Постанова
від 09.07.2008 по справі 3/3815-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/3815-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"09" липня 2008 р.                                                            Справа №3/3815-А

за позовом  Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Хмельницький    

до Сільськогосподарського кооперативу „Дружба” с. Коржівка Старокостянтинівського району

про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 5333,33 грн. та пені  в розмірі 102,24 ргн.

Суддя  Вибодовський О.Д.                    Секретар судового засідання Марценюк А.В.

Представники сторін:

від позивача        Мороз Т.М. - за довіреністю №01-02/8 від 12.01.20080р.

від відповідача    не з'явився   

Позивач у позовній заяві просить стягнути з відповідача 5333,33 грн. адміністративно-господарських санкцій за недодержання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та 102,24 грн. пені за порушення термінів сплати штрафних санкцій відповідно до ст.ст.19,20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

           Представник позивача для участі в судовому засіданні з'явився, позовні вимоги підтримав, наполягав на їх задоволені в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з”явився, вимог ухвали суду від 05.06.2008 р. Не виконав. Однак відповідач був належним чином повідомлений про місце, дату та час розгляду справи, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення  №3789602 від 12.06.2008р.

Розглядом матеріалів справи встановлено.

В  2008 році відповідачем поданий Звіт форми №10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік, в якому відповідачем зазначена середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу - 54 осіб, не зазначено кількість інвалідів-штатних працівників,  кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях,  створених відповідно до вимог ст.19 Закону –1 особа, фонд оплати праці штатних працівників –288,0тис. грн., середньорічна заробітна плата штатного працівника –5333,33 грн., сума штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів –5333,33 грн.

На підставі даних звіту позивачем визначено норматив створення відповідачем робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 чол. та проведено розрахунок адміністративно-господарських санкцій в розмірі 5333,33 грн., виходячи з розміру  середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

        За порушення строків сплати штрафних санкцій позивачем нараховано пеню  в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (48 днів прострочення платежу), яка становить 102,24 грн.

У зв'язку з несплатою відповідачем штрафу та пені , позивач звернувся з позовом до суду.

            Аналізуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.

Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" в редакції, чинній у 2005р., встановлено для   підприємств   (об'єднань),   установ   і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного  робочого  місця.

Робоче місце інваліда, згідно з п. 1 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314, зі змінами та доповненнями, - це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації, незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда.

Робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда (п. 3). Підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів і включають їх до колективного договору (п. 5).

Відповідно створеним робочим місцем є те, яке введено в дію шляхом працевлаштування інваліда. Закон зобов'язує відповідача, відповідно до нормативу, створити робочі місця для праці інвалідів, зазначити їх у колективному договорі і інформувати центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів, а органи  працевлаштування - підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.

Як вбачається з наданих в матеріали справи доказів, позивач вимоги закону не виконав. У поданому до позивача звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік не зазначив кількість інвалідів-штатних працівників, працюючих на підприємстві, тоді як згідно нормативу повинен був створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів. Згідно повідомлень управління праці та соціального захисту населення Старокостянтинівського міськрайонного центру зайнятості відповідач у 2007 р. не повідомляв про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та наявність вакантних посад, на яких може використовуватись праця інвалідів.

Згідно ст.20 Закону „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в   розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Тому позивачем правомірно нараховані адміністративно-господарські санкції в розмірі 5333,33 грн. за недодержання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів (1 робоче місце) та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 102,24 грн..

         У Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів  України від 28.12.01 №1767, передбачено, що штрафні санкції  сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

У зв'язку з несплатою штрафних санкцій в добровільному порядку у встановлені законодавством терміни позивач правомірно просить їх стягнути в судовому порядку.

     За  таких обставин, позовні вимоги (з урахуванням уточнення) визнаються обґрунтованими, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню. При цьому наявними матеріалами справи  не спростовуються.

     Керуючись ст.ст.4, 14, 69-71, 86,  104,  158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України , СУД  

П О СТ А Н О В И В   :

Позов  Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Хмельницький до до Сільськогосподарського кооперативу „Дружба” с. Коржівка Старокостянтинівського району про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 5333,33 грн. та пені в розмірі 102,24 ргн.

Стягнути з Сільськогосподарського кооперативу „Дружба” с. Коржівка Старокостянтинівського району (код ЄДРПОУ 03788307 ) на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ( м. Хмельницький вул. Грушевського,87 в Старокостянтинівському УДК р/р 31214230700419 МФО 815013 ГУДКУ у Хмельницькій області код 23565058) 5333,33 грн. (п”ять тисяч триста тридцять три грн.. 33 коп.) адміністративно-господарських санкцій, 102,24 грн. (сто дві  грн. 24 коп.) пені.

   

Згідно    ст.ст. 185-186 КАСУ  сторони та   інші     особи, які   беруть участь у  справі  мають право    оскаржити  в    апеляційному  порядку Постанову повністю або частково. Заява про     апеляційне    оскарження   подається протягом  10 днів дня проголошення,  апеляційна    скарга  подається протягом  20 днів після подання   заяви по апеляційне оскарження. Подаються    до    Львівського  апеляційного   адміністративного    суду     через  суд  першої інстанції.

Згідно ст.  254 КАСУ  Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ  набирає законної сили  після   закінчення    строку  подання   заяви  про апеляційне   оскарження , якщо таку    заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      О.Д. Вибодовський

Віддрук.  прим. :

 - до справи,

 - позивачу,

 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення09.07.2008
Оприлюднено05.05.2009
Номер документу3464033
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/3815-а

Постанова від 09.07.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні