Постанова
від 05.11.2013 по справі 914/1327/13
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" листопада 2013 р. Справа № 914/1327/13

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії

головуючого - судді - Гнатюк Г.М.

суддів - Кравчук Н.М.

- Мирутенка О.Л.

Розглянувши апеляційну скаргу Національного транспортного університету в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспортного університету, м.Львів від 28.08.2013р.

на рішення господарського суду Львівської області від 13.08.2013 року

у справі № 914/1327/13

за позовом: Відділу освіти Галицького району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, м. Львів,

до відповідача 1: Національного транспортного університету, в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспортного університету,

м. Львів,

до відповідача 2: Навчально-виховного комплексу "Школа-гімназія "Галицька", м. Львів,

третя особа 1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Львівська міська рада, м. Львів,

третя особа 2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, м. Львів,

про визнання недійсним договору оренди нежитлового приміщення та зобов'язання звільнити нежитлові приміщення

за участю представників сторін:

від позивача: Хуул О.У. - представник, Гнатковська М.І. - представник

від відповідача-1: Стасів Р.З. - представник;

від відповідача-2: не з'явився;

від третьої особи 1: Гнатковська М.І. - представник

від третьої особи 2: не з'явився.

05.09.2013р. на адресу суду поступила апеляційна скарга Національного транспортного університету в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспортного університету на рішення господарського суду Львівської області від 13.08.2013 року у даній справі.

Розпорядженням голови Львівського апеляційного господарського суду від 09.09.2013 року у склад колегії для розгляду справи №914/1327/13 введено суддів Кравчук Н.М. та Мирутенка О.Л.

Ухвалою суду від 09.09.2013р. зазначена вище апеляційна скарга прийнята до провадження та призначена до розгляду на 22.10.2013р. Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 22.10.2013р. розгляд справи відкладався на 05.11.2013р.

В судове засідання 05.11.2013р. з'явилися представники позивача, відповідача-1 та третьої особи-1, яким роз'яснено їх права та обов'язки, передбачені ст.22 ГПК України.

Відповідач-2 та третя особа-2 не забезпечили явки в судове засідання уповноважених представників. Враховуючи те, що відповідач-2 та третя особа-2 були належним чином повідомлені про час та місце судового засідання, а також відсутність будь-яких клопотань з їх сторони, колегія вважає за можливе розглянути справу за їх відсутності, у відповідності до ст.75 ГПК України, за наявними в ній матеріалами.

Клопотання про технічну фіксацію судового процесу не поступало, заяв про відвід суддів не надходило.

Встановив :

Рішенням господарського суду Львівської області від 13.08.2013р. у справі №914/1327/13 (суддя Синчук М.М.) позов задоволено повністю та визнано недійсним договір оренди нежитлового приміщення №08/11 від 15.11.2011р., укладений між Національним транспортним університетом в особі Навчально-консультаційного центру Національного транспорту університету та Навчально-виховним комплексом "Школа-гімназія "Галицька" і зобов'язано Національний транспортний університет в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспорту університету у м. Львові звільнити нежитлові приміщення загальною площею 200 кв.м. по вул. Замкова, 4 у м. Львові. Крім цього, стягнено з Національного транспортного університету в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспорту університету та з Навчально-виховного комплексу "Школа-гімназія "Галицька" на користь Відділу освіти Галицького району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради по 573,50 грн. судового збору.

Рішення суду мотивоване тим, що у відповідності до ст.204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Зважаючи на те, що Договір №08/11 від 15.11.2011 р., укладено з перевищенням орендодавцем - відповідачем 2 наданих йому повноважень з передачі в оренду майна та з недотриманням визначеного законодавством порядку укладення такого виду правочинів, що встановлено постановою Львівського апеляційного господарського суду від 17.09.2012р. у справі №5015/936/12, яка залишена без змін постановою Вищого господарського суду України від 15.11.2012р., такий правочин є оспорюваний в судовому порядку.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, Національний транспортний університет в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспортного університету оскаржив його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що воно прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, оскільки місцевим господарським судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, у зв'язку з чим просить оскаржуване рішення скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог повністю. Зокрема зазначає, про те, що суд не надав оцінки доказам відповідача щодо повноважень на укладення договорів оренди, а також не надав правової оцінки аргументам відповідача щодо неналежності позивача у даній справі.

У письмовому поясненні на апеляційну скаргу від 18.10.2013р. (вх.№05-04/6214/13 від 21.10.2013р.) і письмовому відзиві від 22.10.2013р. (вх.№05-04/6274/13 від 22.10.2013р.) та в судовому засіданні представники позивача та третьої особи-1 спростовують доводи скаржника та зазначають про законність та обґрунтованість рішення місцевого суду, у зв'язку з чим просять апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржуване рішення залишити без змін.

Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, оцінивши докази, заслухавши пояснення представників позивача, відповідача-1 та третьої особи-1, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку, що рішення господарського суду Львівської області від 13.08.2013р. у справі №914/1327/13 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення, враховуючи наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Відділ освіти Галицького району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради звернувся до суду з вимогою визнати недійсним договір оренди нежитлового приміщення №08/11 від 15.11.2011р., укладений між Національним транспортним університетом в особі Навчально-консультаційного центру Національного транспорту університету та Навчально-виховним комплексом "Школа-гімназія "Галицька", оскільки такий договір укладено з недотриманням визначеного законодавством порядку укладення такого виду правочинів.

Відповідно до п. 1.1. Договору №08/11 від 15.11.2011р., укладеного між Навчально-виховним комплексом школа-гімназія „Галицька" (Орендодавець) та Національним транспортним університетом в особі Навчально-консультаційного центру Національного транспортного університету (Орендар), в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Орендодавець зобов'язується передати Орендареві, а Орендар зобов'язується прийняти у тимчасове користування приміщення, визначене у цьому Договорі, а також зобов'язується сплачувати Орендодавцю орендну плату у відповідності до чинного законодавства, що стосується державних освітянських установ.

Пунктом 1.3. Договору передбачено, що Орендодавець, на правах Балансоутримувача передає частину приміщення (учбові класи та кабінети) на підставі ст. 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна". Приміщення, яке передається в оренду за цим Договором (надалі іменується "приміщення"), знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Замкова, 4 площею 200 кв.м. (п.1.2 Договору).

Пунктом 2.1. Договору передбачено, що приміщення надається в оренду на строк 35 місяців (що становить 2 роки і 11 місяців) з моменту прийняття його за актом приймання-передачі, який є невід'ємною частиною цього Договору.

Факт приймання-передачі орендованого приміщення підтверджується Актом прийому-передачі приміщень НВК школи - гімназії "Галицька" по вул. Замковій, 4 в оренду орендарю Навчально-консультаційному центру Національного транспортного університету у м. Львові від 15.11.2011р.

Відповідно до ч.2 ст. 793 ЦК України, договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню.

Оскільки договір оренди укладений на строк менший трьох років, нотаріальне посвідчення та державна реєстрація сторонами не здійснювалась.

Статтею 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" вказано, що орендодавцями є, зокрема, підприємства, установи та організації - щодо нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство, установу, організацію, та іншого окремого індивідуально визначеного майна.

Згідно з п. 1.3. Положення "Про оренду майна територіальної громади м. Львова", затвердженого Ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2007р. № 897 (надалі - Положення), це Положення регулює організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду нерухомого майна (будівель, споруд, приміщень), що належить до комунальної власності територіальної громади м. Львова.

В силу ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно з розділом 2 Положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, яке затверджене відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ухвал міської ради від 06.07.2006р. № 94 "Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання" та від 19.10.2006р. № 219 "Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради" основними завданнями управління є: виконання функції органу управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова; передача в оренду, відчуження (приватизація) майна комунальної власності територіальної громади м. Львова; подання на розгляд міської ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації та переліки об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; організація виконання цих програм.

Згідно п. 3.1. Положення "Про оренду майна територіальної громади м. Львова", затвердженого Ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2007р. № 897 надання майна в оренду здійснюється за ініціативою претендентів на оренду, орендодавця, міської ради, її виконавчих органів, балансоутримувачів майна. Пропозиції балансоутримувачів про надання майна в оренду (при необхідності) повинні бути погоджені з відповідним виконавчим органом, який здійснює управління діяльністю цих підприємств. Погодження виконавчого органу, який здійснює управління діяльністю балансоутримувача, є необхідним у всіх випадках, за винятком перебування об'єкта нерухомого майна у комунальному житловому будинку чи у нежилому будинку, який перебуває на балансі ЛКП "Агенція ресурсів Львівської міської ради".

Відповідно до п. 6. Додатку 11 Регламенту (Інформаційна картка) прийняття рішення про продовження договору оренди нерухомого майна або внесення змін до договору оренди - для нерухомого майна, яке перебуває на балансі установ освіти, охорони здоров'я, культури, районної адміністрації (назва документа дозвільного характеру) Управління комунальної власності департаменту економічної політики (найменування органу, що видає документ дозвільного характеру), затвердженого Рішенням Львівської міської ради № 383 від 01.04.2010р. "Про затвердження регламентів (інформаційних карток) здійснення дозвільно-погоджувальних процедур, що видаються через управління "Дозвільний офіс" Львівської міської ради, розроблених управлінням комунальної власності департаменту економічної політики" (надалі-Регламент), визначено вичерпний перелік документів, необхідних для отримання документа дозвільного характеру.

Згідно з п.п. 2. п. 6. Додатку 11 Регламенту визначено, що для отримання документа дозвільного характеру необхідними є листи-погодження на ім'я начальника управління комунальної власності департаменту економічної політики

Відповідно до п. 1.3. Статуту Навчально-виховного комплексу „Школа-Гімназія „Галицька" НВК з моменту реєстрації є юридичною особою, має печатку, штамп, бланк зі своєю назвою, рахунки в установах банків, самостійний баланс, ідентифікаційний код та знаходиться у комунальній власності Львівської міської ради.

Пунктом 1.4. Статуту Навчально-виховного комплексу „Школа-Гімназія „Галицька" передбачено, що засновником (власником) НВК є Львівська міська Рада згідно ухвали сесії Львівської міської ради від 15.05.2008 року № 1779 "Про реорганізацію Львівської загальноосвітньої середньої школи №19", розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 30.07.2008р. № 770/0/5-08 "Про створення навчально-виховного комплексу "Школа-гімназія "Галицька".

Уповноважений орган - Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі Управління освіти) делегує повноваження управління закладом відділу освіти Галицької районної адміністрації. Засновник здійснює фінансування НВК, матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання.

Згідно з абз. 1 п. 4.1. Статуту Навчально-виховного комплексу „Школа-Гімназія „Галицька" управління НВК здійснюється його засновником Львівською міською радою, уповноваженим органом Управлінням освіти та відділом освіти Галицької районної адміністрації.

Відповідно до п. 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Натомість в матеріалах справи міститься відповідь № 04-07/265 від 20.07.2011р. на лист № 003-07/11від 02.07.2011р, в якій школа-гімназія "Галицька" інформує, що проект договору схвалено, окрім 76 м 2 , що були включені в договорі від 01.03.2007р., оскільки за діючим законодавством школа має право без погодження, як орендоутримовач надати лише 200 м2 та за окремим договором про співпрацю можуть спільно використовуватися учбові класи.

Також у матеріалах справи є лист-погодження сторін щодо переукладання договору оренди між НВК школа-гімназія "Галицька" (відповідач 2 у справі) та НКЦ НТУ у м. Львові (відповідач 1 у справі) від 21 липня 2011 року.

Однак, вищевказані листи не відповідають вимогам п. 3.2. Положення "Про оренду майна територіальної громади м. Львова", затвердженого Ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2007р. № 897, відповідно до якого пропозиції щодо оренди майна від претендентів на оренду та балансоутримувачів майна подаються до управління комунальної власності департаменту економічної політики.

Зважаючи на викладене, Всупереч п. 3.1., 3.2. Положення "Про оренду майна територіальної громади м. Львова", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2007р. №897, пропозиція відповідача 2 щодо укладення договору оренди не погоджена позивачем (виконавчим органом, який здійснює управління діяльністю відповідача 2).

Відповідно до ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Таким чином, Договір № 08/11 від 15.11.2011р. укладено з недотриманням визначеного законодавством порядку укладення такого виду правочинів.

При цьому, в матеріалах справи міститься Постанова Львівського апеляційного господарського суду від 17.09.2012р. у справі №5015/936/12, яка залишена без змін постановою Вищого господарського суду України від 15.11.2012р., якою скасовано рішення Господарського суду Львівської області від 29.03.2012р. у справі № 5015/936/12 і прийнято нове рішення про відмову в позові. При цьому судом встановлено, що Договір №08/11 від 15.11.2011 р., що є предметом спору у справі №914/1327/13, укладено з перевищенням орендодавцем - відповідачем 2 наданих йому повноважень з передачі в оренду майна та з недотриманням визначеного законодавством порядку укладення такого виду правочинів.

Згідно ч. 2 ст. 35 ГПК України, факти встановлені рішенням господарського суду не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони.

Перевищенням особою, що укладала договір, наданих їй повноважень, є підставою для оскарження дійсності договору. Тобто, такий договір є оспорюваним у судовому порядку.

Відповідно до положень ст.204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Із статуту відповідача 2 вбачається, що такий перебуває у підпорядкуванні позивача, а тому передача в оренду приміщень може здійснюватись за погодженням останнього. Натомість належним чином оформлене погодження відсутнє.

Зважаючи на викладене вище, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про задоволення позовних вимог щодо визнання недійсним Договору № 08/11 від 15.11.2011р., а також щодо звільнення відповідачем-1 приміщень, орендованих ним за спірним договором, так як відповідно до ст. 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю.

Щодо доводів скаржника про те, що у відповідності до ст.5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" де вказано, що орендодавцями є, зокрема, підприємства, установи та організації - щодо нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне підприємство, установу, організацію, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, а отже Навчально-виховний комплекс «Школа-гімназія «Галицька» вправі був укладати спірний договір, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», цей закон регулює відносини, пов'язані з передачею в оренду майна, яке, зокрема, перебуває у комунальній власності. Статтею 2 цього Закону визначено, що державну політику у сфері оренди щодо майна, яке перебуває у комунальній власності, здійснюють органи місцевого самоврядування.

Таким чином, законодавець наділив органи місцевого самоврядування повноваженнями щодо здійснення державної політики у сфері оренди комунального майна відповідних територіальних громад.

На виконання зазначених повноважень Львівська міська рада як орган місцевого самоврядування вправі затверджувати Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова, яке регламентує порядок надання комунального майна Львівської міської ради в оренду та визначати органи, які уповноважені від імені територіальної громади здійснювати функції орендодавця комунального майна.

Будівля на вул. Замковій, 4 у м.Львові перебуває у комунальній власності м. Львова.

Так, ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» передбачено, що орендодавцями нерухомого майна, яке перебуває у комунальній власності, є органи, уповноважені органами місцевого самоврядування управляти майном.

Таким виконавчим органом Львівської міської ради, який наділений повноваженнями управління майном територіальної громади м.Львова, у відповідності до Положення про оренду майна територіальної громади м. Львова, затвердженого ухвалою міської ради від 07.06.2007 року №897, Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою міської ради від 07.08.2010 року №3704, є управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради.

Інших органів (в тому числі балансоутримувачів комунального майна), яким надано право виступати орендодавцями комунального майна (в тому числі площею до 200 кв.м ) Положенням про оренду майна територіальної громади м. Львова не передбачено, у зв'язку з чим, доводи апелянта про право відповідача-2 самостійно укладати спірний договір є безпідставними, так як єдиним орендодавцем комунального майна на території м. Львова є управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради.

Необґрунтованими є також посилання скаржника на те, що Відділ освіти Галицького району управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради є неналежним позивачем у справі, так як згідно з абз. 1 п. 4.1. Статуту Навчально-виховного комплексу „Школа-Гімназія „Галицька" управління НВК здійснюється його засновником Львівською міською радою, уповноваженим органом Управлінням освіти та відділом освіти Галицької районної адміністрації.

Зважаючи на викладене, доводи скаржника спростовуються матеріалами справи, а тому колегією суддів відхилено через їх безпідставність.

З огляду на викладене, колегія Львівського апеляційного господарського суду вважає, що рішення місцевого господарського суду прийняте у відповідності до норм матеріального та процесуального права, а тому відсутні підстави для його скасування.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається: у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Стороні, на користь якої відбулося рішення, господарський суд відшкодовує мито за рахунок другої сторони і в тому разі, коли друга сторона звільнена від сплати судового збору. Суми, які підлягають сплаті за проведення судової експертизи, послуги перекладача, адвоката та інші витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються: при задоволенні позову - на відповідача; при відмові в позові - на позивача; при частковому задоволенні позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Зважаючи на те, що апеляційну скаргу Національного транспортного університету в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспортного університету залишено без задоволення, витрати по сплаті судового збору, в порядку ст.49 ГПК України, слід віднести на скаржника.

Керуючись ст.ст. 101,103,105 ГПК України Львівський апеляційний господарський суд

Постановив:

1. Рішення господарського суду Львівської області від 13.08.2013 року у справі №914/1327/13 залишити без змін, а апеляційну скаргу Національного транспортного університету в інтересах якого діє Навчально-консультаційний центр Національного транспортного університету залишити без задоволення.

2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.

3. Матеріали справи повернути в господарський суд Львівської області.

Головуючий суддя Гнатюк Г.М.

Суддя Кравчук Н.М.

Суддя Мирутенко О.Л.

Повний текст постанови

виготовлено 11.11.2013р.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення05.11.2013
Оприлюднено13.11.2013
Номер документу35168263
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1327/13

Постанова від 05.11.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 22.10.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Ухвала від 09.09.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гнатюк Г.М.

Рішення від 13.08.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 25.06.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 29.04.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Синчук М.М.

Ухвала від 23.04.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 08.04.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні