ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6, тел.
278-43-43
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08.04.2009 р.
11:50
№ 7/684
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового
засідання Поліщук О.А. вирішив адміністративну справу
за позовом
Дочірнього підприємства
"Авто-Київ"
до
Державної податкової інспекції у
Святошинському районі м. Києва
про
скасування податкового рішення
Представники:
від позивачів
ОСОБА_1 -представник за
довіреністю
від відповідача
ОСОБА_2-представник за довіреністю
Позивач звернувся до суду з позовом
до відповідача про скасування податкового рішення від 10.07.08 № 0002652330/0.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем було безпідставно зроблено
висновок про те, що позивач здійснював повернення готівкових коштів
покупцям-фізичним особам з оформленням видаткових касових ордерів та без
застосування реєстраторів розрахункових операцій та неправомірно прийнято
рішення про застосування до позивача штрафних санкцій. Позивач посилається на
те, що він не здійснював готівкових розрахунків, а тому відповідно до п. 12 ст.
9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг»підстав для застосування
реєстраторів розрахункових операцій та розрахункові книжки не було.
Ухвалою Окружного адміністративного
суду м. Києва від 30.01.09 було відкрито провадження у справі та призначено
судове засідання на 08.04.09 о 10:15.
Відповідач надав суду заперечення
на позов, в яких зазначив, що за результатами проведеної перевірки було
встановлено порушення позивачем вимог Закону України «Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг», тобто покупцям за повернутий товар було видано готівкові кошти з
оформленням видаткових касових ордерів без застосування реєстраторів
розрахункових операцій. Відповідач вважає, що позивачем допущено порушення
чинного законодавства, а тому рішення про застосування штрафних санкцій є
обґрунтованим та правомірним.
За результатами розгляду документів
і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний
адміністративний суд м. Києва, встановив:
Відповідно до установчих документів
позивача, останній здійснює діяльність, пов'язану з торгівлею автомобілями.
Як вбачається з наявної у справі
копії Договору № 1105/06-3 від 11.05.06, продаж автомобіля здійснюється
наступним чином: покупець вносить перший платіж на суму 5050 грн., в т.ч. ПДВ
20 % протягом 1 банківського дня з моменту підписання сторонами договору,
другий платіж здійснюється протягом 35 банківських днів з моменту підписання
сторонами даного договору (п.2.2 Договору), передача товару здійснюється на
складі продавця протягом 30 банківських днів з моменту отримання суми,
передбаченої п.2.2.1.
Відповідно до наявної у справі
копії договору, укладеного позивачем з ВАТ АБ «Укргазбанк»на приймання
платежів від 12.08.2003 готівкові кошти від фізичних та юридичних осіб
приймаються вказаним банком для перерахування на поточний рахунок позивача
згідно з Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в
Україні (далі Положення), затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.04 №
637 та зареєстроване в Мін'юсті України 13.01.05 за № 40/10320.
Як пояснив у судовому засіданні
представник позивача, останнім було здійснено повернення покупцям сплаченого згідно з договорами
купівлі-продажу автомобілів перших платежів.
Відповідачем було проведено
перевірку дотримання позивачем вимог податкового, валютного та іншого
законодавства. За наслідками такої перевірки було складено Акт про результати
виїзної планової перевірки позивача з питань дотримання податкового, валютного
та іншого законодавства за період з 01.01.2005 по 31.12.2007 від 01.07.2008 №
115/23-50/32312646. Як випливає з зазначеного вище Акта перевірки, відповідачем
було встановлено, що згідно видаткових касових ордерів, журналів проводок
позивачем проведено розрахункові операції за готівковий розрахунок без
застосування реєстратора розрахункових операцій з оформленням видаткових
касових ордерів на загальну суму 38 820,20 грн., в т.ч. по періодах
- Видатковий касовий ордер № 11 від
28.07.2006р. на суму 833,33 грн., виданий ОСОБА_3.;
- Видатковий касовий ордер № 20 від
05.09.2006р. на суму 256,37 грн., виданийОСОБА_4;
- Видатковий касовий ордер № 3 від
15.01.2007р. на суму 833,33 гри. виданийОСОБА_5.;
- Видатковий касовий ордер № 14 від
06.03.2007р. на суму 833,33 грн. виданийОСОБА_6.;
- Видатковий касовий ордер № 15 від
06.03. 2007р. на суму 261,44 грн. виданий ОСОБА_7.;
- Видатковий касовий ордер № 1 від
13.06.2006р. на суму 833,33грн. виданий ОСОБА_8.;
- Видатковий касовий ордер № 13 від
16.08.2006р. на суму 1000,00грн. виданий ОСОБА_9.;
- Видатковий касовий ордер №14 від
16.08.2006р. на суму 833,33 грн. виданий ОСОБА_10.;
- Видатковий касовий ордер №17 від
28.08.2006р. на суму 1000,00 грн. виданий ОСОБА_11.;
- Видатковий касовий ордер №35 від
24.10.2006р. на суму 2795,00 грн. виданий ОСОБА_12.;
- Видатковий касовий ордер №4 від
15.06.2006р. на суму 4208,33 грн. виданий ОСОБА_13.;
- Видатковий касовий ордер № 7 від
13.07.2006р. на суму 833,33 грн. виданий ОСОБА_14.;
- Видатковий касовий ордер № 8 від
13.07.2006р. на суму 205,99 грн. виданий ОСОБА_15
- Видатковий касовий ордер № 22 від
08.09.2006р. на суму 5833,33 грн. виданий ОСОБА_16
- Видатковий касовий ордер № 34 від
20.10.2006р. на суму 2184,00 грн. виданий ОСОБА_17
- Видатковий касовий ордер № 6 від
30.10.2006р. на суму 2184,00грн. виданий ОСОБА_17
- Видатковий касовий ордер № 6 від
15.11.2005р. на суму 416,66 грн. виданий ОСОБА_18;
- Видатковий касовий ордер №9 від
21.07.2006р. на суму 833,33 грн. виданий ОСОБА_19.;
- Видатковий касовий ордер №
49 від 07.12.2006р. на суму 1000,00 грн. виданий ОСОБА_20;
- Видатковий касовий ордер №50 від
07.12.2006р. на суму 833,33 грн. виданийОСОБА_21.;
- Видатковий касовий ордер № 51 від
07.12.2006р па суму 641,78 грн. виданий ОСОБА_22
- Видатковий касовий ордер №61 від
27.12.2006р. на суму 1000,00 грн. виданий ОСОБА_23.;
- Видатковий касовий ордер № 62 від
27.12.2006р. на суму 833,33 грн. виданий ОСОБА_24.;
- Видатковий касовий ордер № 63 від
27.12.2006р. на суму 833,33 грн. виданий ОСОБА_25.
10.07.09 відповідачем було винесено
рішення № 0002652330/0, яким за порушення п.1, п.2 ст.3, п.1 ст.17 Закону
України «Про застосування реєстраторів розрахункових документів у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг»було визначено суму штрафних
санкцій в розмірі 194 101,00 грн.
Як вбачається з матеріалів справи,
позивач зазначені видаткові касові ордери були оформлені позивачем на підставі
заяв про повернення передоплати, внесеної за придбання автомобіля (як приклад у
справі міститься копі заяви ОСОБА_13. та відповідно видатковий касовий ордер,
оформлений за її заявою). Фактичні обставини згаданих розрахункових операцій
відповідачем не заперечуються.
Відповідно до Закону України «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг»передбачено, що реєстратори розрахункових операцій
застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або
юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими
підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють
операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із
застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу
товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а
також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які
виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти (ст.1).
Відповідно до п.12 ст.9 Закону
України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг»зазначено, що реєстратори розрахункових
операцій не застосовуються, якщо в місці отримання товарів (надання послуг)
операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля
тощо).
Відповідно до п.1.2 Положення про
ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого
постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 р. № 637
під готівковими розрахунками розуміються платежі готівкою підприємств
(підприємців) та фізичних осіб за реалізовану продукцію (товари, виконані
роботи, надані послуги), а також за операціями, які безпосередньо не пов'язані
з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна.
Згідно з Постанова Правління
Національного банку України "Про затвердження Інструкції про безготівкові
розрахунки в Україні в національній валюті" від 21.01.2004 № 22 під
безготівковими розрахунками розуміється перерахування певної суми коштів з
рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками
за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу
банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на
підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному
вигляді.
Як встановлено судом, позивач
здійснював розрахунки з клієнтами (покупцями) згідно з договором 12.08.2003,
укладеним з ВАТ «Укргазбанк», за яким прийняті платежі від фізичних та
юридичних осіб перераховуються банком на рахунок позивача.
Таким чином, судом встановлено, що
позивач не здійснював готівкових розрахунків в місці продажу автомобільної
продукції покупцям. Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи позивачем
було дотримано вимоги п. 3.4 Положення про ведення касових операцій у
національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного
банку України від 15 грудня 2004 р. № 637, згідно з яким видача готівки з кас
проводиться за видатковими касовими ордерами або видатковими відомостями.
Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або
працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових
ордерів можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо. Тобто, не
зважаючи на те, що позивач не здійснював готівкових розрахунків, ним були
оформлені видаткові касові ордери на отримання покупцям грошових коштів,
сплачених як перший внесок за договорами купівлі-продажу автомобілів.
Статтею 2 Кодексу адміністративного
судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є
захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних
осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної
влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів
при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в
тому числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть
бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних
повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності
Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового
провадження.
Зважаючи на викладене, суд приходить
до висновку, що позивачем не було допущено порушень вимог законодавства про
здійснення касових операцій та застосування реєстраторів розрахункових
операцій, таким чином звернення позивачем до суду є обґрунтованим.
Крім того, судом оскаржуване
позивачем рішення відповідача було перевірено на відповідність вимогам ч.3 ст.2
Кодексу адміністративного судочинства України та встановлено, о оскаржуване
рішення прийнято з порушенням пунктів 3-6 ч.3 ст.2 цього Кодексу.
Суд також звертає увагу на
невиконання відповідачем обов'язку, покладеного на нього в силу ст.71 Кодексу
адміністративного судочинства України.
Враховуючи вищезазначене, суд
всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст.86 Кодексу
адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та
заслухавши пояснення представників сторін по справі, вважає, що позовні вимоги
підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94,
160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний
адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Дочірнього підприємства
"Авто-Київ" задовольнити
повністю.
2. Скасувати податкове рішення ДПІ
у Святошинському районі м. Києва від 10.07.2008
№ 0002652330/0.
3. Судові витрати в сумі 3,40 грн.
присудити на користь Дочірнього
підприємства "Авто-Київ" за
рахунок Державного бюджету України.
Постанова набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого
Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення
цього строку.
Постанова може бути оскаржена до
суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими
ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви
про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів
апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання
заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений
для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дата
виготовлення і підписання повного тексту постанови -16.10.08 р.
Суддя
Арсірій
Р.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2009 |
Оприлюднено | 07.05.2009 |
Номер документу | 3498244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні