Постанова
від 04.11.2013 по справі 812/8301/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 листопада 2013 року Справа № 812/8301/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді : Чиркіна С.М.

при секретарі: Кіцені О.П.

без участі сторін:

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Підприємства "Сприяння плюс" Громадської організації "Сприяння розвитку підприємства, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння" про стягнення коштів з рахунків у банку,обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 32672,92 грн., -

ВСТАНОВИВ:

03 жовтня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Підприємства "Сприяння плюс" Громадської організації "Сприяння розвитку підприємства, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння" про стягнення коштів з рахунків у банку,обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 32672,92 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що підприємство "Сприяння плюс" Громадської організації "Сприяння розвитку підприємства, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння", і.к. 32326455 зареєстровано ВК Луганської міської ради 22.01.2003. На обліку у ДПІ в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби знаходиться з 29.01.2003 року.

У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов'язань у відповідача за період з 08.02.2013 по 23.09.2013 року утворився податковий борг перед бюджетом на загальну суму 32672,92 грн. за податковою декларацією з плати за землю ( земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності № 9008103402 від 19.02.2013 року.

У зв'язку з несплатою у встановлені строки грошових зобов'язань відповідачу було направлено податкову вимогу від 25.07.2013 № 203.

Посилаючись на п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, ст.95 ПКУ просить стягнути з відповідача кошти з рахунків у банку,обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 32672,92 грн.

Представник позивача у судове засідання не прибув, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без участі уповноваженого представника.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, 25 жовтня 2013 року та 05 листопада 2013 року на адресу суду повернулися конверти з позначкою пошти « за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Поштове відправлення було направлено відповідачу за адресою, яка зазначена у виписці з ЄДР (а.с.8,9).

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Відповідно до вимог ст.128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, які містять достатньо даних про права та обов'язки сторін.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. З КАС України).

Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.

З урахуванням викладеного, зазначена справа відносяться до юрисдикції адміністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт владних повноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваженнями).

Відповідач - Підприємство "Сприяння плюс" Громадської організації "Сприяння розвитку підприємства, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння" , і.к.32326455, правовий статус юридична особа, місцезнаходження: 91021, м.Луганськ, Артемівський район, вул.Линьова,б.85 ( а.с.8,9).

Перебуває на обліку у позивача з 29.01.2003, що підтверджується довідкою від 29.12.2011 № 3120 ( а.с.10).

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами " Закон України "Про систему оподаткування " , ЗУ «Про плату за землю» втратили чинність.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п. 16.1.4 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 288.7.ст.288 ПКУ податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Статтею 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року.

Згідно п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до ст.288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п.288.2 ст.288 ПКУ).

Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.( п.288.3 ст.288 ПКУ).

Згідно податкової декларації з плати за землю ( земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 19.02.2013 року відповідачем визначено орендну плату за землі державної та комунальної власності на 2013 рік усього -56010,72 грн., з щомісячним платежем -4667,56 грн. ( а.с.14-16).

У зв'язку з несвоєчасною сплатою грошових зобов'язань у відповідача за період з 08.02.2013 по 23.09.2013 року утворився податковий борг перед бюджетом у загальній сумі 32672,92 грн.( 4667,56*7)( а.с.13).

Згідно статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Пунктами 59.4 та 59.5 ст.59 Податкового кодексу України визначено,що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Пунктами 42.1 та 42.2 ст.42 Податкового кодексу України передбачено, що податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та завірені печаткою відповідних органів.

На виконання вищезазначених вимог відповідачу було направлено податкову вимогу форми «Ю» від 25.07.2013 №203, в якій визначено загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 25 липня 2012 року -25023,93 грн.

Зазначена вимога отримана уповноваженим представником відповідача 07.08.2012 року, що підтверджується підписом на повідомленні про вручення поштового відправлення ( а.с.11).

Згідно п.п.59.5 ст.59 ПКУ погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Вжиті позивачем заходи не призвели до погашення податкового боргу.

Відповідно до п.п.20.1.18, 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України державна податкова інспекція має право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків;звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини;

Згідно з п. 95.1 -95.3 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податку шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно існує податковий борг з орендної плати за землю на загальну суму 32672,92 грн. за період з 08.02.2013 по 23.09.2013 року про який він повідомлений, який є узгоджений та до теперішнього часу не сплачений.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

При прийнятті рішення суд керується нормами матеріального права, які діяли на момент виникнення правовідносин та розгляду справи по суті.

З урахуванням вимог п. 6 ст. 71 КАС України, суд розглянув справу на підставі доказів, наявних в матеріалах справи.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області до Підприємства "Сприяння плюс" Громадської організації "Сприяння розвитку підприємства, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння" про стягнення коштів з рахунків у банку,обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 32672,92 грн. задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Підприємства "Сприяння плюс" Громадської організації "Сприяння розвитку підприємства, малого та середнього бізнесу, захист платників податків "Сприяння" ( і.к.32326455) заборгованість платника податків перед бюджетом за період з 08.02.2013 по 23.09.2013 року з орендної плати за землю у розмірі 32 672,92 грн. (тридцять дві тисячі шістсот сімдесят дві гривні 92 коп.), звернувши стягнення з рахунку у банку, обслуговуючого платника податків, код платежу 13050200, р/р 33213812700007, утримувач УДКУ у м.Луганську ГУДКУ у Луганській області, код утримувача 24046582, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 07 листопада 2013 року.

Суддя С.М. Чиркін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2013
Оприлюднено11.11.2013
Номер документу34635947
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/8301/13-а

Постанова від 04.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні