14/13-09-604
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" квітня 2009 р.Справа № 14/13-09-604
За позовом: Відкритого акціонерного товариства "ПІВДЕНАТОМЕНЕРГОКОМПЛЕКТ"
до відповідача: Одеської залізниці
3-тя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК СХІД РЕГІОН"
3-тя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРАДІЗ АЛЧЕВСЬК"
про стягнення 1896,96 грн.;
Суддя Горячук Н.О.
Представники:
Від позивача: за дов. Коржовська Я.С.
Від відповідача: за дов. Слюсар М.М.
Від третьої особи "ТК СХІД РЕГІОН": не з'явився
Від третьої особи ПАРАДІЗ АЛЧЕВСЬК": не з'явився
В засіданні суду по 01.04.2009р. була оголошена перерва відповідно до ст. 77 ГПК України.
Суть спору: Відкрите акціонерне товариство "ПІВДЕНАТОМЕНЕРГОКОМПЛЕКТ звернулося до господарського суду Одеської області з позовом та уточненням до нього про стягнення з відповідача заборгованості за нестачу вугілля у сумі 1887,84грн. Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:
На виконання умов укладеного між ВАТ „ПІВДЕНАТОМЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" та ТОВ „ПАРАДІЗ АЛЧЕВСЬК" договору поставки № 13/05-2008У/33 від 13.05.08р. (з урахуванням п. 4 протоколу погодження до договору) по залізничній накладній №49833576 у вагонах №67864207, №64414345 ТОВ „ТК СХІД РЕГІОН" зі станції Дар”ївка Донецької залізниці 04.12.08р. на адресу ВАТ „ПІВДЕНАТОМЕНЕРГОКОМПЛЕКТ"(станція призначення Вигода Одеської залізниці) відправило вугілля марки Антрацит АМ у вологому стані вагою 138 тон. У залізничній накладній відправником зазначено, що вантаж відправлено з захисним маркуванням вапном, проведена профілактика проти замерзання пересипанням сіллю, завантаження нижче бортів.
Актами загальної форми №24190 від 07.12.2008р. та №24195 від 07.12.08р. станції Знам”янка Одеської залізниці встановлено, що у вагоні №64414345 відповідно до накладної завантаження вантажу навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти бортів не вказаний. Фактично завантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 10см., на поверхні вантажу ліворуч по ходу потягу є поглиблення над 2, 3 люками довжиною 300см., шириною 120см., глибиною 20см., над 5,6 люками довжиною 300см., шириною 150см., глибиною 30см., є захисне маркування вапном, крім місць поглиблень, має місце доступу до вантажу, доступ у місцях поглиблень усунений шляхом нанесення маркування вапном. течі вантажу не має, двері цільнометалеви люка щільно закриті, Каток не застосовувався, об'єм кузову 70,5м3.
На підставі актів загальної форми на станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переважування вагону №64414345 та складений комерційний акт №БК 047695/1078 від 07.12.2008р., яким встановлено що відповідно до накладної завантаження вантажу навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти бортів не вказаний. Фактично виявилось, що завантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 10см., на поверхні вантажу ліворуч по ходу потягу є поглиблення над 2, 3 люками довжиною 300см., шириною 120см., глибиною 20см., над 5,6 люками довжиною 300см., шириною 150см., глибиною 30см., течі вантажу не має, двері цільнометалеви люка щільно закриті, каток не застосовувався, об'єм кузову 70,5м3., на поверхні вантажу є захисне маркування вапном, у місцях поглиблень доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Переважування проведено 07.12.08р. на 150-т. вагонних вагах. При переважуванні виявилось брутто 88600кг., тара з бруса 21900кг., нетто 66700кг., що складає різницю ваги проти накладної в сторону зменшення на 2300кг. Переважування провадилось двічі, різниця підтвердилася. На момент перевантажування маркування вапном не порушено. Відсутній вантаж у вагоні вміститися може.
Актами загальної форми №24191 від 07.12.2008р. та №24196 від 07.12.08р. станції Знам”янка Одеської залізниці встановлено, що у вагоні №67864207 відповідно до накладної завантаження вантажу навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти бортів не вказаний. Фактично завантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 10см., на поверхні вантажу ліворуч по ходу потягу є поглиблення над 2, 3, 4 люками довжиною 450см., шириною 120см., глибиною 30см., над 6,7 люками довжиною 300см., шириною 120см., глибиною 50см., є захисне маркування вапном, крім місць поглиблень, має місце доступу до вантажу, доступ у місцях поглиблень усунений шляхом нанесення маркування вапном. течі вантажу не має, двері цільнометалеви люка щільно закриті, Каток не застосовувався, об'єм кузову 70,5м3.
На підставі актів загальної форми на станції Знам”янка Одеської залізниці було проведено комісійне переважування вагону №67864207 та складений комерційний акт №БК 047694/1077 від 07.12.2008р., яким встановлено що відповідно до накладної завантаження вантажу навалом нижче бортів, розмір завантаження відносно висоти бортів не вказаний. Фактично виявилось, що завантаження вантажу рівномірне нижче бортів на 10см., на поверхні вантажу ліворуч по ходу потягу є поглиблення над 2, 3, 4 люками довжиною 450см., шириною 120см., глибиною 30см., над 6,7 люками довжиною 300см., шириною 120см., глибиною 50см., течі вантажу не має, двері цільнометалеви люка щільно закриті, каток не застосовувався, об'єм кузову 70,5м3., на поверхні вантажу є захисне маркування вапном, у місцях поглиблень доступ до вантажу усунений шляхом нанесення маркування вапном. Переважування проведено 07.12.08р. на 150-т. вагонних вагах. При переважуванні виявилось брутто 87000кг., тара з бруса 21500кг., нетто 65500кг., що складає різницю ваги проти накладної в сторону зменшення на 3500кг. Переважування провадилось двічі, різниця підтвердилася. На момент перевантажування маркування вапном не порушено. Відсутній вантаж у вагоні вміститися може.
Встановлене актами свідчить про незбереження частини вантажу при перевезенні.
Частина 5 статті 307 Господарського кодексу України встановлює, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб'єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
Статтею 314 Господарського кодексу України, яка трансформується із пунктом 110 Статуту залізниць України, встановлено, що перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини.
Статтею 113 Статуту залізниць України, встановлено, що за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди.
Згідно п. 27 Правил видачі вантажів (розділ 8 Правил перевезень), затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 зареєстрованих в Міністерстві юстиції 24.11.2000 за № 862/5083, - Вантаж вважається доставленим без втрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто.
При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить:
- 2% маси, зазначеної в перевізних документах:
вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані; руда марганцева і хромова; кварцити у подрібненому стані (фракції 0-6 мм); мідний купорос; хімічна сировина навалом; солі; фрукти свіжі; овочі свіжі; шкіра оброблена і мокросолона; тютюн; м'ясо свіже;
- 1,5% маси, зазначеної в перевізних документах:
вугілля деревне; будівельні матеріали; кварцити в кусках; жири; риба солона; мінеральні добрива;
- 1% маси, зазначеної в перевізних документах:
мінеральне паливо; кокс; руда залізна; вовна немита; мило; м'ясо морожене; птиця бита всяка; копченості м'ясні всякі;
- 0,5% маси всіх інших вантажів.
Відповідно до ст. 114. Статуту Залізниць - Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:
а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;
б)за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;
в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.
Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Заперечень щодо наданого позивачем уточненого розрахунку боргу відповідач не надав.
Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню частково у сумі 1887,84грн., з урахуванням норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. Судові витрати покладаються на відповідача згідно зі ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Стягнути з Одеської залізниці (65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26034000003 в ОФ АБ “Експрес-Банк”, МФО 328801, ОКПО 01071315) на користь Відкритого акціонерного товариства ПІВДЕНАТОМЕНЕРГОКОМПЛЕКТ" (67620, Одеська обл., Біляївський район, с. Вигода, вул. Енергетиків, 12/16, р/р 26003305215001 в ЮГРУ ЗАТ „КБ „ПриватБанк”, м. Одеса, МФО 328704, ЄДРПОУ 19356455) 1887 /одна тисяча вісімсот вісімдесят сім/ грн. 84коп. вартість недостачі вугілля, 102 /сто дві/ грн. 00 коп. держмита та 118 /сто вісімнадцять/ грн. 00коп. витрат на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.
3. В решті позову відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2009 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3466602 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні