Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"28" жовтня 2013 р. Справа № 820/10166/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Мельникова Р.В.,
за участю секретаря судового засідання Волошко М.С.,
за участю: представника заявника - Мєтєльова П.А.,
представника заявника - Меркело М.М.,
представника ПСП "Україна" - Джуган А.Л.,
представника ПСП "Україна" - Василець С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням Куп"янської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна, -
В С Т А Н О В И В:
Куп'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Харківській області (заявник або Куп'янська ОДПІ) звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з поданням, у якому просить суд підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" (ПСП "Україна"), застосованого на підставі рішення начальника Куп"янської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області від 23.10.2013.
Представники заявника в судовому засіданні подання підтримали у повному обсязі, в обґрунтування заявлених вимог повідомили, що приватним сільськогосподарським підприємством "Україна" не було допущено до проведення позапланової виїзної перевірки посадових осіб податкового органу, на підставі чого начальником Куп"янської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області було прийнято рішення від 23.10.2013 про застосування адміністративного арешту майна платника податків.
Представники заявника, посилаючись на наявність підстав для застосування адміністративного арешту, передбачених п.94.2 ст.94 ПК України, та дотримання порядку його застосування, передбаченого положенням ст.94 ПК України та Порядку про застосування адміністративного арешту майна платник податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 №139, зареєстрованого в Мін'юсті 04.01.2012 за N9/20322, рішення начальника Куп"янської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області від 23.10.2013 про застосування умовного адміністративного арешту майна приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" вважають обґрунтованим.
У судовому засіданні та письмових запереченнях представники ПСП "Україна" заперечували проти задоволення подання, зазначивши наступне.
Представники ПСП "Україна" посилаються на те, що, на їх думку, запит Шевченківського відділення Куп'янської ОДПІ від 03 вересня 2013р. вих.№97/10/20-24-24-62 не містив відомостей про наявність підстав для надання інформації та підтверджуючих документів, визначених положеннями Податкового кодексу України (пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України).
Представники ПСП "Україна" також зазначили, що в запиті від 03 вересня 2013р. вих.№97/10/20-24-24-62 Шевченківське відділення Куп'янської ОДПІ просить надати інформацію та її документальне підтвердження за період з 01 січня 2012р. по 30 червня 2013р. В той же час в листі від 18 жовтня 2013р. вих..№631/10/20-26-22-17 Куп'янська ОДПІ у зв'язку з проведенням документальної перевірки вимагає надати документи за період діяльності Підприємства з 01 липня 2010р. по 30 червня 2013р., тобто за період 1,5 роки, про який зовсім нічого не йшлося в запиті від 03 вересня 2013р. вих.№97/10/20-24-24-62.
Крім того, ні в наказ про направлення на перевірку №239 від 18 жовтня 2013 року, ні направлення на перевірку не містять період часу господарської діяльності, за який проводиться така документальна перевірка.
У зв'язку вищевказаними обставинами ПСП "Україна" 23 жовтня 2013р. було подано до Куп'янської ОДПІ лист від 23 жовтня 2013р. вих.№108 «Пояснення про причини відмови від допуску до позапланової виїзної перевірки».
Таким чином, представники ПСП "Україна" вважають, що підстав для проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватного сільськогосподарського підприємства «Україна» у Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Харківській області за період з 01 липня 2010р. по З0 червня 2013р. не було, тому і підстав для застосування адміністративного арешту також немає.
Суд, заслухавши представників заявника та представників ПСП "Україна", дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.
Приватне сільськогосподарське підприємство "Україна" взято на облік в органах державної податкової служби 20.01.2000, як платник податків перебуває на обліку в Куп'янській ОДПІ, що підтверджується довідкою №1320241400003 від 24.10.2013 про взяття на облік платника податків (а.с.4), а також зареєстроване як юридична особа, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.5-7).
Судом встановлено, що наказом начальника Куп'янської ОДПІ №239 від 18.10.2013 на пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового Кодексу України призначено провести позапланову виїзну перевірку приватного сільськогосподарського підприємства "Україна", код ЄДРПОУ 30608434, з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з 21.10.2013 тривалістю п'ять робочих днів (а.с.8).
Відповідно до наказу начальника Куп'янської ОДПІ №239 від 18.10.2013 перевірку призначено у зв'язку з ненаданням пояснення та документального підтвердження на письмовий запит Шевченківського відділення Куп'янської ОДПІ від 03 вересня 2013р. №97/10/20-24-24-62, отриманням податкової інформації, яка свідчить про можливі порушення платником податкового законодавства.
На підставі направлень на перевірку від 21.10.2013 №117 та №118 (а.с.9, 10), виданих Куп'янською ОДПІ, та зазначеного вище наказу №239 від 18.10.2013 посадовими особами Куп'янської ОДПІ здійснено вихід за юридичною адресою відповідача.
Головному бухгалтеру вручено копію наказу №239 від 18.10.2013 та при виході за юридичною адресою відповідача її ознайомлено з направленнями від 21.10.2013 №117 та №118.
При виході на перевірку встановлено, що директором ПСП "Україна" Матяжем Валерієм Борисовичем було відмовлено у допуску до перевірки та наданні документів для перевірки, які підтверджують показники, відображені у податковій звітності.
Фахівцями Куп'янської ОДПІ складений акт відмови від допуску до перевірки та ненадання документів №94/20-26-22-09-30608434 від 21.10.2013 (а.с.15-16).
Відповідно до листа генерального директора ПСП "Україна" до Куп'янської ОДПІ №108 від 22.10.2013 (а.с.13-14) причиною недопущення до перевірки є невідповідність форми та змісту наданих податковою інспекцією документів вимогам Податкового кодексу України, а саме - пункту 73.3 ст.73 та підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПКУ, зокрема, відсутність зазначення підстав для надання ПСП "Україна" інформації, та, відповідно, проведення позапланової перевірки підприємства.
При вирішенні цієї справи судом взято до уваги наступне.
Підпунктом 20.1.4. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів, до яких належить заявник, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.
Згідно з пп.16.1.9 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи.
Відповідно до пп.16.1.13 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Проте посадовими особами ПСП "Україна" було відмовлено в допуску до перевірки, про що складено акт відмови від допуску до перевірки та ненадання документів №94/20-26-22-09-30608434 від 21.10.2013.
Згідно з п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки;
службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених Податковим кодексом України, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
Відповідно до п.81.2 ст.81 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
Судом встановлено, що наказ про проведення перевірки №239 від 18.10.2013 та направлення від 21.10.2013 №117 та №118 оформлені з дотриманням приписів Податкового кодексу України, порушення вимог якого щодо оформлення зазначених документів є підставою для недопущення посадових осіб податкової інспекції до проведення перевірки.
Обставин, які відповідно до п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України є підставами для недопущення посадових осіб податкової інспекції до проведення перевірки, ПСП "Україна" суду не повідомило.
Судом взято до уваги, що п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України містить вичерпний перелік підстав для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної перевірки. Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників) від допуску до перевірки на інших підставах не дозволяється.
Тому суд вважає безпідставною відмову ПСП "Україна" від допуску посадових осіб податкової інспекції до проведення перевірки.
Пунктом 94.1 ст. 94 Податкового кодексу України передбачено, що адміністративний арешт майна платника податків (арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Згідно з пп.94.2.3 п.94.2 ст.94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується, що платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Арешт майна може бути повним або умовним. (Пункт 94.5 ст.94 Податкового кодексу України.)
Арешт на майно може бути накладено рішенням керівника контролюючого органу (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом. (Пункт 94.10 ст.94 Податкового кодексу України.)
Відповідно до п.4.1 п.4 Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 N1398, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 4 січня 2012р. за N9/20322, керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених розділом III цього Порядку, та на підставі звернення відповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень встановлює такі обставини, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
Судом встановлено, що начальником Куп'янської ОДПІ прийнято рішення від 23.10.2013 про застосування адміністративного арешту майна платника податків, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.12), відповідно до якого було застосовано умовний адміністративний арешт майна платника податків ПСП "Україна" (код ЄДРПОУ 30608434), що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: вул.Степова, буд.10, с.Троїцьке, Шевченківський район, Харківська область,63608. З огляду на викладене вище, суд приходить до висновку, що рішенням начальника Куп"янської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області було обґрунтовано застосовано умовний адміністративний арешт майна приватного сільськогосподарського підприємства "Україна".
Обставини, на які посилаються представники ПСП "Україна" у запереченнях проти подання, не спростовують обґрунтованість рішення від 23.10.2013 про застосування адміністративного арешту майна ПСП "Україна".
Згідно з ч. 8 ст. 183-3 КАС України, у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню.
Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 183-3, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Подання Куп"янської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна - задовольнити у повному обсязі.
Підтвердити обґрунтованість умовного адміністративного арешту майна приватного сільськогосподарського підприємства "Україна" (ідент. код 30608434; вул.Степова, буд.10, с.Троїцьке, Шевченківський район, Харківська область, 63608), застосованого на підставі рішення начальника Куп"янської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області від 23.10.2013.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
У повному обсязі постанову складено 04.11.2013.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2013 |
Оприлюднено | 06.11.2013 |
Номер документу | 34549954 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні