Постанова
від 23.08.2012 по справі 2а-5598/12/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 серпня 2012 р. Справа №2а-5598/12/0170/2

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.

при секретарі Проніні Є.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

до Управління державного комітету по земельних ресурсів в м.Ялта

третя особа Лівадійська селищна рада

про визнання дій протиправними та спонукання до виконання певних дій.

за участю представників:

від позивача - ОСОБА_2 - пред-к, дов. від 24.06.2012 р.

від відповідача - не з'явився.

від третьої особи - не з'явився.

Суть спору: Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом , в якому просив визнати протиправними дії Управління державного комітету по земельних ресурсів в м.Ялта (далі відповідач) по відмові у застосуванні коефіцієнту функціонального використання земельної 0,5 при розрахунку нормативної грошової оцінки та видачі витягів із технічної документації по нормативній грошовій оцінці на земельну ділянку площею 0,2984 га кадастровий номер 0111947900:01:001:0193 і земельну ділянку площею 0,0500 га кадастровий номер 0111947900:01:001:0238 , розташованих за адресо.: м. Ялта, смт. Лівадія , район санаторію «Росія», зобов'язати відповідача розрахувати нормативну грошову оцінку та видати витяги із технічної документації по нормативній грошовій оцінці на вказані земельні ділянки із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки 0,5.Вимоги мотивовані тим, що відповідач надає витяги із технічної документації по нормативній грошовій оцінці на земельні ділянки, що надані позивачу у користування , із застосуванням коефіцієнту функціонального їх використання без прийняття до уваги вимог чинного законодавства, дійсних обставин їх використання.

Під час розгляду справи представник позивача наполягав на задоволенні позову з підстав, визначених у позовній заяві. Відповідач явку свого представника не забезпечив, про дні та час розгляду справи був сповіщений належним чином, клопотань про відкладення судового засідання не надіслав.

За клопотанням представника позивача провадження по справі зупинялось для отримання додаткових документів, яки на його думку підтверджують обґрунтованість позовних вимог.

Суд, керуючись ст.53 КАС України, 09.08.2012 р. залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Лівадійську селищну раду ( далі Рада).

У судове засідання, яке відбулось 23.08.2012 р., відповідач та Рада, явку своїх представників не забезпечили, про день та час розгляду справи були сповіщені належним чином, від Ради надійшли пояснення на позов (вих. б/н від 22.08.2012 р.), в яких заявлено клопотання про розгляд справи без участі її представника, представник позивача наполягав на задоволення позову з підстав, визначених у позовній заяві, розгляді справи на підставі залучених до неї документів.

Суд, вивчивши думку представника позивача та клопотання Ради , приймаючи до уваги відсутність клопотань про відкладення розгляду справи, керуючись ст.128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд справи на підставі залучених до неї документів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, вислухавши представника позивача , суд

ВСТАНОВИВ:

Між позивачем та Радою 06.09.2007 р. та 20.10.2008 р. укладені договори оренди земельних ділянок відповідно площею 0,2984 га кадастровий номер 0111947900:01:001:0193 і площею 0,0500 га кадастровий номер 0111947900:01:001:0238 , розташованих за адресою: м. Ялта, смт. Лівадія , район санаторію «Росія». Вказані договори зареєстровані за № 0407070028 та № 040800700026 .

Позивач у 2011 р., діючи відповідно до вимог чинного законодавства, звернувся до відповідача з заявою про надання розрахунку нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок.

Відповідачем 12.07.2011 р. за № 2656-2/10-25-2 та № 2657-2/10-25-2 були оформлені виписки з технічної документації по нормативної грошової оцінки земельних ділянок, в яких совокупний коефіцієнт функціонального використання був визначений у розмірі 2,50 .

Позивач звернувся до відповідача з заявою щодо перегляду нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

За результатами розгляду заяв позивача відповідачем на його адресу 02.04.2012 р. було надіслано листа № 1225-10/10-25-4, яким він був повідомлений про відсутність підстав для застосування іншого розміру коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок.

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинен він дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Порядок визначення розміру плати за землю та її внесення визначені у р. ХІІІ є Податкового кодексу України (далі ПК України), п.269.1. ст. 269 якого встановлює, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Відповідно до п. 270.1 ст.270 ПК України об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

База оподаткування визначена у ст.271 ПК України, відповідно до п.п. 271.1.1 п. 271.1 якої базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п.271.2 ст.271 ПК України)..

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу (п.274.1 ст.274 ПК України).

Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах №18/15/21/11 від 27.01.2006 р. , який зареєстрований Мінюстом України 05.04.2006 р. за № 388/12262 , затверджений Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів ( далі Порядок № 18), який регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів.

У п. 1.3. Порядку №18 визначено,що нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови (п.1.4).

Відповідно до п.3.5. Порядку №18 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 за N 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики. Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

У додатку №1 до Порядку №18 визначені коефіцієнти ,яки характеризують функціональне використання земельних ділянок , де зазначено , що для земель комерційного використання коефіцієнт дорівнює 2,5, а для земель, зайнятих поточним будівництвом та відведених під майбутнє будівництво, він складає 0,5.

Судом встановлено,що позивач на виконання рішень Ради №149 від 18.05.2007 р. та № 125 від 21.08.2008 р. уклав договори оренди земельних ділянок відповідно площею 0,2984 га кадастровий номер 0111947900:01:001:0193 і площею 0,0500 га кадастровий номер 0111947900:01:001:0238 , розташованих за адресою: м. Ялта, смт.Лівадія , район санаторію «Росія».

Відповідно до умов зазначених договорів земельні ділянки надані позивачу в оренду для будівництва та обслуговування курортного готелю .

На вимогу суду позивачем залучена копія листа Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в АРК №7/1А-1462 від 30.07.2012 р. , в якому зазначено , що на його ім'я на надавались документи(дозволи) на виконання підготовчих та будівельних робіт на земельних ділянках, розташованих за адресою: м. Ялта, смт.Лівадія , район санаторію «Росія».

Як зазначено вище, відповідачем при оформленні 12.07.2011 р. виписок з технічної документації по нормативної грошової оцінки земельних ділянок, коефіцієнт функціонального їх використання був визначений у розмірі 2,50 . За результатами розгляду звернення позивача щодо перегляду розміру коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок відповідачем було доведено про відсутність підстав для застосування іншого розміру коефіцієнту.

Рада в своїх поясненнях від 22.08.2012 р. зазначає,що земельні ділянки були надані позивачу в оренду для будівництва та обслуговування готелю, відомостей щодо завершення такого будівництва не надано, згідно з вимогами Порядку №18 коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок , зайнятих поточним та відведених під майбутнє будівництво , складає 0,5.

Вивчивши матеріали справи, пояснення Ради, лист Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в АРК, суд прийшов до висновку,що, відмовляючи позивачу у перегляді розміру коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок , відповідач діяв без урахування дійсних обставин справи, стадії будівництва ним об'єктів, фактичного використання земель .

За таких обставин, керуючись встановленим у ст. 7 КАС України принципом верховенства права , згідно з яким людина , її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави , діючи відповідно до ст. 9, ст.11 КАС України, проаналізувавши матеріали справи , суд вважає,що права позивача підлягають захисту шляхом визнання протиправною відмови позивача, викладеної у його листі №1225-2/10-254 від 02.04.2012 р. , щодо перегляду розміру коефіцієнта функціонального використання земельних ділянок, його спонукання повторно розглянути заяву землекористувача з урахуванням стадій будівництва та фактичного використання земельних ділянок.

Під час судового засідання, яке відбулось 23.08.2012 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 29.08.2012 р.

Керуючись ст.ст. 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ

1. Позов задовольнити .

2. Визнати протиправною відмову Управління державного комітету по земельних ресурсів в м.Ялта , викладену в листі № 1225-2/10-254 від 02.04.2012 р., щодо визначення Фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 коефіцієнту функціонального використання з урахуванням стадії будівництва об'єктів та фактичного використання земельних ділянок.

3. Зобов'язати Управління державного комітету по земельних ресурсів в м.Ялта повторно розглянути заяву Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 щодо надання виписки із технічної документації по нормативній оцінки земельних ділянок , виходячи з відомостей щодо стадії будівництва об'єктів та фактичного використання ним земельних ділянок.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Яковлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.08.2012
Оприлюднено13.11.2013
Номер документу34728278
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5598/12/0170/2

Постанова від 23.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 11.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

Ухвала від 30.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні