6/83пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
УХВАЛА
06.04.09 Справа № 6/83пн.
Суддя Василенко Т.А., розглянувши матеріали за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю “Торгівельний дім “Все для шиття”,
м. Луганськ
до 1-го відповідача Луганської міської ради, м. Луганськ
до 2-го відповідача Управління нерухомим майном Луганської міської ради, м. Луганськ
3-я особа –Виконавчий комітет Луганської міської ради, м. Луганськ
про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельних ділянок
за участю представників сторін:
від позивача –Тейцман І.В., дов. № б/н від 02.03.09;
від 1-го відповідача –Котлярова Д.І., дов. № 01/03-30/7225/0/2-08 від 15.10.08;
від 2-го відповідача –Саркісян Я.Ш., дов. № 01/03-30/4913/0/2-08 від 02.07.08;
від 3-ї особи - Саркісян Я.Ш., дов. № 01/03-30/4913/0/2-08 від 02.07.08; Котлярова Д.І., дов. № 01/03-30/7225/0/2-08 від 15.10.08;
в с т а н о в и в:
Обставини справи: позивачем заявлено вимогу про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
1-м відповідачем до суду надано відзив на позовну заяву, за яким останній проти позовних вимог заперечує з підстав викладених у відзиві та просить суд відмовити позивачу у задоволені позовних вимог.
2-м відповідачем у судовому засіданні 06.04.09 надано клопотання, за яким останній просить суд припинити провадження по справі, у зв'язку з відсутністю повноважень господарського суду щодо розгляду позовних вимог заявлених позивачем.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що між Товариством з обмеженою відповідальністю “Торгівельний дім “Все для шиття” (позивач) та Луганською міською радою (1-ий відповідач) були укладені договори оренди землі:
- від 24.10.03, згідно якого 1-ий відповідач передав позивачу в строкове платне користування земельну ділянку під розміщення (без права здійснення будівельних робіт) торговельного павільйону та павільйону очікування транспорту (некапітальна споруда), яка знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. Оборонна (в районі автовокзалу), загальною площею 0, 0060 га;
- від 24.10.03, згідно якого 1-ий відповідач передав позивачу в строкове платне користування земельну ділянку під розміщення (без права здійснення будівельних робіт) торговельного павільйону та павільйону очікування транспорту (некапітальна споруда), яка знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. 50 лєт Оборони Луганська (в районі медичного університету), загальною площею 0, 0060 га;
- від 24.10.03, згідно якого 1-ий відповідач передав позивачу в строкове платне користування земельну ділянку під розміщення (без права здійснення будівельних робіт) торговельного павільйону та павільйону очікування транспорту (некапітальна споруда), яка знаходиться за адресою: м. Луганськ, вул. 7-а Лінія (в районі парку 1-го Мая), загальною площею 0, 0060 га;
- від 24.10.03, згідно якого 1-ий відповідач передав позивачу в строкове платне користування земельну ділянку під розміщення (без права здійснення будівельних робіт) торговельного павільйону та павільйону очікування транспорту (некапітальна споруда), яка знаходиться за адресою: м. Луганськ, кв. Ватутіна (в районі будинку № 18-а), загальною площею 0, 0060 га;
Відповідно до п.1.2 договорів, земельна ділянка була надана позивачу під розміщення (без права здійснення будівельних робіт) торговельного павільйону та павільйону очікування транспорту (некапітальні споруди).
За умовами договору, річна орендна плата встановлена у грошовій формі і підлягає сплаті в розмірі земельного податку з коефіцієнтом 2,5, з урахуванням проведеної установленої законодавством України порядку індексації грошової оцінки земельної ділянки.
Позивач зазначив, що 2-м відповідачем для розрахунку орендної плати за земельну ділянку відповідачу був встановлений функціональний коефіцієнт в розмірі 2,5, підставою встановлення вказаного коефіцієнту є рішення Луганської міської ради від 02.04.99 № 7/9.
Позивач не згоден щодо застосування до нього вказаного коефіцієнту під час проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, тому звернувся до суду з позовними вимогами про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за адресою:
- м. Луганськ, вул. Оборонна (в районі автовокзалу), загальною площею 0, 0060 га, за договором оренди земельної ділянки від 24.10.03;
- м. Луганськ, вул. 50 лєт Оборони Луганська (в районі медичного університету), загальною площею 0, 0060 га, за договором оренди земельної ділянки від 24.10.03;
- м. Луганськ, вул. 7-а Лінія (в районі парку 1-го Мая), загальною площею 0, 0060 га, за договором оренди земельної ділянки від 24.10.03;
- м. Луганськ, кв. Ватутіна (в районі будинку № 18-а), загальною площею 0, 0060 га, за договором оренди земельної ділянки від 24.10.03.
Оцінивши доводи сторін та матеріали справи у їх сукупності, суд прийшов до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним, а відповідно до ч. З ст. 2 Закону України "Про плату за землю" за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Згідно ст. 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Як свідчать матеріали справи, рішенням Луганської міської ради № 12/26 від 27.12.06 Управління нерухомим майном Луганської міської ради уповноважено надавати орендарям для обчислення ними розміру річної орендної плати довідки розрахунків розмірів земельного податку (річного), визначати розмір орендної плати у гривнях, яка діє на момент укладання договору оренди землі, та включати її до умов договору оренди землі а також на підставі рішення Луганської міської ради від 21.12.2000 №22/4 або згідно іншого нормативно-правового рішення прийнятого замість вказаного, визначати та змінювати на підставі відповідних документів нормативну грошову оцінку земельних ділянок, в тому числі коефіцієнти функціонального використання земельних ділянок, про що надавати відповідні довідки.
Довідка для розрахунку орендної плати на 2009 рік від 27.01.2009 №2343, яка була надана ТОВ «Торговельний дім «Все для шиття»видана на підставі зазначеного рішення Луганської міської ради. Позивач вказав, що Управління нерухомим майном Луганської міської ради застосувало функціональний коефіцієнт у розмірі 2,5 безпідставно.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивач оскаржує дії суб'єкту владних повноважень.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України), до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ст. 3 КАС України, справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.1 ч.1); суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1).
Таким чином, згідно положень ст.3 КАС України, справою адміністративної юрисдикції, яку може бути передано на вирішення адміністративного суду, є спір, що виник між суб'єктами суспільних відносин стосовно їх прав і обов'язків у правовідносинах, в яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений керувати поведінкою іншого (інших) суб'єкта, а цей суб'єкт, відповідно, зобов'язаний виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.
На підставі ст. 104 КАС України, встановлено, що до адміністративного суду має право звернутись з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.
Згідно ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
На підставі ч. 1 ст. 21 Закону України «Про судоустрій України» місцевими загальними судами є районні, районні у містах, міські та міськрайонні суди, а також військові суди гарнізонів.
Відповідачі на підставі ст. 140 Конституції України, ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»є органом місцевого самоврядування.
Система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення, (ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Згідно з Положенням про Управління нерухомим майном Луганської міської ради, Управління створено згідно з рішенням Луганської міської ради від 26.02.07 №13/10 та є виконавчим органом Луганської міської ради. Також 1-ий відповідач є органом місцевого самоврядування.
Як свідчать матеріали справи, рішення Луганської міської ради від 28.12.07 №28/10 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Луганська»на день розгляду справи не оскаржено та не скасовано.
Таким чином, провадження у даній господарській справі підлягає припиненню на підставі п. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивач має право на звернення з даними позовними вимогами за адміністративним позовом до місцевого загального суду.
Відповідно до п.3 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" від 21.01.93 державне мито в сумі 85 грн. 00 коп., сплачене платіжним дорученням № 893 від 20.02.09 підлягає поверненню повністю, між тим, витрати на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. 00 коп. сплачені за платіжним дорученням № 886 від 20.02.09 також підлягають поверненню повністю, у зв'язку з припиненням провадження у справі, оскільки справа не підлягає розгляду в господарському суді Луганської області.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.47 п.1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
1. Провадження у справі припинити.
2. Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю “Торгівельний дім “Все для шиття”, м. Луганськ , вул. Шовкового, 1д, код 21807149 з Державного бюджету України держмито у сумі 85 грн. 00 коп. сплачене за платіжним дорученням № 893 від 20.02.09 та витрати на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. 00 коп. сплачені за платіжним дорученням № 886 від 20.02.09. Підставою для повернення є дана ухвала скріплена гербовою печаткою суду.
Суддя Т.А. Василенко
Помічник судді Т.В. Шкуть
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2009 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3467562 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Василенко Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні