Рішення
від 21.04.2009 по справі 13/3777     
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/3777     

                                         ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ                                   

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" квітня 2009 р.                                                                                 Справа №  13/3777

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого судді Скиби Г.М., секретаря судового засідання Бордунос Л.І. в приміщенні господарського суду у відкритому судовому засіданні розглянув справу  за позовом  Державної  інспекції з контролю за цінами в Черкаській області, м. Черкаси,  вул. Смілянська, 131

до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Людмила»смт. Цибулів Монастирищенського району, вул. Горького, 11, кв. 1

про  стягнення 857107 грн. 20 коп. економічних санкцій  

за участю представників сторін:

від позивача:  Лобунець А.В.- за довіреністю,

                    Чуприна Т.В. –за довіреністю;

від відповідача: не з‘явився. Сторони належним чином повідомлені про час і місце розгляду спору. Відповідач не скористався правом на участь представників в засіданні суду.  

Справа розглядається за наявними в ній доказами та матеріалами на підставі ст. 75 ГПК України.

Державною інспекцією з контролю за цінами в Черкаській області на виконання п. 12 плану роботи Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області на І півріччя 2007 року в січні 2007 року проведена перевірка сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю „Людмила" з питання дотримання мінімальних цін на цукор-пісок.

Перевіркою встановлено, що відповідач в листопаді 2006 року реалізував товариству з обмеженою відповідальністю „Цукор - Продукт і К°" цукор-пісок, виробництва врожаю 2006 року, згідно накладних:

- від 15.11.2006р. №1326 в кількості 20 тонн по ціні 2,2258 грн. за 1 кг без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,67грн. за 1 кг, на загальну суму 53419,20 грн. з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн. без ПДВ (2,85 грн. за 1 кг з ПДВ);

          - від 15.11.2006р. №1327 в кількості 20 тонн по ціні 2,2258 грн. за 1 кг

без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,67грн. за 1 кг, на загальну суму 53419,20 грн.

з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн. без ПДВ (2,85 грн. за 1 кг з ПДВ);

- від 09.11.2006р. №1228 в кількості 20 тонн по ціні 2,2258 грн. за 1 кг

без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,67 грн. за 1 кг, на загальну суму 53419,20 грн. з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн без ПДВ (2,85 грн за 1 кг з ПДВ);

- від 09.11.2006р. №1289 в кількості 20 тонн по ціні 2,2258 грн. за 1 кг

без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,67 грн. за 1 кг., на загальну суму 53419,20 грн. з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн. без ПДВ (2,85 грн. за 1 кг з ПДВ);

- від 09.11.2006р. №1290 в кількості 20 тонн по ціні 2,2258 грн. за 1 кг без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,67 грн. за 1 кг, на загальну суму 53419,20 грн. з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн. без ПДВ (2,85 грн. за 1 кг з ПДВ);

- від 21.11.2006р. №1342 в кількості 20 тонн по ціні 2,24247 грн. за 1 кг

без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,69 грн. за 1 кг., на загальну суму 53819,20 грн. з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн. без ПДВ (2,85 грн. за 1 кг з ПДВ);

- від 21.11.2006р. №1345 в кількості 20 тонн по ціні 2,24247 грн. за 1 кг

без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,69 грн за 1 кг., на загальну суму 53819,20 грн. з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн. без ПДВ (2,85 грн. за 1 кг з ПДВ);

- від 21.11.2006р. №1350 в кількості 20 тонн по ціні 2,24247 грн. за 1 кг

без ПДВ, з урахуванням ПДВ 2,69 грн. за 1 кг., на загальну суму 53819,20 грн. з урахуванням ПДВ, без урахування мішкотари, що нижче діючої мінімальної ціни 2,375 грн. без ПДВ (2,85 грн. за 1 кг з ПДВ).

          Своїми діями відповідач порушив вимоги Закону України "Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру" від 17.06.1999р. №758 в частині застосування мінімальної ціни на цукор-пісок, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2006р. №171 "Про заходи щодо державного регулювання виробництва і реалізації цукру та цукрових буряків".

Відповідно до ст. 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.

Реалізація цукру має здійснюватись згідно Закону України "Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру" від 17.06.1999р. №758 з обов'язковим дотриманням вимог щодо мінімальних цін на цукор, за порушення його норм, згідно ч. 3 ст. 9 цього ж Закону з суб'єкта підприємницької діяльності стягується штраф у розмірі подвійної вартості цукру, реалізація якого здійснена з порушенням встановленого порядку.

Також ст. 6 Закону України "Про ціни і ціноутворення" передбачено, що в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи. Відповідно до статті 7 Закону України "Про ціни і ціноутворення" вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.

Згідно зі ст. 8 Закону України "Про ціни і ціноутворення" державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів та іншими методами, введеними Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі ст. 4 Закону України "Про ціни та ціноутворення" Кабінет Міністрів України визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2006р. №171 "Про заходи щодо державного регулювання виробництва і реалізації цукру та цукрових буряків", було запроваджено мінімальну ціну за 1 тонну цукру квоти його поставки на внутрішній ринок у розмірі 2375 грн. (без урахування податку на додану вартість).

Дана постанова Кабінету Міністрів України прийнята на виконання статті 6 Закону України від 17.06.1999р. „Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру". Рішенням Конституційного Суду України від 15.04.2004р. положення статті 6 цього Закону стосовно запровадження мінімальної ціни на цукор, частини третьої статті 9 цього Закону щодо стягнення штрафу „у розмірі подвійної вартості цукру, реалізація якого здійсненна з порушенням встановленого порядку", визнано такими, що відповідають Конституції України.

Відповідно до пункту 3 ст. 9 Закону України "Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру" у разі поставок цукру на внутрішній ринок понад встановлену квоту або реалізації його за цінами, що нижчі від визначеної мінімальної ціни, з суб'єкта підприємницької діяльності стягується штраф у розмірі подвійної вартості цукру, реалізація якого здійснена з порушенням встановленого порядку.

Відповідно до пункту 1.5 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, яка затверджена наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України 03.12.2001р. № 298/519, зареєстрована в Міністерстві юстиції України .18.12.2001р. за № 1047/6238, підставою для застосування фінансових (штрафних) санкцій є порушення суб'єктами господарювання вимог спеціальних норм законодавства з питань ціноутворення, установлення та застосування цін (тарифів), нижчих від установлених мінімальних.

На підставі частин 1, 2, 3 ст. 9 Закону України "Про державне регулювання виробництва і реалізації цукру", яка передбачає штрафні санкції у розмірі подвійної вартості реалізованого цукру, постанови Кабінету Міністрів України від 02.06.2000р. №868 "Про деякі питання державного регулювання виробництва і реалізації цукру" та наказу Міністерства економіки України від 21.05.2001р. №107 "Про надання повноважень щодо застосування штрафних санкцій", Держцінінспекція винесла рішення про застосування штрафних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 30.01.2007р. №2 на загальну суму 857107,20 грн., та разом із листом-вимогою щодо усунення виявлених порушень від 30.01.2007р. №202 надіслала відповідачеві. Відповідач рішення не оскаржив. Претензія від 30.01.2007р. №201 залишена без відповіді. Рішення не виконано, що й стало причиною звернення позивача до суду для примусового стягнення фінансово-господарських санкцій.

Представники позивача вимоги підтримали та просять стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю  «Людмила»штрафні санкції в сумі 857107,20 грн. у доход державного бюджет.

Відповідач позовні вимоги не заперечив, відзив на позов не надав. Доказів скасування чи зміни рішення про застосування штрафних санкцій від 30.01.2007 року №2 відповідач не надав. Доказів перерахування санкцій до бюджету відповідач суду та позивачу не надав.

          Оцінюючи зібрані документи та докази, пояснення представника позивача, господарський суд дійшов висновку, що вимоги підлягають до повного  задоволення:

-          Сторони перебувають в абсолютних відносинах –на підставі закону,

оскільки відносини мають врегульовуватись нормами Господарського кодексу України та постановами КМУ;

-          Інспекція по цінах обґрунтовано та підставно звернулося до суду за

захистом свого права;

          -   позивач є уповноваженим державою органом адміністрування на ринку цін та ціноутворення;

-          відповідачем не виконано рішення інспекції, яке набрало законної

сили;

          -    застосовані санкції є адміністративно-господарськими санкціями;

-   відсутність коштів у відповідача не є підставою невиконання рішення інспекції та рішення суду, ухваленого від імені держави.

Позовні вимоги належить задовольнити повністю.

Згідно ст. 49 ГПК України судові витрати належить покласти на  відповідача та стягнути в дохід державного бюджету 8571 грн. 07 коп. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпеченню судового процесу.

Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, господарський суд –

П О С Т А Н О В И В:

          Позов задовольнити повністю.

Стягнути з відповідача –сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Людмила»смт. Цибулів Монастирищенського району, вул. Горького, 11, кв. 1, ідентифікаційний код 33609708

у дохід державного бюджету через ДПІ в Монастирищенському районі на код 21081100, р/р 31110106700318 ГУДКУ в Черкаській області, МФО 854018, КОД 22809162

857107 грн. 20 коп. економічних санкцій.

Стягнути з відповідача –сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Людмила»смт. Цибулів Монастирищенського району, вул. Горького, 11, кв. 1, ідентифікаційний код 33609708

в доход державного бюджету через ДПІ в Монастирищенському  районі  на користь УДК України в Черкаській області, МФО 854018 код 22809222, рахунок №31117095700002

          8571 грн. 07 коп. державного мита.

Стягнути з відповідача –сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Людмила»смт. Цибулів Монастирищенського району, вул. Горького, 11, кв. 1, ідентифікаційний код 33609708

в доход державного бюджету на рахунок №31210259700002 в ГУДКУ в Черкаській області, МФО 854018, ЄДРПОУ 22809222, УДК в Черкаській області, стягувачем щодо якого є Управління Державної судової адміністрації України в Черкаській області,  код 22809222

          118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.  

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття. Сторони у справі протягом цього строку мають право подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказане рішення через Господарський суд Черкаської області.

Суддя                                                                                Г.М. Скиба           

Дата ухвалення рішення21.04.2009
Оприлюднено05.05.2009
Номер документу3463033
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/3777     

Рішення від 21.04.2009

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Скиба Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні