5/3341-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"03" липня 2008 р. Справа №5/3341-А
за позовом Заступника прокурора м. Хмельницького в інтересах держави в особі Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Хмельницькій області, м. Хмельницький
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-Маркет", м. Хмельницький
про стягнення 3850,20 грн. штрафних (фінансових) санкцій
Суддя Грамчук І.В.
Представники сторін:
від позивача - Довгань І.В., довіреність № 877/32 від 05.06.2008р.
від відповідача - не з'явився.
від Прокуратури - не з'явився.
Суть спору: Заступник прокурора в інтересах держави в особі Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Хмельницькій області, м. Хмельницький звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-Маркет", м. Хмельницький 3850,20 грн. штрафних (фінансових) санкцій за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії (рішення позивача № 226118 від 16.08.2006 р.).
Повноважний представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та наполягав на їх задоволенні, обґрунтовуючи останні обставинами викладеними у позовній заяві та доданих до неї документах. Окрім того, повноважним представником позивача на виконання вимоги ухвали суду надано копію Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємця на ім'я товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-Маркет", якою підтверджується статус суб'єкта підприємництва та адреса місця знаходження:: м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 58, кв. 12.
Відповідач, вимог ухвал суду від 26.05.2008р. та 09.06.2008р. не виконав, письмового пояснення щодо позовних вимог не надав, повноважного представника для участі у засіданні суду не направив, причин неявки не повідомив. Копію ухвали повістку та копію позовної заяви з додатками відповідачу направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.
У ході проведеної прокуратурою м. Хмельницького перевірки встановлено, що 14.08.2006р. працівниками ДПІ у м. Хмельницькому проведена перевірка торгівельного місця - магазину, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Тернопільська, 22/1, та належить відповідачу, встановлено порушення ст..15 Закону України „Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”, яке полягає у здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії.
Результати перевірки зафіксовані в акті перевірки від 14.08.2006р. №220017.
На підставі акту перевірки позивачем прийнято рішення № 226118 від 16.08.2006р про застосування фінансових санкцій на суму 3850,20 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновим виробами без наявності ліцензії, згідно абз.5 ч.2 ст.17 Закону України „Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”.
У зв'язку з несплатою фінансових санкцій у сумі 3850,20 грн. прокурор в інтересах позивача звернувся з позовом до суду.
Досліджуючи надані по справі докази та пояснення представників сторін, покази свідків , оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Згідно ст.10 Закону України „Про держану податкову службу в Україні” від 04.12.1990 р. із змінами і доповненнями передбачено, що до функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних держаних податкових інспекцій віднесено здійснення в межах своїх повноважень контролю за законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використанням для розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької діяльності. Пунктом 2 ст. 11 даного Закону передбачено, що органи державної податкової служби в межах компетенції та у порядку встановлених законами України мають право здійснювати контроль за: додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Нормами ст.15 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19.12.1995р. №481/95-ВР передбачено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, у тому числі її виробниками, за наявності у них ліцензій.
Згідно ст. 22 Закону України „Про ліцензування певних видів господарської діяльності” до суб'єктів господарювання за провадження господарської діяльності без ліцензії застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів в розмірах, встановлених законом. Зазначені штрафи спрямовуються до Державного бюджету України. Рішення про стягнення штрафів приймається органом, на який згідно з чинним законодавством покладено функції контролю за наявністю ліцензій.
Згідно ст. 17 Закону України “ Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” від 19.12.1995р. із змінами і доповненнями за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
До суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій, - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень.
Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.
Перевіркою торгового місця відповідача встановлено відсутність у останнього ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, відповідачем доказів про їх наявність всупереч ст. 71 КАС України не надано також у судовому засіданні.
Відповідно, рішення про застосування штрафних санкцій в розмірі 1700,00грн. за встановлене порушення, а саме 2150,20 грн. за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії та 1700,00 грн. за здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами без наявності ліцензії, прийнято обґрунтовано та правомірно .
Судом враховується також відповідність рішення про застосування фінансових санкцій формі, встановленій у додатку до Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затв. постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003р. № 790.
За таких обставин, позовні вимоги щодо стягнення з відповідача фінансових санкцій в розмірі 3850,20грн. відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86, 104, 158-163, 167, 254-255, п. 6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД
ПОСТАНОВИВ :
Позов Заступника прокурора м. Хмельницького в інтересах держави в особі Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Хмельницькій області, м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-Маркет", м. Хмельницький про стягнення 3850,20 грн. штрафних (фінансових) санкційзадовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-Маркет", м. Хмельницький /вул. Проскурівська, 58, кв. 12, код 30579482/ на користь Регіонального управління департаменту з питань контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ДПА України у Хмельницькій області, м. Хмельницький /вул. Свободи, 70, код 23565225/ 3850,20 грн. /три тисячі вісімсот п'ятдесят гривень 20 коп./ штрафних (фінансових) санкцій.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя І.В. Грамчук
Віддрук. 5 примір.:
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу,
4,5 - прокуратурі
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2008 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3463925 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Грамчук І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні