ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2013 року м. Львів № 813/7650/13-а
10 год. 30 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Клименко О.М. за участю секретаря судового засідання Надич М.О. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник не прибув;
відповідача: представник не прибув;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю «Електрон» про анулювання ліцензії, -
ВСТАНОВИВ :
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна Рада) звернулась до суду з позовом, в якому просить анулювати ліцензію провайдера програмної послуги серії НР№0087-п від 27.02.2004 року, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «Електрон» (далі - ТОВ «Електрон»).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до рішення № 1030 від 22.05.2013 року та наказу Голови Національної ради № 5/292 від 12.06.2013 року було призначено планову перевірку ТОВ «Електрон», м. Борислав Львівської області на 23.07.2013 року, про що підприємство було проінформовано офіційним листом представника Національної ради у Львівській області. Однак провести перевірку виявилось неможливим, оскільки юридична особа відсутня за адресою реєстрації, про що складено акт, а директор ТОВ «Електрон» не відреагував на повідомлення про перевірку.
Представник позивача в судове засідання не прибув, подав до суду клопотання від 29.10.2013 року №10а/2003 (вх. №39570 від 05.11.2013 року), в якому просить розглядати справу без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не прибув, конверт з ухвалою повернувся до суду з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання».
Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Заперечень чи пояснень відповідача щодо даного адміністративного позову до суду не надходило.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у зв'язку з неприбуттям сторін у судове засідання, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Суд дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та вважає позовні вимоги обґрунтованими, враховуючи наступне.
ТОВ «Електрон» отримало ліцензію провайдера програмної послуги серії НР №0087-п, строком дії з 27.02.2004 року по 27.02.2014 року. Згідно додатку 2 до вказаної ліцензії місцезнаходження юридичної особи є: вул. Трускавецька, 125, м. Борислав Львівської області, 82300. Відповідно до додатків 3, 4 до ліцензії власниками ТОВ «Електрон» є ТОВ «Бізнес-центр-Айда», ОСОБА_1, ОСОБА_2, директором підприємства є ОСОБА_2
Згідно з п.2.2 Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, затвердженої Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №115 від 08.02.2012 р. (далі - Інструкція), планові перевірки здійснюються відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, який затверджується рішенням Національної ради до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
На виконання Рішення Національної ради України №1030 від 22.05.2013 року «Про затвердження Національною радою Плану проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України на третій квартал 2013 року» прийнято Наказ №5/292 від 12.06.2013 року «Про планову перевірку ТОВ «Електрон» м. Борислав Львівської області (НР №0087-п від 27.02.2004)», яким робочу групу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у Львівській області (далі - Національна рада у Львівській області) зобов'язано здійснити планову перевірку діяльності відповідача. Представник Національної ради у Львівській області листом №2/46 від 09.07.2013 року повідомив ТОВ «Електрон» про проведення 23.07.2013 року планової перевірки.
Відповідно до акту щодо неможливості здійснення перевірки провайдера програмної послуги від 23.07.2013 року, складеного представниками Національної ради у Львівській області, здійснити перевірку ТОВ «Електрон» неможливо, у зв'язку з такими обставинами:
1) за адресою вул. Коваліва, 46, м. Борислав Львівської області, де відповідно до ліцензії НР №0087-п від 27 лютого 2004р. значиться місцезнаходження передавача багатоканальної телемережі типу «Телесело» ТОВ «Електрон», ознак діяльності провайдера програмної послуги не зафіксовано, абонентів не виявлено;
2) приміщення офісу ТОВ «Електрон» за адресою м. Борислав, вул. Трускавецька, 125 - місцезнаходження юридичної особи відповідно до ліцензії НР №0087-п від 27 лютого 2004р. та даних ЄДРПОУ, є недіючими, двері приміщення опломбовано;
3) директор ТОВ «Електрон» не відреагував на повідомлення про перевірку, надіслане рекомендованим листом.
Також представником Національної ради у Львівській області складено акт від 23.07.2013 року про неможливість здійснення моніторингу програм у багатоканальній телемережі, з якого вбачається, що за адресою місцезнаходження передавача багатоканальної системи типу «Телесело» ознак діяльності провайдера програмної послуги не зафіксовано, абонентів не виявлено.
При вирішенні спору, суд виходить з наступного.
Відповідно до абз. 2 ч.1 ст.11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), передбаченого цим Законом.
Згідно з ч.1 та ч.3 ст.4 цього ж Закону державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Частиною 2 статті 24 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» визначено, що виключно на засіданнях Національної ради приймаються рішення про застосування санкцій та про звернення до суду із заявою про анулювання ліцензії на мовлення або про скасування державної реєстрації провайдера програмної послуги.
Листом Національної ради №17/1635 від 05.09.2013 року було повідомлено відповідача про засідання щодо розгляду питання щодо проведення планової перевірки ТОВ «Електрон».
Рішенням Національної ради «Про розгляд питання щодо проведення планової перевірки ТОВ «Електрон» від 11.09.2013 року №1710 визнано факт відмови ліцензіата ТОВ «Електрон» у проведенні працівниками Національної ради перевірки діяльності відповідно до вимог законодавства України та вирішено звернутися до суду про анулювання ліцензії ТОВ «Електрон», м. Борислав, Львівська область, НР №0087-п від 27 лютого 2004р.
Відповідно до ч.4 ст.7 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).
Правові засади формування та діяльності, статус, компетенція, повноваження, функції Національної ради та порядок їх здійснення визначаються Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (ч.5 цієї ж статті).
Відповідно до ст.ст. 13, 14, 15 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» Національна рада здійснює наглядові, регуляторні повноваження, а також повноваження щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення.
Згідно з абз. 3 ч.1 ст.14 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» серед регуляторних функцій Національної ради у тому числі наявне ліцензування провайдерів програмної послуги.
До наглядових повноважень Національної ради згідно абз. 2 ч.1 ст.13 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» віднесено нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення.
Відповідно до ч.1 ст.70 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» Національна рада здійснює, серед іншого, контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення.
Згідно з ч.1 ст.72 цього ж Закону санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради.
Відповідно до ч.5 ст.72 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.
Статтею 72 цього ж Закону передбачено, що Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; подання до суду справи про анулювання ліцензії на мовлення.
Механізм видачі, переоформлення та анулювання ліцензії провайдера програмної послуги, видачі дубліката такої ліцензії визначені Положенням про порядок видачі ліцензії провайдера програмної послуги, затвердженим Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 28.12.2011року №2979 (далі - Положення №2979).
Відповідно до абз.5 п.16 Положення №2979 Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звертається до суду про анулювання ліцензії провайдера програмної послуги у разі відмови ліцензіата у проведенні працівниками Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства України.
Крім того, відповідно до п.2.12 Інструкції про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України, відмова ліцензіата у проведенні уповноваженими особами Національної ради перевірки його діяльності відповідно до законодавства є підставою для звернення до суду про анулювання ліцензії.
Таким чином, судом встановлено фактичні обставини, які з урахуванням положень наведених норм законодавства, є підставою для анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню.
У відповідності до вимог ст.94 КАС України судові витрати на користь позивача не присуджуються.
Керуючись статтями 17-19, 94, 160-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Анулювати ліцензію провайдера програмної послуги серії НР№0087-п від 27.02.2004 року, видану Товариству з обмеженою відповідальністю «Електрон» за місцезнаходженням багатоканальної телемережі типу «Телесело» по вул. Коваліва, 46, м. Борислав, Львівська область, 82300, (місцезнаходження юридичної особи: вул. Трускавецька, 125, м. Борислав, Львівська область, 82300, код ЄДРПОУ 25555182).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 12.11.2013 року.
Суддя Клименко О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2013 |
Оприлюднено | 20.11.2013 |
Номер документу | 35172516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні