5/3986-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-89
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"01" липня 2008 р. Справа №5/3986-А
за позовом Прокурора Деражнянського району в інтересах держави в особі Деражнянського районного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкого державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Деражня
до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нива", с. Майдан Чернелівецький, Деражнянського району
про стягнення 14656,66 грн. заборгованості
Суддя Грамчук І.В.
Представники сторін:
від позивача - Наральник З.О. - за довіреністю № 17-04/602 від 01.07.2008р.
від відповідача - не з'явився.
за участю прокурора відділу прокуратури області Ільчука Ю.Ф.
Суть спору: Прокурор звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з відповідача - сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нива", с. Майдан Чернелівецький, Деражнянського району, на користь позивача - Деражнянського районного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкого державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Деражня , в тому числі 6794,06 грн. - недоїмки та 7862,60 грн. - пені.
Повноважні представники прокуратури та позивача у попередньому судовому засіданні позовні вимоги підтримали та наполягали на їх задоволенні, обґрунтовуючи останні обставинами викладеними у позовній заяві та доданих до неї документах, а також вказали на неможливість врегулювання спору до судового розгляду справи та необхідність закінчення підготовчого провадження.
Відповідач, незважаючи на належне повідомлення про дату, час та місце засідання суду (повідомлення про вручення поштового відправлення (рекомендоване), повноважного представника не направив, причин неявки не повідомив, вимог ухвали суду про відкриття провадження в адміністративній справі від 10.06.2008р. не виконав, письмового заперечення проти позовних вимог не надав.
Тому спір вирішується з врахуванням ст. 128 та п. 8 ст. 35 КАС України.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено наступне:
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Нива", с. Майдан Чернелівецький, Деражнянського району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 03788224, 21.03.2000р. зареєстроване як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у Деражнянському районному центрі зайнятості.
Відповідно до акту перевірки №36 від 12.05.2008 р. щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування СТОВ "Нива" за період з 01.10.2005 р. по 31.03.2008 р. проведеної Деражнянським районним центром зайнятості заборгованість відповідача склала 40537,60 грн., в тому числі прострочена - 32675,00грн. та пеня за несвоєчасну сплату страхових внесків - 7862,60 грн.
Згідно рішення господарського суду Хмельницької області від 15.09.2003 р. по справі № 3/3845 , постанови Житомирського апеляційного господарського суду від 25.05.2004р. та постанови Вищого господарського суду України від 14.09.2004р. з відповідача стягнено 12902,75 грн. заборгованості, з яких 32675,00 грн. - недоїмки та 7862,60 грн. - пені по страхових внесках та видано наказ про примусове виконання рішення.
Постановою господарського суду Хмельницької області від 31.07.2006р. по справі № 15/3406-А стягнено з відповідача на користь позивача 19701,67 грн. заборгованості, з яких 15083,14 грн. - недоїмки та 4618,53 грн. - пені по страхових внесках та видано виконавчий лист про примусове виконання постанови суду.
У зв'язку із цим прострочена заборгованість у відповідача по сплаті страхових внесків на випадок безробіття складає 6794,06 грн. та пеня у розмірі 7862,60 грн.
Заборгованість відповідачем у добровільному порядку не сплачена, тому прокурор звернувся в інтересах позивача із позовною заявою до суду про її стягнення
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом приймається до уваги наступне.
Відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.1998 р. та п. 1 ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 11.01.2001 р. загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від них обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Згідно ст. 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", виконавча дирекція Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду та її poбoчi органи ведуть реєстр платників страхових внесків, проводять збір страхових внесків, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхування на випадок безробіття, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються, зокрема на міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Як встановлено абз. 11 ч. 2 ст. 19 Закону України "Про зайнятість населення", державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ i організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
Відповідно до п. 3 ст. 17 цього Закону роботодавці та застраховані особи сплачують страхові внески один раз на місяць в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.
Відповідач, як роботодавець, є платником внесків до Фонду загальнообов'язкового Державного соціального страхування України на випадок безробіття, а згідно п.2 ст. 35 цього Закону, роботодавець, як страхувальник, зобов'язаний своєчасно та повністю сплачувати в установленому порядку страхові внески.
У разі нестачі у роботодавців коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться у пропорційних сумах. Якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються санкції, передбачені, зокрема, п. 1 ст. 38 Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків(недоїмки), штраф та пеню, у т.ч. страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Крім того, згідно Закону України „Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття” всі суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують найману працю (у т. ч. і ті, які обрали особливий спосіб оподаткування своїх доходів) повинні своєчасно та в повному розмірі сплачувати внески до фонду.
Відповідно до ст. 39 Закону правовідносини за цим законом вирішуються у судовому порядку .
Факт наявності заборгованості по внесках підтверджується копією акта перевірки № 36 від 12.05.2008р. та розрахунком суми позову. Відповідачем доказів про її сплату не подано.
Судом приймається до уваги також те, що відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Остання передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати свої права будь-якими не забороненими законом засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів правовідносин, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття ” Фонд створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Згідно з частиною другою статті 10, частинами першою і другою статті 12 Закону України № 1533 управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду; виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду; функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Відповідно до ст. 34 зазначеного Закону забезпечення збору страхових внесків, контроль правильності їх нарахування та своєчасності сплати віднесено до обов'язків Фонду.
Крім того, судом враховується, що приписи Закону України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ встановлюють порядок погашення зобов'язань юридичних і фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Цим Законом, встановлено виключний перелік контролюючих органів за сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Крім того, ст. ст. 14, 15 Закону України “ Про систему оподаткування “ встановлений виключний перелік податків і зборів (обов'язкових платежів). Переліком податків і зборів (обов'язкових платежів) не передбачено страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. При цьому механізми адміністрування, встановлені Законом України “ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами “ на діяльність Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття не поширюється, адміністрування страхових внесків здійснюється Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п. 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Прокурора Деражнянського району в інтересах держави в особі Деражнянського районного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкого державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Деражня до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нива", с. Майдан Чернелівецький, Деражнянського району про стягнення 14656,66 грн. заборгованості задоволити.
Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нива", с. Майдан Чернелівецький, Деражнянського району (код ЄДРПОУ 03788224) на користь Деражнянського районного центру зайнятості - робочого органу Фонду загальнообов'язкого державного соціального страхування України на випадок безробіття, м. Деражня (майдан Привокзальний, 2, код ЄДРПОУ 22986958) 6794,06 грн. ( шість тисяч сімсот дев'яносто чотири гривні 06 коп. ) недоїмки та 7862,60 грн. / сім тисяч вісімсот шістдесят дві гривні 60 коп. ) пені.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського адміністративного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя І.В. Грамчук
Віддрук. 5 прим.:
1 –до справи,
2 –позивачу,
3 –відповідачу,
4,5 –прокуратурі.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2008 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3464063 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Грамчук І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні