Постанова
від 11.11.2013 по справі 813/7021/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018,  м. Львів,  вул. Чоловського,  2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 11 листопада 2013 року                                                                          № 813/7021/13-а   Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сидор Н.Т., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийське виробниче підприємство» про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -                                                       в с т а н о в и в: Територіальне управління Держгімпромнагляду у Львівській області (далі – Територіальне управління, позивач) звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Стрийське виробниче підприємство» (далі – ТзОВ «Стрийське виробниче підприємство», відповідач) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме зобов'язати відповідача невідкладно припинити виконання на Довголукському родовищі глини, робіт підвищеної небезпеки (відкриті гірничі роботи, маркшейдерські роботи) та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (устаткування для видобутку та транспортування корисних копалин відкритим способом), до усунення зазначених порушень в повному обсязі та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт. В обґрунтування позовних вимог покликаються на те, що в результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працюючих, у зв'язку з виникненням умов, за яких подальше продовження робіт підвищення небезпеки та експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки несе ризик загрози життю чи здоров'ю працівників, які виконують роботи на Довголукському родовищі глини. Просять позов задовольнити. На підставі п. 5 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 19.09.2013 року суд постановив ухвалу про відкриття скороченого провадження у даній адміністративній справі, копію якої разом з копіями позовної заяви та доданих до неї документів надіслано ТзОВ «Стрийське виробниче підприємство». Заперечень проти позову чи клопотань процесуального характеру від відповідача у встановлений ухвалою суду строк в канцелярію суду не надійшло. За таких обставин, суд на підставі ч. 4, 5 ст. 183-2 КАС України розглянув справу одноособово без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження суд встановив наступне. На підставі наказу ТУ Держгірпомнагляду у Львівській області від 16.08.2013 року №556 та направлення на перевірку від 19.08.2013 року №268/06-01 позивачем було проведено в період з 09:00 год. 09.09.2013 року по 13:00 год. 09.09.2013 року планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої ТУ Держгірпомнагляду у Львівській області складено акт від 09.09.2013 року №06-01-6/77, відповідно до якого встановлено наступні порушення: - підприємство не погодило в ТУ Держгімпромнагляду у Львівській області календарний план розвитку гірничих робіт на 2013 рік по Довголукському родовищу глини, що є порушенням вимог пункту 1.2 розділу IV «Правил охорони праці під час розробки корисних копалин відкритим способом» (далі НПАОП 0.00-1.24-10); - підприємство не отримало згідно установленого порядку акт про надання гірничого відводу для розробки Довголукського родовища глини, що є порушенням пункту 1.2 розділу IV «Правил охорони праці під час розробки корисних копалин відкритим способом» (далі – НПАОП 0.00-1.24-10); - підприємство не погодило в ТУ Держгімпромнагляду у Львівській області проект розробки і рекультивації по Довголукському родовищу глини, що є порушенням вимог пункту 1.2 розділу розділу IV «Правил охорони праці під час розробки корисних копалин відкритим способом» (далі НПАОП 0.00-1.24-10); - підприємство не отримало згідно установленого порядку дозвіл Держгімпромнагляду у Львівській області на виконання робіт підвищеної небезпеки, що є порушенням вимог пункту 1.8 розділу IV НПАОП 0.00-1.24-10; - допускалось ведення гірничих робіт на Довголукському родовищі глин за відсутності паспорта вибою, який визначає допустимі розміри робочих майданчиків, берм, кутів укосів, тощо, що є порушенням вимог пункту 1.4 розділу VII НПАОП 0.00-1.24-10. Враховуючи те, що за наведених вище порушень, продовження робіт підвищеної небезпеки та експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки несе ризик загрози життю працівників та з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю працівників, які виконують роботи на Довголукському родовищі глини,  Територіальне управління Держгімпромнагляду у Львівській області, звернулось до суду з даним позовом. При вирішенні даного спору суд керувався наступними нормами законодавства. Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області керується Положенням про територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області, затвердженого наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 року № 186-к (далі – Положення). До повноважень територіального управління, відповідно до ч. 7 п. 4 Положення, віднесено здійснення державного нагляду за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання. Закон  України «Про охорону праці» від 14.10.1996 року № 2694-ХІІ (далі – Закон № 2694-ХІІ) визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні. Відповідно до ст. 4 Закону  № 2694-ХІІ визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Відповідно до п. 1.4 Положення, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків. Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників. Відповідно до ст. 13 Закону  № 2694-ХІІ, роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог. Згідно з ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом. Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня. Зважаючи на те, що за наведених порушень, зазначених в акті перевірки ТУ Держгімпромнагляду у Львівській області від 09.09.2013 року № 06-01-6/77, продовження робіт підвищеної небезпеки (відкриті гірничі роботи, маркшейдерські роботи) та експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (устаткування для видобутку та транспортування корисних копалин відкритим способом) несе ризик загрози життю працівників та з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю працівників, які виконують роботи на Довголукському родовищі глини,  суд приходить до висновку, що позовні вимоги Територіального управління Держгімпромнагляду у Львівській області про застосування до ТзОВ «Стрийське виробниче підприємство» заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), є обґрунтованими, підтверджуються долученими до матеріалів справи доказами і підлягають до задоволення. Згідно вимог ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати. Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 94, 159-163, 167, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -                                                        п о с т а н о в и в: адміністративний позов задовольнити повністю. Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю «Стрийське виробниче підприємство» (с. Довголука, урочище «Убереж-1» Стрийського району Львівської області, код ЄДРПОУ 32132281) невідкладно припинити виконання на Довголукському родовищі глини, робіт підвищеної небезпеки (відкриті гірничі роботи, маркшейдерські роботи) та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (устаткування для видобутку та транспортування корисних копалин відкритим способом), до усунення порушень, зазначених в акті перевірки Територіального управління Держгімпромнагляду у Львівській області від 09.09.2013 року № 06-01-6/77 та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт. Присудити з Державного бюджету України на користь Територіального управління Держгімпромнагляду у Львівській області (м. Львів, пл. Міцкевича, 8, код ЄДРПОУ 38008247) судові витрати в розмірі 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп. Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно. Постанова може бути оскаржена сторонами до Львівського апеляційного адміністративного суду. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.         Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.           Суддя                                                                                          Сидор Н.Т.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2013
Оприлюднено12.11.2013
Номер документу34711529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/7021/13-а

Постанова від 11.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні