Постанова
від 30.10.2013 по справі 801/5479/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 801/5479/13

30.10.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кондрак Н.Й.,

суддів Щепанської О.А. ,

Горошко Н.П.

секретар судового засідання Беребесова П.В.

за участю сторін:

представник позивача, Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів - не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

представник відповідача, Військової частини А1743 - Ковиньов Олександр Валентинович, довіреність №585 від 12.02.13,

розглянувши апеляційну скаргу Військової частини А1743 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кудряшова А.М.) від 20.06.13 у справі №801/5479/13

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95001)

до Військової частини А1743 (вул. Калініна, 4, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95051)

про спонукання до виконання певних дій.

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.06.13 у справі №801/5479/13-а позовні вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Військової частини А1743 про спонукання до виконання певних дій - задоволено. Зобов'язано Військову частину А1743 надати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою №1, що затверджується наказом Мінпраці за №98 від 14.03.2007 року.

На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким в задоволені адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

В судовому засіданні 30.10.2013 представник відповідача наполягав на задоволенні апеляційної скарги, просив постанову суду першої інстанції скасувати, прийняти нове рішення, яким в позові відмовити повністю. Пояснив, що відповідачем позивачу надавалися відомості про відсутність 8 штатних посад, які підлягають заміщенню цивільними особами.

Позивач у судове засідання не з'явився, проте надав суду письмові заперечення на апеляційну скаргу та клопотання про розгляд справи у його відсутність.

Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи, що позивач викликався в судове засідання, але представник в суд не з'явився, про дату, час та місце апеляційного розгляду повідомлений належним чином, суд вважає можливим розглянути справу у відсутність представника позивача.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.

Відповідач - Військова частина А 1743 є юридичною особою, код ЄДРПОУ 08182472, зареєстрована за адресою: 95051, АР Крим, м. Сімферополь, Залізничний район, вул. Калініна, буд. 4 (а.с.3-4). На адресу Військової частини А1743 Кримським регіональним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів поштовою кореспонденцією направлено вимогу (вих. № 04-4/5874 від 17.12.2012 року) про надання заяви про реєстрацію роботодавця у відділенні, виписку або Витяг з ЄДР та копію довідки (рішення) про включення їх до реєстру неприбуткових установ, виданої органом державної податкової служби, що підтверджується наявними в матеріалах справи: реєстром відправленої поштової кореспонденції від 19.12.2012 року та копією відповідного фіскального чеку (а.с.7).

Вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.

На правовідносини сторін, що виникли, поширюються норми Конституції України, Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-XII від 21.03.1991 (далі - Закон №875), Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.07 (далі - Порядок).

Згідно до статті 18 Закону №875 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до статті 19 Закону №875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцем знаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Процедура реєстрації підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів визначена у Порядку.

Пунктом 2 Порядку передбачено, що роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до п. 3 Порядку (до якого були внесені зміни Постановою КМУ від 08.04.2013р. №233, яка набрала чинності 17.04.2013р.) для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, подають (надсилають) також копію довідки про включення їх до реєстру неприбуткових установ, виданої органом державної податкової служби (далі - довідка).

Новостворені роботодавці та підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, що використовують найману працю, в яких кількість працюючих, для яких це місце роботи є основним, збільшилася до восьми і більше осіб, реєструються у відділенні Фонду до 1 лютого року, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих.

Таким чином, основною ознакою, за якою юридична особа має зареєструватися у фонді є визнання її роботодавцем, незалежно від її статусу у відносинах з іншими суб'єктами. При цьому в ст.19 Закону окремо зазначені такі суб'єкти, як установи, до яких належать всі бюджетні, державні органи, у тому числі органи місцевого самоврядування, які мають чисельність штату працівників від 8 до 25.

Колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги відповідача, що суд першої інстанції не повністю з'ясував обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як вбачається з наданого відповідачем витягу зі штату № 92/035-51 військової частини А1743, довідки №3572 від 30.10.2013 року (а.с. 57-59), чисельний склад працівників ВЧ -А1743 становить 5 осіб.

Згідно пояснень представника відповідача інші 12 цивільних осіб, які працюють у відповідача на посадах військовослужбовців, є тимчасовими працівниками, які підлягають звільненню з даних посад при укладенні контракту з військовослужбовцем, дані посади не можуть бути заміщені інвалідами, отримують заробітну платню за рахунок КЕКВ 2112 "Грошове утримання військовослужбовців" та дані посади не можуть бути заміщені інвалідами.

Колегія суддів зазначає, що у відповідності до статті 1 Закону України, від 06.12.1991року № 1934-XII "Про Збройні Сили України" збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Згідно статті 3 військові частини входять в структуру збройних Сил України.

Стаття 2 Закону України від 25.03.199року № 2232-XII "Про військовий обов'язок і військову службу" встановлює, що військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров'я і віком громадян України, пов'язаній із захистом Вітчизни. Порядок проходження громадянами України військової служби, їх права та обов'язки визначаються цим Законом, відповідними положеннями про проходження військової служби громадянами України, які затверджуються Президентом України, та іншими нормативно-правовими актами. Стаття 4 даного Закону передбачає, що збройні Сили України та інші військові формування комплектуються військовослужбовцями шляхом: призову громадян України на військову службу; прийняття громадян України на військову службу за контрактом.

Таким чином, з врахуванням специфіки та функцій збройних Сил України до військовослужбовців висуваються особливі умови, в тому числі щодо стану здоровя.

Порядок проходження громадянами України військової служби, їх права та обов'язки визначаються цим Законом, відповідними положеннями про проходження військової служби громадянами України, які затверджуються Президентом України, та іншими нормативно-правовими актами. Стаття 4 даного Закону передбачає, що збройні Сили України та інші військові формування комплектуються військовослужбовцями шляхом: призову громадян України на військову службу; прийняття громадян України на військову службу за контрактом.

У відповідності до статті 6 даного Закону військові посади (штатні посади, що підлягають заміщенню військовослужбовцями) і відповідні їм військові звання передбачаються у штатах (штатних розписах) військових частин, кораблів, органів військового управління, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів. Окремі військові посади в мирний час можуть заміщатися (на умовах строкового трудового договору) цивільними особами в порядку, встановленому Міністерством оборони України, або резервістами в порядку, встановленому Генеральним штабом Збройних Сил України. Таким чином, колегія суддів погоджується з доводами апеляційної скарги, що у відповідача згідно штатного розпису може працювати 5 цивільних осіб, а інші посади підлягають заміщенню військовослужбовцями.

Відповідно, оскільки за штатом рахується менше, ніж 8 цивільних працівників, на відповідача не може бути покладений обовязок реєструватись у позивача та створювати одне робоче місце для інвалідів до моменту розширення його штатного розпису не менш як до 8 осіб.

Враховуючи наведене, позовні вимоги позивача є неправомірними та такими, що спростовуються наявними матеріалами у справі.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо задоволення позовних вимог позивача.

Статтями 159, 163 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим; законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права; обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні; в мотивувальній частині зазначаються встановлені судом обставини із посиланням на докази, а також мотивів неврахування окремих доказів.

Постанова суду не відповідає зазначеним вимогам закону, суд першої інстанції неповно з'ясував всі обставини справи, які мають значення для вирішення спору, що є підставою для її скасування відповідно до пункту 1 частини першої статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України.

Все вищеперелічене дає судовій колегії право для висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції - скасуванню, з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 196, пунктом 3 частини першої статті 198, пунктом 4 частини першої статті 202, частиною другою статті 205, статтями 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Апеляційну скаргу Військової частини А1743 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.06.13 у справі №801/5479/13-а задовольнити.

2.Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 20.06.13 у справі №801/5479/13-а скасувати.

3.Прийняти нову постанову.

4.В задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанову може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 04 листопада 2013 р.

Головуючий суддя підпис Н.Й. Кондрак

Судді підпис О.А.Щепанська

підпис Н.П.Горошко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Н.Й. Кондрак

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2013
Оприлюднено12.11.2013
Номер документу34708042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/5479/13-а

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бутенко В.І.

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бутенко В.І.

Постанова від 30.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кондрак Наталя Йосифівна

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кондрак Наталя Йосифівна

Постанова від 20.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні