Копія
Справа № 822/3990/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2013 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Польового О.Л. розглянув у скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області до Приватного підприємства "Автогаз-Красилів" про тимчасове часткове зупинення діяльності, -
ВСТАНОВИВ :
Позивач звернувся з позовом до Приватного підприємства "Автогаз-Красилів" про тимчасове часткове зупинення господарської діяльності до одержання дозволу на спеціальне водокористування.
В обгрунтування позовних вимог вказує, що відповідно до наказу Держекоінспекції у Хмельницькій області № 357 від 15.08.2013 року працівниками інспекції проведено планову перевірку дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства, про що складено акт № 114/06 від 27.09.2013 року. Перевіркою встановлено, що підприємство здійснює свою діяльність за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, чим порушено вимоги ст.ст. 44, 49 Водного кодексу України. В зв'язку з цим, з метою забезпечення екологічної безпеки, позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме тимчасово частково зупинити діяльність відповідача.
Відповідачу було надіслано копію ухвали про відкриття скороченого провадження з інформацією про процесуальні права та обов'язки сторін, в строк передбачений частиною 3 статті 183-2 КАС України відповідачем подано письмове пояснення по справі, в якому він вказує, що станом на 28.10.2013 року даний недолік усунуто шляхом опломбування колодязя із технічною водою, також зазначає, що даний колодязь у процесі діяльності не використовувався.
Дослідивши докази по справі суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 27.09.2013 року працівниками інспекції проведено планову перевірку дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства, про що складено акт № 114/06. Перевіркою встановлено, що підприємство здійснює господарську діяльність за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, чим порушено вимоги ст.ст. 44, 49 Водного кодексу України.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом органів щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч.9 ст.44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Згідно ст. 49 Водного кодексу України спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається:
Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями - у разі використання води водних об'єктів загальнодержавного значення;
органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за погодженням із Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями - у разі використання води водних об'єктів місцевого значення.
Видача дозволу на спеціальне водокористування здійснюється за клопотанням водокористувача з обгрунтуванням потреби у воді, погодженим з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань водного господарства, - в разі використання поверхневих вод, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, - в разі використання підземних вод та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, - в разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних.
Порядок погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування затверджується Кабінетом Міністрів України.
У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин. У разі настання маловоддя ці ліміти можуть бути зменшені спеціально уповноваженими державними органами без коригування дозволу на спеціальне водокористування.
Спеціальне водокористування є платним.
Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Відповідно до пункту 2 Порядку обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища, затвердженого постановою Верховної Ради України від 29 жовтня 1992 року № 2751-XII ( далі - Порядок), діяльність підприємств, що здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, може бути, у тому числі, тимчасово заборонена (зупинена), що означає, що до виконання необхідних природоохоронних заходів зупиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання. При тимчасовій забороні (зупиненні) діяльності підприємств забороняються всі викиди і скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів по підприємствах в цілому чи окремих їх цехах (дільницях) і одиницях обладнання.
Згідно з підпунктом "в" пункту 4 Порядку діяльність підприємств обмежується або тимчасово забороняється (зупиняється) у разі перевищення ними лімітів використання природних ресурсів, порушення екологічних нормативів, екологічних стандартів, а також вимог екологічної безпеки, зокрема використання природних ресурсів, викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, складування, захоронення, зберігання або розміщення виробничих, побутових та інших відходів без відповідних дозволів.
Статтею 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний: допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом; виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства; надавати документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону; одержувати примірник припису або акта органу державного нагляду (контролю) за результатами проведеного планового чи позапланового заходу.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що недотримання відповідачем вимог нормативних актів щодо необхідності одержання дозвільних документів прямо порушує вимоги законів України та створює потенційну небезпеку заподіяння шкоди екологічній ситуації та довкіллю, в зв'язку з чим є підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Суд не бере до уваги письмове пояснення відповідача, оскільки підставою для звернення позивача до суду була відсутність у відповідача дозволу на спеціальне водокористування, однак жодних доказів щодо отримання вказаного дозволу відповідачем суду не надано.
З врахуванням наведеного, суд вважає, що позовні вимоги є законними та обгрунтованими, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
позов Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області задоволити.
Вжити заходи державного нагляду (контролю) стосовно Приватного підприємства "Автогаз-Красилів", код ЄДРПОУ 33648396, шляхом тимчасового зупинення його господарської діяльності до одержання дозволу на спеціальне водокористування.
Постанова підлягає негайному виконанню у відповідності до вимог п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя /підпис/О.Л. Польовий "Згідно з оригіналом" Суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2013 |
Оприлюднено | 07.11.2013 |
Номер документу | 34582137 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні