ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 жовтня 2013 р. Справа №801/8515/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря Богацької А.О., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство Айнур"
про стягнення,
без участі представників сторін,
Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство Айнур" про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 93 168,17 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у порушення вимог Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010 року зі змінами та доповненнями, Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94р. №334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.97р. № 283/97-ВР зі змінами та доповненнями, відповідачем занижено податок на прибуток у сумі 23110 грн. та завищено від`ємне значення у сумі 139985 грн., за що прийнято податкове повідомлення-рішення на суму 26790,50 грн., яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток, за несвоєчасну сплату якого контролюючим органом нарахована пеня за період з 30.10.12р. по 23.11.12р. на суму 4558,80 грн.; занижено податок на додану вартість у сумі 51039 грн., за що прийнято податкове повідомлення-рішення на суму 60983,00 грн., яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість; не подавалась податкова звітність з податку на додану вартість, за що контролюючим органом нараховано штрафні санкції у сумі 850 грн.
Сторони явку своїх представників у судове засідання 16.10.2013 року не забезпечили.
До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за відсутністю його представника та клопотання про заміну позивача правонаступником.
Ухвалою Окружного адміністративного суд АР Крим від 16.10.13р. замінено позивача правонаступником - Сімферопольською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів в АР Крим.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про місце, день та час його проведення повідомлений належним чином - на адресу, зазначену у позовній заяві (а.с.2-4) та у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.5-10), направлено судову повістку про виклик у судове засідання рекомендованою кореспонденцією, яку було повернено з відміткою пошти: «За зазначеною адресою не проживає» (а.с.64). Враховуючи те, що відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, особа, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином, суд вважає, що відповідач про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі ст. 128 КАС України розглядати справу у відсутності сторін.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Підприємство Айнур" (далі - ТОВ "Підприємство Айнур") зареєстроване у якості юридичної особи 15.09.2005р. Сімферопольською районною державною адміністрацією АРК, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.12), Головним управлінням статистики в АР Крим, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА № 462281 від 19.05.2011р. (а.с.13, зворотній бік а.с. 13), та взято на облік у якості платника податків ДПІ в Сімферопольському районі 18.11.1991р. за № 25490 (а.с. 14).
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Таким чином, відповідач є платником податків і зборів, зобов'язаний у строки, встановлені чинним законодавством, подавати до контролюючих органів податкову звітність та своєчасно сплачувати податкові зобов'язання.
Судом встановлено, що Сімферопольською міжрайонною державною податковою інспекцією АР Крим Державної податкової служби (далі - Сімферопольською МДПІ АР Крим ДПС) проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "Підприємство Айнур" з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість при здійсненні фінансово - господарських операцій з ТОВ БВП «Строитель-плюс» (код ЄДРПОУ 31263808), ПП «Ротонда Торг» (код ЄДРПОУ 366165656), ПП «Габарит-груп» (код ЄДРПОУ 35941644), ПП «Гранд-М» (код ЄДРПОУ 33581667), ПП «Райс-М» (код ЄДРПОУ 33655597), ПП «Грандпродукт» (код ЄДРПОУ 34946788), ТОВ «ВТК «Окнополь» (код ЄДРПОУ 36070617), ТОВ «Бренд Строй» (код ЄДРПОУ 36165567), ПП «Сіт і Буд» (код ЄДРПОУ 37081640), ПП «Скіпер» (код ЄДРПОУ 37081677), ПП «Добре місто» (код ЄДРПОУ 37081745), ПП «Комманд» (код ЄДРПОУ 37081766), ПП «Мобкримторг» (код ЄДРПОУ 37081792), ПП «Визит Торг» (код ЄДРПОУ 37081939), ПП «Нантехімідж» (код ЄДРПОУ 37081965), ПП «Кримторг» (код ЄДРПОУ 32271261), ТОВ «БК «Акрополь» (код ЄДРПОУ 32841299), ПП «Базис Торг» (код ЄДРПОУ 36165986), ПП «Укрторгпартнер» (код ЄДРПОУ 36693415), ПП «Кримспецтехнолоджи» (код ЄДРПОУ 36693441), ТОВ «Тонар-Крим» (код ЄДРПОУ 37860178), ТОВ «Кримстройиндустрия» (код ЄДРПОУ 32100553), ТОВ «Аквамарин» (код ЄДРПОУ 32836776), ПП «Евроградстрой» (код ЄДРПОУ 34836406), ПП «Прима Торг» (код ЄДРПОУ 37081588), ТОВ «ТМ-Компані» (код ЄДРПОУ 37132621), Фірма «Капітель плюс» (код ЄДРПОУ 31095815), КП «Альянс» (код ЄДРІІОУ 32468812), ПП «Пан Буд» (код ЄДРПОУ 37081614), ПП «Беллатрикс» (код ЄДРПОУ 37081991), ПП «Севелітстрой» (код ЄДРПОУ 55096833), ПП «Мастерторг» (код ЄДРПОУ 37196250) за період з 01.01.2009р. по 31.03.2012р., про що складено Акт перевірки від 22.10.2012 року № 1854/22-0/13787042 (а.с.15-28).
Перевіркою встановлено порушення відповідачем:
1) п.44.1 ст.44, п.138.1, п.138.2, п.138.6, 138.8, п.п. 138.8.1 п.138.8 ст. 138, пп. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010 р. із змінами та доповненнями та пп.5.1, пп.5.2.1, п.5.2, п.5.3.9 пп.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94р. № 334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.97р. № 283/97-ВР, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, у загальній сумі - 23110 грн., в тому числі за півріччя 2009 року у сумі 529 грн., за 2010 рік у сумі 16834 грн., за 1 квартал 2011 року у сумі 5747 грн., та завищення від`ємного значення всього у сумі 139985 грн., у тому числі за 4 квартал 2010 року.
2) п.п.3.1.1. п.3.1 ст.3, пп.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.97р. (із змінами та доповненнями) та п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.10р. №2755-VI із змінами і доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету, у сумі 51039 грн., у тому числі за червень 2009 р. на суму 423 грн., за жовтень 2009 р. на суму 27997 грн., за серпень 2010 р. на суму 8387 грн., за листопад 2010 р. на суму 5080 грн., за січень 2011 р. на суму 4787 грн., за лютий 2011 р. на суму 4365 грн.
Акт перевірки був направлений відповідачу 22.10.2012р. та повернений 24.10.2012р. з відміткою пошти про невручення: «За зазначеною адресою не проживає (не зареєстрований)» (а.с.30, зворотній бік а.с. 30).
Висновки Акту перевірки від 22.10.2012 року № 1854/22-0/13787042 були покладені в основу податкових повідомлень - рішень від 08.11.2012р. № 0002502301, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 26790,50 грн., у тому числі за основним платежем 22581 грн. та 4209,5 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами); № 0002512301, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 60983 грн., у тому числі за основним платежем 50616 грн. та 10367 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с.29, зворотній бік а.с. 29).
Податкові повідомлення - рішення від 08.11.2012р. № 0002502301 та № 0002512301 були направлені відповідачу 08.11.2012р. та повернуті 13.11.2012р. з відміткою пошти про невручення: «Підприємство не зареєстровано» (а.с.31).
Враховуючи, що п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Суду не надано доказів оскарження у встановленому чинним законодавством порядку податкових повідомлень - рішень від 08.11.2012р. № 0002502301 та № 0002512301.
Таким чином, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом України строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, - є сумою податкового боргу.
Отже, за відповідачем склалась заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 26790,50 грн., за несвоєчасну сплату якої позивачем нарахована пеня за період з 30.10.12р. по 23.11.12р. в розмірі 4558,80 грн., а також заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 60983 грн.
Також, судом встановлено, що Сімферопольською МДПІ АР Крим ДПС проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ "Підприємство Айнур" з податку на додану вартість за лютий, червень, липень 2011р., березень, квітень, травень, червень, липень 2012 р., за результатами якої складено Акт про результати камеральної перевірки від 28.08.2012р. № 1313/1502/13787042 (а.с. 32-33).
Перевіркою встановлено неподання ТОВ «Підприємство Айнур» декларацій з податку на додану вартість за період березень-липень 2012р. на порушення вимог пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України.
Відповідно до пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі у разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з п.203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України податкова декларація продається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) місяця.
Таким чином, в Акті № 1313/1502/13787042 від 28.08.2012р. зроблено висновок, що дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість. Відповідальність платника передбачена відповідно п.120.1. ст.120 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями).
На підставі Акту про результати камеральної перевірки № 1313/1502/13787042 від 28.08.2012р. прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001341502 від 12.09.2012р., яким відповідачу нараховано штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 850 грн., яке було направлено відповідачу 13.09.2012р. та повернуто 15.09.2012р. з відміткою пошти про невручення: «Підприємство не зареєстровано» (а.с.34, зворотній бік а.с. 34).
Як зазначив позивач у позовній заяві та підтверджено матеріалами справи, заборгованість з податку на додану вартість за податковим повідомленням-рішенням № 0001341502 від 12.09.2012р. частково погашена за рахунок переплати у сумі 14,13 грн.
Отже, відповідач має заборгованість перед бюджетом у сумі 93168,17 грн. (в т.ч. 31349,30 грн. з податку на прибуток приватних підприємств та 61818,87 з податку на додану вартість).
Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог, суд зазначає наступне.
Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Згідно з п.86.1 ст.86 ПК України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати. Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження). У разі незгоди платника податків з висновками акта такий платник зобов'язаний підписати такий акт перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до п.86.2 ст.86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Пунктом 58.1 статті 58 ПК України передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення (абз.1 п.58.1 ст.58 ПК України).
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення (абз.2 п.58.1 ст.58 ПК України).
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій (абз.3 п.58.1 ст.58 ПК України).
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику (абз.4 п.58.1 ст.58 ПК України).
Згідно пп.58.2 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (абз.1 п.58.2 ст.58 ПК України).
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення (абз.2 п.58.2 ст.58 ПК України).
Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків (абз.3 п.58.2 ст.58 ПК України).
Відповідно пп.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення (абз.1 п.58.3 ст.58 ПК України).
Згідно з п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Пунктом 54.1 ст.54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пп. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Податкового кодексу України платниками податку на прибуток підприємств з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.
Крім того, відповідно до пп.1 п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.
Пунктом 203.1 ст.203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п. 203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, за відповідачем обліковується заборгованість з податку на прибуток підприємств за півріччя 2009 року, за 2010 рік, 1 квартал 2011 року, 4 квартал 2010 року, та з податку на додану вартість за червень 2009 року, жовтень 2009 року, серпень 2010, листопад 2010 року, січень 2011 року, лютий 2011 року, а також за березень, квітень, травень, червень, липень 2012р. з податку на додану вартість.
Підпунктом 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України визначено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Відповідно до п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України пеня, визначена пп. 129.1.1 п. 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Картка особового рахунку відповідача та розрахунок свідчать про нарахування позивачем пені на суму податкового боргу, несплаченого своєчасно податку на прибуток підприємств в сумі 4558,83 грн. за період з 30.10.2012 по 23.11.2012 (а.с.40,41).
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган виносить податкову вимогу на суму такого податкового боргу.
Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Таким чином, контролюючі органи мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) платнику податкової вимоги на кожну суму податкового боргу.
Отже, для стягнення вищезазначеної суми боргу контролюючий орган повинен був відповідно до вимог ст. 59, п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, надіслати відповідачу податкову вимогу на суму зазначеного податкового боргу.
Судом встановлено, що позивачем було сформовано податкову вимогу № 1/4331 від 31.12.2010р. усього на суму 181,38 грн., однак вказана вимога відповідачем не отримана, що випливає з Акту про неможливість вручення податкової вимоги від 31.12.2010р. за №11879/24-1, оскільки за вказаною юридичною адресою керівні та виконавчі органи підприємства-боржника не встановлені, табличка з найменуванням підприємства не знайдена, вручити дану податкову вимогу неможливо. У зв'язку з неможливістю вручення податкову вимогу №1/4331 від 31.12.2010р. розміщено на дошці оголошень (а.с. 35, зворотній бік а.с. 35).
Відповідно до абз.4 пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ зі змінами та доповненнями, чинного на момент винесення податкової вимоги від 31.12.2010р. за №11879/24-1, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Також, судом встановлено, що позивачем було сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу № 26/1 від 05.07.2012р. усього на суму 14641,71 грн. Вказана податкова вимога не була отримана відповідачем, про що свідчить відмітка пошти про невручення: «Підприємство не зареєстровано» (а.с.36).
Відповідно до п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 42.1 ст. 42 Податкового кодексу України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Пунктом 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України передбачено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.
Відповідно до п. 58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснюють за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.4. ст. 95 ПК України встановлено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
На підставі системного аналізу статей 20, 95 Податкового кодексу України суд приходить до висновку, що контролюючі органи мають право звертатися до суду з позовами про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках. У разі недостатності таких коштів - звертатися до суду з позовами щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі та після отримання вказаного рішення суду про надання такого дозволу, контролюючі органи можуть здійснювати дії щодо стягнення готівкових коштів.
Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 93168,17 грн. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, суд вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з ТОВ "Підприємство Айнур" податкового боргу в розмірі 93168,17 грн.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІДПРИЄМСТВО АЙНУР" (ідентифікаційний код 13787042; адреса місцезнаходження: вул. Мира, буд.2, кв.2, смт. Молодіжне, Сімферопольський район, 97501) з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують платника податків (р/р: 2600801180361 Центральна філія ПАТ «КРЕДОБАНК», МФО 325365; р/р: 26006058100055 АТ «ПІРЕУС БАНК МКБ», МФО 300658; р/р: 26007058100054 АТ «ПІРЕУС БАНК МКБ», МФО 300658) податковий борг в розмірі 93168,17 грн. (дев'яносто три тисячі сто шістдесят вісім грн. 17 коп.).
Сума 31349,30 грн. підлягає перерахуванню:
на р/р 31116009700268;
Отримувач: державний бюджет Сімферопольського району;
Банк отримувача: ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37978655;
По коду платежа 11021000.
Сума 61818,87 грн. підлягає перерахуванню:
На р/р 31118029700268;
Отримувач: державний бюджет Сімферопольського району;
Банк отримувача: ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 37978655;
За кодом платежу 14010100
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34635801 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні