Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 листопада 2013 р. Справа №805/15608/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11:10 год.
Донецький окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Мальцевої Н.Г.
за участі секретаря судового засідання Ростова Я.С.
представник заявника: не з'явився
представник відповідача: не з'явився
розглянувши в відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за поданням Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області, м.Артемівськ
до Приватного підприємства "СВВ", м.Донецьк
про стягнення коштів
Артемівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі-заявник, податковий орган, ДПІ) звернулася до суду з поданням до Приватного підприємства "СВВ" (далі-відповідач, платник податків) про стягнення податкового боргу з орендної плати за землю в сумі 923,88 грн. щляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство "СВВ".
В обґрунтування подання податковий орган посилався на невідповідність дій платника податків діючому законодавству України, а саме недотримання Приватним підприємством "СВВ" строків сплати податкових платежів.
04.11.2013 року на електронну адресу суду надійшло клопотання представника позивача про розгляд справи у відсутності представника в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причин неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав.
Відповідно до ч.8 ст.183-3 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
Враховуючи наведене суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору та перевіривши їх доказами, наданими сторонами, визначившись із правовими нормами, які слід застосувати до спірних відносин, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "СВВ" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 19.12.2000 р, ідентифікаційний код 31297313, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Державної реєстраційної служби України №17245304 від 25.09.2013 р(а.с.5-6).
Платник податків має податковий борг з орендної плати за землю в сумі 923,88 грн., який виник внаслідок самостійно визначеного щомісячного платежу за вересень 2013 року.
Проте, платником податків узгоджене податкове зобов'язання з орендної плати за землю за вересень 2013 року не сплачено, що призвело до виникнення станом на 30.10.2013 року податкового боргу в розмірі 923,88 грн. (а.с.7-8).
Сума податкового боргу відображена в обліковій картці платника податків (а.с.13-14).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктами 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
За приписом пункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з підпунктом 14.1.147 пункту 147.1 статті 147, Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до п.14.1.136. ст.14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).
Положеннями пункту 288.4. ст.288 Податкового кодексу України визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Приписом пункту 288.7. ст.288 Податкового кодексу України встановлено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Пункт 286.2 статті 286 Податкового кодексу встановлює, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з пунктом 287.3. ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
17.05.2013 року Приватне підприємство "СВВ" подало до контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) вхідний номер 1300007402 (а.с.7-8), відповідно до якої платником податків самостійно визначено суму податкового зобов'язання з плати за землю.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54, п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Станом на момент розгляду подання самостійно визначене та не сплачене відповідачем грошове зобов'язання з земельного податку складає 923,88 грн. (а.с.4).
Податковим боргом відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1. ст.14 Податкового кодексу України є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Тобто, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником в строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Таким чином, податковий борг Приватного підприємства "СВВ" із земельного податку з юридичних осіб складає 923,88 грн.
Відповідно до припису пункту 59.1. Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.6.2 ст.6 Закону України №2181-ІІІ від 21.12.00 «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (далі-Закон №2181), що діяв до 01.01.11 р, тобто на час виникнення податкового боргу, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Позивачем на адресу відповідача були направлені: перша податкова вимога №1/52 від 27.02.2009 р (а.с.9); друга податкова вимога №2/90 від 28.05.2009 р (а.с.10).
З 27.02.2009 р податковий борг Приватним підприємством "СВВ" у повному обсязі не погашався, тому у Артемівської ОДПІ не було законних підстав для відкликання зазначених податкових вимог (а.с.11), отже станом на момент розгляду справи вказані вимоги не втратили юридичної сили.
Зазначені заходи не призвели до сплати податкового боргу.
Відповідно до п.41.2. ст.41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
За приписом пункту 95.1. ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і зборів на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Судом встановлено, що відповідач має поточний рахунок №26008333080001 в установі банку Донецьке РУ ПАТ КБ ПРИВАТБАНК, м.Донецьк, відкритий 28.12.2000 р, в Український гривні, МФО 335496 (а.с.12).
Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими Законами України.
Пунктами 20.1.18, 20.1.28 статті 20 Податкового кодексу України, визначено, що контролюючі органи, окрім іншого, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошового зобов'язання та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою) або під державу (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
За таких обставин, приймаючи до уваги ті обставини, що податковий борг Приватного підприємства "СВВ" існує та не сплачений у встановлені законом строки, подання Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись статтями ст. ст. 8 - 11, 158 - 163, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Подання Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області, м.Артемівськ до Приватного підприємства "СВВ", м.Донецьк про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства "СВВ" (ЄДРПОУ 31297313, вул.Купріна, 38/40, м.Донецьк, 83005) в рахунок погашення податкового боргу перед бюджетом на користь бюджету податковий борг в сумі 923 (дев'ятсот двадцять три) грн. 88 (вісімдесят вісім) коп., шляхом стягнення з рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство "СВВ".
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті 04 листопада 2013 року.
Постанова підлягає негайному виконанню.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Мальцева Н.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2013 |
Оприлюднено | 15.11.2013 |
Номер документу | 35173313 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мальцева Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні