5.1.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 жовтня 2013 року Справа № 812/8701/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Матвєєвої В.В.
при секретарі Захаровій Ю.О.
за участю сторін:
представників позивача Лучакова О.В., Савельєва Д.І.,
представника відповідача Григорьяна А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАЛІОН» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
ВСТАНОВИВ:
15 жовтня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАЛІОН», яким позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом повного зупинення експлуатації нежитлових приміщень, орендованих ТОВ «Таліон», розташованих за адресою: м. Луганськ, вул. Курчатова, 10А, шляхом опечатування входу та відключення від джерел енергоживлення до повного усунення порушень нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, зазначених в акті перевірки від 30.09.2013 №184.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до наказу №55 від 19.12.2012 «Про проведення перевірок» та повідомлення про проведення планової перевірки від 17.01.2013 №15/11/31 в період з 05.02.2013 по 25.02.2013 позивачем було проведено планову перевірку ДНЗ «Луганське вище училище автосервісу», у тому числі приміщень, які знаходяться в оренді ТОВ «Таліон». За результатами перевірки складено акт, яким встановлено порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні. На підставі акту по відношенню до відповідача був винесений припис від 28.02.2013 про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту та 26.02.2013 складено протокол про адміністративні порушення. Відповідальний за пожежну безпеку добровільно сплатив суму штрафу.
Крім того, позивач зазначає, що відповідно наказу ЛМУ ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 20.09.2013 №40 «Про проведення позапланових перевірок» та на підставі посвідчення від 29.09.2013 №130 у період з 23.09.2013 по 30.09.2013 була проведена позапланова перевірка виконання ТОВ «Таліон» вимог припису від 28.02.2013, про що складено акт перевірки. Під час перевірки встановлено, що припис виконаний не в повному обсязі. Позивач вважає, що подальша робота відповідача з наявними невиправленими порушеннями законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки може загрожувати здоров'ю та життю людей.
Враховуючи зазначене, позивач звернувся з даним позовом до суду.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги, надали пояснення, аналогічні викладеним в позові. Просили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідач в судовому засіданні не визнав позовні вимоги, надав заперечення на адміністративний позов та пояснив, що порушення, зафіксовані в акті перевірки від 30.09.2013, ТОВ «Таліон» виконані частково. Для усунення інших порушень, виявлених позивачем, підприємством на даний час проводиться ряд заходів щодо їх усунення, а саме з ТОВ «ТЕХНОРМА» укладено договір з встановлення пожежної сигналізації, подана декларація на відповідність матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки. Просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Суд, дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, прийшов до наступного.
В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю «Таліон» зареєстроване в якості суб'єкта господарювання - юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради 12.12.1995 за №13821200000018566 (а. с. 58), про що внесено відомості до ЄДР підприємств та організацій України (а. с. 59). Згідно свідоцтва №200089437 відповідач зареєстрований платником податку на додану вартість 30.07.1997 (а. с. 60).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до плану-графіку перевірок суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику на перший квартал 2013 року (а. с. 13-17), на підставі наказу від 19.12.2012 №55 «Про проведення перевірок» (а. с. 18-20), повідомлення про проведення планової перевірки від 17.01.2013 №15/11/31 (а. с. 23) та посвідчення на проведення перевірки від 05.02.2013 №84 (а. с. 24), позивачем було проведено планову перевірку ДНЗ «Луганське вище училище автосервісу», у тому числі приміщень, які знаходяться в оренді ТОВ «Таліон» згідно договору оренди державного майна від 07.09.2005 №002295/09, розташованого за адресою: м. Луганськ, вул. Курчатова, 10а, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб, за результатами якої складено акт від 25.02.2013 №139. (а. с. 25-31).
Під час перевірки виявлено 10 порушень вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:
- з'єднання , відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснені за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо);
- приміщення не обладнані автоматичною пожежною сигналізаціє з виведенням сигналу від контрольно-приймального приладу на пульт централізованого спостереження пожежної охорони;
- керівник не пройшов спеціальне навчання з питань пожежної безпеки;
- приміщення не забезпечене первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) згідно норм належності;
- для всіх будов і приміщень виробничого, складського призначення не визначена категорія щодо вибухопожежонебезпеки, а також клас зони по ПУЕ. Покажчики не встановлені на вхідних дверях в приміщеннях;
- двері комори не виконані протипожежними 2-го типу, які мають сертифікат згідно системи УкрСЕРПО;
- електролампи розжарювання в пожежонебезпечних приміщеннях не обладнані захисними ковпаками (комори, склади);
- не отримані документи дозвільного характеру на початок роботи підприємства;
- монтаж електричних мереж не виконаний відповідно до вимог ПУЕ;
- з робітниками не проведений повторний протипожежний інструктаж.
Акт перевірки підписаний посадовими особами відповідача без зауважень та заперечень.
На підставі акту перевірки від 25.02.2013 №13 по відношенню до відповідача був винесений припис від 28.02.2013 №105 про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту та надано строк до 29.04.2013 для усунення виявлених порушень (а. с. 33-34). Крім того, 26.02.2013 щодо відповідального за пожежну безпеку відповідача ОСОБА_5 було складено протокол про адміністративні порушення №041118 та відповідно до ст. 175 КУпАП накладено штраф в розмірі 34,00 грн. (а. с. 35), який в добровільному порядку був сплачений в повному обсязі 28.02.2013 (а. с. 36).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно наказу ЛМУ ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 20.09.2013 №40 «Про проведення позапланових перевірок» (а. с. 37) та на підставі посвідчення від 29.09.2013 №130 (а. с. 38) у період з 23.09.2013 по 30.09.2013 була проведена позапланова перевірка виконання ТОВ «Таліон» вимог припису від 28.02.2013, про що складено акт перевірки від 30.09.2013 №184 (а. с. 39-43). Під час перевірки встановлено, що припис виконаний не в повному обсязі.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого указом Президента України від 16.01.2013 №20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України.
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно до п. 6 зазначеного Положення, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 04.03.2013 №3 затверджено Положення про Головне управління Державної службу України з надзвичайних ситуацій в Луганській області (далі - Положення).
Відповідно до п. 1 Положення, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Луганській області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) у Луганській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру.
Відповідно до вимог ст. 64 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України), центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Відповідно до п. п. 63 п. 4 Положення, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Статтею 4 КЦЗ України, цивільний захист - це функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до п. 21 ст. 20 КЦЗ України, до завдань і обов'язків суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить, крім іншого, забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.
Пунктом 1 частини 1 статті 70 КЦЗ України передбачено, що однією із підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
В судовому засіданні представником відповідача на підтвердження виконання вимог припису від 28.02.2013 №105 були надані:
- посвідчення про проходження керівником ТОВ «Таліон» Григор’яном А.А. навчання з питань пожежної безпеки (а. с. 67);
- копію договору на виконання проектних робіт від 23.10.2013 №231013-5, згідно якого підрядник ТОВ «Технорма» зобов'язується здійснити проектування автоматичного встановлення пожежної сигналізації на об'єкті, розташованого за адресою: м. Луганськ, вул. Курчатова, 10а (а. с.68) та рахунок-фактуру №СП-0003129 від 24.10.2013 на підтвердження вартості робіт (а. с. 73);
- копію договору №4 від 01.10.2013, згідно якого внесені зміни до договору оренди державного нерухомого майна від 07.09.2005 №002295/09, а саме - ТОВ «Таліон» передані в оренду нежитлові вбудовані приміщення площею 208,75 кв. м. на першому поверсі двоповерхової будівлі їдальні, що обліковується на балансі ДНЗ «Луганське вище професійне училище автосервісу» та змінено оренду плату (а. с. 69);
- рахунок-фактуру №СП-0003131 щодо підтвердження закупівлі вогнегасників (а. с. 70);
- копію витягу з журналу проведення протипожежного інструктажу (а. с. 74);
- документи, які підтверджують монтаж електричних мереж (а. с. 79-86).
Але, як встановлено в судовому засіданні, відповідачем не в повній мірі виконано вимоги припису, а саме: приміщення будівлі, яке орендує ТОВ «Таліон», не обладнане установкою автоматичної пожежної сигналізації з виведенням сигналу від контрольно-приймального приладу на пульт централізованого спостереження пожежної охорони; не виконані з'єднання електропроводів в електророзподільних коробках за допомогою паяння, зварювання, опресування або спец. затисків; не отримано документи дозвільного характеру на початок роботи підприємства; монтаж електричних мереж не виконаний відповідно до вимог ПУЕ та приміщення не забезпечені необхідною кількістю вогнегасників.
Представник відповідача в судовому засіданні не заперечував, що зазначені порушення на час розгляду справи в суді не усунені.
Вирішуючи питання застосування заходів реагування суд приймає до уваги той факт, що об'єкт, по відношенню до якого необхідно застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом повного зупинення експлуатації нежитлових приміщень, орендованих ТОВ «Таліон», розташований на території ДНЗ «Луганське вище професійне училище автосервісу». В разі виникнення пожежі небезпека буде загрожувати життю значної кількості людей, а саме учнів і викладачів, які, відповідно до їх навчальних програм, знаходься в безпосередній близькості до відповідача ТОВ «Таліон».
Відповідно до ч. 2 ст. 68 КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
У зв'язку з тим, що позивачем ГУ ДСНС України у Луганській області виявлено факти порушення відповідачем ТОВ «Таліон» вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, які можуть загрожувати здоров'ю та життю людей та у зв'язку з тим, що вимоги припису №105 від 28.02.2013 про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту відповідачем виконані не в повному обсязі, суд, на підставі вищевикладеного та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, дійшов висновку про задоволення позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Луганській області та вважає за необхідне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом повного зупинення експлуатації нежитлових приміщень, орендованих ТОВ «Таліон.
На підставі викладеного, ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексом цивільного захисту України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАЛІОН» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом повного зупинення експлуатації нежитлових приміщень, орендованих ТОВ «Таліон», розташованих за адресою: м. Луганськ, вул. Курчатова, 10А.
У відповідності до п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України, постанова підлягає негайному виконанню.
Особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої п. 5 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, якщо обставини, які стали підставою для вживання заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджуються відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. одночасно
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 04 листопада 2013 року.
Суддя В.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2013 |
Оприлюднено | 07.11.2013 |
Номер документу | 34594301 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.В. Матвєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні