cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4757/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Дегтярьова О.В. Суддя-доповідач: Чаку Є.В.
У Х В А Л А
Іменем України
30 жовтня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чаку Є.В.,
суддів: Літвіної Н.М., Файдюка В.В.
за участю секретаря Муханькової Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційну скаргу Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2013 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ашан Україна Гіпермаркет» до Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ашан Україна Гіпермаркет» (надалі - позивач, ТОВ «Ашан») звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників (надалі - відповідач, ОДПС) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30 січня 2013 року № 0000053910.
Окружний адміністративний суд міста Києва своєю постановою від 22 травня 2013 року адміністративний позов задовольнив.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2013 року та ухвалити нову про відмову в задоволенні адміністративного позову. На думку апелянта, зазначену постанову суду прийнято з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Судом апеляційної інстанції було замінено відповідача - Окружну державну податкову службу - Центральний офіс з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби на правонаступника Міжрегіональне головне управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін, з наступних підстав.
31 березня 2011 року між ТОВ «Ашан» (Орендар) та ТОВ «Мадек Енерго» (Орендодавець) були укладені договір оренди обладнання за № МЕ014О і № МЕ015О, згідно яких в порядку та на умовах визначених цими Договорами Орендодавець зобов'язувався передати Орендареві, а Орендар - прийняти в тимчасове платне володіння та користування обладнання (дизель-генератори Р635Р5 та P550E3 виробництва FGWILSON (Великобританія)).
На підтвердження факту виконання обома Сторонами своїх договірних зобов'язань за вказаними Договорами (надання в оренду обладнання, оплата та повернення обладнання) позивач надав суду наступні первинні та розрахункові документи (окрім самих Договорів з додатками та доповненнями до них):
- акти приймання-передачі обладнання від 31.03.2011 року б/н;
- акти повернення обладнання від 22.06.2011 року б/н;
- платіжні доручення з відмітками ПАТ «КІБ Кредіт Агріколь» (МФО 300379) на загальну суму 634 874, 82 грн. (в т.ч. ПДВ 105 812, 47 грн.);
- дебетові повідомлення ПАТ «КІБ Кредіт Агріколь», сформовані на виконання доручення ТОВ «Ашан» щодо переказу коштів на рахунок ТОВ «Мадек Енерго».
За результатами наданих орендних послуг контрагентом позивача (ТОВ «Мадек Енерго», індивідуальний податковий номер - 368271310310, номер Свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ - № 100328301) були виписані податкові накладні на загальну суму 634 874, 82 грн. (в т.ч. ПДВ 105 812, 47 грн.), які містять усі обов'язкові реквізити, передбачені п. 201.1 ст. 201 ПК України.
Реальність укладання та виконання ТОВ «Ашан» і ТОВ «Мадек Енерго» зазначених вище договорів оренди обладнання податковим органом не заперечується.
Відповідно до отриманих від ТОВ «Мадек Енерго» податкових накладних ТОВ «Ашан» в квітні-червні 2011 року сформувало суми податкового кредиту з податку на додану вартість, які задекларувало в поданій до ОДПС податковій звітності: податкових деклараціях з податку на додану вартість за звітні (податкові) періоди квітень, травень і червень 2011 року з доданими до них додатками, в т.ч. Додатками № 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», а також відобразило в Реєстри виданих та отриманих податкових накладних. При цьому в ході заповнення такої податкової звітності з податку на додану вартість позивачем були допущені помилки неарифметичного характеру, а саме вказаний невірний індивідуальний податковий номер постачальника (замість ІПН « 368271310310», що присвоєний ТОВ «Мадек Енерго», зазначено ІПН« 136955926582» - ТОВ «НВП Мадек»).
Факти подання позивачем до податкового органу вказаних вище Податкових декларацій за завітні (податкові) періоди квітень-червень 2011 року підтверджується наявними в матеріалах справи квитанціями № 2 та не заперечується відповідачем.
У зв'язку з цим, 23 жовтня 2012 року ТОВ «Ашан» подало до ОДПС уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок до податкових декларацій за звітній періоди квітень-червень 2011 року, з доданими до них Додатками № 5 «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)». Коригування помилково внесених даних здійснені наступним чином: в Додатках № 5 вказаний вірний ІПН контрагента-постачальника (« 368271310310», ТОВ «Мадек Енерго») з відображення періодів виписки податкових накладних та сум обсягу постачання (без ПДВ) зі знаком «+» замість невірного ІПН постачальника (« 136955926582», ТОВ «НВП Мадек») з відображенням періоду виписки податкових накладних та аналогічних сум обсягом постачання (без ПДВ) зі знаком «-». Уточнюючі розрахунки (вх. № 9065445002, № 9065444989, № 9065445035) були подані підприємством з нульовими показниками (а саме - в усіх графах поставлені прочерки) з причин фактичної відсутності заниження або завищення сум податкових зобов'язань та податкового кредиту ТОВ «Ашан» за звітні періоди, що коригувалися.
Про вчинення коригувань даних податкової звітності з податку на додану вартість за квітень-червень 2011 року позивач повідомив ОДПС листами від 23.10.2012 року № 23/10-02 та від 09.11.2012 року № 05/11 з наданням уточнюючих розрахунків.
Додатково відомості щодо проведених коригувань податкових накладних були відображені позивачем у лютому 2013 року в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за січень 2013 року.
Протягом періоду з 17.12.2012 року по 08.01.2013 року працівниками ОДПС була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» (ідентифікаційний код 35442481) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ «Мадек Енерго» (ідентифікаційний код 36827131) за звітні періоди квітень-червень 2011 року в частині включення до складу податкового кредиту податкових накладних, з дати виписки яких минуло 365 календарних днів, за результатами якої складений Акт від 15.01.2013 року № 19/39-10/35442481.
Працівниками податкової інспекції виявлено, що перевіряємим товариством до складу податкового кредиту були включені суми податку на додану вартість по податковим накладним, отриманим від ТОВ Мадек Енерго», з моменту виписки яких минуло 365 днів.
З урахуванням вищевикладеного перевіряючі прийшли до висновків про порушення ТОВ «Ашан» вимог норм п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, внаслідок чого останнім занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 76 771, 00 грн., в т.ч. за квітень 2011 року в сумі 26 629, 00 грн., за травень 2011 року - 27 516, 00 грн. і за червень 2011 року - 22 626, 00 грн.
30 січня 2013 ОДПС на підставі вказаного вище Акта документальної перевірки прийняла спірне податкове повідомлення-рішення № 0000053910 (форми «Р»), яким згідно пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно п. 7 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» цього Кодексу, у зв'язку з встановленням порушення підприємством п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, збільшило ТОВ «Ашан» грошове зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» на суму 76 772, 00 грн., в т.ч. за основним платежем - 76 771, 00 грн., штрафні санкції - 1, 00 грн.
Згідно рішення ДПС України від 01.03.2013 року № 3217/6/10-2215 за результатами розгляду скарги ТОВ «Ашан» спірне податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарга підприємства - без задоволення.
З приводу даних спірних правовідносин, колегія суддів апеляційної інстанції звертає увагу на наступне.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Також нормами п. 201.14 та 201.15 ст. 201 розд. V «Податок на додану вартість» ПК України визначено, що платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.
Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Платник податку веде реєстр виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума постачання та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку - продавця, який видав податкову накладну такому платнику податку. Форма і порядок заповнення реєстру виданих та отриманих податкових накладних встановлюються відповідно до вимог розділу II цього Кодексу (абз. 1 п. 201.15 ст. 201 цього Кодексу).
Платники податку щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.
Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною (абз. 3 п. 46.1 ст. 46 ПК України).
Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (абз. 1 п. 46.5 ст. 46 ПК України).
Пунктами 49.3 і 49.4 зазначеного Кодексу встановлено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
При цьому платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Крім того, згідно абз. 2 п. 201.15 ст. 201 ПК України платники податку на додану вартість щомісяця в терміни, що передбачені для подання податкової звітності (календарний місяць), у тому числі для яких цим розділом встановлено звітний податковий період - квартал, подають органу державної податкової служби копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді.
Одночасно нормами п. 50.1 ст. 50 цього Кодексу передбачено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу - тобто 1095 днів) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.
Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.
Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
За вимогою норми п. 50.2 ст. 50 ПК України платник податків під час проведення документальних планових та позапланових виїзних перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.
Так, відповідно до положень п. 1 - 3 розд. IV «Внесення змін до податкової звітності» цього Порядку в разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 розділу II Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку.
Внесення змін до податкової звітності за результатами самостійного виявлення помилок здійснюється у порядку, визначеному статтею 50 розділу II Кодексу.
У разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку чи декларації, до якої включені уточнені показники, повинні бути подані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
З контексту вищенаведених норм податкового законодавства вбачається, що законодавцем надано право платнику податків з урахуванням строку 1095 днів та обмежень, визначених п. 50.2 ст. 50 ПК України, вносити зміни, уточнення та виправляти помилково занесені показники податкової звітності з податку на додану вартість, без конкретизації типів таких помилок (тобто арифметичного або методологічного характеру, механічних описок, тощо).
З огляду на вищевикладене, вказані помилки у написанні індивідуального податкового номеру постачальника послуг не призвели до заниження чи завищення суми податкового зобов'язання, а тому проведені нарахування спірним податковим повідомленням-рішенням є безпідставними, оскільки на момент перевірки у податкового органу були підтверджуючі документи щодо відсутності завищення податкового кредиту та відповідно заниження податкового зобов'язання, однак вони необґрунтовано не були прийняті податковим органом.
Зауважень з приводу порушення ТОВ «Ашан» порядку коригування таких помилок шляхом подання до податкового органу уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість з доданими до них Додатками № 5 відповідачем по даній справі не висловлено.
З огляду на це, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2013 року - без змін.
Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлений 30.10.2013 року.
Головуючий суддя Чаку Є.В.
Судді: Файдюк В.В.
Літвіна Н. М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2013 |
Оприлюднено | 12.11.2013 |
Номер документу | 34712597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Чаку Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні