Постанова
від 29.10.2013 по справі 823/3174/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2013 року справа № 823/3174/13-а

11 год. 10 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Руденко А.В.,

при секретарі - Чемерин І.В.,

за участю:

представника позивача - Гончаренка В.М. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Монастирищенського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів у сумі 3880 грн. 08 коп. -

ВСТАНОВИВ:

Монастирищенський районний центр зайнятості звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_2, в якому просить стягнути кошти, виплачені як допомога по безробіттю в сумі 3880 грн. 08 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач, в порушення вимог Закону України «Про зайнятість населення», приховала факт реєстрації себе як суб'єкта підприємницької діяльності з 12.12.2007р., внаслідок чого безпідставно отримала статус безробітного та допомогу по безробіттю у період з 18.10.2012р. по 17.07.2013р. в сумі 4878 грн. 48 коп. Відповідач частково сплатила заборгованість, однак частину боргу у сумі 3880 грн. 08 коп. у добровільному порядку не повернула, у зв'язку з чим позивач просить стягнути її примусово.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явилась, письмових заперечень проти адміністративного позову не надала, хоча належним чином повідомлена про час та дату судового розгляду, що підтверджується реєстрами на відправлення простої кореспонденції Черкаського окружного адміністративного суду від 09.10.2013р. та 17.10.2013р.

Заслухавши представника позивача, розглянувши подані документи, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо та достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

11.10.2012р. відповідач у справі ОСОБА_2 звернулась до позивача у справі Монастирищенського районного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітної. При поданні заяви відповідачка повідомила позивача про те, що не зареєстрована як суб'єкт підприємницької чи іншої трудової діяльності

Наказом позивача від 18.10.2012р. №НТ121018 відповідачці надано статус безробітної та призначено виплату допомоги по безробіттю.

При проведенні звірки позивача з ДПА України було складено акт перевірки достовірності даних безробітних, розслідування страхових випадків № 23 від 17.07.2013р. (а. с. 12), яким встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідачка була зареєстрована як фізична особа-підприємець з 12.12.2007р. і станом на час перевірки перебуває в стані припинення згідно судового рішення у справі № 2а/2370/3426/2011 від 18.10.2011р. Черкаського окружного адміністративного суду.

Наказом позивача від 31.07.2013р. №НТ130731 на підставі абз. 19 підпункту 1 пункту 37 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності» припинено реєстрацію відповідачки як безробітної у зв'язку з встановленням факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких їй надано статус безробітної, призначення та виплату допомоги по безробіттю

За період перебування на обліку як безробітна з 18.10.2012р. по 17.07.2013р. відповідачка одержала допомогу по безробіттю в сумі 4878 грн. 45 коп.

17.07.2013р.позивачем прийнято наказ № 141, яким відповідно до статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» зобов'язано відповідачку повернути кошти у сумі 4878 грн. 45 коп., виплачені як допомога по безробіттю, протягом 15 календарних днів після отримання копії цього наказу. Копію наказу отримано відповідачкою 17.07.2013р., що підтверджується її підписом на згаданому наказі.

17.07.2013р. відповідачка звернулась до позивача із заявою, в якій просила надати можливість сплачувати борг частково, а саме: у липні - 502 грн., у серпні, вересні та жовтні - по 1000 грн. щомісячно та у листопаді - 878 грн. 08 коп., однак вказаного графіку погашення не дотрималась та сплатила борг частково у сумі 500 грн.

На підставі заяви відповідачки від 06.08.2013р. з нарахованої, але не виплаченої відповідачці допомоги по безробіттю утримано в погашення боргу грошові кошти у сумі 498 грн. 37 коп.

Таким чином, на час розгляду справи сума несплаченого боргу складає 3880 грн. 08 коп.

Встановлені обставини підтверджуються наявними в матеріалах справи копіями заяви відповідачки від 18.10.2012р. про надання статусу безробітної, персональної картки №236112101100003 відповідачки, додатку до персональної картки про відвідування особою центру зайнятості, надані послуги та прийняті рішення, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 17.07.2013р., акту перевірки достовірності даних безробітних, розслідування страхових випадків №23 від 17.07.2013р., наказу №141 від 17.07.2013р., заяв про погашення боргу від 17.07.2013р. та від 06.08.2013р., довідкою про доходи за період з 18.10.2012р. по 17.07.2013р., витягом із наказів позивача про прийняті рішення по особі ОСОБА_2 від 06.08.2013р.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. № 803-XII (чинного на час виникнення спірних відносин) (у подальшому - Закон №803) зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.

Відповідно до пункту «є» пункту 1 статті 4 Закону №803 держава гарантує працездатному населенню у працездатному віці в Україні виплату безробітним в установленому порядку допомоги по безробіттю матеріальної допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги по безробіттю членам сім'ї, які перебувають на їх утриманні, та інших видів допомоги.

Статтею 11 Закону №803 передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист у сфері зайнятості згідно із законодавством України про зайнятість. Особи, визнані у встановленому порядку безробітними, мають право на одержання допомоги по безробіттю.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону №803 безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Разом з цим, пунктом 3 вказаної статті визначено, що до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах та самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві.

Таким чином, фізичні особи-підприємці є зайнятими особами і не набувають статусу безробітного.

Пунктом 2 статті 43 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003р. №755-1У передбачено, що дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця є датою державної реєстрації фізичної особи - підприємця.

Згідно з пунктом 6 статті 43 вказаного Закону фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Беручи до уваги, що на час надання статусу безробітної до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності відповідачки не внесено, вона була самозайнятою особою та не набула статусу безробітної.

Згідно статті 25 Закону №803 держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій: а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій; б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації; в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Відповідно до пунктів 1, 2 статті 6 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р. №1533-111 (у подальшому - Закон №1533) право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги мають застраховані особи, а також незастраховані особи, які вперше шукають роботу, інші незастраховані особи у разі їх реєстрації в установленому порядку як безробітних.

Відповідно до пунктів 3, 4 статті 22 Закону №1533 допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості; загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років.

Відповідно до підпункту 8 пункту 1 статті 31 Закону №1533 виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі призначення виплати на підставі документів, що містять неправдиві відомості.

Згідно з пунктом 1 статті 34 Закону №1533 Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.

Відповідно до пункту 6 статті 10 Закону №1533 функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону.

Указом Президента України від 16.01.2013р. № 19/2013 затверджено Положення про Державну службу зайнятості України, відповідно до пункту 1 якого Державна служба зайнятості України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України і забезпечує реалізацію державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Відповідно до підпунктів 7, 8 пункту 6 вказаного Положення Державна служба зайнятості для виконання покладених на неї завдань має право проводити в установленому порядку перевірку цільового використання коштів Фонду, які спрямовуються на надання соціальних послуг, виплату матеріального забезпечення; стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою, а також несплачені у добровільному порядку.

Згідно з пунктом 7 вказаного положення служба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, районах у містах.

Таким чином, законодавчо територіальні органи Державної служби зайнятості наділені повноваженнями щодо контролю за використанням коштів Фонду та їх стягненням з безробітних у разі їх отримання на підставі недостовірних відомостей.

Беручи до уваги вищезазначене, позовні вимоги позивача є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем-суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 159, 162, 163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Монастирищенського районного центру зайнятості (19100, Черкаська область, місто Монастирище, вулиця Жовтнева, 12а, ідентифікаційний код 21368454) борг у сумі 3880 (три тисячі вісімсот вісімдесят) гривень 08 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.В. Руденко

Повний текст постанови виготовлено 31.10.2013р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2013
Оприлюднено14.11.2013
Номер документу34715009
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3174/13-а

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Постанова від 29.10.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 08.10.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні