10/8822-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"09" січня 2009 р. Справа №10/8822-А
за позовом Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Кам'янець-Подільський
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ексімтранс" м. Кам'янець-Подільський
про стягнення 8310,00 грн.
Суддя Виноградова В.В. Секретар судового засідання Морзюк О.А.
Представники сторін:
позивача Пославська О. В.-за довіреністю від 04.12.2008р. №27525/1010-018 відповідача не з'явився
Суть спору:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить у відповідності до вимог п.4 ст.10 , п.2 ст.11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, ст.ст.3,15,17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” стягнути з відповідача 8310 грн. штрафних санкцій, застосованих згідно рішень від 21.09.2007р. №0004102341, №0004092341 за виявлені та зафіксовані актом перевірки від 12.09.2007р. №22090218/234/0065 порушення п.п.1,2 ст.3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, ст.ст. 3,7 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”.
Відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, письмових заперечень щодо позовних вимог суду не надав, своїм процесуальним правом не скористався.
Розглядом поданих матеріалів справи встановлено наступне:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ексімтранс" м. Кам'янець-Подільський зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа 11.04.2000 р., включене до ЄДРПОУ, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію та довідкою державного реєстратора Серії АА № 312915 .
Працівниками Кам'янець-Подільської ОДПІ було проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності господарської одиниці ресторану "Стара фортеця" , по вул. Вали,1 м. Кам'янець-Подільський , що належить товариству з обмеженою відповідальністю "Ексімтранс" м. Кам'янець-Подільський , за наслідками якої складено акт перевірки від 12.09.2007р. №22090218/234. Перевірка здійснювалася в присутності бармена -адміністратора Левко Р.В.
Актом перевірки зафіксовано факт здійснення реалізації 300 гр. коньяку "Ай Петрі" на суму 36 грн., 1 чашки кави за ціною 4 грн., 1 чашки чаю за ціною 2 грн., 1 плитки шоколаду за ціною 8 грн., 1 пачки соку за ціною 15 грн., 300 гр. горілки "Неміров" за ціною 18 грн. та 1 лимон за ціною 2,50 грн., всього на загальну суму 85,50 грн. , без проведення через РРО, роздрукування та видачі розрахункового документа, за відсутності РРО та розрахункової книжки на місці реалізації товару та за відсутності торгового патенту, чим порушено п.п.1,2 ст.3 Закону України „Про застосування реєстратора розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та ст.ст. 1,3,7 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності". Сума готівкових коштів, що на час перевірки знаходилась на місці проведення розрахунків складає 1660 грн. Акт перевірки підписаний без зауважень до перевірки та перевіряючих. Під час перевірки барменом-адміністратором надано письмові пояснення в яких не заперечуються виявлені перевіркою факти.
На підставі вищевказаного акту перевірки Кам'янець-Подільською ОДПІ прийняті рішення від 21.09.2007р. №0004092341 про застосування до відповідача відповідно до п.1 ст.17 Закону України „Про застосування реєстратора розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” 8300 грн. штрафних санкцій та №0004102341 про застосування 10 грн. штрафних санкцій у відповідності до ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”, які отримані відповідачем 26.09.2007р.
Відповідач заборгованість по штрафних санкціях в добровільному порядку не сплатив , тому Позивач звернувся до суду про стягнення з ТОВ "Ексімтранс" 8310 грн. штрафних санкцій, з яких 8300 грн. штрафу, застосованого за порушення вимог Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та 10 грн. штрафу за порушення вимог Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”.
Досліджуючи надані докази, фактичні обставини справи, пояснення позивача до уваги приймається наступне.
Відповідно до п.4 ст.10 Закону України „Про держану податкову службу в Україні” №509-XII від 04.12.1990 р. передбачено, що до функцій Державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних держаних податкових інспекцій віднесено здійснення в межах своїх повноважень контролю за законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використанням для розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької діяльності.
Згідно п.1 ст.11 вказаного Закону, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право проводити на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності перевірки, в тому числі наявності свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, спеціальних дозволів (ліцензій, патентів) на її здійснення, а також одержувати від посадових осіб, громадян у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час перевірок.
Статтею 15 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” передбачено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України. За порушення вимог вказаного Закону, за рішенням відповідних органів Державної податкової служби ДПС до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються штрафні санкції (ст.17). Суми фінансових санкцій, визначені ст.ст. 17-24 вказаного Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування фінансових санкцій (ст. 25).
Крім того, статтею 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” передбачено право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України. Фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються в судовому порядку.
Враховуючи вищенаведене та вимоги ст. 14 вказаного Закону, податковий орган реалізовує свої права та функції на підставі прийнятого керівником відповідного рішення.
Приписами п. п. 1, 2 ст.3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” встановлено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом.
Як вбачається з матеріалів справи, в ході проведення перевірки податковим органом встановлено здійснення відповідачем торгівлі без застосування РРО та одержання торгової виручки в сумі 1660 грн., акт перевірки підписаний без зауважень та надано відповідні пояснення бармена-адміністратора, яка була присутня під час перевірки.
Враховуючи вищенаведене , податковим органом прийнято рішення №0004092341 від 21.09.2007р. про застосування до відповідача у відповідності до п.1 ст.17 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” 8300 грн. штрафних санкцій.
Крім того, актом перевірки зафіксовано здійснення відповідачем підприємницької діяльності без придбання торгового патенту, чим порушено ст.3 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”, якою встановлено, що патентуванню підлягає торговельна діяльність, що здійснюється суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурними підрозділами в пунктах продажу товарів.
Відповідно до ст.1 вказаного Закону торговий патент - це державне свідоцтво, яке засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності чи його структурного (відокремленого) підрозділу займатися зазначеними у цьому Законі видами підприємницької діяльності.
Згідно ст.8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” передбачено застосування органами державної податкової служби України фінансових санкцій за здійснення суб'єктами підприємницької діяльності операцій за відсутності відповідних торгових патентів або з порушенням порядку їх використання, а саме - накладення штрафу у подвійному розмірі вартості торгового патенту за повний термін діяльності суб'єктів підприємницької діяльності із зазначеним порушенням (абз.4 п.1 ст.8 вказаного Закону).
За виявлені під час перевірки правопорушення, податковим органом згідно рішення №0004102341 від 21.09.07р. застосовано до відповідача 10 грн. штрафних санкцій на підставі ст. 8 Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності".
Судом зважається на те що викладені в акті перевірки факти порушень відповідачем не спростовані, рішення про застосування штрафних санкцій у визначеному законодавством порядку не скасовані. Відповідач в добровільному порядку штрафні санкції не сплатив. Доказів про сплату заборгованості суду не подано.
Крім того судом враховується, що постановою Кам'янець-Подільського міськрайсуду від 08.11.2007р. притягнуто до адміністративної відповідальності Левко Р.В., яка була присутня під час перевірки.
Відповідно до п.4 ст.72 КАС України вирок суду в кримінальній справі або постанова суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.
Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги заявлені правомірно, обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Кам'янець-Подільський до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ексімтранс" м. Кам'янець-Подільський про стягнення 8310 грн. штрафних санкцій задоволити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Ексімтранс" м. Кам'янець-Подільський м. Кам'янець-Подільський, вул. Північна,81 (код 30875188) на користь Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Кам'янець-Подільський, вул. Огієнка,74 (код 03557590) 8310 грн. (вісім тисяч триста десять гривень) штрафних санкцій.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено, КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 3 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу, 3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2009 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3463221 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні