ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
5 березня 2009 року о 16 год., 30 хв . м. Львів
Львівський окружний адм іністративний суд, суддя Гав дик З.В.
секретар судового засідан ня Черній Ю.Л.
розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву № 2а-500/09/1370
позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Фабула», пре дставник - Шиба Л.П. до Управління держкомзему у Пустомитівському районі Льв івської області,
представник - Івасів А.Р. Пустомитівської районно ї державної адміністрації Ль вівської області,
представник - Корилкевич П.В. про визнання незаконними вим ог та спонукання до вчинення дій
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Фабула» звернулось до Львівського о кружного адміністративного суду з адміністративним поз овом до Управління держкомзе му у Пустомитівському районі Львівської області, Пустоми тівської районної державної адміністрації Львівської об ласті про:
Визнання незаконними вимо г Пустомитівської районної д ержавної адміністрації та уп равління Держкомзему у Пусто митівському районі Львівськ ої області щодо передачі зем ельної ділянкою площею 2,0 га д ля будівництва комплексу дор ожнього сервісу ТОВ «Фабула» , на умовах проведення земель них торгів (аукціону).
Зобов' язання Пустомитівс ької районної державної адмі ністрації затвердити матері али попереднього погодження вибору місця розташування з емельної ділянки та дати доз віл на розробку проекту земл еустрою щодо відведення земе льної ділянки, площею 2,0 га для будівництва комплексу дорож нього сервісу ТОВ «Фабула» н а території Скнилівської сіл ьської ради на умовах уклада ння договору оренди.
Зобов' язання Управління Держкомзему у Пустомитівськ ому районі погодити проект з емлеустрою щодо відведення з емельної ділянки, площею 2,0 га для будівництва комплексу д орожнього сервісу ТОВ «Фабул а», на території Скнилівсько ї сільської ради на умовах ук ладання договору оренди.
Зобов' язання Пустомитівс ької районної державної адмі ністрації затвердити, вигото влений у встановленому закон одавством порядку проект зем леустрою щодо відведення зем ельної ділянки та передати в оренду ТОВ «Фабула» земельн у ділянку, площею 2,0 га для буді вництва комплексу дорожньог о сервісу, на території Скнил івської сільської ради.
Представник позивача вказ ані позовні вимоги підтримав повністю та пояснив, що позив ачу на заяву про погодження м ісця розташування земельної ділянки та погодження проек ту землеустрою щодо оформлен ня права користування земель ною ділянкою площею 2,0 га для б удівництва комплексу дорожн ього сервісу на території Ск нилівської сільської ради на умовах укладання договору о ренди, відмовлено з підстав т ого, що пропонована земельна ділянка відповідно до ст. ст. 124, 134 Земельного кодексу Україн и може бути надана в оренду на умовах проведення аукціону.
Позивач незгідний з вказан ою відмовою з підстав, що згід но ст. 123 Земельного кодексу України передбачено надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування на підставі рі шень органів виконавчої влад и або органів місцевого само врядування. Згідно ст. 151 цьо го ж Кодексу, юридичні особи з обов'язані до початку проект ування погодити із власникам и землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міс ькими радами, державними адм іністраціями, місце розташув ання об'єкта, розмір земельно ї ділянки. Погодження місць р озташування об'єктів, розмір ів передбачуваних для вилуче ння (викупу) земельних діляно к та умов їх відведення прова диться відповідними сільськ ими, селищними, міськими рада ми, державними адміністрація ми, відповідно до їх повноваж ень щодо вилучення цих ділян ок. Рішенням № 44 Скнилівської сільської ради від 21.12.2006 року на дано згоду позивачу на підго товку матеріалів попередньо го погодження вибору земельн ої ділянки площею 2,0 га для буд івництва комплексу дорожньо го сервісу на території Скни лівської сільської ради на у мовах оренди.
Згідно вказаного рішення п озивачем в порядку ст. 151 Земел ьного кодексу України отрима но від органів земельних рес урсів, природоохоронних, тер иторіальних органів виконав чої влади з питань лісового г осподарства і санітарно-епід еміологічних органів, органі в містобудування і архітекту ри та охорони культурної спа дщини позитивні рішення про погодження вибору земельної ділянки площею 2,0 га для будів ництва комплексу дорожнього сервісу на території Скнилі вської сільської ради на умо вах оренди, а також підписано Акт вибору земельної ділянк и.
Враховуючи вищенаведене , позивачем були дотримані вс і вимоги чинного земельного законодавства щодо погоджен ня місця розташування земель ної ділянки та погодження пр оекту землеустрою щодо оформ лення права користування зем ельною ділянкою площею 2,0 га д ля будівництва комплексу дор ожнього сервісу на території Скнилівської сільської ради на умовах укладання договор у оренди.
Представник позивач проси в позов задоволити повністю.
Відповідач Управління дер жкомзему у Пустомиівському р айоні Львівської області, за явою № 105 від 10.02.2009 року за вхідни м № 9220 від 20.02.2009 року в порядку ст. 112 КАС України вважає позовні вимоги позивача повністю об ґрунтованими.
Представник Управління де ржкомзему у Пустомиівському районі Львівської області, в казану заяву підтримав, позо вні вимоги визнав.
Відповідач Пустомитівська районна державна адміністра ція, Львівської області, відз ивом на позовну заяву за № 04/15-418 від 03.03.2009 року, поданим в судово му засіданні, не заперечує пр оти позовних вимог позивача.
Представник Пустомитівськ ої районної державної адміні страції Львівської області, вказаний відзив підтримав, п озовні вимоги визнав, з підст ав, що при зверненні 17.01.2008 року п озивач надав лише рішення Ск нилівської сільської ради, п ри зверненні до суду позивач а надав також і інші документ и, які на час надання позивачу відповіді не були відомі від повідачу. З врахуванням всіх документів, з якими позивач з вернувся до суду, позовні вим оги підлягають до задоволенн я.
Заслухавши пояснення пре дставника позивача, представ ників відповідачів, безпосер едньо, всебічно, повно та об' єктивно дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінк у, суд -
ВСТАНОВИВ:
Спірні правовідносини регулюються Конституцією Ук раїни, Земельним Кодексом Ук раїни з наступними змінами т а доповненнями, Законом Укра їни «Про оренду землі» з наст упними змінами та доповнення ми, ЦК України.
При прийняті постанови су д виходить з того, що ТОВ «Фа була» в особі директора Деци ка Р.В. звернулось до Скнилівс ької сільської ради про нада ння згоди на підготовку мате ріалів попереднього погодже ння вибору земельної ділянки для будівництва ресторану т а мотелю на території Скнилі вськох сільської ради.
Рішенням № 44 Скнилівської сільської ради від 21.12.2006 року н адано згоду ТОВ «Фабула» на п ідготовку матеріалів попере днього погодження вибору зем ельної ділянки площею 2,0 га дл я будівництва комплексу доро жнього сервісу - ресторану та мотелю за рахунок земель С книлівської сільської ради н а умовах оренди.
Згідно вказаного рішення Скнилівської сільської ради позивачем відповідно до ст. 15 1 Земельного кодексу України (в редакції від 09.02.2006 року) отрим ано:
18.10.2007 року Акт вибору земельн ої ділянки для розміщення мо телю та ресторану ТОВ «Фабул а», згідно якого постійно дію ча комісія з питань вибору зе мельних ділянок для розміщен ня об' єктів, яка утворена у в ідповідності до розпоряджен ня № 291 Пустомитівської райдер жадміністрації від 06.05.2006 року в складі голови комісії, секре таря комісії та членів коміс ії, провели вибір земельної д ілянки під розташування рест орану та мотелю орієнтовною площею 2,00 га для передачі в оре нду. Земельна ділянка віднос иться до земель запасу сільс ької ради, пасовище.
22.10.2007 року рятівна археологіч на служба за № 129/07-Е надала експ ертний висновок по результат ах обстеження земельної діля нки на предмет наявності пам ' яток архітектури, згідно я кого комісія не заперечує що до погодження місця розташув ання та проекту відведення з емельної ділянки площею 2,00 га , яка відводиться ТОВ «Фабула » для будівництва комплексу дорожнього сервісу в с. Скнил ів, Пустомитівського району, Львівської області.
23.10.2007 року Управління охорони культурної спадщини Львівсь кої обласної державної адмін істрації за №2/3320 надало виснов ок про погодження місця розт ашування земельної ділянки д ля будівництва комплексу дор ожнього сервісу (ресторан, мо тель) в с. Скнилів Пустомитівс ького району.
23.10.2007 року відділом регулятор ної політики і землекористув анні і експлуатації надр зро блено висновок про погодженн я вибору земельної ділянки п лощею 2,00 га для розміщення ком плексу дорожнього сервісу на території Скнилівської сіль ської ради, Пустомитівського району.
16.11.2007 року відділ містобудува ння, архітектури та житлово-к омунального господарства Пу стомитівської районної держ авної адміністрації за № 1832, ли стом повідомило ТОВ «Фабула» та Адміністратора єдиного д озвільного офісу Пустомитів ської райдержадміністрації про погодження представлено го містобудівного обґрунтув ання розташування комплексу дорожнього сервісу на терит орії Скнилівської сільської ради та не заперечує щодо від ведення для цих потреб земел ьної ділянки площею 2.0 га.
27.12.2007 року Управління земельн их ресурсів у Пустомитівсько му районі, Львівської област і за № 97, погодило місця розташ ування земельної ділянки ТОВ «Фабула» під розміщення рес торану та мотелю на територі ї Скнилівської сільської рад и.
28.10.2008 року Службою автомобіль них доріг у Львівській облас ті за № 204 попередньо погоджен і технічні умови розташуван ня комплексу дорожнього серв ісу.
30.10.2008 року Пустомитівська рай санепідемстанція надала вис новок щодо відбору (відведен ня) земельної ділянки № 328/02, згі дно якого земельна ділянка (м ісце розташування): Львівськ а область, Пустомитівський р айон, м. Скнилів придатна для р озміщення комплексу дорожнь ого сервісу.
16.10.2008 року заступником голови Державної служби автомобіль них доріг України, на підстав і висновку ДП «Експертиза до рожнього сервісу» від 08.09.2009 рок у надано дозвіл № 0756/178/08-08 на буді вництво та облаштування заїз дів, виїздів та перехідно-шви дкісних смуг на землях дорож нього господарства.
Згідно ст. 11 ЦК України, цивіл ьні права та обов'язки виника ють із дій осіб, що передбачен і актами цивільного законода вства. Цивільні права та обов 'язки можуть виникати безпос ередньо з актів цивільного з аконодавства. У випадках, вст ановлених актами цивільного законодавства, цивільні пра ва та обов'язки виникають без посередньо з актів органів д ержавної влади, органів влад и Автономної Республіки Крим або органів місцевого самов рядування.
Згідно ст. 12 ЦК України, особа здійснює свої цивільні прав а вільно, на власний розсуд.
Згідно ст. 13 ЦК України, цивіл ьні права особа здійснює у ме жах, наданих їй актами цивіль ного законодавства. При здій сненні своїх прав особа зобо в'язана утримуватися від дій , які могли б порушити права ін ших осіб, завдати шкоди довкі ллю або культурній спадщині.
Згідно ст. 14 ЦК України, цивіл ьні обов'язки виконуються у м ежах, встановлених актом цив ільного законодавства. Особа не може бути примушена до дій , вчинення яких не є обов'язков им для неї.
Згідно ст. 5 ЦК України, акти ц ивільного законодавства рег улюють відносини, які виникл и з дня набрання ними чинност і. Акт цивільного законодавс тва не має зворотної дії у час і, крім випадків, коли він пом' якшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, як ий втратив чинність, новий ак т цивільного законодавства з астосовується до прав та обо в'язків, що виникли з моменту н абрання ним чинності.
Згідно ч. 1 ст. 58 Конституції У країни, закони та інші нормат ивно-правові акти не мають зв оротної дії в часі, крім випад ків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальніст ь особи.
З аналізу вказаних норм вба чається, що до прав та обов' я зків позивача по даній справ і, щодо процедури отримання в оренду земельної ділянки, сл ід керуватися законодавство м, що діяло на момент зверненн я позивача з приводу надання згоди на підготовку матеріа лів попереднього погодження вибору земельної ділянки та погодження місця її розташу вання.
Згідно ст. 1 Закону України « Про оренду землі» із змінами і доповненнями, внесеними За конами України (в редакції ві д 20.12.2005 року), оренда землі - це за сноване на договорі строкове платне володіння і користув ання земельною ділянкою, нео бхідною орендареві для прове дення підприємницької та інш их видів діяльності.
Згідно ст. 16 цього ж Закону, о соба, яка бажає отримати земе льну ділянку в оренду із земе ль державної або комунальної власності, подає до відповід ного органу виконавчої влади чи органу місцевого самовря дування за місцем розташуван ня земельної ділянки заяву (к лопотання).
Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядк у, встановленому Земельним к одексом України.
У разі згоди орендодавця пе редати земельну ділянку в ор енду сторони укладають догов ір оренди землі відповідно д о вимог цього ж Закону.
У разі надходження двох або більше заяв (клопотань) на оре нду однієї і тієї самої земел ьної ділянки, що перебуває в д ержавній або комунальній вла сності, відповідні органи ви конавчої влади чи органи міс цевого самоврядування прово дять аукціон або конкурс щод о набуття права оренди земел ьної ділянки, якщо законом не встановлено інший порядок.
Судом з' ясовано у предста вників відповідачів, що до ві дповідачів не надходили звер нення фізичних чи юридичних осіб, щодо будь-яких прав на ча стину чи в цілому земельну ді лянку щодо якої звернувся по зивач, а відтак такі дії позив ача не порушують права інших осіб, не завдають шкоду довкі ллю або культурній спадщині.
Таким чином, право позивача визначалось вказаними вимог ами ч. 1, 2 ст. 16 цього ж Закону (в ре дакції від 20.12.2005 року).
Згідно ст. 116 Земельного коде ксу України (в редакції від 09.02. 2006 року), громадяни та юридичні особи набувають права власн ості та права користування з емельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням органі в виконавчої влади або орган ів місцевого самоврядування та державних органів приват изації щодо земельних діляно к, на яких розташовані об'єкти , які підлягають приватизаці ї, в межах їх повноважень, виз начених цим Кодексом.
Набуття права на землю гром адянами та юридичними особам и здійснюється шляхом переда чі земельних ділянок у власн ість або надання їх у користу вання.
Згідно ст. 123 цього ж Кодексу, надання земельних ділянок ю ридичним особам у постійне к ористування здійснюється на підставі рішень органів вик онавчої влади та органів міс цевого самоврядування за про ектами відведення цих діляно к.
Юридична особа, зацікавлен а в одержанні земельної діля нки у постійне користування із земель державної або кому нальної власності, звертаєть ся з відповідним клопотанням до районної, Київської та Сев астопольської міських держа вних адміністрацій або сільс ької, селищної, міської ради.
До клопотання про відведен ня земельної ділянки додають ся матеріали, передбачені ча стиною п'ятнадцятою ст. 151 цьог о ж Кодексу, документи, що обґр унтовують її розмір, признач ення та місце розташування.
Відповідна районна держав на адміністрація або сільськ а, селищна, міська рада розгля дає клопотання у місячний ст рок і дає згоду на розробленн я проекту відведення земельн ої ділянки.
Проект відведення земельн ої ділянки погоджується із з емлекористувачем, органом по земельних ресурсах, природо охоронним і санітарно-епідем іологічним органами, органам и архітектури та охорони кул ьтурної спадщини і після оде ржання висновку державної зе млевпорядної експертизи по о б'єктах, які їй підлягають, под ається до відповідної держав ної адміністрації або сільсь кої, селищної, міської ради, як і розглядають його у місячни й строк і, в межах своїх повнов ажень, визначених цим Кодекс ом, приймають рішення про над ання земельної ділянки.
Згідно ст. 124 цього ж Кодексу, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у дер жавній або комунальній власн ості, здійснюється на підста ві рішення відповідного орга ну виконавчої влади або орга ну місцевого самоврядування шляхом укладення договору о ренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельни х ділянок громадянам і юриди чним особам із зміною їх ціль ового призначення та із земе ль запасу під забудову здійс нюється за проектами відведе ння в порядку, встановленому ст. ст. 118, 123 цього ж Кодексу.
Згідно ст. 151 цього ж Кодексу, юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельни х ділянок, зобов'язані до поча тку проектування погодити із власниками землі і землекор истувачами та сільськими, се лищними, міськими радами, дер жавними адміністраціями, Рад ою міністрів Автономної Респ убліки Крим, Кабінетом Мініс трів України і Верховною Рад ою України місце розташуванн я об'єкта, розмір земельної ді лянки та умови її вилучення (в икупу) з урахуванням комплек сного розвитку території, як ий би забезпечував нормальне функціонування на цій ділян ці і прилеглих територіях ус іх об'єктів, умови проживання населення і охорону довкілл я.
Вибір земельних ділянок дл я розміщення об'єктів провод иться юридичними особами, за цікавленими у їх відведенні. Органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядув ання зобов'язані в порядку, ви значеному законодавством Ук раїни, надавати інформацію ю ридичним особам, зацікавлени м у відведенні земельних діл янок, щодо можливих варіанті в розміщення об'єктів відпов ідно до затвердженої містобу дівної документації та докум ентації із землеустрою. Поря док вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів вста новлюється Кабінетом Мініст рів України.
Погодження місць розташув ання об'єктів, розмірів перед бачуваних для вилучення (вик упу) земельних ділянок та умо в їх відведення провадиться відповідними сільськими, сел ищними, міськими радами, держ авними адміністраціями, Радо ю міністрів Автономної Респу бліки Крим, Кабінетом Мініст рів України відповідно до їх повноважень щодо вилучення цих ділянок, а також Верховно ю Радою України.
Юридичні особи, зацікавлен і у вилученні (викупі) земельн их ділянок, звертаються з кло потанням про погодження місц ь розташування об'єктів до ві дповідної сільської, селищно ї, міської ради, місцевої держ авної адміністрації. Клопота ння щодо об'єктів, вилучення я ких провадиться Кабінетом Мі ністрів України, подаються д о Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Се вастопольської міської держ авної адміністрації.
Відповідна сільська, селищ на, міська рада чи місцева дер жавна адміністрація згідно і з своїми повноваженнями розг лядає клопотання і в п'ятиден ний строк з дня реєстрації на правляє його разом з матеріа лами, передбаченими частиною п'ятнадцятою цієї статті, на р озгляд органів земельних рес урсів, природоохоронних, тер иторіальних органів виконав чої влади з питань лісового г осподарства і санітарно-епід еміологічних органів, органі в містобудування і архітекту ри та охорони культурної спа дщини. Зазначені органи прот ягом двох тижнів з дня одержа ння клопотання надають свої висновки відповідній сільсь кій, селищній, міській раді чи місцевій державній адмініст рації, які з урахуванням одер жаних висновків протягом дес яти днів приймають рішення п ро погодження місця розташув ання того об'єкта, під який маю ть право самостійно вилучати земельну ділянку, або мотиво ване рішення про відмову.
Якщо погодження місця розт ашування об'єкта провадиться районною, обласною державно ю адміністрацією, Радою міні стрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів Ук раїни, Верховною Радою Украї ни, сільська, селищна, міська р ада готує свій висновок і под ає матеріали на погодження д о Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, Ки ївської чи Севастопольської міської, районної ради або ра йонної, Київської чи Севасто польської міської державної адміністрації.
Районна державна адмініст рація розглядає у місячний с трок матеріали погодження мі сця розташування об'єкта, під який має право вилучати земе льну ділянку, або подає свій в исновок до Ради міністрів Ав тономної Республіки Крим, об ласної державної адміністра ції.
Матеріали погодження місц я розташування об'єкта повин ні включати: викопіювання з г енерального плану або іншої містобудівної документації населеного пункту, копію пла ну земельної ділянки з нанес енням на ній варіантів розмі щення об'єкта із зазначенням загальної площі, яку необхід но вилучити. Зазначаються та кож склад угідь земельної ді лянки, що вилучається, та умов и її відведення.
Відповідно Рішення №44 Скн илівської сільської ради від 21.12.2006 року про надання згоди ТО В «Фабула» на підготовку мат еріалів попереднього погодж ення вибору земельної ділянк и площею 2,0 га для будівництва комплексу дорожнього сервіс у - ресторану та мотелю за ра хунок земель Скнилівської сі льської ради на умовах оренд и, узгоджується із вказаним з аконодавством та не суперечи ть вимогам ч. 12 Перехідних пол ожень Земельного кодексу Укр аїни, згідно, якої до розмежув ання земель державної і кому нальної власності повноваже ння щодо розпорядження земля ми в межах населених пунктів , крім земель, переданих у прив атну власність, та земель, на я ких розташовані державні, в т ому числі казенні, підприємс тва, господарські товариства , у статутних фондах яких держ аві належать частки (акції, па ї), об'єкти незавершеного буді вництва та законсервовані об 'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські рад и, а за межами населених пункт ів - відповідні органи вико навчої влади, оскільки згада ним Рішенням №44 Скнилівська с ільська рада не здійснила ро зпорядженням землею, а лише н адала згоду ТОВ «Фабула» на п ідготовку матеріалів попере днього погодження вибору зем ельної ділянки.
Таким чином, у позивача вини кли права щодо затвердження матеріалів попереднього пог одження вибору місця розташу вання земельної ділянки та д озволу на розробку проекту з емлеустрою щодо відведення з емельної ділянки, площею 2,0 га для будівництва комплексу д орожнього сервісу ТОВ «Фабул а» на території Скнилівської сільської ради на умовах укл адання договору оренди.
Така позиція суду, узгодж ується із Рішенням конституц ійного суду у справі N 1-28/2008 від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 в частині, що тлумачення словосполучен ня "звуження змісту та обсягу прав і свобод людини і громад янина", що міститься в частині третій статті 22 Конституції У країни, Конституційний Суд У країни дав у Рішенні від 22 вер есня 2005 року N 5-рп/2005 (справа про п остійне користування земель ними ділянками), згідно з яким "конституційні права і свобо ди гарантуються і не можуть б ути скасовані (частина друга ), при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних з аконів не допускається звуже ння змісту та обсягу існуючи х прав і свобод (частина третя ).
Також із Рішенням конститу ційного суду у справі N 1-17/2005 від 22 вересня 2005 року N 5-рп/2005, в частин і, що суб'єктивне право на земе льну ділянку виникає і реалі зується на підставах і в поря дку, визначених Конституцією України, Кодексом та іншими з аконами України, що регулюют ь земельні відносини.
Підставою для виникнення п рава на земельну ділянку є ві дповідний юридичний факт.
Відповідно до статті 116 Коде ксу громадяни та юридичні ос оби набувають права власност і та права користування земе льними ділянками із земель д ержавної або комунальної вла сності за рішенням органів в иконавчої влади або органів місцевого самоврядування в м ежах їх повноважень.
Однак відповідно до статей 13, 14, пункту 7 частини першої ста тті 92 Конституції України пра вовий режим власності та кор истування землею визначаєть ся законами України.
Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права вла сності і господарювання, їх р івність перед законом, соціа льну спрямованість економік и (частина четверта статті 13 К онституції України). Основни й Закон України гарантує кож ному право володіти, користу ватися і розпоряджатися своє ю власністю відповідно до за кону (стаття 41). Чинний Кодекс є одним із таких законів, норми якого встановлюють підстави набуття права на землю шляхо м передачі ділянок у власніс ть або надання їх у користува ння (частина друга статті 116).
17.01.2008 року ТОВ «Фабула» зверн улась до голови Пустомитівсь кої РДА із заявою про погодже ння місця розташування земел ьної ділянки площею 2,00 га під розміщення ресторану та моте лю на території Скнилівської сільської ради та дати дозві л на розробку проекту відвед ення.
Лише 14.01.2009 року Пустомитівс ька РДА Львівської області, з а № 04/12-52 повідомила про відмову у погодженні місця розташув ання та наданні дозволу на ро зробку проекту відведення зе мельної ділянки під розміщен ня ресторану та мотелю на тер иторії Скнилівської сільськ ої ради за межами населеного пункту. Мотиви наступні: За коном України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.2008 року №3 09-УІ внесено зміни до ст. 124 Земе льного кодексу України та ст . 16 Закону України «Про оренду землі», відповідно до яких на буття права оренди земельних ділянок, що перебувають у дер жавній або комунальній власн ості, здійснюється виключно на аукціонах (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності гро мадян і юридичних осіб, в яких відсутні акції (частки, паї), щ о належать державі, набуття п рава на оренду земельних ді лянок під об'єкти соціально го призначення, будівництво соціального і доступного жи тла, використання земельних ділянок для розробки корисни х копалин та спеціального водокористування відповідн о до отриманих спеціальних д озволів (ліцензій), використа ння релігійними організація ми (під культовими будівлями ), які легалізовані в Україні).
12.01.2009 року ТОВ «Фабула» звер нулась до Управління держком зему у Пустомитівському райо ні Львівської області про по годження проекту землеустро ю щодо оформлення права кори стування земельною ділянкою площею 2,0 га для будівництва к омплексу дорожнього сервісу на території Скнилівської с ільської ради на умовах орен ди.
14.01.2009 року Управління держком зему у Пустомитівському райо ні Головного управління держ комзему у Львівській області за № 10 повідомило ТОВ «Фабула » про відмову в погодженні пр оекту щодо оформлення права користування земельною діля нкою площею 2,0 га для будівниц тва комплексу дорожнього сер вісу на території Скнилівськ ої сільської ради на умовах о ренди, оскільки пропонована до відведення земельна ділян ка є вільною і відповідно до с т. ст. 124, 134 Земельної кодексу Укр аїни може бути надана в оренд у на умовах проведення аукці ону.
Вказані відповіді відпов ідачів позивачу про проведен ня земельних торгів (аукціон у) для отримання права корист ування земельною ділянкою пл ощею 2,0 га для будівництва ком плексу дорожнього сервісу на умовах оренди, спростовані с амими відповідачами, вищевка заними заявою та відзивом, зг ідно яких відповідачі не зап еречують проти задоволення п озовних вимог позивача, а поп ередні відмови не ґрунтували ся на зібраних позивачем док ументах.
Таким чином, судом встановл ено, що право позивача, щодо по рядку отримання в оренду зем ельної ділянки площею 2,0 га дл я будівництва комплексу доро жнього сервісу виникло ще у 200 6 - 2007 роках з прийняттям від повідними органами рішень пр о погодження місця розташува ння, що підтверджується від повідними рішеннями у формі висновків органів земельних ресурсів, природоохоронних, санітарно-епідеміологічних органів, органів містобудув ання і архітектури та охорон и культурної спадщини, а тако ж Актом вибору земельної діл янки, який підписаний у відпо відності до вимог законодавс тва.
Також суд відзначає, що згід но ч. 12 Перехідних положень Зе мельного кодексу України, до розмежування земель державн ої і комунальної власності п овноваження щодо розпорядже ння землями в межах населени х пунктів, крім земель, переда них у приватну власність, та з емель, на яких розташовані де ржавні, в тому числі казенні, п ідприємства, господарські то вариства, у статутних фондах яких державі належать частк и (акції, паї), здійснюють відп овідні сільські, селищні, міс ькі ради, а за межами населени х пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Згідно порядку передачі зе мельних ділянок в оренду вст ановленого згаданими нормам и Земельного кодексу України (в редакції від 09.02.2006 року), Закон у України «Про місцеві держа вні адміністрації» до повнов ажень відповідачів належить затвердження матеріалів п опереднього погодження вибо ру місця розташування земель ної ділянки, дозвіл на розроб ку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянк и, а також погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Згідно ст. 2 КАС України, завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з бо ку органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служб ових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.
Згідно ч. 2 ст. 11 КАС України суд не може виходити за межі п озовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільк и в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи треті х осіб, про захист яких вони пр осять. Вказаний принцип дисп озитивності покладає на суд обов'язок вирішувати лише ті питання, за вирішенням яких п озивач звернувся до адмініст ративного суду. Суд вирішує л ише ті вимоги по суті спору, пр о вирішення яких просять сто рони, тобто суд обмежений пре дметом і обсягом заявлених в имог.
Згідно ч. 2 ст. 11 КАС України , кожна особа, яка звернулас я за судовим захистом, розпор яджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, вс тановлених цим Кодексом.
Суд не погоджується із визн анням відповідача позовних в имог позивача та обґрунтуван ням позивача позовних вимог про зобов' язання Пустомиті вської районної державної ад міністрації затвердити, виго товлений у встановленому зак онодавством порядку проект з емлеустрою щодо відведення з емельної ділянки та передати в оренду ТОВ «Фабула» земель ну ділянку, площею 2,0 га для буд івництва комплексу дорожньо го сервісу, на території Скни лівської сільської ради. Вка зані позовні вимоги не підля гають задоволенню, оскільки затвердженню, виготовленого у встановленому законодавст вом порядку проект землеустр ою щодо відведення земельної ділянки та передачі в оренду , передують затвердження мат еріалів попереднього погодж ення вибору місця розташуван ня земельної ділянки, дозвіл на розробку проекту землеус трою щодо відведення земельн ої ділянки, а також погодженн я проекту землеустрою щодо в ідведення земельної ділянки . Відповідач, Пустомитівська районна державна адміністра ція, не заперечує проти позов них вимог в цілому, відповідн о право звернення до адмініс тративного суду з адміністра тивним позовом, в цій частині позовних вимог, виникне лише при порушенні прав та інтере сів позивача за умови вчинен ня дії чи прийняття рішення в ідповідачем не у спосіб пере дбачений законом.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню част ково.
Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 159-163, 167 КА С України, суд -
П Р И Й Н Я В:
1. Адміністративний позо в задоволити частково.
2. Визнати протиправними ви моги Пустомитівської районн ої державної адміністрації ( від 14.01.2009 року за № 04/12-52) та управлі ння Держкомзему у Пустомитів ському районі Львівської обл асті (від 14.01.2009 року за № 10), щодо пе редачі земельної ділянки пло щею 2,0 га для будівництва комп лексу дорожнього сервісу ТОВ «Фабула» на території Скнил івської сільської ради, на ум овах проведення земельних то ргів (аукціону).
3. Зобов' язати Пустомитівс ьку районну державну адмініс трацію затвердити матеріали попереднього погодження виб ору місця розташування земел ьної ділянки та дати дозвіл н а розробку проекту землеустр ою щодо відведення земельної ділянки, площею 2,0 га для будів ництва комплексу дорожнього сервісу ТОВ «Фабула» на тери торії Скнилівської сільсько ї ради на умовах укладання до говору оренди.
4. Зобов' язати Управління Д ержкомзему у Пустомитівсько му районі погодити проект зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки, площею 2,0 га д ля будівництва комплексу дор ожнього сервісу ТОВ «Фабула» , на території Скнилівської с ільської ради на умовах укла дання договору оренди.
5. В іншій частині адмініс тративного позову відмовити .
6. Стягнути з державного бюд жету України на корить ТОВ «Ф абула» (ЄДРПОУ 25550635, м. Львів, вул . Замарстиніська, 85а ), 2,55 грн. суд ового збору
7. Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений ст. 186 К АС України, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
8. Сторони та інші особи, як і беруть участь у справі, а так ож особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив пита ння про їхні права, свободи, ін тереси чи обов'язки, мають пра во оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першо ї інстанції повністю або час тково в порядку і строки вста новлені ст. 186 КАС України:
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанц ії спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскар ження і вимоги до суду апеляц ійної інстанції викладаютьс я в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з дн я складення в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Гавди к З.В.
Суддя (підп ис)
З оригіналом згідно
Суддя Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2009 |
Оприлюднено | 12.11.2009 |
Номер документу | 3461220 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні