ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2013 року 12:30 Справа № 808/7347/13-а м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Урсуленко Ю.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Відкритого акціонерного товариства «Токмацький агропромпостач» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, -
за участю представників: від позивача - не прибув, від відповідача - не прибув,-
ВСТАНОВИВ:
13.09.2013 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Токмацької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - позивач або Токмацька ОДПІ) до Відкритого акціонерного товариства «Токмацький агропромпостач» (далі - відповідача або ВАТ «Токмацький агропромпостач»), у якому позивач просить суд стягнути з відповідача кошти у розмірі суми податкового боргу - 290 020,55 грн. з рахунків у обслуговуючих його банках.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що станом з 13.01.2012 по 01.08.2013 загальна заборгованість відповідача перед бюджетом складає 290 020,55 грн. Податковий борг виник в результаті несплати відповідачем суми податкового зобов'язання, нарахованого позивачем у податковому повідомленні-рішенні від 26.04.2013 № 0000162201, прийнятого на підставі Акту перевірки від 10.04.2013 № 381/22/00904121 Відкритого акціонерного товариства «Токмацький агропромпостач». Також, за несвоєчасну сплату узгоджених сум податкових зобов'язань відповідачу нараховану пеню в розмірі 60 899,55 грн. Позивачем здійснено всі необхідні заходи, передбачені діючим законодавством, щодо стягнення з відповідача податкового боргу. Проте на сьогоднішній день сума податкового боргу залишається не сплаченою відповідачем.
Представник позивача у судове засідання не з'явився. До суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, в порядку письмового провадження, за наявними в матеріалах справи доказами. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить задовольнити адміністративний позов.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання повідомлений належним чином. Поштова кореспонденція, направлена на адресу відповідача, повернулась до суду з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання».
За приписами ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Керуючись приписами ч. 11 ст. 35, ст. 41, ч. 4 ст. 128 КАС України суд розглянув справу на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
Відкрите акціонерне товариство «Токмацький агропромпостач» (ідентифікаційний код 00904121) зареєстроване як юридична особа Токмацькою районною державною адміністрацією 25.12.1996 за адресою: 71709, Запорізька область, м. Токмак, вул. Куйбишева, буд. 4, - що підтверджується копією Довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 24/6124 від 05.12.2000.
Згідно з Довідкою про взяття на облік платника податків б/н від 01.08.2013, ВАТ «Токмацький агропромпостач» взяте на облік до Токмацької ОДПІ 15.01.1997 за № 27.
Станом на час розгляду адміністративної справи у суді за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість у сумі 290 020,55 грн., в тому числі за основним платежем сума боргу становить 183 297,00 грн., за штрафними санкціями - 45 824,00 грн. та пеня у сумі 60 899,55 грн.
Податковий борг з податку на додану вартість виник з наступних підстав.
Судом встановлено, що у зв'язку з виявленою недостовірністю даних, що містяться у податковій декларації з ПДВ, поданій платником податків згідно висновку відділу оподаткування юридичних осіб, з 09.04.2013 по 10.04.2013 працівниками Токмацької ОДПІ проведено позапланову невиїзну перевірку ВАТ «Токмацький агропромпостач» з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість за період з 01.05.2010 по 31.05.2013. В ході перевірки встановлено порушення відповідачем п. 9.8 ст. 9 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», а саме занижено суму податкових зобов'язань за травень 2010 на 183 297,00 грн., що відображено в Акті від 10.04.2013 № 381/22/00904121, складеному за результатами даної перевірки.
26.04.2013 на підставі Акту перевірки від 10.04.2013 № 381/22/00904121 Токмацькою ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000162201, яким відповідачу нараховано суму грошового зобов'язання за основним платежем у розмірі 183 297,00 грн. та штрафну санкцію з податку на додану вартість в розмірі 45 824,00 грн.
Вищевказане податкове повідомлення-рішення надсилалось на юридичну адресу ВАТ «Токмацький агропромпостач» засобами поштового зв'язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та отримано уповноваженою особою відповідача 03.05.2013, про що свідчить поштове повідомлення, яке міститься в матеріалах справи.
Вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем не оскаржено, ні в судовому, а ні в адміністративному порядку, отже вважається узгодженим.
Сума, зазначена у податковому повідомленні-рішенні № 0000162201 від 26.04.2013 відповідачем у встановлені законодавством строки сплачена не була, у зв'язку з чим набула статусу податкового боргу.
Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нараховано пеню у розмірі 60 899,55 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме відповідно до положень Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21 грудня 2000 року (у редакції, чинній на час формування податкових вимог, далі - Закон України № 2181-ІІІ) були сформовані податкові вимоги - №1/500 від 04.04.2002 та №2/523 від 13.05.2002, які отримані головним бухгалтером підприємства відповідача Московець Н.К. 08.04.2002 та 17.05.2002 відповідно, що підтверджується особистим підписом даної особи на корінцях зазначених податкових вимог.
Отже, станом на 22.10.2013 загальна сума боргу відповідача перед бюджетом з податку на додану вартість складає 290 020,55 грн., який до теперішнього часу не погашений.
Оцінивши надані документи та матеріали, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Згідно зі ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У п.57.3. ст. 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
В пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
За правилами пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом;
Згідно з п.п. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
Пунктом 129.4 ст. 129 ПК України передбачено, що пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Пунктом 59.1. ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 ПК України податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до приписів п.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до п. 59.3. ст. 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 59.4. ст.59 ПК України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Вищенаведеним нормативним актом не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках.
Аналогічні положення містив Закон України №2181-ІІІ, який діяв на момент винесення податкових вимог.
Відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 Інструкції про порядку ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контролю за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої Наказом ДПА України від 18.07.2005 № 276 (далі - Інструкція № 276), з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
У п. 3.6 Інструкції № 276 зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).
Згідно п. 4.1 Розділу 4 Інструкції № 276 нарахуванню в особових рахунках платників підлягають, зокрема, податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, самостійно визначені платником; податкові зобов'язання, штрафні санкції та пеня, нараховані органом державної податкової служби та узгоджені платником відповідно до чинного законодавства.
Податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри. Нарахування податкових зобов'язань та штрафних санкцій, що самостійно визначені та узгоджені платником, обліковується у розділі «Нараховано платежів - зменшено платежів» за відповідними кодами операцій (п. 4.2.1 Розділу 4 Інструкції № 276).
Токмацькою ОДПІ на підтвердження податкового боргу відповідача у розмірі 290 020,55 грн., а також на підтвердження факту безперервності зазначеного податкового боргу надано наступні докази, а саме:
- облікові картки платника податку (зворотній бік, скорочена форма) ВАТ «Токмацький агропромпостач» з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з 2003 року по 2013 рік;
- довідку про податковий борг ВАТ «Токмацький агропромпостач» за період з 13.01.2012 по 21.10.2013 станом на 21.10.2013;
- розрахунок штрафних санкцій за порушення податкового законодавства за період з 01.05.2010 по 31.05.2010.
На момент розгляду справи в суді, вказана сума податкового зобов'язання відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена.
Відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Зважаючи на несплату у добровільному порядку відповідачем податкової заборгованості Токмацька ОДПІ звернулась до суду із позовом про стягнення з відповідача зазначеного податкового боргу.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем податкової заборгованості. На протязі розгляду справи відповідачем не надано суду жодних заперечень стосовно заявлених позовних вимог, а також будь-яких доказів, які б спростовували доводи позивача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими, доведеними та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках Відкритого акціонерного товариства «Токмацький агропромпостач» (код ЄДРПОУ 00904121), обслуговуючих такого платника податків кошти у розмірі суми податкового боргу - 290 020,55 грн. (двісті дев'яносто тисяч двадцять гривень 55 копійок) на р/р 31112029700014, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, ОКПО - 37942194, отримувач - Токмацьке УК/Токмак/14010100.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Д. В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2013 |
Оприлюднено | 13.11.2013 |
Номер документу | 35097141 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні