cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 235-23-25
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" листопада 2013 р. Справа № 911/3533/13
За позовом Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
до Борівського комбінату комунальних підприємств
про стягнення 15 000грн.
Суддя Горбасенко П.В.
За участю представників:
від позивача Євтушок І.В. (дов. № 02-08-1/947 від 23.04.2013р.);
від відповідача Сідоров В.А. (розпор. № 49 від 01.11.2012р.).
Обставини справи:
Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі - позивач) звернулося з позовом до Борівського комбінату комунальних підприємств (далі - відповідач) про стягнення 15 000грн. штрафу та 15 000грн. пені.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Адміністративної колегії Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України „Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" № 69 від 10.07.2012р. у справі № 657/61-р-02-06-12 на відповідача був накладений штраф, зокрема: 5 000грн., 5 000грн. та 5 000грн., всього 15 000грн., у зв'язку з вчиненням відповідачем, порушення, передбаченого п. 2 ст. 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції", п. 1 ч. 2 ст. 13 Закону України „Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій у межах Борівської селищої ради, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з централізованого водопостачання у межах Борівської селищної ради, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановить за умов існування значної кокуренції на ринку та у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з вивезення ТПВ у межах Борівської селищної ради, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку. Враховуючи, що відповідачем у визначений Законом України „Про захист економічної конкуренції" строк накладений штраф не сплачено, позивачем відповідачу було нараховано пеню за період з 01.10.2012р. по 09.09.2013р. у сумі 70 500грн. Враховуючи законодавчі обмеження, встановлені ч. 5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції", де передбачено, що розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України, позивач просить стягнути з відповідача 15 000грн. пені.
Ухвалою господарського суду Київської області від 10.09.2013р. порушено провадження у справі № 911/3533/13, розгляд справи призначено на 27.09.2013р.
У судових засіданнях 27.09.2013р. та 07.10.2013р. оголошено перерву до 07.10.2013р. та 08.11.2013р. відповідно.
07.11.2013р. до канцелярії господарського суду Київської області від представника позивача, в порядку ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог № 05-08.1/2944 від 07.11.2013р. (вх. № 23273 від 07.11.2013р.), згідно якої останній зменшив розмір позовних вимог та просив суд стягнути з відповідача 15 000грн. пені, яка прийнята судом.
У судовому засіданні 08.11.2013р. представник позивача підтримав позов повністю з урахуванням зменшення розміру позовних вимог, представник відповідача визнав зменшені позовні вимоги.
Заяв чи клопотань про застосування позовної давності до вимог позивача відповідачем не заявлено.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши пояснення представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Адміністративної колегії Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України „Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" № 69 від 10.07.2012р. у справі № 657/61-р-02-06-12 (а.с. 9-18) визнано дії Борівського комбінату комунальних підприємств, які полягають у безпідставному завищенні витратної частини тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, у безпідставному завищенні витратної частини тарифу на послуги з централізованого водопостачання, у безпідставному завищенні витратної частини тарифу на послугу з приймання ТПВ на сміттєзвалище Фастівського ККП, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п. 2 ст. 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції", п. 1 ч. 2 ст. 13 Закону України „Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринках з надання відповідних послуг, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, на Борівський комбінат комунальних підприємств накладено штраф у розмірі 5 000грн., 5 000грн. та 5 000грн., всього 15 000грн.
Рішенням Адміністративної колегії Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України „Про надання розстрчоки сплати штрафу Борівського комбінату комунальних підприємств, накладеного Рішенням від 10.07.2012 № 69" № 78 від 10.09.2012р. (а.с. 19-21) розстрочено розмір штрафу, накладеного рішенням адміністративної колегії Відділення № 69 від 10.07.2012р., відповідно до такого графіку сплати: - вересень 2012р. - 5 000грн., жовтень 2012р. - 5 000грн., листопад 2012р. - 5 000грн.
Відповідач накладений на нього рішенням Адміністративної колегії Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України „Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" № 69 від 10.07.2012р. у справі № 657/61-р-02-06-12 штраф у розмірі 15 000грн. сплатив з простроченням строку, зокрема: 1 000грн. - 01.11.2012р., 2 000грн. - 28.12.2012р., 1 000грн. - 29.04.2013р. та 11 000грн. - 24.09.2013р., що підтверджується банківськими виписками (а.с. 46-49) та листом Васильківської ОДПІ № 107/10/20 від 22.10.2013р. (а.с. 62).
Предметом позову, з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог № 02-08.1/2944 від 07.11.2013р. (а.с. 59-61), є вимога про стягнення 15 000грн. пені.
Згідно ч. 6 ст. 40 Господарського кодексу України Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення у встановленому законом порядку розглядають справи про недобросовісну конкуренцію та інші справи щодо порушення антимонопольно-конкурентного законодавства, передбачені законом.
Статтею 216 ГК України передбачено, що учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
У відповідності з ч. 1 ст. 218 ГК України, підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має, зокрема, повноваження розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами.
Відповідно до ст. 25 Закону України „Про Антимонопольний комітет України" з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.
Відповідно до п. 2 ст. 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції" порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є зловживання монопольним (домінуючим) становищем.
Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу (ч. 3 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції").
Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.
Згідно ч.ч. 7, 9 ст. 56 Закону України „Про захист економічної конкуренції" у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню у судовому порядку. Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.
Суд встановив, що станом на момент судового розгляду справи рішення Адміністративної колегії Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України „Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" № 69 від 10.07.2012р. у справі № 657/61-р-02-06-12 (а.с. 9-18) та рішення Адміністративної колегії Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України „Про надання розстрчоки сплати штрафу Борівського комбінату комунальних підприємств, накладеного Рішенням від 10.07.2012 № 69" № 78 від 10.09.2012р. є чинними та не оскаржені в адміністративному чи судовому порядку, відповідач накладений на нього рішенням № 69 від 10.07.2012р. штраф у розмірі 15 000грн. сплатив з простроченням строку, зокрема: 1 000грн. - 01.11.2012р., 2 000грн. - 28.12.2012р., 1 000грн. - 29.04.2013р. та 11 000грн. - 24.09.2013р., що підтверджується банківськими виписками (а.с. 46-49) та листом Васильківської ОДПІ № 107/10/20 від 22.10.2013р. (а.с. 62).
Перевіривши наданий позивачем розрахунок пені за період прострочення оплати відповідачами штрафу з 01.10.2012р. по 09.09.2013р. (940 днів прострочення), суд вважає його арифметично вірним та таким, що відповідає законодавчому обмеженню її максимального розміру.
Зважаючи на те, що підставою для стягнення заявленої суми пені є несвоєчасна сплата відповідачем суми штрафу, накладеного рішенням Адміністративної колегії Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України „Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" № 69 від 10.07.2012р. у справі № 657/61-р-02-06-12, яке не було оскаржено в адміністративному чи судовому порядку, а також враховуючи обґрунтованість заявленого періоду нарахування та розміру пені, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача 15 000грн. пені є обґрунтованими, підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами і відповідно підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Враховуючи, що відповідач не звільнений від сплати судового збору згідно ст. 5 Закону України „Про судовий збір" витрати по сплаті судового збору, відповідно до статей 44, 49 ГПК України, покладаються судом на відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Борівського комбінату комунальних підприємств (08520, Київська обл., Фастівський район, смт. Борова, вул. Івана Франка, буд. 26; код ЄДРПОУ 13710890) до Державного бюджету України на рахунок Управління Державного казначейства України за місцем знаходження платника податків, за кодом бюджетної класифікації доходів 21081100 (символ звітності 106) 15 000 (п'ятнадцять тисяч гривень) 00 коп. пені.
3. Стягнути з Борівського комбінату комунальних підприємств (08520, Київська обл., Фастівський район, смт. Борова, вул. Івана Франка, буд. 26; код ЄДРПОУ 13710890) в доход Державного бюджету України 1 720 (одну тисячу сімсот двадцять гривень) 50 коп. судового збору.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено: 12.11.2013р.
Суддя П.В. Горбасенко
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2013 |
Оприлюднено | 13.11.2013 |
Номер документу | 35166569 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Горбасенко П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні