Справа № 405/1689/12
Провадження № 2-а/172/1/13
П О С Т А Н О В А
іменем України
06.11.2013 року
Васильківський районний суд Дніпропетровської області у складі:
судді - Ушакової Н.Є.
при секретарі -Сергійчик Л.М.
позивача -ОСОБА_1
представника позивача-Лащенко В.А.
представника відповідача-Тюря О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в сел. Васильківка справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, державного інспектора сільського господарства ОСОБА_2
«Про оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення,стягнення матеріальних збитків",-
ВСТАНОВИВ:
15 листопада 2012 року позивач звернулася до Васильківського районного суду Дніпропетровської області з вищевказаним адміністративним позовом,який уточнений 21.10.2013 року. Позивач посилається на ті обставини, що постановою №8/8 від 12 листопада 2012 року Державного інспектора сільського господарства Державної сільськогосподарської інспекції в Дніпропетровської області ОСОБА_2 позивач ОСОБА_1, притягнута до адміністративної відповідальності за ст.53-1 КУпАП, з застосуванням стягнення у вигляді штрафу у розмірі 340 грн.Згідно вказаної постанови, ОСОБА_1 з осені 2012 року провела дискування частини земельної ділянки площею 2,5 га, яка належить, згідно державного акту, землекористувачу ОСОБА_3 Позивач вважає, що порушень з її боку не було,оскільки земельна ділянка площею 3,4950 га належить їй згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку - серія ЯЕ №470926 від 13 вересня 2007 року, виданого на підставі розпорядження Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, яка розташована на території Дебальцівської сільської ради, Васильківського району, Дніпропетровської області, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер-1220784100-01-004-0173. 10 січня 2007 року межі земельної ділянки були встановлені в натурі та закріплені межовими знаками, що підтверджується «ОСОБА_4 про передачу та прийом земельної частки (паю) №1106». Обробіток даної земельної ділянки позивач проводить з 2000 року, з часу отримання сертифікату на право на земельну ділянку (пай). Раніше суміжний землекористувач ОСОБА_3, не пред'являв вимог, щодо порушення права на належну йому земельну ділянку.
Під час знаходження справи в суді, позивач звернулася до Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» м. Дніпропетровська з заявою по встановленню (відновленню) меж її земельної ділянки в натурі (на місцевості), закріплення її межовими знаками та виготовлення по проведеній геодезичній роботі технічного звіту. Для проведення геодезичних робіт по встановленню меж своєї земельної ділянки позивачем було витрачено 3350,64 грн. та 75,29 грн. земельного податку, банківського збору - 33,51 грн., а всього 3 459,44 грн.
Просила суд:
1. Визнати неправомірними дії Державного інспектора сільського господарства Державної сільськогосподарської інспекції в Дніпропетровської області ОСОБА_2
2. Визнати протиправною та скасувати постанову №8/8 від 12 листопада 2012 року Державного інспектора сільського господарства Державної сільськогосподарської інспекції в Дніпропетровської області ОСОБА_2, про притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 340 грн.
3.Стягнути з Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області Держсільгоспінспекції України - 49101, м. Дніпропетровськ, пр. Кірова, 28-А, Дніпропетровської області на користь позивача 3 459,44 грн затрати на проведення геодезичних робіт по встановленню меж земельної ділянки (а.с.59-60).
У судовому засідання позивач та її представник, за дорученням, ОСОБА_5 підтримали заявлені вимоги, просили суд задовольнити їх в повному обсязі.
Відповідач ОСОБА_2 позовні вимоги не визнав, виклавши заперечення у письмову вигляді, згідно яких ст.5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст. 18 Закону України «Про охорону земель» встановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі. Відповідно до Положення про Державну інспекцію сільського господарства України. затвердженого наказом Президента України від 13 квітня 2011 року №459/2011, таким органом є Державна інспекція сільського господарства України.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний інспектор має право:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охороною земель:
- давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно-і відео зйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
На виконання вищевказаних обов’язків 09 листопада 2012 року державним інспектором Тюря О. І. у присутності депутатів Дебальцівської сільської ради, Васильківського району, Дніпропетровської області ОСОБА_6 ОСОБА_7 та ПП ОСОБА_8, гр. ОСОБА_9 позивача ОСОБА_1 була проведена перевірка дотримання вимог земельного законодавства .Підставою проведення перевірки було письмове звернення ОСОБА_9 Перевіркою встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення пл. 3.5721 була оброблена (проведено дискування) позивачем ОСОБА_1 без правових на те підстав,чим порушені вимоги ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України.
Державним інспектором сільського господарства ОСОБА_2 складено протокол про адміністративне правопорушення. Постановою від 09 листопада 2013 року № 8/8 на ОСОБА_1 накладено стягнення за ст.53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн та видано припис щодо усунення правопорушення. Землекористувач ОСОБА_1 під час проведення перевірки надала письмові пояснення щодо вказаної земельної ділянки, відповідно до якого пояснила: «земельну ділянку використовує протягом 12 років, а саме в період з 2000 по 2012 року», отже дане правопорушення є самостійно визнаним та можна вважати триваючим.
Крім того, відповідач посилається на те, що до матеріалів справи долучений схематичний обрис та викопіювання з картографічних матеріалів планів земельної ділянки з прив'язкою до місцевості та зазначенням суміжних землекористувачів земельної ділянки. На схемі розміщення земельної ділянки, зробленої ПП ОСОБА_8 за допомогою GPS обладнання чітко визначено площу самовільно зайнятої частини земельної ділянки гр. ОСОБА_9 та позивача ОСОБА_1 на момент проведення перевірки.
Законом України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» не покладено обов'язок на державно інспектора сільського господарства під час проведення перевірки проводити встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості; здійснювати закріплення її межовими знаками.
Відповідно до п. 3.16 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 18.05.2010 N376 витрати на встановлення суміжних меж несуть власники земельних ділянок. Відповідно до ОСОБА_4 про передачу та прийом земельної частки (паю) № 1106 від 10 січня 2007 року між Дебальцівською сільською радою, Васильківського району, Дніпропетровської області, та гр. ОСОБА_1 вказано «межі земельної ділянки закріплені межовими знаками довгострокового зберігання».
Позивачем надана «Квитанція 6994.78.1» про сплату геодезичних робіт по встановленню меж земельної ділянки, де вказані прізвища невідомих осіб - ОСОБА_4 та ОСОБА_10 які не є сторонами по справі.
Просив суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі (а.с.63-68).
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази,суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України, право власності і право постійного користування земельною ділянкою виникає після одержання її власником або користувачем документа, що засвідчує право власності або право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.
У відповідності зі статтею 158 Земельного кодексу України, земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до ст. ст.106, 107 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року власник земельної ділянки має право вимагати від власника сусідньої земельної ділянки сприяння встановленню твердих меж, а також відновленню межових знаків у випадках, коли вони зникли, перемістились або стали невиразними.
Порядок встановлення та відновлення меж земельних ділянок визначений Інструкцією про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року №376 зі змінами та доповненнями (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16 червня 2010 року за №391/17686), який набрав чинності з 1 січня 2011 року.
Відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється при повній (частковій) втраті в натурі (на місцевості) межових знаків, їх пошкодженні, яке унеможливлює використання межових знаків, а також при розгляді земельних спорів між власниками (користувачами) суміжних земельних ділянок.
При проведенні перевірки дотримання власником землі законодавства на предмет правомірного використання землі, перевіряють наявність державного акту (іншого документу на власність) та дотримання розміру використовуваної землі.
Сторонами не заперечувалось, що позивачу ОСОБА_1 належить земельна ділянка площею 3,4950 га згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку - серія ЯЕ №470926 від 13 вересня 2007 року, виданого на підставі розпорядження Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, яка розташована на території Дебальцівської сільської ради, Васильківського району, Дніпропетровської області, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, кадастровий номер-1220784100-01-004-0173(а.с.6-7).
Відповідно до акту про передачу та прийом земельної частки (паю) №1106 від 10.01.2007 року Дебальцівська сільська рада, Васильківського району, Дніпропетровської області передала власнику сертифіката ДП 0103247-Стригальовій М.В., яка проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1 на підставі розпорядження голови Васильківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області №616-р-06 від 06.12.2006 року передано земельну ділянку в натурі власнику сертифіката на земельну частку (пай) гр.. ОСОБА_1 в розмірі 3,4950 га(фізичних), з таким складом сільськогосподарських угідь: рілля-3,4950 га(а.с.8).
09 листопада 2012 року державним інспектором Тюря О. І. у присутності депутатів Дебальцівської сільської ради, Васильківського району, Дніпропетровської області ОСОБА_6 ОСОБА_7 та ПП ОСОБА_8, гр. ОСОБА_9 позивача ОСОБА_1 була проведена перевірка дотримання вимог земельного законодавства .Підставою проведення перевірки було письмове звернення ОСОБА_9 Перевіркою встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення пл. 3.5721 була оброблена (проведено дискування) позивачем ОСОБА_1 ,про що був складений протокол про адміністративне правопорушення. Постановою від 09 листопада 2013 року № 8/8 на ОСОБА_1 накладено стягнення за ст.53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн та видано припис (а.с.4-5)
Враховуючи вищевказані обставини,щоб прийшов до висновку,що позов задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 106, 107,125,126 158 Земельного кодексу України, п. 3.16 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 18.05.2010 N376, ст.ст. 70-71, 163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА_1 до Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області, державного інспектора сільського господарства ОСОБА_2 «Про оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення, стягнення матеріальних збитків" -залишити без задовлення, за безпідставністю.
Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.
Повний текст постанови виготовлений 08.11.2013 року.
Суддя:
Суд | Васильківський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2013 |
Оприлюднено | 20.01.2014 |
Номер документу | 34717846 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Васильківський районний суд Дніпропетровської області
Ушакова Н. Є.
Адміністративне
Васильківський районний суд Дніпропетровської області
Ушакова Н. Є.
Адміністративне
Васильківський районний суд Дніпропетровської області
Ушакова Н. Є.
Адміністративне
Васильківський районний суд Дніпропетровської області
Ушакова Н. Є.
Адміністративне
Васильківський районний суд Дніпропетровської області
Ушакова Н. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні