Постанова
від 20.08.2008 по справі 20/347-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

20/347-НА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"20" серпня 2008 р.                                                            Справа №20/347-НА

За позовом Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 25,                        м. Хмельницький    

     

до виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м. Хмельницький

 

про скасування рішення про застосування та зарахування до бюджету сум фінансових (штрафних) № 104 від 14.03.2008р. в частині 1500 грн.

   Суддя                                            Гладій С. В.

                                                                      Секретар судового засідання   Микитюк О. А.

Представники:

Від позивача           - Білоусов Є. Ф. –за довіреністю № 95 від 24.06.2008 року

Від відповідача                     - Подлєвський О. М. –за довіреністю № 07-01-83 від 17.01.2008р.

Згідно ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Суть спору :

Позивач звернувся з позовом до суду в якому просить скасувати рішення виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 14.03.2008 року № 104 про застосування та зарахування до бюджету штрафних санкцій в сумі 1562,54 грн.

В судовому засіданні, відповідно до ст. 51 КАС України, позивач уточнив позовні вимоги і просить скасувати рішення відповідача № 104 від 14.03.2008 року в частині застосування та зарахування до бюджету штрафних санкцій в сумі 1500 грн. за порушення позивачем п. 5 ст. 34 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням”.

Заява позивача в судовому засіданні розглянута та прийнята.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на п. 2 ст. 2 , п. 5 ст. 34, ст. 45 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.

Зазначає, що після виходу на пенсію, працівник школи працював штатним вчителем в загальноосвітній школі № 25, під час нарахування їй заробітної плати навчальний заклад сплачував до Фонду на її користь страхові внески , а тому, відповідно до вимог п. 2 ст. 2 Закону, працівник відноситься до числа застрахованих осіб, на правовідносини з якими розповсюджуються вимоги п. 5 ст. 34 та ст. 45 зазначеного Закону. Випадок виплати допомоги на померлого працівника його сім'ї регламентується також п. 4 Порядку виплати допомоги на поховання затв. Спільним наказом Міністерства соціального захисту населення України, Міністерства фінансів України Міністерства праці України, Державного комітету по житлово-комунальному господарству України, Фонду соціального страхування України та Пенсійного фонду України від 02.11.1994 року за № 193/107/61/88/08-14-627/44.

Відповідач проти позову заперечує. Посилається на те, що відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 34 та ст. ст. 45, 46 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням”, допомога на поховання надається у разі смерті застрахованої особи, крім випадків поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві. Стаття 34 Закону, є спеціальною статтею, відповідно до якої застрахованим особам (пенсіонерам) не надається допомога на поховання. Чинним законодавством визначено, що допомога на поховання пенсіонера надається за рахунок коштів Пенсійного фонду України незалежно від того чи знаходився пенсіонер у трудових відносинах на момент смерті чи ні.

Просить в позові відмовити.

Розглядом матеріалів справи встановлено :

12 березня 2008 року Хмельницьким обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведено перевірку правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків, інших платежів Хмельницькою середньо освітньою школою № 25.

За наслідками перевірки складено акт перевірки, яким встановлено, що в липні 2005 року надана допомога на поховання особі пенсійного віку –Скок А. Ф. –65 років, чим було порушено вимоги п. 5 ст. 34 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими  похованням.

На підставі акту перевірки відповідачем винесено рішення № 104 від 14.03.2008 року про застосування та зарахування до бюджету сум (фінансових) штрафних санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яким позивачу за порушення вимог п. 5 ст. 34 Закону донараховано 1000 грн. неправомірних витрат та застосовано штраф в розмірі 500 грн.

Не погоджуючись з зазначеним рішенням, позивач звернувся з позовом до суду в якому просить його скасувати.

Досліджуючи надані докази, фактичні обставини справи, оцінюючи доводи та заперечення сторін, судом до уваги приймається наступне.

Статтею 1 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням”, визначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону, застрахованими особами - найманими працівниками є громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України), на користь яких здійснюється загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Згідно п. 5 ст. 34 Закону, за загальнообов'язковим державним соціальним  страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, надається допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).

Як вбачається з матеріалів справи, Скок А. Ф. після виходу на пенсію продовжувала працювати в загальноосвітній школі № 25 вчителем, що підтверджується наказами по загальноосвітній школі про прийняття та звільнення у зв'язку з смертю вчителя початкових класів Скок А. Ф. та наказом Хмельницького міського управління освіти № 254-к, відповідно вона відносилась до числа застрахованих осіб, за яких сплачувались внески до Фонду соціального страхування.

Пунктом 4 Порядку виплати допомоги на поховання затвердженого спільним наказом Міністерства соціального захисту населення України, Міністерства фінансів України, Міністерства праці України, Державним комітетом по житлово-комунальному господарству України, Фондом соціального страхування України та Пенсійним фондом України  № 148/232/88/95/08-14-759/123 від 29.10.1996 року визначено, що допомога на поховання померлого громадянина, що перебував у трудових відносинах з підприємством, ..., виплачується підприємством, установою, організацією за місцем основної роботи працівника, ....., за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Враховуючи зазначене, вимоги позивача, щодо скасування рішення відповідача в частині донарахування 1000 грн. неправомірних витрат та застосування штрафних санкцій в розмірі 500 грн. є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо заперечень відповідача з посиланням на п. 5 ст. 34 Закону „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням”, судом враховується, що зазначена вимога Закону стосується пенсіонерів, тобто осіб що не працюють, в даному ж випадку Скок А. Ф. перебувала в трудових відносинах з позивачем, відповідно, зазначена норма статті на неї не розповсюджується.  

Керуючись ст. ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259 Кодексу адміністративного судочинства України, п. п. 3, 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 25,                        м. Хмельницький до виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м. Хмельницький про скасування рішення про застосування та зарахування до бюджету сум фінансових (штрафних) № 104 від 14.03.2008р. в частині 1500 грн. задоволити.

Скасувати рішення № 104 від 14.03.2008 року в частині застосування та зарахування до бюджету сум фінансових (штрафних) санкцій в сумі 1500 грн.

Стягнути з державного бюджету України на користь Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 25 (м. Хмельницький, вул. М. Рибалка, буд. 14/1, код 25803042) 3,40 грн. (три гривні 40 коп.) витрат по оплаті судового збору.

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      С.В. Гладій

Дата ухвалення рішення20.08.2008
Оприлюднено05.05.2009
Номер документу3463894
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/347-на

Постанова від 20.08.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні