6/84пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
УХВАЛА
06.04.09 Справа № 6/84пн.
Суддя Василенко Т.А., розглянувши матеріали за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю “Торгівельний дім “Все для шиття”,
м. Луганськ
до 1-го відповідача Луганської міської ради, м. Луганськ
до співвідповідача Управління нерухомим майном Луганської міської ради, м. Луганськ
3-я особа на стороні відповідача –Виконавчий комітет Луганської міської ради,
м. Луганськ
про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельної ділянки
за участю представників сторін:
від позивача –Тейцман І.В., дов. № б/н від 02.03.09;
від 1-го відповідача –Котлярова Д.І., дов. № 01/03-30/7225/0/2-08 від 15.10.08;
від 2-го відповідача –Саркісян Я.Ш., дов. № 01/03-30/4913/0/2-08 від 02.07.08;
від 3-ї особи - Саркісян Я.Ш., дов. № 01/03-30/4913/0/2-08 від 02.07.08; Котлярова Д.І., дов. № 01/03-30/7225/0/2-08 від 15.10.08;
в с т а н о в и в:
Обставини справи: позивачем заявлено вимогу про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
1-м відповідачем до суду надано відзив на позовну заяву, за яким останній проти позовних вимог заперечує з підстав викладених у відзиві та просить суд відмовити позивачу у задоволені позовних вимог.
2-м відповідачем у судовому засіданні 06.04.09 надано клопотання, за яким останній просить суд припинити провадження по справі, у зв'язку з відсутністю повноважень господарського суду щодо розгляду позовних вимог заявлених позивачем.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що між Товариством з обмеженою відповідальністю “Торгівельний дім “Все для шиття” (позивач) та Луганською міською радою (1-ий відповідач) було укладено договір оренди землі від 15.02.02, згідно якого 1-ий відповідач передав позивачу в строкове платне користування земельну ділянку під будівництво та розміщення офісу, яка знаходиться за адресою м. Луганськ, вул. Шовкового (біля будинку № 1), загальною площею 0, 0798 га.
Відповідно до п.1.2 договору, земельна ділянка була надана позивачу під будівництво та розміщення офісу.
За умовами договору, річна орендна плата встановлена у грошовій формі і підлягає сплаті в розмірі земельного податку з коефіцієнтом 2,5, з урахуванням проведеної установленої законодавством України порядку індексації грошової оцінки земельної ділянки.
Позивач зазначив, що 2-м відповідачем для розрахунку орендної плати за земельну ділянку відповідачу був встановлений функціональний коефіцієнт в розмірі 2,5, у зв'язку з чим нормативна грошова оцінка землі склала 473 085 грн. 52 коп., підставою встановлення вказаного коефіцієнту є рішення Луганської міської ради від 28.12.07 № 28/10 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Луганська».
Позивач не згоден щодо застосування до нього вказаного коефіцієнту під час проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, тому звернувся до суду з позовними вимогами про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою:м. Луганськ, вул. Шовкового (біля будинку № 1), загальною площею 0, 0798 га., за договором земельної ділянки від 15.02.02.
Оцінивши доводи сторін та матеріали справи у їх сукупності, суд прийшов до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним, а відповідно до ч. З ст. 2 Закону України "Про плату за землю" за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Згідно ст. 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Як свідчать матеріали справи, рішенням Луганської міської ради № 12/26 від 27.12.06 Управління нерухомим майном Луганської міської ради уповноважено надавати орендарям для обчислення ними розміру річної орендної плати довідки розрахунків розмірів земельного податку (річного), визначати розмір орендної плати у гривнях, яка діє на момент укладання договору оренди землі, та включати її до умов договору оренди землі а також на підставі рішення Луганської міської ради від 21.12.2000 №22/4 або згідно іншого нормативно-правового рішення прийнятого замість вказаного, визначати та змінювати на підставі відповідних документів нормативну грошову оцінку земельних ділянок, в тому числі коефіцієнти функціонального використання земельних ділянок, про що надавати відповідні довідки.
Довідка для розрахунку орендної плати на 2009 рік від 27.01.2009 №2343, яка була надана ТОВ «Торговельний дім «Все для шиття»видана на підставі зазначеного рішення Луганської міської ради. Позивач вказав, що Управління нерухомим майном Луганської міської ради застосувало функціональний коефіцієнт у розмірі 2,5 безпідставно.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивач оскаржує дії суб'єкту владних повноважень.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України), до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ст. 3 КАС України, справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.1 ч.1); суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1).
Таким чином, згідно положень ст.3 КАС України, справою адміністративної юрисдикції, яку може бути передано на вирішення адміністративного суду, є спір, що виник між суб'єктами суспільних відносин стосовно їх прав і обов'язків у правовідносинах, в яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений керувати поведінкою іншого (інших) суб'єкта, а цей суб'єкт, відповідно, зобов'язаний виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.
На підставі ст. 104 КАС України, встановлено, що до адміністративного суду має право звернутись з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.
Згідно ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
На підставі ч. 1 ст. 21 Закону України «Про судоустрій України» місцевими загальними судами є районні, районні у містах, міські та міськрайонні суди, а також військові суди гарнізонів.
Відповідачі на підставі ст. 140 Конституції України, ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»є органом місцевого самоврядування.
Система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення, (ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Згідно з Положенням про Управління нерухомим майном Луганської міської ради, Управління створено згідно з рішенням Луганської міської ради від 26.02.07 №13/10 та є виконавчим органом Луганської міської ради. Також 1-ий відповідач є органом місцевого самоврядування.
Як свідчать матеріали справи, рішення Луганської міської ради від 28.12.07 №28/10 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Луганська»на день розгляду справи не оскаржено та не скасовано.
Таким чином, провадження у даній господарській справі підлягає припиненню на підставі п. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивач має право на звернення з даними позовними вимогами за адміністративним позовом до місцевого загального суду.
Відповідно до п.3 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" від 21.01.93 державне мито в сумі 85 грн. 00 коп., сплачене платіжним дорученням № 887 від 20.02.09 підлягає поверненню повністю, між тим, витрати на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. 00 коп. сплачені за платіжним дорученням № 890 від 20.02.09 також підлягають поверненню повністю, у зв'язку з припиненням провадження у справі, оскільки справа не підлягає розгляду в господарському суді Луганської області.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.47 п.1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
1. Провадження у справі припинити.
2. Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю “Торгівельний дім “Все для шиття”, м. Луганськ , вул. Шовкового, 1д, код 21807149 з Державного бюджету України держмито у сумі 85 грн. 00 коп. сплачене за платіжним дорученням № 887 від 20.02.09 та витрати на інформаційне –технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. 00 коп. сплачені за платіжним дорученням № 890 від 20.02.09. Підставою для повернення є дана ухвала скріплена гербовою печаткою суду.
Суддя Т.А. Василенко
Помічник судді Т.В. Шкуть
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2009 |
Оприлюднено | 05.05.2009 |
Номер документу | 3467563 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Василенко Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні