13/23-09-423
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"13" квітня 2009 р.Справа № 13/23-09-423
За позовом Приватного підприємства "НОВОМИРГОРОДПАЛИВО"
до відповідачів Одеської залізниці, Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК СХІД РЕГІОН"
про стягнення 18000 грн.
Суддя Панченко О.Л.
Представники:
від позивача не з'явився
від відповідача Одеської залізниці Клочко Н.В.
від відповідача ТОВ "ТК СХІД РЕГІОН" не з'явився
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідачів заборгованість у сумі 18000 грн., що виникла внаслідок недостачі антрациту, відвантаженого за залізничною накладною від 15.05.2008р. № 49563129.
Одеська залізниця позов не визнає, посилаючись на вину ТОВ "ТК СХІД РЕГІОН", а також на пропуск позивачем строку позовної давності.
ТОВ "ТК СХІД РЕГІОН" позов не визнає, посилаючись на вину Одеської залізниці.
Беручи до уваги, що:
Згідно з накладною від 15.05.2008р. № 49563129 ТОВ "ТК СХІД РЕГІОН" відвантажило на адресу ПП „Новомиргородпаливо” антрацит. При переважуванні вагонів була виявлена недостача вантажу: на станції Знам'янка в вагоні № 67910810 –3600 кг, в вагоні № 65698813 –2200 кг, на станції Капустине в вагоні № 60895349 –28300 кг, у зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідачів суму позову.
Недостача антрациту в вагоні № 67910810 зафіксована комерційним актом № БК 044816/409/3 від 18.05.2008р., з якого вбачається, що на станцію Знам'янка вантаж надійшов в технічно несправному вагоні, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 67910810 деформована кришка 5 люка праворуч по ходу поїзда, між кришкою люка та поперечною балкою є зазор шириною 50 мм по всій довжині кришки люка, який закладений дошкою та клоччям. Деформація старого походження, вкрита іржею. Течі вантажу немає. Зазначене також підтверджується актом про технічний стан вагону від 18.05.2008р. № 222, актом загальної форми від 18.05.2008р. № 8607. В вагоні № 67910810 антрацит завантажений рівномірно нижче бортів 400 мм, вантаж маркірований, на поверхні вантажу є поглиблення праворуч по ходу поїзда між 5-6 люками довжиною 1500 мм, шириною 1500 мм, глибиною 1000 мм, в місці поглиблення маркування відсутнє, є доступ до вантажу, що також підтверджується актом загальної форми від 18.05.2008р. № 8610. Дані факти свідчать про незбереження залізницею прийнятого до перевезення вантажу.
Недостача антрациту в вагоні № 65698813 зафіксована комерційним актом № БК 044815/408/2 від 18.05.2008р., з якого вбачається, що на станцію Знам'янка вантаж надійшов в технічно несправному вагоні, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 65698813 деформовані створи дверей в головній та хвостовій частині вагону, між створами дверей є зазори висотою на всю висоту дверей, шириною 50 мм, які закладені дошкою та клоччям. Деформація дверей старого походження, вкрита іржею. Течі вантажу немає. Зазначене також підтверджується актом про технічний стан вагону від 18.05.2008р. № 221, актом загальної форми від 18.05.2008р. № 8608. В вагоні № 65698813 антрацит завантажений рівномірно нижче бортів 400 мм, вантаж маркірований, на поверхні вантажу є поглиблення у дверей в головній частині вагону довжиною 500 мм, шириною 500 мм, глибиною 500 мм, скосом до двері, та у двері в хвостовій частині вагону довжиною 1000 мм, шириною 1000 мм, глибиною 1000 мм, скосом до двері, в місцях поглиблень маркування відсутнє, є доступ до вантажу, що також підтверджується актом загальної форми від 18.05.2008р. № 8611. Дані факти свідчать про незбереження залізницею прийнятого до перевезення вантажу.
Недостача антрациту в вагоні № 60895349 зафіксована комерційними актами № БН 683764/55 від 17.05.2008р., № БК 044822/415 від 20.05.2008р., № АЯ 099895/4 від 24.05.2008р., з яких вбачається, що вантаж надійшов в технічно несправному вагоні, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 60895349 деформовані кришки 5 люка ліворуч по ходу поїзда, 3 та 6 люків праворуч по ходу поїзда, між кришками 5 люка ліворуч та 3 і 6 люків праворуч та поперечними балками є зазори шириною 30 мм, по всій довжині кришок люків, які закладені дошкою та клоччям. Деформація старого походження. Зазначене також підтверджується актом про технічний стан вагону від 24.05.2008р. № 1. З комерційного акту № БН 683764/55 від 17.05.2008р. вбачається, що на станцію Дебальцеве-Сортувальна вантаж надійшов в технічно несправному вагоні, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 60895349 антрацит завантажений нижче бортів 300 мм, над 4-5 люками праворуч виявлено поглиблення 3000х1500 мм до дна вагону. З комерційного акту № БК 044822/415 від 20.05.2008р. вбачається, що на станцію Знам'янка вантаж надійшов в технічно несправному вагоні, завантажений вантажовід -правником. В вагоні № 60895349 антрацит завантажений рівномірно нижче бортів 350 мм, на поверхні вантажу виявлено поглиблення праворуч по ходу поїзда над 2-3-4 люками довжиною 4500 мм, шириною 2200 мм, глибиною до полу, над 5-6 люками - довжиною 3200 мм, шириною на всю ширину вагону, глибиною до полу, є доступ до вантажу, що також підтверджується актом загальної форми від 21.05.2008р. № 8796. Недостача вантажу, який прибув з актом попутної станції, збільшилась. З комерційного акту № АЯ 099895/4 від 24.05.2008р. вбачається, що на станцію Капустине вантаж надійшов в технічно несправному вагоні, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 60895349 антрацит завантажений рівномірно нижче бортів 350 мм, на поверхні вантажу виявлено поглиблення праворуч по ходу поїзда над 2, 3, 4 люками довжиною 4700 мм, шириною 2500 мм, глибиною до полу, над 5-6 люками - довжиною 3500 мм, шириною на всю ширину вагону, глибиною до полу. Недостача вантажу, який прибув з актом попутної станції, збільшилась. Дані факти свідчать про незбереження залізницею прийнятого до перевезення вантажу.
Враховуючи наведене, відповідно до ст.ст. 110, 113 Статуту залізниць України відповідальність за незбереження вантажу покладається на залізницю.
Однак, позивачем пропущений строк позовної давності щодо Одеської залізниці, тому що комерційні акти №№ БК 044816/409/3, БК 044815/408/2 складені 18.05.2008р., комерційний акт № АЯ 099895/4 складений 24.05.2008р., а позовна заява про стягнення заборгованості у сумі 18000 грн., що виникла внаслідок недостачі антрациту, була направлена до суду 27.01.2009р.
Частиною другою статті 9 ЦК України встановлено, що законом можуть бути передбачені особливості регулювання майнових відносин у сфері господарювання. Пункт 136 Статуту залізниць України встановлює шестимісячний строк для пред'явлення до перевізника вантажовідправниками та вантажоодержувачами позовів, що випливають з перевезення.
Виходячи з принципу рівності суб'єктів господарювання, з урахуванням частини другої статті 9 ЦК України та п. 136 Статуту залізниць України позови до залізниць можуть бути подані у шестимісячний термін, який обчислюється відповідно до вимог п. 134 Статуту залізниць України –з дня встановлення обставин, що спричинили заявлення позову (складання комерційного акту, акту загальної форми, списання коштів з особового рахунку тощо).
Враховуючи наведене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог про стягнення з Одеської залізниці 18000 грн. відмовити.
2. ТОВ "ТК СХІД РЕГІОН" від відповідальності звільнити.
Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст. 85 ГПК України.
Рішення підписано 17.04.2009р. відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2009 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3466237 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Панченко О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні