Постанова
від 06.11.2013 по справі 812/8696/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 листопада 2013 року Справа № 812/8696/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Цицюри О.О.,

при секретарі судового засідання: Запорожцевій І.В.,

за участю представників сторін:

позивач: Повідайчик І.В. (довіреність від 19.06.2013 №82/9/10-000/15),

відповідач: Возмілова Н.В. (довіреність від 10.10.2013 №256),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Луганську справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Головного управляння Міндоходів у Луганській області до Луганського державного обласного навчально-курсового комбінату про стягнення заборгованості в сумі 95542,98 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Головного управляння Міндоходів у Луганській області до Луганського державного обласного навчально-курсового комбінату про стягнення заборгованості в сумі 97352,74 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

Луганський державний обласний навчально-курсовий комбінат знаходиться на обліку в ДПІ в Артемівському районі м.Луганська як платник податків з 08.04.1994.

У зв'язку з несплатою у встановлені строки податкових зобов'язань, станом на 01.10.2013, за відповідачем утворився податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток підприємств у загальному розмірі 93306,82 грн., з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 1764,92 грн. та штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 2281,00 грн. На адресу відповідача було направлено податкову вимогу від 29.07.2013 №35-11.

30 жовтня 2013 року під час судового засідання представник позивача уточнив позовні вимоги, а саме, просив суд стягнути з Луганського державного обласного навчально-курсового комбінату кошти з усіх рахунків у банках обслуговуючих платника податків за податковим боргом:

- з податку на прибуток підприємств що перебувають у державній власності у розмірі 93261,98 грн.:

- штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 2281,00 грн.

Представник позивача в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові та уточненому позові, також не заперечував проти розстрочення виконання судового рішення.

Представник відповідача в судовому засіданні визнав позовні вимоги в повному обсязі, надав суду заяву в якій просив встановити порядок та спосіб виконання рішення шляхом розстрочення виконання рішення суду.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про задоволення позову з огляду на наступне.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

У відповідності зі ст. 14 Податкового кодексу України:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п.п. 14.1.39 п. 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п. 14.1.156 п. 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п.п. 14.1.265 п. 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (п.п. 14.1.162 п. 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (п.п. 14.1.175 п. 14.1).

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Луганський державний обласний навчально-курсовий комбінат зареєстрований Виконавчим комітетом Луганської міської ради як юридична особа 08.04.1994 (а.с.6,7,8) та перебуває на обліку в ДПІ в Артемівському районі м.Луганська як платник податків.

Відповідно до ст.20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Пунктом 16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

У відповідності із п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань за відповідачем утворився податковий борг перед бюджетом у загальному розмірі 95542,98 грн., з яких:

- з податку на прибуток підприємств у розмірі 93261,98 грн., а саме: згідно податкової декларації від 09.08.2012 вх. №15019, відповідачем самостійно нараховане податкове зобов'язання в розмірі 93094,00 грн. (а.с.15), згідно податкового повідомлення-рішення від 06.09.2012 №0000452342, відповідачу було донараховано основного платежу в розмірі 1204,00 грн. (а.с.18). У зв'язку з тим, що у платника податків за минулі періоди була переплата у розмірі 1093,92 грн. та за час розгляду справи відповідачем самостійно сплачено податкове зобов'язання в розмірі 44,84 грн., сума нарахованого зобов'язання була автоматично зменшена до суми 93159,24 грн.;

- зі штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 2281,00 грн., а саме: згідно податкового повідомлення-рішення від 06.09.2012 №0000192343, відповідачу були нараховані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2281,00 грн. (а.с.19);

Відповідно до п.54.5. ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п.56.1. ст.56 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.57.3. ст.57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.58.2. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення. Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Податкові повідомлення-рішення від 06.09.2012 №0000452342 від 06.09.2012 №0000192343 були отримані відповідачем 06.09.2012, що підтверджується особистим підписом бухгалтера на корінцях податкових повідомлень-рішень (а.с.18,19), даних про їх оскарження відповідачем в адміністративному або судовому порядку на час розгляду справи судом не встановлено, а тому вони вважаються узгодженими та чинними на час розгляду справи, у зв'язку із чим відповідно такими, що підлягають виконанню.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання в установлені строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вищезазначених положень Податкового кодексу України Державною податковою інспекцією в Артемівському районі м.Луганська відповідачу була сформована та надіслана податкова вимога форми «Ю» від 29.07.2013 року №35-11, яку відповідач отримав 31.07.2013, про що свідчить підпис уповноваженої особи на поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.20).

Даних про оскарження відповідачем податкової вимоги судом не встановлено, а тому вона є узгодженою та чинною на час розгляду справи.

Згідно п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день його погашення, залежно від того, яка з величин, таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті згідно п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України.

Відповідно до вимог ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу органом державної податкової служби за несвоєчасну сплату суми податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств було нараховано пеню у розмірі 102,74 грн., що підтверджується обліковою карткою відповідача (а.с.38-41) та довідкою про суму податкового боргу (а.с.13).

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Таким чином, законодавець встановив, що саме органи податкової служби здійснюють за платника податку погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків банку, які обслуговують платника.

Відповідач, під час судового засідання визнав позовні вимоги у повному обсязі, а саме в сумі 95542,98 грн.

Частинами 1, 2 ст. 136 КАС України визначено, що позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими ст.ст. 112, 113 цього Кодексу.

На підставі вищевикладеного у суду не має підстав для неприйняття визнання адміністративного позову, так як дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Внаслідок того, що Луганський державний обласний навчально-курсовий комбінат станом на дату розгляду справи податковий борг у загальному розмірі 95542,98 грн. не сплатив, що підтверджується обліковою карткою відповідача (а.с.30-41), вимоги податкового органу про стягнення коштів з усіх рахунків у банках обслуговуючих платника податків за податковим боргом у загальному розмірі 95542,98 грн., визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.

Щодо заяви представника відповідача про встановлення способу та порядку виконання рішення шляхом розстрочення його виконання, а саме: з податку на прибуток підприємств, що перебувають у державній власності у розмірі 93261,98 грн. строком на 36 місяців згідно графіку; штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 2281,00 грн. до 30 листопада 2013 року, суд вважає, що вона не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Підставою для визначення способу та порядку виконання рішення суду можуть бути конкретні обставини, що можуть ускладнити виконання рішення або зробити його неможливим, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.

Заявником суду не надано доказів наявності обставин, що можуть ускладнити виконання рішення або зробити його неможливим.

Посилання на тяжке фінансове становище є винятковою обставиною.

Також суд зазначає, що підставою для визначення способу та порядку сплати грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов'язань та податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок визначення способу та порядку виконання рішення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.

Оскільки відповідачем не надано достатніх доказів наявності обставин, що можуть ускладнити виконання рішення суду по даній справі та складне фінансове становище підприємства не є винятковою обставиною, крім того не дадано жодного доказу зміни політики управління виробництвом чи збутом Луганського державного обласного навчально-курсового комбінату, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні заяви представника відповідача про встановлення способу та порядку виконання рішення шляхом розстрочення його виконання.

Відповідно до ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України у судовому засіданні 06 листопада 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 11 листопада 2013 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Уточнений адміністративний позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Головного управляння Міндоходів у Луганській області до Луганського державного обласного навчально-курсового комбінату про стягнення заборгованості в сумі 95542,98 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Луганського державного обласного навчально-курсового комбінату (ідентифікаційний код 03121201) кошти з усіх рахунків у банках обслуговуючих платника податків, за податковим боргом у загальному розмірі 95542,98 грн. (дев'яносто п'ять тисяч п'ятсот сорок дві гривні 98 копійок), з яких:

- з податку на прибуток підприємств, що перебувають у державній власності у розмірі 93261,98 грн., перерахувавши на р/р 31115002700003, код платежу 11020100;

- штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 2281,00 грн., перерахувавши на р/р 311101047000032, код платежу 21080900.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову складено та підписано у повному обсязі 11 листопада 2013 року.

Суддя О.О. Цицюра

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2013
Оприлюднено13.11.2013
Номер документу34807843
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/8696/13-а

Постанова від 06.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні