст.11 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" боржник зобов'язаний звернутись в місячний строк до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство у разі, задоволення вимог одного або кількох кредиторів призведе до неможливості виконання грошових зобов'язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами (загроза неплатоспроможності); під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі; в інших випадках, передбачених цим Законом.

Зазначені обставини виявлено головою ліквідаційної комісії в ході проведення ліквідаційної процедури, що зобов'язує її звернутися до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.

Статтею 105 Цивільного кодексу України встановлені обов'язки особи, що прийняла рішення про припинення юридичної особи, зокрема, комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи. Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Згідно з ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Відповідно до ч. З ст. 110 Цивільного кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання банкрутом.

Частиною 1 ст. 111 Цивільного кодексу України передбачено, що ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Зі змісту ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 Цивільного кодексу України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого ст. 105 Цивільного кодексу України.

Як свідчать матеріали справи, ліквідаційною комісією повністю дотримано вказаного порядку.

Відповідно до п. 10 інформаційного листа Вищого господарського суду України від 07.08.2013р. № 01-06/1149/2013 про внесення змін і доповнень до Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. № 01-06/606/2013 «Про Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» підпункт 36.7 пункту 36 викладено у такій редакції:

Вирішення питання щодо визнання банкрутом такого боржника та призначення ліквідатора повинно здійснюватися в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі, в якому судом перевіряється поданий ліквідаційний баланс боржника та з'ясовується факт недостатності вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів. Ліквідатором боржника, що ліквідується власником, може бути голова ліквідаційної комісії або арбітражний керуючий, який призначається в порядку, встановленому Законом для призначення розпорядника майна, тобто кандидатура арбітражного керуючого на призначення ліквідатором визначається судом за допомогою автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (частина друга статті 95 Закону).

Призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і відповідно до частини шостої статті 95 Закону несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що сума кредиторської заборгованості перевищує вартість активів боржника, підприємство не веде підприємницької діяльності, що робить неможливим погашення заборгованості перед кредиторами, боржник є дійсно неплатоспроможним, що свідчить про скрутний фінансовий стан боржника і неможливість відновлення його діяльності, суд вважає необхідним визнати боржника банкрутом.

Згідно п. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Розглянувши клопотання представника боржника про призначення голову ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, у відповідності до п.2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд зазначає наступне.

Розглянувши в сукупності всі матеріали справи, врахувавши скрутний матеріальний стан боржника та відсутність у нього коштів на оплату послуг арбітражного керуючого, суд дійшов висновку, що зазначені обставини підпадають під ознаки виключності у питанні призначення ліквідатором у справі голови ліквідаційної комісії боржника, у зв'язку з чим, суд вважає за можливе вказане вище клопотання задовольнити та призначити ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії Ляха Юрія Вікторовича.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 37-48, 95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Визнати Приватне підприємство "Спеціалізоване ремонтно-будівельне управління", код 32337304, зареєстровано Виконавчим комітетом Харківської міської ради 06.02.2003 р., за адресою: 61118, м. Харків, вул. Познанська, буд. 3, кв. 129 - банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру.

2. З дня прийняття постанови підприємницька діяльність банкрута припиняється, строк виконання всіх грошових зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав, припиняється нарахування неустойки, процентів та інших видів економічних санкцій по усіх видах заборгованості банкрута, вимоги за зобов'язаннями банкрута, що виникли під час проведення процедур банкрутства, пред'являються в межах ліквідаційної процедури. Припиняються повноваження органів управління банкрута, ліквідатора і повноваження власника майна. Скасовуються арешти, накладені на майно боржника та інші обмеження щодо розпорядження майном боржника (в тому числі, усі податкові застави, застави рухомого та нерухомого майна). Накладання нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

3. Призначити ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії Ляха Юрія Вікторовича, ідентифікаційний номер 2333701030, адреса реєстрації: м. Харків, вул. Гарібальді, буд. 1, кв. 115.

4. Зобов'язати ліквідатора відповідно до п. З ст. 38 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в п'ятиденний строк опублікувати в офіційному друкованому органі відомості про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, закрити всі рахунки банкрута в установах банку і відкрити або переоформити один основний рахунок для проведення розрахунків з кредиторами, виконати інші дії, передбачені ст.ст. 41-48 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" і надавати суду щомісячно звіти про хід ліквідаційної процедури, про фінансове становище і майно боржника станом на день відкриття ліквідаційної процедури, використання коштів боржника.

5. Зобов'язати ліквідатора вжити заходів по оцінці та реалізації активів банкрута, представити суду реєстр грошових вимог кредиторів, повідомлення про результати розгляду вимог кредиторів банкрута, надавати суду щомісячно звіти про хід ліквідаційної процедури, в строк до 21 жовтня 2014 року виконати ліквідаційну процедуру, надати суду звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, у тому числі відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; довідки установ банку про закриття рахунків банкрута, копії повідомлення органу державної податкової служби, пенсійного фонду та центру зайнятості про закінчення ліквідаційної процедури; акт знищення печатки, штампа, докази розшуку майна банкрута, довідки органів, що в обов'язковому порядку реєструють право власності на нерухоме та цінне рухоме майно; докази, що свідчать про стягнення дебіторської заборгованості, або докази що свідчать про неможливість стягнення дебіторської заборгованості, оригінали установчих документів і свідоцтва про державну реєстрацію, ліквідаційний баланс, реєстр непогашених вимог кредиторів, інші документи, що свідчать про виконану ліквідатором роботу по ліквідації банкрута.

6. Постанову суду надіслати ліквідатору, ДПІ, державному органу з питань банкрутства, державному реєстратору, ДВС.

Суддя Дзюба О.А.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення21.10.2013
Оприлюднено05.11.2013
Номер документу34500096
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3411/13

Ухвала від 20.05.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 19.05.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 28.01.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 02.12.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 04.11.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 26.09.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Постанова від 11.08.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 28.07.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Постанова від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні