21/215пн
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
16.02.2009 р. справа №21/215пн
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Величко Н.Л.
суддів Алєєвої І.В. , М'ясищева А.М.
за участю представників сторін:
від позивача:Глущенко А.В. –№ 05/01-09 від 05.01.2009р.,
від відповідача:Киян М.В. - за дов. № 01-31-1419 від 17.07.2008р., Погорєлов О.І. – генеральний директор (протокол № 4 від 01.08.2006р.)
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргуТовариства з обмеженою відповідальністю "Тріо", м.Краматорськ
на рішення господарського суду
Донецької області
від19.01.2009 року
по справі№21/215пн (Матюхін В.І.)
за позовомКраматорської міської ради, м.Краматорськ
до відповідачаТовариства з обмеженою відповідальністю "Тріо" м.Краматорськ
проспонукання до укладення договора
В С Т А Н О В И В:
1. Стислий виклад суті рішення місцевого господарського суду.
18.11.2008р. Краматорська міська рада звернулась з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “ТРИО” про зобов'язання укласти додаткову угоду до договору № 591 від 25.07.07р. оренди землі, розташованої за адресою: м. Краматорськ, вул. Шкадінова, 49.
Рішенням господарського суду від 17.11.2008р. у справі № 17/139пд (суддя Матюхін В.І.) позовні вимоги задоволенні частково , абзац 1 пункту 9 договору № 591 від 25.07.07р. оренди землі, розташованої за адресою: м. Краматорськ, вул. Шкадінова, 49 змінений і викладений в такій редакції: “Орендна плата за землю сплачується “Орендарем” виключно у грошовій формі і з 01.04.2008р. у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить річна: (115,87 х 2,623 х 3020,0) х 3% = 27 535,80грн.".
В іншій частині позову відмовлено.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю “ТРИО”, м. Краматорськ на користь Краматорської міської ради 42,50грн. на відшкодування витрат по сплаті державного мита, 59,00грн. на відшкодування витрат по сплаті послуг інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
2. Підстави з яких порушене питання про перегляд рішення
Відповідач подав апеляційну скаргу на рішення господарського суду Донецької області в якому просить його скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову Краматорської міської ради відмовити та додаткову угоду до Договору оренди землі №591 від 25.07.2007 року,
розташованої за адресою: М.Краматорськ, вул. Шкадінова,49, в частині визначення дати, з якої здійснюється збільшення розміру орендної плати за землю, прийняти у редакції ТОВ "ТРИО", тобто з 01 січня 2009 року.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що рішення ухвалено з порушенням норм матеріального права.
Однією із суттєвих умов договору оренди землі є орендна плата за землю, її розмір та порядок внесення. Статтею 21 Закону України „Про оренду землі" та статтею 19 Закону України „Про плату за землю" встановлено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди.
Зазначає, що принциповою розбіжністю в змінах розміру орендної плати, що пропонуються орендодавцем, є дата, з якої ці зміни набувають чинності. На думку орендодавця орендна плата повинна збільшитися з 01.04.2008р., однак, на думку відповідача, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-рп певні положення Закону №107-УІ, на які посилався у своєму рішенні орендодавець, визнано неконституційними, в зв'язку з цим вони втратили чинність з моменту його прийняття, а саме з 22.05.2008 року.
Відповідно до положень ст.4 ГПК України господарський суд не застосовує акти державних та інших органів, якщо ці акти не відповідають законодавству України.
Крім того, на момент направленні позивачем додаткової угоди до договору оренди землі №591 від 25.07.2007 року діяв новий Закон України від 03.06.2008 року №309-VI „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, яким, зокрема, до ст.21 Закону України "Про оренду землі", внесено зміни, аналогічні тим, що внесені до цієї статті Законом №107-УІ. В зв'язку з цим, збільшення або зменшення розміру орендної плати можливо лише після цієї дати (03.06.2008р.), тому вважає бажання орендодавця змінити розмір орендної плати з 01 квітня 2008 року є незаконним.
Відповідач зазначає, що відповідно до положень ст.17 Закону України "Про плату за землю" податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки на базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
У судовому засіданні представник ТОВ "ТРИО" підкреслював той факт, що наше підприємство щомісячно, своєчасно і в повному обсязі сплачує орендну плату за землю в розмірі, згідно до умов діючого договору. Станом на 01.01.2009 року орендна плата за землю сплачена у повному обсязі, заборгованості не має.
В зв'язку з цим, враховуючи вищевказані норми діючого законодавства України, підвищення розміру орендної плати можливо виключно з дати внесення відповідних змін до договору оренди землі та підписання додаткової угоди.
3.Доводи викладені у відзиві на апеляційну скаргу
Позивач вважає рішення суду законним та обґрунтованим і просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення, з тих підстав, що рішення суду винесено в повній відповідності з нормами матеріального та процесуального права, при цьому були належним чином з'ясовані та доведені всі обставини, що мають значення для справи, а висновки суду повністю відповідають цим обставинам.
4. Апеляційною інстанцією встановлено:
Рішенням від 20.06.2007р. за №12/V-33 "Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу земельних ділянок в оренду" Краматорська міська рада затвердила проекти землеустрою по відведенню земельних ділянок юридичним і фізичним особам та передала цим особам в оренду строком на 2 роки земельні ділянки, у тому числі Товариству з обмеженою відповідальністю “ТРИО” (код ЄДРПОУ 23112411) ділянку площею 0,3020га по вул. Шкадінова, 49 для обслуговування кінотеатру з благоустроєм прилеглої території (кадастровий номер 1412900000:00:003:0390) (а.с.13-15).
На підставі вказаного рішення між Краматорською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю “ТРИО” (Орендар) був укладений договір оренди землі № 591 від 25.07.2007р., пунктом 1 якого передбачено, що Краматорська міська рада надає, а ТОВ “ТРИО” приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: м. Краматорськ, вул. Шкадінова, 49. Цим же пунктом обумовлена категорія землі за функцією використання, а саме –“землі комерційного використання” (а.с.9-10).
Договір оренди землі № 591 від 25.07.2007р. в цей же день був зареєстрований у Краматорському міському відділі Донецької регіональної філії Державного підприємства “Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах”, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 040715800591.
Пунктом 9 договору сторони домовились, що “орендна плата за землю сплачується “Орендарем” виключно у грошовій формі з 29.04.07р. (з дня наступного за датою закінчення терміну дії попереднього договору) у розмірі 1,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить річна - 13 390,00грн.: 2007р.: (115,87 х 2,551 х 3020,0) х 1,5% = 13 390,00грн.
Згідно п.10 договору обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням її цільового призначення і коефіцієнтів, визначених законодавством. На наступні роки обчислення орендної плати за землю здійснюється “Орендарем” самостійно, відповідно до чинного законодавства, щорічно станом на 1 січня поточного року з урахуванням коефіцієнту індексації грошової оцінки землі, доведеного Держкомземом України.
Пунктом 13 договору № 591 від 25.07.2007р. передбачено, що розмір орендної плати переглядається щорічно у разі затвердження міською радою інших розмірів орендної плати за землю.
Пунктом п.34 договору обумовлено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін і у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується в судовому порядку.
Згідно акту приймання-передачі в оренду земельної ділянки від 25.07.2007р. Краматорська міська рада передала ТОВ “ТРИО” земельну ділянку площею 0,3020га за кадастровим номером 1412900000:00:003:0390 для обслуговування кінотеатру з благоустроєм прилеглої території по вул. Шкадінова, 49, у м. Краматорську (а.с.11).
12.03.2008р. Краматорською міською радою з посиланням на Закон України “Про Державний бюджет на 2008р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 28.12.2007р. №107-VI та з метою збільшення дохідної частини міського бюджету, стимулювання ефективного та раціонального використання земель на території м. Краматорська було прийнято рішення №18/V-12 “Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки на території м. Краматорська у відсотках від нормативної грошової оцінки земельних ділянок”, яким міська рада керуючись ст.ст.21, 22 Закону України “Про оренду землі”, ст.5 Закону України “Про оцінку земель”, п.35 ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” затвердила нові розміри орендної плати за земельні ділянки на території м. Краматорська (п.1) і встановила, що рішення набуває чинності з 01.04.08р (п.5). Цим же рішенням (п.3) міськрада доручила управлінню регулювання земельних відносин, охорони навколишнього природного середовища та Краматорському міському управлінню земельних ресурсів здійснити заходи щодо внесення змін в чинні договори оренди і вирішила вважати таким, що втратило чинність рішення Краматорської міської ради від 20.01.2004р. №16/IV–11 “Про встановлення розмірів орендної плати за земельні ділянки” (а.с.17-20).
Зазначене рішення Краматорської міської ради №18/V-12 від12.03.08р. “Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки на території м. Краматорська у відсотках від нормативної грошової оцінки земельних ділянок” було опубліковане у газеті “Краматорська правда” №12 від 20.03.08р. (а.с.16).
У жовтні 2008 року Краматорською міськрадою був підготовлений і 20.10.08р. переданий відповідачеві проект додаткової угоди №1/591 до укладеного між сторонами договору оренди землі, яким рада запропонувала внести такі зміни і доповнення (а.с.11а):
- абз.1 п.9 викласти в такій редакції: “Орендна плата за землю сплачується “Орендарем” з 01.04.2008р. виключно у грошовій формі у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить річна: (115,87 х 2,623 х 3020,0) х 3% = 27 535,80грн.;
- п.13, яким визначені випадки (підстави) щорічних переглядів розмірів орендної плати, доповнити таким абзацом: “збільшення розмірів нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в цьому випадку “Орендар”зобов'язаний самостійно коригувати орендну плату згідно довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки”;
- п.28, яким визначені права “Орендодавця”, доповнити абзацом такого змісту: “Орендодавець” має право не продовжувати термін дії договору оренди при умові недотримання “Орендарем”вимог діючих правил благоустрою території по забезпеченню чистоти і порядку ”;
- п.31, яким визначені обов'язки “Орендаря”, доповнити абзацом такого змісту:
“Орендар” повинен:
забезпечити та несе відповідальність за утримання земельної ділянки та прилеглої до неї території в належному санітарному стані, за дотриманням вимог правил благоустрою території по забезпечення чистоти і порядку згідно вимог Закону України “Про благоустрій населених пунктів ” та “Правил благоустрою м. Краматорська ”;
самостійно коригувати орендну плату за землю у разі зміни розмірів нормативної грошової оцінки земельної ділянки, її індексації, затвердження міською радою інших розмірів орендної плати за землю;
у місячний термін з моменту зміни розмірів нормативної грошової оцінки земельної ділянки одержати довідку управління земельних ресурсів м. Краматорська про нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки і надати її копію “Орендодавцю” та податковій інспекції за місцем обліку ”;
- п.35, яким визначені випадки припинення дії договору оренди, доповнити абзацом такого змісту: “після закінчення строку, на який було укладено договір, якщо жодна із сторін за цим договором не виявила бажання продовжити його дію, “Орендар” повертає за актом прийому-передачі “Орендодавцю” земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в строкове платне користування ”;
- абз.2 п.36, яким визначені випадки припинення дії договору оренди шляхом його розірвання за рішенням суду, після слів “… перешкоджає її використанню” доповнити такими словами: “несплати розміру орендної плати протягом більш трьох місяців”.
22.10.08р. відповідачем проект додаткової угоди №1/591 був повернений міськраді з протоколом розбіжностей, яким ТОВ “ТРИО” (а.с.32):
- не погодилось на зміну абз.1 п.9 договору оренди з посиланням на п.41 договору, яким передбачено, що договір оренди набирає чинності після його підписання та державної реєстрації;
- ніяк не відреагувало на інші пропозиції міськради щодо внесення змін і доповнень до пунктів 13, 28, 31, 35 та 36 договору;
- запропонувало міськраді п.29 договору, яким визначені обов'язки “ Орендодавця ” , доповнити абзацом такого змісту: “вчасно, письмово інформувати “ Орендаря ” у разі зміни орендної плати чи інших змін умов плати за оренду наданої землі ”.
5. Мотиви, з яких суд апеляційної інстанції виходив при прийнятті постанови:
Згідно з роз'ясненнями Пленуму Верховного Суду України, викладеними у п.1 постанови від 29.12.1976р. №11 “Про судове рішення ”, рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши всі обставини справи, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.
Суд першої інстанції задовольняючи частково позов Краматорської міської ради та викладаючи абзац 1 пункту 9 договору № 591 від 25.07.07р. в редакції позивача, виходив з того, що п.13 договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається щорічно у разі затвердження міською радою інших розмірів орендної плати за землю, пп.4 п.8 р.11 Закону України “Про Державний бюджет на 2008р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від 28.12.2007р. №107-VI внесено зміни до ч.4 ст.21 Закону України "Про оренду землі" щодо підвищення нижньої межі річної орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008р. №10-рп/2008 по справі №1-28/2008 зміни, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу ІІ Закону України “ Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від 28.12.2007р. №107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) за формальними ознаками, 12.03.2008р радою прийняте рішення про підвищення розмірів орендної плати з 1.04.2008р., згідно додатку до рішення орендна плата за земельні ділянки,які використовуються для використовуються для обслуговування кінотеатрів складає 3% від грошової оцінки землі.
Як вбачається з матеріалів справи предметом позову є внесення змін до договору оренди, сторони визнають необхідність внесення змін до договору щодо збільшення розміру орендної плати ,відповідно до змін, які відбулися у законодавстві, розбіжності між сторонами стосуються дати, з якої повинно бути змінено розмір орендної плати за землю в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки –в редакції “Орендодавця”: “з 01.04.2008р.”, в протоколі розбіжностей “Орендаря”: “з 01.01.2009р.”
Зі змісту рішення Краматорської міської ради від 12.03.08р. № 18\У-12 вбачається,що підставою для перегляду розмірів орендної плати визначено Закон України “Про Державний бюджет на 2008р. та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від 28.12.2007р. №107-VI та частини 4 ст.21 Закону України “Про оренду землі ”
Підпунктом 4 пункту 8 розділу ІІ Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від 28.12.2007р. №107-VI внесено зміни до частини 4 ст.21 Закону України “Про оренду землі ” щодо збільшення річної орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008р. № 10-рп/2008 по справі №1-28/2008 зміни, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу ІІ Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від 28.12.2007р. №107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними). Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008р. №10-рп/2008 по справі №1-28/2008 зміни, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу ІІ Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від 28.12.2007р. №107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), тобто такими, що не відповідають законодавству України.
Згідно до ст.4 ГПК України господарський суд не застосовує акти державних та інших органів ,якщо ці акти не відповідають законодавству України.
Таким чином, суд першої інстанції помилково дійшов висновку про правомірність вимоги позивача про внесення змін до договору оренди щодо збільшення орендної плати з 1 квітня 2008 року на підставі рішення Краматорської міської ради від 12.03.08р. № 18\У-12 .
На момент направлення позивачем додаткової угоди до договору оренди землі від 25.07.2007р. №591 діяв новий Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від 03.06.2008р. №309-VІ (чинний з 04.06.2008р.) з відповідними тарифами за землю.
Згідно ст.21 Закону України від 06.10.1998р. № 161-ХІУ "Про оренду землі" (із змінами та доповненнями внесеними Законом від 03.06.2008р.) розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю").
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою:
для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю";
для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".
Статтею 2 Закону України від 03.07.92 N 2535-XII "Про плату за землю" із змінами та доповненнями встановлено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.
Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників угод про розподіл продукції, сплачують земельний податок. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Статтею 7 Закону України " Про плату за землю" встановлено ,що ставки земельного податку з земель,грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі 1% від їх грошової оцінки.
Підставою для нарахування земельного податку, як визначено статтею 13 Закону "Про плату за землю" N 2535-XII , є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Тобто, відповідно до законодавства розмір орендної плати встановлюється за згодою сторін, але плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності не може бути меншою ніж встановлено ст.21 Закону України від 06.10.1998р. № 161-ХІУ "Про оренду землі"
У зв'язку з тим, що законом, який набрав чинності з 04.06.08р. підвищено мінімальний розмір орендної плати, сторони повинні були привести договір у відповідність з Законом України "Про оренду землі".
У судовому засіданні представник відповідача наполягав на тому, що застосування нових тарифів можливо лише з 01.01.2009 року посилаючись на те, що додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки він отримав у жовтні 2008 року, а протокол розбіжностей направив позивачу 22.11.2008 року.
Судова колегія ці посилання відповідача не приймає до уваги, оскільки відповідно до положень ст.17 Закону України “Про плату за землю” від 03.07.1992р. №2535-ХІІ (зі змінами та доповненнями) податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, тому нові ставки мінімального розміру орендної плати повинні застосовуватися з наступного податкового періоду після набрання чинності Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008р. №309-VІ (чинний з 04.06.2008р.), а саме з 01.07.2008 року, і саме з цієї дати повинні бути внесені зміни до договору оренди землі щодо збільшення розміру орендної плати, яка була встановлена в договорі на рівні її мінімального розміру.
За таких підстав судова колегія вважає, що рішення господарського суду у частині задоволення позову Краматорської міської ради, м. Краматорськ та викладення абзацу 1 пункту 9 договору оренди землі № 591 від 25.07.2007р. у редакції позивача: “Орендна плата за землю сплачується “Орендарем” виключно у грошовій формі і з 01.04.2008р. у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить річна: (115,87 х 2,623 х 3020,0) х 3% = 27 535,80грн." підлягає скасуванню та у позові у цій частині відмовлено.
Судом першої інстанції у іншій частині позовних вимог правомірно відмовлено у задоволенні, оскільки згідно п.2 ст.651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною, а також позивач не довів, що відповідачем порушувались умови договору оренди землі, та що істотно змінились обставини, якими сторони керувалися при його укладенні.
На підставі викладеного, керуючись ст.101, ст.102, п.2 ст.103, п.4 ч.1 ст.104, ст.105 Господарського процесуального кодексу , судова колегія -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРИО", м. Краматорськ задовольнити частково.
Рішення господарського суду Донецької області від 19.01.2009р. у справі № 21/215пн скасувати в частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
У позові Краматорській міській раді, м. Краматорськ до Товариства з обмеженою відповідальністю “ТРИО” щодо викладення абзацу 1 пункту 9 договору оренди землі № 591 від 25.07.2007р. у такій редакції" "Орендна плата за землю сплачується "Орендарем" виключно у грошовій формі і з 01.04.2008р. у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить річна: (115,87 х 2,623 х 3020,0) х 3% = 27 535,80грн." –відмовити.
В іншій частині рішення господарського суду Донецької області залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через Донецький апеляційний господарський суд.
Головуючий Н.Л. Величко
Судді: І.В. Алєєва
А.М. М'ясищев
Постанова підписана 19.02.2009р.
Надруковано: 5 прим.
1. позивачу
2. відповідачу
3 у справу
4 ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2009 |
Оприлюднено | 07.05.2009 |
Номер документу | 3500812 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Величко Н.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні