Рішення
від 18.06.2008 по справі 11/18/1690
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/18/1690

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"18" червня 2008 р.Справа № 11/18/1690

За позовом  Хмельницький  міжрайонний природоохоронний прокурор м. Нетішин в інтересах держави в особі Управління з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області м. Хмельницький та Хмельницької обласної ради м. Хмельницький

Волочиської районної ради м. Волочиськ

Копачівської сільської ради с. Копачівка Волочиського району

до Приватне підприємство "Волочиськнафтосервіс" м. Волочиськ

про стягнення 180660,00 грн.

                   Суддя   Радченя Д.І.

за участю представників сторін:

Позивача :

від Хмельницької обласної ради - не з'явився

від Волочиської районної ради –не зёявився

від Копачівської сільської ради  - не з'явився

від Управління з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області -Костик О.М. –представник за довіреністю №03-007-08 від 12.01.08

Відповідача: не з'явився

за участю Ільчука Ю.Ф. –прокурор  відділу облпрокуратури

Хмельницький  міжрайонний природоохоронний прокурор м. Нетішин звернувся до суду в інтересах держави в особі Управління з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області м. Хмельницький, та Хмельницької обласної ради м.Хмельницький, Волочиської районної ради, Копачівської сільської ради с.Копачівка, Волочиського району про стягнення з Приватного підприємства "Волочиськнафтосервіс" м. Волочиськ 180 660, 00 грн. заборгованості.

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 20.03.2008р. порушено провадження у справі №18/1690.

Розпорядженням  в. о. голови господарського суду області від  07 травня 2008 року №400   в зв'язку з закінченням строку повноважень судді Саврія  В.А. дану справу  передано на розгляд  судді Радчені Д.І.

Розгляд справи відкладався через неявку в засідання суду представника відповідача.

Представник Управління з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області та прокурор в засіданні суду позов підтримують та наполягають на їх задоволенні.

Представники Волочиської районної ради та Копачівської сільської ради в засідання суду не з'явилися, однак ними подано клопотання про розгляд справи без їх участі. Крім цього ними надано суду довідки, які містять відомості про те, що на рахунки сільського та районного бюджету кошти від відповідача  станом на 17.06.2008р. не надходили.

Дані клопотання судом приймаються.

В судове засідання 18 червня  2008 року представник відповідача не з'явився, вимоги ухвалу суду не виконав та позовні вимоги не оспорив.

Неявка в судове засідання господарського суду представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті та не тягне за собою перенесення розгляду справи на інші строки. Тому, для уникнення зловживання правом з боку відповідача суд вважає за необхідне розглянути дану справу по суті, на підставі до ст. 75 ГПК України за наявними у ній документами.

Суд оцінивши подані сторонами по справі документи рахує їх достатніми для прийняття рішення по суті.

Розглядом матеріалів справи встановлено таке:

Проведеною Хмельницькою міжрайонною природоохоронною прокуратурою перевіркою встановлено, що 31 жовтня 2007 року головою Волочиської райдержадміністрації видано розпорядження №804/2007-р, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення приватному підприємству „Волочиськнафтосервіс" земельної ділянки площею 0,28 га на території Копачівської сільської ради Волочиського району, зі зміною цільового призначення землі - із сільськогосподарського призначення на землі транспорту, для будівництва автозаправочного комплексу.

Даним розпорядженням відповідачу надано в довгострокову оренду земельну ділянку площею 0,28 га терміном на 25 років на території Копачівської сільської ради за межами с. Мислова та встановлено орендну плату в розмірі 2,00 грн. за 1 кв.м.

Директору підприємства рекомендовано в двомісячний термін з дня прийняття даного розпорядженння відшкодувати втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 180 66,00 грн.

Втрати сільськогосподарського виробництва, спричинені вилученням сільськогосподарських угідь, наданих у користування приватному підприємству „Волочиськнафтосервіс", визначені відповідно Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 1.7.11.1997 року № 1279.

На виконання розпорядження між  Волочиською районною державною адміністрацією укладено  договір оренди землі, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 02.11.2007р.

Свої зобов'язання щодо відшкодувати втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 180 66,00 грн. відповідач не виконав, в результаті чого за ним рахується заборгованість в сумі 180 660,00 грн.

Відповідно до вимог законодавства, кошти від втрат, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь, які заборгувало приватне підприємство „Волочиськнафтосервіс", повинні бути зараховані на спеціальні рахунки Хмельницької обласної ради - 25 відсотків, Волочиської районної ради - 15 відсотків та Копачівської сільської ради Волочиського району –60 відсотків.          

Викладені обставини підтверджуються наступними доказами: довідками Волочиської районної ради та Копачівської сільської ради Волочиського району.

Дослідивши зібрані у справі докази  та давши їм правову  оцінку в сукупності   суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню  з огляду на таке.

Згідно ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки  виникають  із  дій  осіб,  що передбачені актами цивільного законодавства,  а також із дій осіб, що  не  передбачені  цими  актами,  але  за  аналогією  породжують цивільні права та обов'язки.  Підставами   виникнення   цивільних  прав  та  обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Правовідносини, які виникли між сторонами за своїм характером являються господарськими, виходячи зі змісту ст.ст. 173, 174 ГК України, як такі, що виникли з господарського договору, і відповідно до ст. 1 Господарського кодексу України є предметом його регулювання.

У відповідності із ст. 173 Господарського кодексу, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Згідно ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України та ст. ст.. 525, 526 ЦК України  зобов'язання повинні виконуватись належним чином  відповідно до умов договору.  Одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається за винятком випадків. передбачених законодавством.

Право власності на землю –це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

У відповідності до  норм чинного Земельного кодексу України, земельні відносини –це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Право оренди земельної ділянки –це засноване на договорі строкове платне володінння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Згідно ст. 2 Закону України “Про плату за землю” використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду справляється орендна плата.

Частиною 2 ст.207 Земельного кодексу України передбачено, що відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

Пунктом „а" ст.6 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель" передбачено, що до повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель належить здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання встановленого законодавством порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Частиною 2 ст. 209 Земельного кодексу України передбачено, що кошти, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, використовуються виключно на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою. Використання цих коштів на інші цілі не допускається.

Згідно ч. 1 тієї ж статті втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються на спеціальні рахунки відповідних місцевих рад у таких розмірах: Автономній Республіці Крим, обласним радам—25 відсотків, районним радам—15 відсотків, міським, сільським, селищним радам —60 відсотків, міським радам Києва та Севастополя —100 відсотків.

Внаслідок несвоєчасної сплати приватним підприємством „Волочиськнафтосервіс" коштів своєчасно не виконуються заходи щодо освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою чим завдається шкода інтересам держави.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги позивача відповідають чинному законодавству і фактичним обставинам справи, підтверджені належними доказами, а через це підлягають задоволенню з віднесенням судових витрат згідно ст. 49 ГПК України, на рахунок відповідача.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 83, 84, 116 Господарського процесуального кодексу  України, - суд

вирішив:

Позов Хмельницького міжрайонного природоохоронного  прокурора в інтересах держави в особі Управління з контролю за використанням та охоронною земель у Хмельницькій області м. Хмельницький та Хмельницької обласної ради м. Хмельницький, Волочиської районної ради м. Волочиськ, Копачівської сільської ради с. Копачівка Волочиського району до приватного підприємства “Волочиськнафтосервіс” м. Влочиськ про  стягнення 180 660, 00 грн.  задоволити.

Стягнути з приватного підприємства “Волочиськнафтосервіс” м. Волочиськ, вул.. Незалежності, 47 (код 35074867)  180 660, 00 грн. втрат сільськогосподарського виробництва, з них  на користь Копачівської сільської ради с. Копачівка Волочиського району 108 396 грн. (р/р 31519901700067, код 23565319,   МФО   815013   в   ГУДКУ   у   Хмельницькій   області),   Волочиської районної ради 27 099, 00 грн. (р/р 31519901700001, код 23565319, МФО 815013 в ГУДКУ у Хмельницькій області) та Хмельницької обласної ради 45 165, 00 грн. (р/р 31512901700053, код 23565319, МФО 815013 ГУДКУ у Хмельницькій області).

Видати наказ.

Стягнути з приватного підприємства “Волочиськнафтосервіс” м. Волочиськ, вул.. Незалежності, 47 (код 35074867)  в дохід державного бюджету України по коду бюд жетної класифікації 22090200, символ звітності 095 через відділення державного казначейства на рахунок 31112095700002 УДК м. Хмельницького, банк отримувача ГУ ДКУ у Хмельницькій області, код 23565225, МФО 815013 державне мито в сумі 1 806, 60 грн.

Видати наказ.

Стягнути з приватного підприємства “Волочиськнафтосервіс” м. Волочиськ, вул.. Незалежності, 47 (код 35074867)  в дохід державного бюджету на розрахунковий рахунок 31215259700002, код банку 815013 ГУ ДКУ у Хмельницькій області, ЄДРПОУ - 23565225 УДК м. Хмельницький, призначення платежу 22050000) 118 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ.

                              Суддя                                                                      Д.І. Радченя

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.06.2008
Оприлюднено05.05.2009
Номер документу3463621
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/18/1690

Рішення від 18.06.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Радченя Д.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні