11/4276-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"07" липня 2008 р. Справа №11/4276-А
за позовом Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому
до Товариства з обмеженою відповідальністю перукарня "Джулія" м. Хмельницький
про припинення юридичної особи.
Суддя Радченя Д.І.
Секретар судового засідання Паюк М.А.
Представники :
Від позивача Кундиловська М.М. –представник за довіреністю №1575/9/10 від 07.07.08 р.
Від відповідача не з'явився
Суть спору:
Позивач - Державна податкова інспекція у м. Хмельницькому звернувся до суду з позовом про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю перукарня "Джулія" м. Хмельницький, у відповідності до ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” у зв'язку з неподанням протягом року до органів ДПС податкових декларацій, документів фінансової звітності.
Ухвалою суду від 10.06.08р. відкрито провадження в адміністративній справі № 11/4276-А та призначено справу до судового розгляду на 11 год. 30 хв. 07 липня 2008р.
В судовому засіданні 07.07.08 р. повноважний представник позивача заявлений позов підтримує, мотивуючи тим, що він заявлений обґрунтовано та підлягає задоволенню.
Відповідач в судове засідання не з'явився.
Неявка в судове засідання господарського суду представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті та не тягне за собою перенесення розгляду справи на інші строки.
Згідно ч. 2 ст. 158 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Тому, для уникнення зловживання правом з боку відповідача, суд вважає за необхідне вирішити дану справу по суті відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України на основі наявних у ній доказів.
Суд оцінивши подані сторонами по справі документи рахує їх достатніми для прийняття рішення по суті.
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.
20.09.1993 року Хмельницьким міськвиконкомом відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю перукарня "Джулія" м. Хмельницький зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, рішення №1673105000100458
Згідно довідки Хмельницького обласного управління статистики у Хмельницькій області №03-03-254, станом на 15.04.08 року Товариство з обмеженою відповідальністю перукарня "Джулія" м. Хмельницький значиться в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Проведеною позивачем перевіркою встановлено, що відповідач з 01.01.07 р (згідно пояснення, що долучено до матеріалів справи)., тобто більше 1 року, не подає до органів державної податкової служби передбачену податковим законодавством звітність про результати фінансово-господарської діяльності, що підтверджується актом перевірки №1002/15-1/32176560 від 08.05.08р.
У зв'язку з викладеним, позивачем подано позов про припинення юридичної особи відповідача.
Досліджуючи надані докази та наведені міркування, оцінюючи їх в сукупності, судом враховується таке.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 4 грудня 1990р. із змінами і доповненнями органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно ст. 104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року та ст. 33 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Згідно ст. 51 Господарського кодексу України від 16.01.03 р. підприємницька діяльність припиняється на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. Порядок припинення діяльності підприємця встановлюється законом відповідно до вимог цього Кодексу.
Згідно ч. 1 ст. 59 цього Кодексу припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Згідно п.1 та п.2 частини 4 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” державна реєстрація припинення підприємницької діяльності юридичної особи проводиться крім іншого у разі постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи. При цьому підставою для винесення рішення про припинення підприємницької діяльності юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Судом враховується, що відповідно до ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” від 25.06.1991р. №1251-ХІІ, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Виходячи із змісту ст.124 Конституції України, згідно якої юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі та статті 46 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” в силу якої підставою для винесення рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи –підприємця, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, суд вважає обґрунтованим звернення позивача до суду з вимогою припинити підприємницьку діяльність фізичної особи саме з наведеної підстави.
За таких обставин, враховуючи наявність документально підтвердженої підстави для припинення юридичної особи, позовні вимоги позивача обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству і підлягають задоволенню.
Згідно ст.105 Цивільного Кодексу України від 16.01.03р. необхідно встановити порядок та строки припинення юридичної особи, а виконання функції комісії з припинення юридичної особи покласти на орган управління юридичної особи .
Сплата судового збору по справі покладається на відповідача згідно ст. 94 КАС України у зв'язку із задоволенням позову.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 105, 158-163, 167, 254-259, п.п.3, 6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, С У Д
П О С Т А Н О В И В :
Позов Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до Товариства з обмеженою відповідальністю перукарня "Джулія" м. Хмельницький про припинення юридичної особи задовольнити.
Припинити юридичну особу –Товариство з обмеженою відповідальністю перукарня "Джулія" м.Хмельницький, вул. Чорновола, 84 (код ЄДРПОУ 14160227).
Виконання функції комісії з припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю перукарня "Джулія" м. Хмельницький, вул. Чорновола, 84 (код ЄДРПОУ 14160227) покласти на орган управління юридичної особи.
Зобов'язати комісію провести роботу в порядку, визначеному ст.ст. 105, 111, 112 Цивільного кодексу України в строк не більше дванадцяти місяців з моменту набрання постановою суду законної сили.
Копію постанови направити сторонам та Державному реєстратору управління з питань розвитку підприємництва, реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців Хмельницької міської ради (після набрання постанови законної сили ).
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову повністю або частково.
Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви по апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Д.І. Радченя
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2008 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3464073 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Радченя Д.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні