ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ справа № 806/6886/13-a категорія 5.1.2 11 листопада 2013 р. м. Житомир Житомирський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Черноліхова С.В. , розглянувши у скороченому провадженні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Житомирській області до Приватного підприємства Фірми "Коростишівські будівельні матеріали" про застосування заходів реагування, встановив: Територіальне управління Держгірпромнагляду у Житомирській області звернулося до суду з позовом, у якому просило застосувати до Приватного підприємства Фірми "Коростишівські будівельні матеріали" (далі - Підприємство) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони експлуатації в цеху по обробці природного каменю навантажувача (40М № 042); козлового електричного крана ККС-20/5-32; пнемо-колісного крана КС 5363; кранів мостових вантажопідіймальністю 5 т - 7 одиниць, вантажопідіймальністю 3,2 т - 6 одиниць, вантажопідіймальністю 2 т - 5 одиниць; електроустановки (електрогосподарства), а також зупинення в цеху по обробці природного каменю робіт, а саме: зберігання балонів із стисненим, зрідженим, вибухонебезпечним газом; зварювальних робіт; газополум'яних робіт; робіт по розпилюванню блоків природного каменю; вантажно-розвантажувальних робіт. В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що під час проведеної перевірки Підприємства виявлено порушення, які створюють загрозу життю працівників. Проведення виробничої діяльності за наявності таких порушень вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці цілком очевидно несе реальну небезпеку заподіяння шкоди здоров'ю і життю працівників даного Підприємства. З метою недопущення заподіяння шкоди життю і здоров'ю людей є вагомою підставою для часткового зупинення роботи відповідача. Відповідач заперечення проти позову не надіслав. Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 року № 2694-ХІІ із змінами і доповненнями визначено основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні (далі - Закон № 2694-ХІІ). Відповідно до частини 1 статті 38 Закону № 2694-ХІІ, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці. Згідно з підпунктом 6 пункту 4 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 408/2011, Держгірпромнагляд здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання. Пунктом 6 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України передбачено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг. Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V). Відповідно до статті 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій. Встановлено, що під час проведеної Територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Житомирській області перевірки Приватного підприємства Фірми "Коростишівські будівельні матеріали" на предмет дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки серед інших виявлено такі порушення: - не одержано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки цеху по обробці природного каменю, а саме виконання робіт підвищеної небезпеки (зберігання балонів із стисненим, зрідженим, вибухонебезпечним газом, зварювальні, газополум'яні роботи, розпилювання блоків природного каменю, вантажно-розвантажувальні роботи) та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: навантажувач 40М №042, вантажопідіймальні крани (козловий електричний кран ККС-20/5-32, пнемо-колісний кран КС 5363, крани мостові вантажопідіймальністю 5 т - 7 одиниць, вантажопідіймальністю 3,2 т - 6 одиниць, вантажопідіймальністю 2 т - 5 одиниць), експлуатація електроустановки (електрогосподарства) зварювальний апарат ВД-306); - роботодавець не забезпечив фінансування та організацію проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників; - до роботи допускаються працівники (посадові особи), які не пройшли навчання, і перевірку знань з питань охорони праці (відсутнє посвідчення та протокол про проходження відповідного навчання); - не проведено періодичний технічний огляд (ЧТО, ПТО), а саме: козлового електричного крана ККС-20/5-32, пневмо-колісного крана КС 5363, кранів мостових 5 т -7 одиниць, 3,2 т - 6 одиниць, 2 т - 5 одиниць; - навантажувач (40 М № 042) не пройшов технічний огляд; - керівник підприємства не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: не визначається технічний стан заземлювального пристрою, а саме: вимірювання значення опору заземлювального пристрою; - вимірювання значення повного опору петлі "фаза-нуль" (сили струму однофазного замикання на відкриту провідну частину або на захисний провідник в електроустановках на напругу до 1 кВ з глухозаземленою нейтраллю); експлуатація електроустановки споживача здійснюється при відсутності власних електротехнічних, електротехнологічних працівників відповідної кваліфікації; для безпосереднього виконання функцій щодо організації експлуатації електроустановок керівник своїм розпорядчім документом призначив особу, відповідальну за електрогосподарство,яка не підтвердила повторно присвоєння V групи з електробезпеки для обслуговування електроустановок на напругу понад 1 кВ; - під час виконання зварювальних робіт застосовується саморобний електродотримач у зварювальному апарату ВД-306 (електродотримач з порушеною ізоляцією рукоятки); - відсутнє окреме складське приміщення для зберігання балонів з газами (наповнених і пустих). За результатами перевірки 11 жовтня 2013 року складено акт № 69/1.6/09 . Відповідно до статті 4 Закону № 2694-ХІІ, державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Відповідно до пункту 2.23 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11 серпня 2011 року № 826, за результатами перевірок суб'єктів господарювання та перевірок виробничих об'єктів складаються відповідні акти. В актах зазначається стан дотримання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі недотримання - детальний опис виявлених порушень із зазначенням норми законодавства. Згідно з пунктом 2.26 вказаного Положення, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. Згідно з пунктом 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків. За приписами частини 7 статті 7 Закону № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. Матеріалами справи підтверджується порушення Приватним підприємством Фірмою "Коростишівські будівельні матеріали" вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при проведенні робіт, які можуть спричинити ризик для життя і здоров'я працівників. Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду у Житомирській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, тому даний позов підлягає задоволенню. Керуючись ст. ст. 183-2, 256 КАС України, суд постановив: Позов задовольнити. Застосувати до Приватного підприємства Фірми "Коростишівські будівельні матеріали" (код ЄДРПОУ 35346479) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони експлуатації в цеху по обробці природного каменю: 1. навантажувача (40М № 042); 2. козлового електричного крана ККС-20/5-32; 3. пнемо-колісного крана КС 5363; 4. кранів мостових вантажопідіймальністю 5 т - 7 одиниць, вантажопідіймальністю 3,2 т - 6 одиниць, вантажопідіймальністю 2 т - 5 одиниць; 5. електроустановки (електрогосподарства). Застосувати до Приватного підприємства Фірми "Коростишівські будівельні матеріали" заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення в цеху по обробці природного каменю робіт, а саме: 1. зберігання балонів із стисненим, зрідженим, вибухонебезпечним газом; 2. зварювальних робіт; 3. газополум'яних робіт; 4. робіт по розпилюванню блоків природного каменю; 5. вантажно-розвантажувальних робіт. Допустити постанову до негайного виконання. Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Головуючий суддя С.В. Черноліхов
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2013 |
Оприлюднено | 14.11.2013 |
Номер документу | 35178466 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черноліхов Сергій Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні