Постанова
від 11.11.2013 по справі 812/8861/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 листопада 2013 року Справа № 812/8861/13

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Свергун І.О.,

за участі секретаря - Северіної А.С.,

представника позивача - Кірносова О.О. (довіреність від 02.01.2013 № 3),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Краснодоні Луганської області до Ліквідаційної комісії Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» про зобов'язання вчинити певні дії та стягнення капіталізованих платежів в розмірі 575467,65 грн.,

ВСТАНОВИВ:

23 жовтня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Краснодоні Луганської області до Ліквідаційної комісії Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» про зобов'язання вчинити певні дії та стягнення капіталізованих платежів у розмірі 575467,65 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 03.09.2013 до Єдиного державного реєстру внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель». У зв'язку з цим до ліквідаційної комісії підприємства була спрямована заява від 17.09.2013 про визнання права з капіталізації платежів у сумі 575467,65 грн.

Позивач зазначає, що його грошові вимоги є законними та обґрунтованими, оскільки Приватне гірничо-промислового підприємство «ШМель» взято на облік у відділенні як платника страхових внесків за № 1207000188. У позивача продовжують отримувати страхові виплати та соціальні послуги 3 потерпілих на виробництві ПГПП «ШМель». Сума платежів, які підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими на виробництві Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» згідно розрахунку, становить 575467,65 грн. На підставі викладеного позивач просив зобов'язати відповідача визнати грошові вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Краснодоні Луганської області до Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» у вигляді грошових вимог щодо капіталізованих платежів у сумі 575467,65 грн., згідно заяви від 17.09.2013 № 05/3186 та стягнути з Ліквідаційної комісії Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» грошові вимог щодо капіталізованих платежів у сумі 575467,65 грн. на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Краснодоні Луганської області.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неприбуття не повідомив, заперечень проти позову суду не надав.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов наступного.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

В судовому засіданні встановлено, що Приватне гірничо-промислове підприємство «ШМель» було зареєстровано платником страхових внесків до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області 28.04.2001 (арк. справи 9), тобто підприємство як страхувальник повинно дотримуватись вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності».

Працівники відповідача в зв'язку з ушкодженням здоров'я внаслідок нещасних випадків на виробництві, які сталися під час робіт у відповідача, мають право на страхові виплати, інші соціальні послуги внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» № 1105 від 23.09.1999 (надалі Закон № 1105).

03.09.2013 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про рішення засновників (учасників) щодо припинення Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель». Головою ліквідаційної комісії призначено Шутку Лідію Василівну (арк. справи 25).

17.09.2013 Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Краснодоні Луганської області звернулося до відповідача з заявою № 05/3186 про визнання права з капіталізації платежів, що виникли із зобов'язань підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян (арк. справи 17-19).

Як пояснив представник позивача в судовому засіданні, відповідь на заяву від 17.09.2013 № 05/3186 від Ліквідаційної комісії Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» на адресу відділення Фонду станом на час розгляду справи не надходила.

Відповідно до ст. 15 Закону № 1105 страхування від нещасного випадку здійснює Фонд соціального страхування від нещасних випадків - некомерційна самоврядна організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правлінням.

За приписами ст. 46 цього Закону фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок:

внесків роботодавців: для підприємств - з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій - з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення;

капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; прибутку, одержаного від тимчасово вільних коштів Фонду на депозитних рахунках;

коштів, що надійшли від стягнення штрафів і пені із страхувальників та їх посадових осіб відповідно до закону;

добровільних внесків та інших надходжень, отримання яких не суперечить законодавству.

Порядок обчислення і сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України визначений Інструкцією про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженою Постановою правління Фонду №36 від 12.07.2007, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.08.2007 №867/14134 (надалі Інструкція).

Пунктом 5.9 Інструкції встановлено, що для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року N 765 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 1 Порядку капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Згідно з п. 3 Порядку капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Відповідно до п. 5.9 Інструкції для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником саме згідно з зазначеною постановою.

В даному Порядку не прописано механізм капіталізації платежів по підприємствам, які знаходяться в стадії ліквідації.

За приписами ч. 7 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

За таких обставин, суд до даних правовідносин вважає необхідним застосувати норми, прописані в постанові Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року N 765.

Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Щодо суми капіталізації коштів Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» для розрахунку з потерпілими на виробництві, нарахованих позивачем, суд дійшов наступного.

Судом установлено, що позивач для капіталізації платежів по задоволенню вимог, що виникли із зобов'язань підприємства, що ліквідується, перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю звернувся з запитом до Державної служби статистики України, в якому просив надати інформацію про середню очікувану тривалість життя для чоловіків в Україні.

На даний запит Державною службою статистики України було надано відповідь щодо середньої очікуваної тривалості життя по Україні (арк. справи 12-15).

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про інформацію» статистична інформація - це офіційна документована державна інформація, яка дає кількісну характеристику масових явищ та процесів, що відбуваються в економічній, соціальній, культурній та інших сферах життя.

Система статистичної інформації, її джерела і режим визначаються Законом України «Про державну статистику» та іншими правовими актами в цій галузі.

Статтею 24 Закону України «Про державну статистику» встановлено, що для забезпечення потреб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших юридичних, а також фізичних осіб у статистичній інформації та доступу до неї, в органах державної статистики створюються спеціальні інформаційні служби.

Доступ до статистичної інформації забезпечується шляхом:

систематичної публікації її в друкованих виданнях;

поширення її засобами масової інформації;

безпосереднього її надання органам державної влади та органам місцевого самоврядування, іншим юридичним, а також фізичним особам.

На підставі отриманої від Державної служби статистики України інформації про середню очікувану тривалість життя для чоловіків в Україні, позивачем розраховано суму потреби в капіталізації коштів за потерпілими на Приватному гірничо-промисловому підприємстві «ШМель», та становить згідно розрахунку по ОСОБА_3 - 185893,53 грн., ОСОБА_4 - 177633,30 грн., ОСОБА_5 - 211940,82 грн., на загальну суму 575467,82 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача (арк. справи 16).

Відповідно до матеріалів справи підприємство відповідача на час звернення Фонду з вимогами та на час розгляду справи не виключено з Єдиного державного реєстру, а тому вимоги щодо капіталізації платежів здійснюються в межах ліквідаційної процедури.

Щодо позовної вимоги позивача про зобов'язання відповідача визнати грошові вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Краснодоні Луганської області до Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» у вигляді грошових вимог щодо капіталізованих платежів у сумі 575467,65 грн., згідно заяви від 17.09.2013 № 05/3186, то суд не знаходить підстав для її задоволення, оскільки стягнення коштів у даному є достатнім і необхідним способом захисту прав позивача.

Крім того, відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 105 Кодексу адміністративного судочинства України позовні вимоги про зобов'язання вчинити певні дії можуть бути заявлені лише щодо суб'єкта владних повноважень, а відповідач не є таким суб'єктом.

На підставі вищенаведеного, суд вважає, що позовні вимоги щодо стягнення заборгованості з капіталізованих платежів знайшли своє підтвердження в судовому засіданні та підлягають задоволенню. У задоволенні решти позовних вимог слід відмовити.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 17, 88, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Краснодоні Луганської області до Ліквідаційної комісії Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» про зобов'язання вчинити певні дії та стягнення капіталізованих платежів в розмірі 575467,65 грн. задовольнити частково.

Стягнути з Ліквідаційної комісії Приватного гірничо-промислового підприємства «ШМель» (94407, Луганська область, м. Краснодон, вул. Менжинського, 1, код 25359618) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Краснодоні Луганської області суму капіталізованих платежів у розмірі 575467,65 грн. (п'ятсот сімдесят п'ять тисяч чотириста шістдесят сім грн. 65 коп.).

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову складено в повному обсязі 12 листопада 2013 року.

Суддя І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2013
Оприлюднено13.11.2013
Номер документу34839117
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/8861/13-а

Постанова від 11.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні