ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВв, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
05 листопада 2013 року Справа № 913/2570/13
Провадження №1пд/913/2570/13
За позовом прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі позивача - Луганської міської ради
до відповідача Підприємства "Сприяння плюс" громадської організації "Сприяння розвитку підприємництва, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння", м. Луганськ
про внесення змін до договору оренди землі
Суддя Зюбанова Н.М.
Секретар судового засідання Вороніна О.С.
У засіданні брали участь:
від позивача - Полякова Ою.В., довіреність від 23.08.2013 № 01/03-31/5298/0/2-13;
від відповідача - представник не прибув ;
Голоденко К.О., прокурор відділу прокуратури м. Луганська.
Суть пору: про внесення змін до договору оренди землі від 01.02.2007 /державна реєстрація 05.03.2007 № 040740200030/ до п. 8 розділу "Орендна плата" щодо розміру річної орендної плати.
Відповідач відзив на позовну заяву не надав, його представник вдруге у судове засідання не прибув.
Учасників судового процесу було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, тому судом з урахуванням вимог ст. 43 ГПК України створені всі необхідні умови для вирішення спору на принципах змагальності, рівності учасників процесу перед законом.
Неприбуття повторно у судове засідання відповідача, який був належним чином повідомлений про час і місце проведення судового засідання не перешкоджає розгляду спору по суті згідно положень ст. 75 ГПК України.
Тому, направлення кореспонденції на адресу відповідача відповідно до інформації, що міститься в матеріалах справи, є належним доказом виконання господарським судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення судом певних процесуальних дій.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача та прокурора, суд дійшов до наступного.
Так, ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатись до суду в передбачених законом випадках.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
За змістом ст. 2 ГПК України (у редакції Закону від 18.09.2012), яка регулює порушення справ у господарському суді, такі справи порушуються за позовними заявами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.
Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави є порушення відповідачем інтересів Луганської міської ради, як власника землі, у сфері орендних правовідносин.
Щодо обставин спору, то судом встановлено, що 28.07.2006 Луганською міською радою було прийняте рішення № 7/55 "Про передачу підприємству "Сприяння плюс" громадської організації "Сприяння розвитку підприємництва, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння" в оренду земельної ділянки під будівництво та розміщення будівель автотехнічного комплексу та благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт) за адресою: вул. Тімірязєва, 3а.
На підставі вказаного рішення 01.02.2007 між Луганською міською радою (позивачем) та підприємством "Сприяння плюс" громадської організації "Сприяння розвитку підприємництва, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння" (відповідачем) було укладено договір оренди землі, зареєстрований у встановленому законом порядку 01.02.2007 за № 040740200030, за умовами якого відповідач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,4157 під будівництво та розміщення будівель автотехнічного комплексу та благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), яка знаходиться за адресою: вул. Тімірязєва, 3а.
За змістом п. 7 договору останній укладено на 49 (сорок дев'ять) років.
Пунктом 8 укладеного договору передбачено, що річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного), збільшеного на коефіцієнт 2,5 (довідка у вигляді розрахунку про розмір земельного податку (річного), який додається до даного договору та є його невід'ємною частиною). У відповідності до п. 4 договору сторони дійшли згоди, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 833852 грн. 63 коп.
На виконання положень цивільного законодавства, яке регулює порядок внесення змін до договору, прокурор та позивач просять суд внести зміни до п. 8 договору, який регулює розмір річної орендної плати, та встановити, що річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3.
Підставою для внесення змін до договору позивач також зазначає рішення Луганської міської ради від 27.05.2011 № 9/12 "Про деякі питання щодо орендної плати за землю у м. Луганську".
За змістом даного акту органу місцевого самоврядування йдеться про те, що при передачі земельних ділянок розмір орендної плати не може бути меншим ніж трикратний розмір земельного податку.
Оцінивши обставини справи, суд вважає позовні вимоги прокурора обґрунтованими, а позов таким, що підлягає повному задоволенню, з огляду на наступне.
Так, відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Матеріалами справи підтверджено факт належного укладання між сторонами у справі договору оренди землі від 01.02.2007 /державна реєстрація 05.03.2007 № 040740200030/.
Факт звернення з позовом прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах держави в особі Луганської міської ради обумовлений тим, що згідно з п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.
З матеріалів справи вбачається, що роботу у частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки орендодавцем було розпочато у тому числі у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 Податковим кодексом України, яким, зокрема, врегульовано обчислення орендної плати за землю, а саме:
- розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (ст. 288).
Відповідно до ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору /ст. 652 ЦК України/.
Як передбачено ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни /тарифи, ставки, тощо/, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Тому суд дійшов висновку, що прокурором доведено обґрунтованість та під ставність внесення змін до п. 8 договору оренди землі.
Також звертається увага сторін на необхідність застосування при розгляді даної справи господарським судом на підставі ст. 111 28 ГПК України рішення Верховного Суду України у подібних правовідносинах по справі № 41/81пд від 04.07.2011, у якій наголошується, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
У відповідності до ст. 653 ЦК України у разі зміни договору у судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.
За вказаних обставин позов підлягає повному задоволенню з віднесенням судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 1147 грн. 00 коп. на відповідача, які стягуються на користь держави, оскільки позов подано прокурором, який звільнений від їх сплати у встановленому законом порядку.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 44, 49, 75, 82, 84, 85, 111 28 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди землі від 01.02.2007 /державна реєстрація 05.03.2007 № 040740200030/, укладеного між Луганською міською радою, ідент. код 26070794 та Підприємства "Сприяння плюс" громадської організації "Сприяння розвитку підприємництва, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння", м. Луганськ, вул. Ліньова, буд. 85, ідент. код 32326455, виклавши п. 8 договору оренди землі у новій редакції:
- "Річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку із застосуванням до нього договірного коефіцієнту 3".
3 .Стягнути з Підприємства "Сприяння плюс" громадської організації "Сприяння розвитку підприємництва, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння", м. Луганськ, вул. Ліньова, буд. 85, ідент. код 32326455 в доход державного бюджету України на рахунок 31214206783006, отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк отримувач ГУДКСУ у Луганській області, по коду класифікації доходів (ККД) 22030001, символ 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у сумі 1147 грн. 00 коп., видати на виконання наказ ДПІ в Артемівському районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складене 08.11.2013.
Суддя Н.М.Зюбанова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34634010 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні