06.11.2013
Справа № 522/27728/13-к
№ 1-«кс»/ 522/11086/ 13
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2013 року м.Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси Осіік Д.В., при секретарі Добриніні М.Е., за участю слідчого Андрусь A.A., розглянувши клопотання слідчого СУ ГУ МВС України в Одеській області Андрусь A.A., за погодженням зі старшим прокурором відділу прокуратури Одеської області радником юстиції ОСОБА_1, про проведення позапланової виїзної ревізії, по матеріалам досудового розслідування №32013170000000183 від 18.02.2013, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 209 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
З клопотання слідчого вбачається, що у провадженні слідчого управління ГУ МВС України в Одеській області знаходиться кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32013170000000183 від 18.02.2013, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 209 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ДПС в Одеській області проведено дослідження розмірів збитків, нанесених державі ДП «Югтехноавіа», код за ЄДРПОУ 32727309, під час реалізації угоди щодо постачання паливних баків на користь державного підприємства Міністерства оборони України «Одеського авіаційно-ремонтного підприємства «Одесавіаремсервіс», код за ЄДРПОУ 07756801 (ДП МОУ «ОАРП «Одесавіремсервіс»), за результатом проведення якого складено довідку № 7/16-3004/32727309 від 11.02.2013.
За результатами проведеного дослідження встановлено, що у ході провадження фінансово-господарської діяльності ДП МОУ «Одесавіаремсервіс» - «Покупець», 16.04.2009 укладено договір № 53/МТО-09 (з урахуванням відповідних додаткових угод до Договору щодо постачання паливних баків військового призначення) з ДП «Югтехноавіа» - «Постачальник».
Згідно п. 1 Договору, предметом договору є: закупівля запасних частин, агрегатів та комплектуючих до авіаційної техніки згідно Специфікацій.
Згідно Специфікацій № 1 та № 5, предметом договору визначено постачання паливних баків військового призначення для літаків Міг-21.
Згідно п. 3.1. Договору: «Поставка товару за даним договором здійснюється на підприємство покупця за адресою: м. Одеса, пр. Маршала Жукова, 32-А, транспортом продавця.».
На виконання вказаного договору ДП МОУ «Одесавіаремсервіс» було отримано та оприбутковано паливні баки відповідного маркування військового призначення (позиція МL10 відповідно до списку товарів військового призначення (використовуються на борту літаків типу Міг-21 БІС та Міг-21М), на загальну суму 1 639 399,6 грн. (у тому числі ПДВ) з оформленням відповідних прибуткових документів та податкових накладних.
Згідно інформації, яка надійшла з Управління військової контррозвідки СБУ у Південному регіоні (з дислокацією у м. Одеса) листом № 80/7-110111 від 19.11.2010, встановлено наступне:
Зазначене у Договорі № 53/МТ009 від 16.04.2009 авіа-технічне майно включено до переліку товарів спеціального призначення для військового використання, затвердженого постановою КМУ від 20.11.2003 за № 1807, які згідно списку товарів військового призначення мають позицію МL 10 та використовуються на борту літаків типу Міг-21 БІС та Міг -21М. Міжнародна передача таких товарів військового призначення підлягає державному контролю та може здійснюватись виключно суб'єктами господарської діяльності, які в установленому порядку отримали відповідні повноваження Служби експортного контролю України на право експорту та імпорту товарів військового призначення.
Разом з тим встановлено, що ДП «Югтехноавіа» будь-яких спеціальних дозволів та ліцензій за період з 01.10.2009 по 30.06.2010 не мало та не отримувало.
Тобто, встановлено, що ДП «Югтехноавіа» не мало права поставляти на користь ДП МОУ «Одесавіаремсервіс» товари спеціального військового призначення у зв'язку із відсутністю відповідних дозвільно-погоджувальних документів, виданих Держекспортконтролем України.
Крім того, зазначене у Договорі № 53/МТО-09 від 16.04.2009 авіа- технічне майно на митній території України не виготовляється, а виготовляється на військових заводах авіапідприємств Грузії та Російської Федерації.
Аналізом наявної інформації, яка надходить до ДПС в Одеській області з Митної служби України, щодо проведених експортно-імпортних операцій суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, встановлено, що у період 2001- 2010 років на території України єдиним імпортером на митну територію України паливних баків, які використовуються на борту літаків типу Міг-21 БІС та Міг-21М, код товару за довідниками митниці - НОМЕР_1, є ДП МОУ «Одесавіаремсервіс», яким імпортувались баки паливні від АТ «ТАМ- Тбила Виамшени», 0136, Грузія, Тбілісі, вул. Б. Хмельницького 181.
Згідно інформації Регіональної інформаційної митниці України встановлено, що ДП «Югтехноавіа» не здійснювало зовнішньоекономічну діяльність та не акредитовано в Державній Митній службі України як суб'єкт ЗЕД.
Таким чином, ДП «Югтехноавіа» не мало змоги поставити баки паливні для літаків типу Міг-21 БІС та Міг-21М на користь ДГІ МОУ «Одесавіаремсервіс».
Разом з тим, встановлено, що джерелом походження паливних баків на ДП «Югтехноавіа» є їх отримання від ПП «Бізнесальянс», код за ЄДРПОУ 36612619, згідно договору № 27/9-1 від 29.09.2009.
Згідно умов цього договору ПП «Бізнесальянс» реалізовано паливних баків на загальну суму 1 154 890 грн, (у тому числі ПДВ), та перераховано на користь нібито постачальника відповідну суму бюджетних коштів, отриманих віл ДП МОУ «Одесавіаремсервіс».
Встановити джерело походження баків паливних у сумі 431 160 грн. і у тому числі ПДВ) на ДП «Югтехноавіа» для постачання на користь ДП МОУ Одесавіаремсервіс» не представилося можливим.
Правова кваліфікація правопорушення - ч. 5 ст. 191 КК України, що є особливо тяжким злочином.
З метою встановлення наявності на складі ДП «Одеський авіаційний завод» паливних баків для літаків типу Міг-21 БІС та Міг -21М, своєчасності відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій, зафіксованих первинними та підтверджуючими документами, наявності всіх первинних, підтверджуючих документів, які засвідчують здійснення господарських операцій, відображених в бухгалтерському обліку, встановлення відповідальних за зберігання вищевказаних баків осіб та інше, у ході досудового розслідування виникла необхідність в проведенні документальної і фактичної перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю, а саме державного підприємства «Одеський авіаційний завод» код ЄДРПОУ 07756801, розташованого за адресою: м. Одеса, проспект Маршала Жукова, 32-а, у формі ревізії, яка повинна забезпечити виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні, посадових і матеріально відповідальних осіб, або навпаки підтвердити доводи свідків про непричетність.
Водночас, призначення судово-бухгалтерської експертизи на сьогоднішній день є недоцільним, так як судово-бухгалтерські та судово-економічні експерти не уповноважені достатніми правами та обов'язками, які, в свою чергу, мають інспектори Державної фінансової інспекції в Одеській області.
Згідно ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» зі змінами від 16.10.2012, позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Підставами проведення позапланової виїзної ревізії у ДП «Одеський авіаційний завод» інспекторами Фінансової інспекції України в Одеській області є достатні дані вважати, що на вищезазначеному підприємстві було скоєно особливо тяжкий злочин, який кваліфікується за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Дату початку проведення позапланової виїзної ревізії встановити 11.11.2013 та дату її закінчення 11.12.2013.
Враховуючи вищевказане, слідчий звернулась до слідчого судді з клопотанням про проведення позапланової виїзної ревізії, документальної і фактичної перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії у об'єкті контролю, а саме державного підприємства «Одеський авіаційний завод», код ЄДРПОУ 07756801, розташованого за адресою: м. Одеса, проспект Маршала Жукова, 32-а.
Слідчий підтримала клопотання та просила задовольнити його в повному обсязі.
Розглянувши клопотання слідчого, вивчивши надані матеріали кримінального провадження за №32013170000000183 від 18.02.2013 року, вважаю необхідним клопотання слідчого задовольнити, оскільки надані матеріали свідчать про те, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин по кримінальному провадженні та може бути використана в якості доказів, суд приходить до висновку про законність та обґрунтованість даного клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст. 40, 93, 110 КПК України, ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п. п. 28, 29 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, іі територіальними органними, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 20.04.2006 № 550, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СУ ГУ МВС України в Одеській області Андрусь A.A., за погодженням зі старшим прокурором відділу прокуратури Одеської області радником юстиції ОСОБА_1, про проведення позапланової виїзної ревізії, по матеріалам досудового розслідування №32013170000000183 від 18.02.2013, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 209 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення інспектування, тобто документальної і фактичної перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії у об'єкті контролю, а саме державного підприємства «Одеський авіаційний завод», код ЄДРПОУ 07756801, розташованого за адресою: м. Одеса, проспект Маршала Жукова, 32-а.
Проведення ревізії доручити Фінансовій інспекції України в Одеській області.
На вирішення інспекторам Фінансової інспекції України в Одеській області поставити наступні питання:
1. Форма власності ДП «Одеський авіаційних завод» та належність грошових коштів, які були використані при підписанні договору № 53/МТО-09 від 16.04.2009. Основні напрямки діяльності підприємства;
2. Дослідження документообігу паливних баків військового призначення, їх придбання, використання, реалізація знищення, списання, тощо, у період з 01.01.2008 по 01.01.2010;
3. Залишок паливних баків військового призначення у складських приміщеннях ДП «Одеський авіаційний завод» на період укладання договору № 53/МТО-09 від 16.04.2009;
4. Встановлення кола службових осіб ДП «Одеський авіаційний завод», відповідальних за виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно - господарських обов'язків, а саме осіб, які розпоряджались майном підприємства, перераховували отримані кошти, підписували відповідні договори, первинні документи, тощо);
5. Наявність тендерної документації щодо проведення закупівель за договором № 53/МТО-09 від 16.04.2009;
6. Дослідження валового доходу ДП «Одеський авіаційний завод», грошовий обіг підприємства окремо за 2008, 2009, 2010 роки;
7. Встановлення кола службових осіб ДП «Одеський авіаційний завод», які несуть відповідальність за визначення постачального на підприємство товару у вигляді військового обладнання, встановлення кола осіб, відповідальних за підписання договорів;
8. Дослідження усіх взаємовідносин між ДП «Одеський авіаційний завод» та ДП «Югтехноавіа», код № 32727309, юридична адреса: м. Одеса, вул. Мінська, б. 6, на предмет законності укладення (підписання) договорів, перерахування грошових коштів, поставки товарів, робіт чи послуг;
9. Дослідження документообігу ДП «Югтехноавіа» за фактом використання грошових коштів отриманих від ДП «Одеський авіаційний завод»;
10. Дослідження документообігу ДП «Югтехноавіа» за фактом придбання паливних баків військового призначення для подальшої реалізації у ДП Одеський авіаційний завод», тобто наявність документів по придбанню паливних баків, отже на сьогоднішній день встановити джерело походження баків паливних у сумі 431 160 грн. (у тому числі ПДВ) на ДП «Югтехноавіа» дг_я постачання на користь ДП МОУ «Одесавіаремсервіс» не представилося можливим;
Питання не є вичерпними та в ході проведення інспектування у формі позапланової виїзної ревізії надати дозвіл на відображення інших питань, які стосуються кримінального провадження та входять в компетенцію Фінансової інспекції України в Одеській області.
Дату початку проведення позапланової виїзної ревізії встановити 11.11.2013 та дату її закінчення 11.12.2013.
Встановити строк дії ухвали протягом 1 (одного) місяця з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя відповідно до положень ст. 166 КПК України за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документі на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, на неї можуть бути подані заперечення під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя:
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2013 |
Оприлюднено | 20.01.2014 |
Номер документу | 34682865 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Осіік Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні